גל גדות לובשת ז'יבנשי בטקס גלובוס הזהב

המתלבשות הטובות והרעות: מצעד השמלות של טקס גלובוס הזהב

אניה טיילור ג'וי נראתה כאילו התחפשה לפיונה מ"שרק", ג'יליאן אנדרסון הוכיחה שהיא לא רק שחקנית אלא גם מתלבשת מצטיינת, ודווקא גל גדות ושירה האס אכזבו - כל הפרטים על הבגדים

פורסם:
טקס גלובוס הזהב ה-78, שהתקיים אמש בשני מוקדים בארצות הברית (ניו יורק ולוס אנג'לס), התאים את עצמו לעולם המשתנה לנגד עינינו. הטקס נערך באופן היברידי ושילב בין דמויות על הבמה לצד כוכבות וכוכבים על הספה בסלון בבית, מה שהקרין באופן ישיר גם על בחירות הלבוש של השחקנים לשטיח האדום.
מה שהיה בעבר יריית פתיחה מדוברת לעונת טקסים עשירה בפסלונים ובבגדי מעצבים יפים, נראה אמש כמו שיטוט באפילה וניסיונות לאלתר הופעות שיתאימו לרוח הזמן. את התלבושות המדויקות מהעבר, החליפו לא מעט הופעות מביכות כתוצאה מוויתור על שירותי סטיילינג ויופי, חוסר הלימה בין המציאות הכאוטית שבחוץ לבגדים שנראו מופרכים ומנותקים, וסתם בחירות אומללות של שמלות מכוערות. תשאלו את אניה טיילור ג'וי שזכתה בפרס על תפקידה ב"גמביט המלכה", מה הוביל שחקנית ומתלבשת טובה לבחור באחת השמלות האיומות שנראו על השטיח האדום מאז ומעולם.
ובכל זאת, בצוק העתים ובצל הקורונה, מספר כוכבות ובראשן ג'יין פונדה וג'נוארי ג'ונס ביקשו להעביר מסר אקולוגי ומעצים: לא עוד שמלות מעצבים חדשות – אלא בחירה של בגדים שלבשו בעבר הרחוק ומשמשים אותן שוב. זה עבד בהצלחה במקרה של פונדה, פחות אצל ג'ונס, אבל בשני המקרים זה נראה מוצלח בהרבה מהכוכבות שנדרשו לכרוע תחת נטל גחמות של מעצבים שלא הצליחו לעצב לשטיח האדום. הפעם אנחנו מתכוונים אליכם, ראף סימונס ומיוצ'ה פראדה לבית האופנה פראדה, שהכוכבות בבגדי המותג האיטלקי נראו אמש כמו קורבנות של חזון אפוקליפטי.

המתלבשות הטובות

ג'יליאן אנדרסון בדיור הוט קוטור
השחקנית ג'יליאן אנדרסון, שזכתה בפרס על תפקידה כמרגרט תאצ'ר ב"הכתר", מקבלת מאיתנו גם את תואר אחת המתלבשות הטובות של הערב, בשמלה מוזהבת מקו ההוט קוטור של דיור.
17 צפייה בגלריה
ג'יליאן אנדרסון בטקס גלובוס הזהב
ג'יליאן אנדרסון בטקס גלובוס הזהב
זוכה גם בקטגוריית הסטייל. ג'יליאן אנדרסון
(צילום: Getty Images)

לילי קולינס בסן לורן
השחקנית לילי קולינס הרחיקה עד פרדס לימונים כדי להצטלם בשמלת פייזלי א-סימטרית של סן לורן, ששילבה בהצלחה בין מראה ערב אלגנטי לשנמוך הזוהר של הטקס.
17 צפייה בגלריה
לילי קולינס בטקס גלובוס הזהב
לילי קולינס בטקס גלובוס הזהב
א-סימטרית ואלגנטית. לילי קולינס
(צילום: Courtesy of Saint Laurent )

טינה פיי בוורסאצ'ה
לפעמים, כל מה שצריך זה ז'קט טוקסידו בגזרה נכונה על הגוף. המנחה טינה פיי במראה מדויק, אלגנטי ועל-זמני.
17 צפייה בגלריה
טינה פיי בטקס גלובוס הזהב
טינה פיי בטקס גלובוס הזהב
תודה לטוקסידו. טינה פיי
(צילום: Getty Images)

רג'ינה קינג בלואי ויטון
הבמאית ושחקנית רג'ינה קינג בשילוב מוצלח של גזרה וצבע בשמלה של לואי ויטון, שעובדת נפלא על המרפסת המוארת וגם היתה זוכה ללא מעט קריאות התפעלות על השטיח האדום.
17 צפייה בגלריה
רג'ינה קינג בטקס גלובוס הזהב
רג'ינה קינג בטקס גלובוס הזהב
שילוב מוצלח של גזרה וצבע. רג'ינה קינג
(צילום: Courtesy of Louis Vuitton)

ג'יין פונדה בריצ'רד טיילר
השחקנית זוכת פרס מפעל חיים, הודיעה לפני מספר שנים כי במטרה לשמור על כדור הארץ היא מבקשת "למחזר" את הופעותיה על השטיח האדום ולא לשנע את גלגלי תעשיית האופנה, מהמזהמות הגדולות בעולם. זה קרה גם הפעם, בחליפת מכנסיים בצבע שנהב, שהאפילה בהופעתה על לא מעט מערכות לבוש חדשות של בתי אופנה.

אמנדה סייפריד באוסקר דה לה רנטה
מהבחירות המוצדקות לטקס גלובוס הזהב: שילוב מדויק בין צבע מרענן לגזרה אלגנטית וסקסית, חושפת כתפיים וגב.
17 צפייה בגלריה
אמנדה סייפריד בטקס גלובוס הזהב
אמנדה סייפריד בטקס גלובוס הזהב
חושפת גב. אמנדה סייפריד
(צילום: Getty Images)

אל פנינג בגוצ'י
השמלה בעיצובו של אלסנדרו מיקלה לגוצ'י הצליחה לגרום לנו לפרפרים בבטן רק לאחר שהתבוננו בה לעומק. צבע המנטה המרענן, החיתוכים הסקסיים והכתפיות המתוכשטות הפכו את המראה של אל פנינג הצעירה לאחד הטובים של הערב.

מרגו רובי בשאנל
בימים רגילים, שמלת השאנל של מרגו רובי היתה עלולה להיראות כאילו מישהו בצוות הסטיילינג סביבה לא קיבל את מזכר קוד הלבוש. אבל בתקופה של מגיפה עולמית, השמלה החצי-נינוחה של רובי, עם השסע העמוק, רלוונטית מתמיד.
17 צפייה בגלריה
מרגו רובי בטקס גלובוס הזהב
מרגו רובי בטקס גלובוס הזהב
נינוחה עם שסע עמוק. מרגו רובי
(צילום: Reuters)

לורה דרן בז'יבנשי
טוטאל לוק שחור נוסף ומוצלח, הפעם של לורה דרן בחליפת טוקסידו של ז'יבנשי, ש"שוברת" את ההופעה הקלאסית עם נעליים מתוכשטות והרבה חן.
17 צפייה בגלריה
לורה דרן בטקס גלובוס הזהב
לורה דרן בטקס גלובוס הזהב
נעליים מפתיעות. לורה דרן
(צילום: Reuters)

רנה זלווגר בארמאני פריווה
אפשר לסמוך על רנה זלווגר, מצטיינת השטיח האדום בעידן שלפני הקורונה, שלא תאכזב גם בימים של מגיפה עולמית. זלווגר, שהגישה אמש פרס, בחרה בשמלת סטרפלס שחורה של ארמאני פריווה ונראתה זוהרת וקלאסית כמו בהוליווד של פעם.

ג'יימי לי קרטיס באלכס פרי
עם שיער אפור קצר ושמלת מקסי צהובה עם שרוולים תפוחים וכיווצים באזור הבטן – ג'יימי לי קרטיס מוכיחה כי השחקניות הבוגרות הן, ללא ספק, המתלבשות הטובות ביותר של הטקס.

ויולה דיוויס ב-Lavie
השחקנית ויולה דיוויס בחרה בשמלה מרהיבה בהדפס אפריקאי עם שרוולים תפוחים של המעצב השחור קלוד קמני מהמותג Lavie. לא מדובר בעוד שמלה צבעונית – אלא בהצהרה סוציו-פוליטית של השחקנית, שעל פי WWD היתה מהבודדות שבחרה במעצב שחור להלביש אותה בימים של מחאת Black Lives Matter. "בעידן של רבגוניות והכלה, עלינו לחשוב מחדש על זוהר והוט קוטור על השטיח האדום", הסבירה הסטייליסטית אליזבת סטיוארט, האחראית על ההופעה.

מריה בקלובה בארמאני פריווה
אומנם שטיח אדום אין - אבל שמלה אדומה ומנצחת היא בהחלט פרס ניחומים. השחקנית מריה בקלובה לא החמיצה הזדמנות להפגיז בשמלת סטרפלס נסיכותית מקו ההוט קוטור של ג'ורג'יו ארמאני, גם אם זה רק בשביל לשבת עם משקה ביד על ספת עור.

המתלבשות הרעות

שירה האס בשאנל
אנחנו כותבים את המילים הבאות בצער, אך השחקנית הישראלית שירה האס, שלא זכתה הערב בפסלון הנכסף, לא הצליחה גם לשחזר את המראה המוצלח של שאנל מטקס האמי. שמלת הסטרפלס השחורה שלבשה נראתה עליה אנמית ומיושנת, ולא הצליחה להחמיא למידותיה העדינות. זה הזמן להזכיר כי לא חסרים מעצבים ישראלים שהיו שמחים לעצב עבורה במיוחד מערכת לבוש מחמיאה, ובחירה בהם גם היתה שמה על המפה עיצוב ישראלי.
17 צפייה בגלריה
שירה האס בטקס גלובוס הזהב
שירה האס בטקס גלובוס הזהב
בפעם הבאה נשמח לראות אותה בעיצוב ישראלי. שירה האס
(צילום: באדיבות זוהר יעקובסון)

גל גדות בז'יבנשי
עוד ישראלית במראה מאכזב: גל גדות בשמלת טוניקה לבנה עם צווארון גולף, שגרמה לה להיראות כמו הדודה מאמריקה של שירה האס – וזו לא מחמאה. גדות, שבשנים האחרונות הציגה לא מעט מראות יפים על השטיחים האדומים. לא הצליחה הפעם להרשים מבחינה אופנתית.

ג'וליה גארנר בפראדה
המחשוף עמוק מדי, קו המותן נמוך מדי – השמלה שלבשה השחקנית החצי-ישראלית ג'וליה גארנר היתה תלויה עליה באופן מרושל, כך שהסגנון התקופתי המבוקש לא הצליח להתגבש לכדי מראה אחיד.
17 צפייה בגלריה
ג'וליה גארנר בטקס גלובוס הזהב
ג'וליה גארנר בטקס גלובוס הזהב
נפילת בד מרושלת מדי. ג'וליה גארנר
(צילום: Getty Images)

אניה טיילור ג'וי בדיור
פורים בישראל הסתיים אתמול במסיבות רחוב המוניות בירושלים, אבל לא אצל אניה טיילור ג'וי, שנראית כאילו שלפה את התחפושת לנסיכה פיונה מ"שרק". לפחות היא קיבלה פרס על משחקה המצוין ב"גמביט המלכה".

קייט הדסון בלואי ויטון
מחוך מנצנץ בכסף עם קצוות מחודדים, עליו חגורת עור שחורה עם אבזם מפלצתי, ולקינוח שרוולי סאטן נפוחים סביב הזרועות – דרישת שלום מהאייטיז, ולא בקטע טוב. מה עבר על צוות הסטיילינג של השחקנית קייט הדסון?
17 צפייה בגלריה
קייט הדסון בטקס גלובוס הזהב
קייט הדסון בטקס גלובוס הזהב
ד"ש מהאייטיז. קייט הדסון
(צילום: Courtesy of Louis Vuitton )

שרה פולסון בפראדה
אסון עיצובי נוסף שעליו חתום בית האופנה פראדה: שמלת טאפט שחורה חושפת כתפיים משובצת אבני חן, שלפחות החמיאה לנתוניה של פולסון. נ.ב: אהבנו את היד המגובסת בבד בדוגמת קשקשים בצבע סגול.
17 צפייה בגלריה
שרה פולסון בטקס גלובוס הזהב
שרה פולסון בטקס גלובוס הזהב
רק הגבס הסגול מצטיין. שרה פולסון
(צילום: Getty Images)

סינתיה אריבו בוולנטינו הוט קוטור
החייזר נחת. אנחנו יכולים להעריך את השמלה הפוטוריסטית בירוק רעל שלבשה סינתיה אריבו ואת נעלי הפלטפורמה הכסופות מבית האופנה ולנטינו (שצפוי להציג היום אחר הצהריים את קולקציית החורף הבא), אבל בסופו של דבר, הטוטאל לוק שכלל גם כפפות ארוכות בצבע אבן נראה מתאמץ מדי וחסר עידון וסקס אפיל.
17 צפייה בגלריה
סינתיה אריבו בטקס גלובוס הזהב
סינתיה אריבו בטקס גלובוס הזהב
המראה הפוטוריסטי הלך צעד אחד רחוק מדי. סינתיה אריבו
(צילום: Reuters)

סלמה הייק באלכסנדר מקווין
ההתעקשות על בחירת שמלות לא מחמיאות הפכה לאמנות אצל סלמה הייק, עד כי נדמה שהיא עושה זאת באופן מכוון. נקווה שמעצב האופנה אלכסנדר מקווין לא מתהפך בקברו.
17 צפייה בגלריה
סלמה הייק בטקס גלובוס הזהב
סלמה הייק בטקס גלובוס הזהב
מתעקשת על שמלות לא מחמיאות. סלמה הייק
(צילום: Reuters)

ג'נוארי ג'ונס בוורסאצ'ה
השחקנית ג'נוארי ג'ונס החליטה למחזר שמלה של וראסצ'ה מלפני עשור. פייר, מגיעות לה על כך מחיאות כפיים ופרס מגרינפיס. אבל זווית הצילום הביתית לצד האיפור והשיער הלא מדויקים, לא עשו חסד עם הרימייק, שגם לא עומד במבחן הזמן.

איימי פולר במוסקינו
אם לובשים פאייטים, עדיף שהבגד לא יהיה צמוד מדי וקצר מדי. השחקנית איימי פולר עשתה אמש את כל הטעויות האפשרויות עם השמלה החונקת של מוסקינו. בפעם הבאה מומלץ פשוט לאוורר יותר.
17 צפייה בגלריה
איימי פוהלר בטקס גלובוס הזהב
איימי פוהלר בטקס גלובוס הזהב
צמוד מדי, קצר מדי ונוצץ מדי. איימי פולר
(צילום: Reuters)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button