"אחרי כל הסגרים והשנה ההזויה שעברנו, אני חושבת שזה מה שאנחנו מחפשים: בגד במראה מדויק, שהוא גם נעים ונוח". Two Tone

הקיץ הזה תלבשו חיתול? איך הפך בד הטטרה לכוכב של העונה החמה

כבר שנים ארוכות שהוא משמש ליצירת חיתולים לתינוקות, אך הקיץ הזה זוכה הבד הדקיק והאוורירי למקום מכובד כמעט בכל קולקציה. מה סוד קסמו ומי בכל זאת לא מוכנה ללבוש אותו?

פורסם:
פעם בכמה עונות מופיע חומר טקסטילי שזוכה לבולטות בקולקציות של מעצבים רבים. בקיץ הקרוב נראה כי לאן שלא תסיטו את המבט, תפגשו את הטטרה – אותו בד כותנה דק שארוג בצורה אוורירית, נעים למגע וקל משקל על הגוף. כבר שנים ארוכות שהוא משמש ליצירת חיתולי בד לתינוקות, אבל לאחרונה מככב תדיר גם בקולקציות הלבוש, עד כי העונה, כאמור, קשה למצוא קולקציה ללא טטרה. אולי זהו הגעגוע לרחם, ייתכן מאוד כי לא מעט גלילי בד טטרה עשו את דרכם השנה אל חנויות הטקסטיל בישראל ומשם למעצבים המקומיים.
8 צפייה בגלריה
קולקציית אביב 2021 של ריזרבד
קולקציית אביב 2021 של ריזרבד
שמלת טטרה של ריזרבד, 200 שקל
(צילום: אסף לוי)

במותג האופנה Two Tone יצרה המעצבת זוהר כלב את קולקציית הקפסולה Love & Blossom, העשויה כולה בדי טטרה בצבעוניות פסטלית ברובה של סגול לילך, תכלת, ורוד מעושן, כתום-חמרה ושחור. בקולקציה פריטים קלאסיים כמו חולצה מכופתרת עם צווארון גברי, חצאית מקסי ושמלה עם חגורת קשירה במותניים. "חיפשתי חומר שייתן ללקוחה את האפשרות להיות 'לבושה', אבל להרגיש סופר נוח", היא אומרת. "אחרי כל הסגרים והשנה ההזויה שעברנו, אני חושבת שזה מה שאנחנו מחפשים: בגד במראה מדויק, שהוא גם נעים ונוח".
8 צפייה בגלריה
קולקציית אביב 2021 של המותג Two Tone
קולקציית אביב 2021 של המותג Two Tone
"האפשרות להיות 'לבושה', אבל להרגיש סופר נוח". Two Tone
(צילום: רותם לבל)

על הנינוחות הזו מצביעה גם מעצבת האופנה מירית רודריג, שיצרה העונה פריטים מטטרה, כמו חולצה מכופתרת בצבע מוקה עם רקמה בעבודת יד, שנראית כמו קעקועי צבע על הגוף. "בד הטטרה הפך העונה לטרנדי כי הוא משדר מראה נינוח ולא מתאמץ, ויחד עם זאת הוא אריג ויכול להחליף את חולצת הטי כשרוצים לוק יותר לבוש", אומרת רודריג. "הוא משתלב נהדר באקלים הישראלי, כי הוא אוורירי מאוד ועשוי מאה אחוז כותנה. בנוסף, זה חומר שקל לכבס ולייבש באוויר הפתוח".
8 צפייה בגלריה
קולקציית אביב 2021 של מירית רודריג
קולקציית אביב 2021 של מירית רודריג
"זה חומר שקל לכבס ולייבש באוויר הפתוח". מירית רודריג
(צילום: שלו אריאל)

בחנויות וברשתות האופנה תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים במחירים משתנים, משמלות קיץ אווריריות ברשתות כמו גולף וריזרבד, ועד פריטי מעצבים כמו אוננקו ו-SENSEA של שי קופל. יתרונותיו של החומר הקליל והנעים הובילו אליו גם את המעצבת מרטין נייגר, שהקימה השנה את המותג Inhale / Exhale, המשלב שלושה עולמות שמהם היא מגיעה: ריקוד, יוגה, אופנה. בעבר עבדה נייגר בפן המסחרי במותגי אופנה כמו קסטרו, קאפל אוף, Co.Co ואחרים.
8 צפייה בגלריה
קולקציית אביב 2021 של inhale exhale
קולקציית אביב 2021 של inhale exhale
"זהו בד דק כמו ענן כותנה. אפשר ללבוש אותו כשאל ולצאת מהבית" Inhale / Exhale
(צילום: איתי ג'משי)

עכשיו היא התפנתה להקים מותג משלה, שכרגע מציע פריט אחד: שמיכת יוגה בגודל 200X135 ס"מ, שמשמשת גם כמעין שאל, עשויה שתי שכבות של בד טטרה מ-100 אחוז כותנה אורגנית, ונמכרת ב-10 צבעים במחיר אחיד של 320 שקל. "זה מוצר שנולד מתוך צורך שזיהיתי לאחר הרבה שנים של תרגול יוגה, שיש בה מקומות שאתה מתבקש לשבת בישיבה שקטה או שוכב וזקוק לכיסוי רך ונושם", היא מסבירה. "לטטרה יש איכויות שהייתי זקוקה להן: תנועה, מראה יפה, בד נעים. כיוון שזהו בד דק כמו ענן כותנה, אפשר ללבוש אותו גם כשאל ולצאת איתו מהבית".
8 צפייה בגלריה
קולקציית אביב 2021 של טרמינל X
קולקציית אביב 2021 של טרמינל X
גופיית טטרה של טרמינל איקס, 80 שקל
(צילום: דימה טליאנסקי)

אבל האם כל אחת תרגיש בנוח ללבוש בגד שבזיכרון הקולקטיבי, לפחות עבור ילידי שנות ה-80 ומטה, מתקשר לחיתול לתינוקות? "הקשר לבדי טיטול ברכות והנעימות של הבד, דווקא יוצר עניין אצל הלקוחה ולא רתיעה", אומרת כלב.
8 צפייה בגלריה
קולקציית אביב 2021 של רנואר
קולקציית אביב 2021 של רנואר
שמלת טטרה של רנואר, 150 שקל
(צילום: עמיר צוק)

נייגר, לעומת זאת, מספרת כי נתקלה בתגובות לכאן ולכאן. "יש נשים שלא מתחברות לזה, כי הן רואות בבד חוט מקשר לפליטה של תינוקות וזה מרתיע אותן. אני מניחה שמי שמתחברות לזה הן לקוחות בוגרות ומבוגרות יותר, שהקשר שלהן לטטרה הוא ממקום אחר".
8 צפייה בגלריה
קולקציית אביב 2021 של בוטיק נעמי
קולקציית אביב 2021 של בוטיק נעמי
שמלת טטרה של בוטיק נעמי, 349 שקל
(צילום: הילה חן)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button