"תקופת הקורונה הביאה איתה גם הרבה דברים טובים – אנשים למדו להבחין בין עיקר לטפל". Justine Hats

ארבע קושיות לארבעה מעצבים: יוצרי האופנה פותחים עונה חדשה

יעל כהן היא מהכובעניות הבודדות בארץ, נועה גופר מציגה סיכות שישדרגו כל בגד, גילי אזולאי יצרה כתב יד עצמאי בבגדי נשים, וקולקטיב ג'לאדה מציע הדפסים ייחודיים – היכרות מקרוב

פורסם:
בין יום הבוחר שמאחורינו לערב ליל הסדר שלפנינו, יתקיים בבית הנסן בירושלים, בית המצורעים לשעבר בשכונת טלביה בעיר, אירוע האופנה והעיצוב פרימוורה, הנערך זו הפעם השמינית בימים חמישי ושישי בהרשמה מראש על פי תקנות התו הסגול. הפטיו של חלל האבן היפה והגינה שאירחה במהלך הקורונה פיקניקים משפחתיים, יתמלאו במעצבים מקומיים, צעירים וותיקים, משלל תחומים: אופנה, קרמיקה, תכשיטים, איור וספרי אמנות. בין המציגים: מעצבת הטקסטיל מיכל לוריא, המותג Mock של דנה זוהר, מאיה בש, טל אוריאל ממותג התיקים Uriel, תכשיטים של נטלי שבתאי, חפצים של קולקטיב קוצ'ינטה ועוד.
ארבע כוסות, ארבע קושיות וארבעה מעצבים מסקרנים שבחרנו מבין המציגים ביריד לקראת הפסח: המעצבת יעל כהן מהמותג Justine היא מהכובעניות הבודדות הפועלות בישראל; המעצבת ומאיירת נועה גופר, המייצרת סיכות אמייל צבעוניות שיכולות לשדרג כל חולצה לבנה לשולחן החג; מעצבת האופנה גילי אזולאי ממותג האופנה ג'ולייט, שכבר בנתה לעצמה שם וכתב יד; וקולקטיב ג'לאדה המציע איורים והדפסים של מיטב היוצרים בארץ, בין היתר על חולצות טי. שוחחנו איתם בקצרה על הקולקציה החדשה, הקורונה ופריט המפתח שלהם לעונה.
11 צפייה בגלריה
עיצוב של מותג הכובעים ג'סטין
עיצוב של מותג הכובעים ג'סטין
"לא הייתי מגדירה זאת כעיצוב מחדש אלא כעיצוב ברוח התקופה". Justine Hats
(צילום: יפעת ורצ'יק)

יעל כהן – Justine Hats

מי עומדת מאחורי העיצובים? יעל כהן, אמנית, מעצבת וכובענית, בת 42, אמא ל-3, ובעלת מותג הכובעים Justine Hats, שהוקם בשנת 2012 ומאז משיק שתי קולקציות בשנה – קיץ וחורף – המשווקות לבוטיקים בארץ ובעולם.
11 צפייה בגלריה
יעל כהן
יעל כהן
יעל כהן
(צילום: יחצ)
איך לומדים לעצב מחדש בתקופת הקורונה? "כמו ללמוד ללכת מחדש, צעד אחר צעד, בהליכה איטית ובטוחה שתעזור לנו לחצות את התקופה המאתגרת הזו לטווח ארוך. לא הייתי מגדירה זאת כעיצוב מחדש אלא כעיצוב ברוח התקופה, ותקופת הקורונה הביאה איתה גם הרבה דברים טובים – אנשים למדו להבחין בין עיקר לטפל, מחפשים את הטוב וזה מתבטא גם בצרכנות. אומנם אנשים צורכים פחות, אך דברים יותר איכותיים, בעלי ערך שמייצר עבורם רגש מסוים שמתבטא בהערכה לקראפט, לחומר, לתחושה של הבד".
מה בקולקציה החדשה? "קולקציית הקיץ החדשה מורכבת ממבחר כובעי קש מסוגים וצבעים שונים, וכובעי בד רחבי שוליים ומצחייה. צורה שחוזרת על עצמה העונה היא כובע מדגם באקט - כובע ששימש דייגים באזור יפן, בעל מבנה מעוגל עם שוליים מוטים כלפי מטה - שחוזר על עצמו בחומרים שונים ובטקסטורות שונות".
מה פריט המפתח שלך? "דגם הבאקט, כובע בעל מבנה צורני מעניין, המסתיר ומגלה את הפנים, מתחבר לתקופה שבה אנו נדרשים לריחוק חברתי והקפדה על מרחק, כמו גם השתבללות פנימה והתכנסות".
מחירים: 520-299 שקל.

11 צפייה בגלריה
עיצוב של נועה גופר
עיצוב של נועה גופר
"הייתי צריכה למצוא משאבים חדשים עבור השראה ותשוקה". נועה גופר
(צילום: נועה גופר)

נועה גופר

מי עומדת מאחורי העיצובים? נועה גופר, בת 35, מאיירת ואמנית. "האיורים שלי עוסקים בשונים והמשונים שחיים בינינו ובנו, בית ליוצאי הדופן ודמויות השוליים בחברה", היא מספרת. אלו באים לידי ביטוי בציוריה, בסיכות אמייל בעיצובה, ובהדפסים על גבי חולצות של ג'לאדה.
11 צפייה בגלריה
נועה גופר
נועה גופר
נועה גופר
(צילום: איציק מור)
איך לומדים לעצב מחדש בתקופת הקורונה? "זו תקופה מאתגרת ליצירה. היה יותר זמן והיו פחות הסחות דעת, אבל ההשראה מבחוץ שאליה הייתי רגילה – ממקורות הטבע, מעולם התרבות או משוטטות עירונית – נבלמה. הייתי צריכה למצוא משאבים חדשים עבור השראה ותשוקה, וזו בהחלט היתה משימה מאתגרת ולא פשוטה".
מה בקולקציה החדשה? "סיכות ה-misfortunes השונות, חולצות הנושאות הדפסי דמויות, והדפסים בגדלים שונים על ניירות משומשים מאוסף פרטי".
מה פריט המפתח שלך? "'בסי הנסיכה' – שילוב בין פינגווין לנסיכה, שמגיע כהדפס על חולצה וכסיכת אמייל".
מחירים: 250-42 שקל.

11 צפייה בגלריה
עיצוב של ג'ולייט
עיצוב של ג'ולייט
"השקעתי משאבים בחיזוק אתר האונליין". Julliett
(צילום: דור שרון)

גילי אזולאי – Julliett

11 צפייה בגלריה
גילי אזולאי
גילי אזולאי
גילי אזולאי
(צילום: גיא נחום)
מי עומדת מאחורי העיצובים? גילי אזולאי, בת 44, הפועלת מזה 14 שנה תחת המותג Julliett עם חנות וסטודיו במתחם נגה ביפו לצד חנות אונליין. המותג עושה שימוש בבדים טבעיים לצד ניילון ופוליאסטר.
איך לומדים לעצב מחדש בתקופת הקורונה? "השנה האחרונה גרמה לי לדייק ולצמצם את מספר הדגמים בתוך הקולקציה, ואת הכמויות, כמובן. עם זאת, השקעתי משאבים בחיזוק אתר האונליין ויצירת הפקת צילום חזקה ומושקעת של הדגמים".
מה בקולקציה החדשה? "בקולקציה שנמכרת בימים אלו בחצי מחיר, יש מגוון של דגמים כמו סט של עליונית ומכנסיים, שאפשר ללבוש גם בנפרד, שמלות, חצאיות, מכנסיים ופריטים נוספים".
מה פריט המפתח שלך? "אוברול ג'יין".
מחירים: 600-300 שקל.

11 צפייה בגלריה
עיצוב של סטודיו ג'לאדה
עיצוב של סטודיו ג'לאדה
"הקורונה רק דחפה אותי קדימה לעוד עשייה". ג'לאדה טורס
(צילום: נדב יהלומי)

ירון מנדלוביץ – ג'לאדה טורס

מי עומד מאחורי העיצובים? ירון מנדלוביץ, בן 43, הבעלים של מיזם העיצוב והתרבות ג'לאדה טורס מעל תריסר שנים. לאורך השנים יצרו בסטודיו שיתופי פעולה הדוקים עם סוללה של מאיירים, מעצבים ויוצרים מתחומים שונים. "אנחנו מעצבים סדרות ייחודיות בנוף ומוצרים, לצד השתתפות באירועי תרבות כמו פסטיבל הקולנוע בירושלים, פרויקטים של עיצוב ומיתוג עם עיריות, ופסטיבלים בינלאומיים דוגמת גרפיק דייז ברלין, שבוע העיצוב באיינדהובן ופסטיבל התרבות היהודית של קרקוב", אומר מנדלוביץ.
11 צפייה בגלריה
ירון מנדלוביץ
ירון מנדלוביץ
ירון מנדלוביץ
(צילום: Dioz)
איך לומדים לעצב מחדש בתקופת הקורונה? "כארט דירקטור ומפיק, אני חייב להודות שהקורונה רק דחפה אותי קדימה לעוד עשייה, מיקוד על מה שחשוב, ורצון לתקשר ולעבוד עם חברים ואנשים שאני אוהב. סוג של 'פאק איט' ויאללה קדימה. לא ויתרתי לעצמי או האשמתי את הסיטואציה, והיום אני קוטף את הפירות ומגלה גם איך השרירים התחזקו".
מה בקולקציה החדשה? "ההיילייטס שלנו הם קולקציית תיירות פנים שאנחנו מפיקים מזה שנתיים עם הארכיטקט קיריל צ'ריקובר, קולקציה של ידע עתיק קדום עם המכשף אייל אליעזר, וסדרה חדשה ברוח מעט קבלית עם גון בן ארי. לצד זה, יהיו הדפסים של המאיירת קוקי מון, שאנחנו מציגים לראשונה ומתרגשים לקחת איתנו לכל מקום".
מה פריט המפתח שלך? "אין פריט אחד. השילוב והתמהיל כולו יוצרים את האפקט".
מחירים: 500-50 שקל.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button