שאנל לא ויתרו על המבנה הקלאסי של מסלול עם דוגמניות. שבוע ההוט קוטור בפריז, אביב-קיץ 2021

שמלות לנסיכות, לחלומות ולקייט מוס: הרגעים היפים של שבוע ההוט קוטור בפריז

המעבר לתצוגות אונליין לא היטיב עם האירוע הנוצץ והיוקרתי בעיר האורות, אך לצד ניסיונות מופרכים לשמור על זוהר – היו בתי אופנה שהצליחו להביא את הפנטזיה לחיים

פורסם:
רצף שבועות האופנה הדיגיטליים במילאנו ובפריז הגיע לסיומו, לאחר ארבעה ימים מלאים של תצוגות ההוט קוטור לעונת אביב-קיץ 2021. למעט מספר שמות שנפקדו מלוח התצוגות, כמו ג'ון גליאנו למייזון מרג'יאלה, ורסאצ'ה, והמעצבים הלבנונים זוהיר מוראד ואלי סאאב – נשמרה תחושה של יציבות, עם תצוגות אונליין של כריסטיאן דיור, איריס ון הרפן, סקיאפרלי, ולנטינו ופנדי, שהציגו את קולקציית הביכורים הראשונה של המעצב הבריטי קים ג'ונס (שבמקביל משמש כמנהל אמנותי של קו הגברים בדיור). תמונות ראשונות של הקולקציה, מתוך הפקת אופנה בכיכובה של קייט מוס לגיליון מרץ של מגזין ווג הבריטי, פורסמו כבר השבוע באינסטגרם במטרה לקדם את הבאז לקולקציה של חברהּ הקרוב.


המעבר של תצוגות העילית למתכונת אונליין לא עשתה להן טוב, בלשון המעטה. רובן איבדו את הזוהר שעטף אותן לטובת מראה שטוח וחסר חיים. גם הניסיונות להטעין את חלקן בפאתוס – כמו, לדוגמה, בסרט המיסטי של דיור – כשל באופן גורף וכרע תחת התאהבות בתסריט מגושם, במקום להשאיר את המקום לבגדים עצמם. וזה לא הדבר הכי גרוע שהיה שם.
מבין כל התצוגות של השבוע החולף, בלטו בתי אופנה כמו ולנטינו ושאנל ששמרו על המבנה הקלאסי עם דוגמניות שצעדו על מסלול. בשאנל אף לא ויתרו על שורה ראשונה זוהרת ואירחו את שגרירות המותג המפורסמות, ביניהן פנלופה קרוז, ונסה פאראדי ובתה לילי רוז דפ, מריון קוטיאר ואחרות.

שאנל

לא הרבה חדש הציגה העונה וירג'יני ויאר בשאנל, שבעונות האחרונות מתאמצת להצעיר את בית האופנה הוותיק. בין חליפות הטוויד הקלאסיות ושמלות הערב האלגנטיות, התאהבנו בשמלה הנסיכותית בדוגמת נקודות באדום ולבן שהציגה עושר ואופטימיות.
6 צפייה בגלריה
שאנל בשבוע ההוט קוטור בפריז, אביב-קיץ 2021
שאנל בשבוע ההוט קוטור בפריז, אביב-קיץ 2021
מראה נסיכותי בתצוגת ההוט קוטור של שאנל
(באדיבות שאנל)


פנדי

קולקציית ההוט קוטור הראשונה של קים ג'ונס לבית היוקרה האיטלקי פנדי הוצגה בתוך מעין מבוך זכוכית שנראה כפטיו של פרחים וספרים, שהתייחסו להשראה של המעצב: ספרהּ של וירג'יניה וולף "אורלנדו". ג'ונס בן ה-41 יצר 19 מערכות לבוש רומנטיות ועשירות בעבודות יד, דרמטיות במידה עם צלליות עכשוויות, שהוצגו על רשימה ארוכה של דוגמניות ונשים אייקוניות: מהשחקנית דמי מור במערכת לבוש שחורה שפתחה את התצוגה, ועד נעמי קמפבל שחתמה אותה לבושה גלימה כסופה. בין לבין אפשר היה לזהות את קייט מוס ובתה לילה גרייס, הדוגמניות פארידה חלפה וכריסטי טרלינגטון מהדור הבוגר לצד בלה חדיד ואדווה אבואה מהדור הצעיר, ומספר דוגמנים גברים, ביניהם השם העולה ג'יימס טרלינגטון, אחיינה של כריסטי.
6 צפייה בגלריה
בלה חדיד בתצוגה של פנדי
בלה חדיד בתצוגה של פנדי
בלה חדיד בתצוגה של פנדי
(צילום: AP)


איריס ון הרפן

המעצבת ההולנדית איריס ון הרפן הציגה את דגם "אידולומנטיס" בגווני פסטל עם חיתוכי לייזר, שיצרו שמלה בעלת תנועה מרהיבה בזכות מאות סנפירים מרחפים.

דיור

המעצבת מריה גרציה קיורי יצרה העונה סרט בנושא קלפי טארוט להצגת הקולקציה, אולי החלשה ביותר מאז נכנסה בשערי המותג לפני חמש שנים. העודפות והתיאטרליות לא עבדו הפעם, למעט מספר שמלות זהב עדינות כמו זו שבתמונה, המשלבת בין ברוקד למשי שיפון בצורה הרמונית ואלגנטית.

ג'יאמבטיסטה ואלי

המעצב האיטלקי ג'יאמבטיסטה ואלי הזמין את לקוחותיו ל"רגע של התבוננות פנימית" על שמלות הטול המוגזמות והנפוחות בעיצובו. נשקול להזמין אחת לסגר הבא.

סקיאפרלי

לאחר שהלביש בשבוע שעבר את ליידי גאגא לשירת ההמנון בטקס ההשבעה של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, השיק המעצב דניאל רוזברי קולקציה מרהיבה לבית האופנה סקיאפרלי, עם בגד "קוטור תלת ממדי" בעל מחשוף דקולטה מקושט קריסטלים וחרוזים. ככה נראה הוט קוטור אמיתי.

ולנטינו

כבר מספר שנים שתצוגת האופנה של ולנטינו היא האהובה עלינו בשבוע העילית של פריז, בזכות שפה עכשווית ונגישה, היכולת למתוח ולחקור מחדש טכניקות הוט קוטור מסורתיות וסטיילינג אלוהי שרק המעצב פייר פאולו פיקולי יודע לרקוח. בתצוגה שהתקיימה השבוע הוצגה קולקציה צבעונית בעלת סילואטות רכות, פחות פומפוזיות מבעבר, שזכו לשדרוג בזכות מגפי ניאון מטאליים עם עקבים אימתניים.




ארמאני פריווה

אפשר לסמוך על המעצב ג'ורג'יו ארמאני שיעורר אצל נשים חלומות אופטימיים, כמו שמלת הפרחים הרקומה והרומנטית הזו – קלאסיקה שלעולם לא תצא מהאופנה.

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button