ויויאן בריידי משחזרת את התמונה של ג'יזל בונדשן

עולה על הסוס: הבת של ג'יזל בונדשן משחזרת תמונה אייקונית של האם מלפני 20 שנה

ויויאן בריידי בת השמונה, בתם של דוגמנית העל ושחקן הפוטבול טום בריידי, צולמה שרועה על סוס. האם תיארה זאת כ"פלאשבק עם המלאכית המתוקה שלי", אך התעלמה מהקונוטציות הפרובוקטיביות של הצילום המקורי

פורסם:
ויויאן בריידי, בתם בת השמונה של דוגמנית העל ג'יזל בונדשן ושחקן הפוטבול טום בריידי, צולמה במחווה לתמונה אייקונית של האם מלפני 20 שנה. בסוף השבוע פרסמה בונדשן שתי תמונות מקבילות: האחת בכיכובה, מצילומי אופנה של סטיבן קליין למגזין ווג משנת 2001, לבושה שמלה לבנה כשהיא שרועה על גבו של סוס שחור; השנייה, של בריידי ג'וניור, במכנסי טייטס בצבע קפה וחולצה ורודה, שעונה על גבו של סוס חום עם כתמים לבנים. "פלאשבק עשרים שנה אחורה עם המלאכית המתוקה שלי", כתבה בונדשן לצד התמונה.
4 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
ג'יזל בונדשן והבת ויויאן בריידי
(צילום: Ronald Martinez/GettyimagesIL)

הדמיון שעליו מצביעה בונדשן מסתיים בעובדה שבכל אחד מהתצלומים נמצא סוס. בעוד התצלום של ויויאן משדר תמימות וילדותיות, זה של האם הוא חלק מתמונות רבות אחרות בעולם האופנה של נשים הרכובות על סוס בתנוחה פתיינית, דימוי המתייחס לאגדה המפורסמת שנקשרה בשמה של ליידי גודייבה במאה ה-11, לפיה ריחמה ליידי גודייבה על תושבי עירה קובנטרי, אשר קרסו תחת עול המיסים הכבד שהוטל עליהם בידי בעלה. לאחר שכל פניותיה אליו להקל על התושבים נענו בשלילה, הסכימה ליידי גודייבה להיענות לדרישתו של בעלה, ולרכוב על סוס עירומה ברחובות העיר.
4 צפייה בגלריה
יפים וספורטיביים. משפחת בונדשן-בריידי
יפים וספורטיביים. משפחת בונדשן-בריידי
יפים וספורטיביים. משפחת בונדשן-בריידי
(צילום: gettyimages)

ההקבלה שעושה בונדשן בין הדימוי המשפחתי והנאיבי לתצלום המהונדס שלה, שיצר צלם בעל שפה פרובוקטיבית כמו קליין, עלול לקרוס תחת הכוונות הטובות שלה כאם. תעשיית האופנה חובבת השערוריות אימצה לחיקה את הדימוי האייקוני של אישה הרכובה על סוס, ויצרה לאורך השנים שלל מחוות שהטעינו מתח מיני ושליטה בין נשים לחיה המשדרת אצילות ופראיות.
4 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
תמיד סופר מודל. ג'יזל בונדשן על השטיח האדום
(צילום: Jamie McCarthy/GettyimagesIL)

אחד המוקדמים שבהם הוא שער גיליון ספטמבר 1927 של מגזין ווג האמריקאי, ובו איור של האמן הצרפתי פייר בריסאוד: אישה במעיל ארוך בצבע שזיף ומגבעת שחורה שעליה צעיף משי ירוק, אוחזת בידה האחת ברתמותיו של סוס חום עם כתמים לבנים, ובידה השנייה שוט. דימויים מפורסמים אחרים כוללים את אלה של יעל בר זוהר על הסוס בתצלום של מיכה קירשנר, ובר רפאלי על סוס לבן ואצילי בקמפיין של אירית.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button