קייט מוס בתצוגת האופנה של פנדי, 2021

לישון עם קייט מוס: הדוגמנית המפורסמת בעולם משיקה עבודות NFT

הסופר מודל האייקונית יצרה שלושה סרטוני וידאו עם קולקטיב האמנים Mitnft, המציגים אותה הולכת, נוהגת וישנה. "בזכות המדיום החדש אני יכולה להיות בשליטה על הדימוי שלי"

פורסם:
קייט מוס היא כבר מזמן לא רק דוגמנית. היא אייקון, סמל של דור, פנים של תקופה, מוזה עבור מעצבים ואמנים כמו דמיאן הירסט, אלכס כץ ואחרים. השבוע היא מציגה פרויקט אמנותי חדשני שבמרכזו שלושה סרטוני וידאו בכיכובה, בשיתוף פעולה עם קולקטיב האמנים Mitnft. שלושת הסרטונים הייחודיים נמכרים כ-NFT, מעין יחידת ערך דיגיטלית מאומתת בטכנולוגיית בלוקצ'יין, המעניקה לרוכשים בעלות אותנטית על היצירה. טכנולוגיה זו זכתה לפרסום בחודש שעבר לאחר שהאמן מייק וינקלמן, הפועל תחת הכינוי ביפל, מכר עבודת NFT במחיר של 69.3 מיליון דולר. האם תצליח מוס לגייס סכום מכובד כזה במכירה פומבית ביום שלישי הקרוב?

שלוש עבודות הווידאו הקצרות מציגות את מוס בת ה-47 בשלוש סיטואציות: הולכת, נוהגת וישנה. טריפטיכון של פעילות יומיומית המלווה בסאונד מקורי של הדוגמנית הכי מפורסמת בעולם. "NFT מעניין אותי כיוון שזהו מדיום חדש לאמנות שאני יכולה להשתתף בו באופן ישיר ולהיות בשליטה על הדימוי שלי", הסבירה מוס בהצהרה שפרסמה. "זמן הוא דבר שלעולם אין מספיק ממנו. מסקרן אותי לראות מי ירצה להחזיק רגע שלי בחיים".

"בדרך כלל קייט מדגמנת כדמות, אבל כאן זו באמת קייט מוס", הסבירו היוצרים, ששומרים על אנונימיות. "מבחינת יצירת ה-NFT, אנחנו מתמקדים בהענקת אותנטיות וייחודיות לאנשים. זה יכול לעמוד במבחן הזמן וגם לתפוס רגע ממנו".
בניגוד לאמנים שמקבלים פרסום וחשיפה על העבודות שלהם, היצירה בכיכובה של קייט מוס עושה כותרות בזכות מושא העבודה. כלומר, היא עצמה. השליטה שהיא מבקשת על הדימוי האישי שלה, מזכירה גם את הרצון שהביעה הדוגמנית אמילי רטאייקאוסקי, שביקשה "לקנות" את עצמה בחזרה לאחר שתצלומי עבר בכיכובה פורסמו ללא הסכמתה.

כל ההכנסות ממכירת שלוש העבודות יועברו לארגון Gurls Talk שהקימה הדוגמנית הבריטית אדווה אבואה, המספק מרחב בטוח לנשים ולנערות בתחום בריאות הנפש. "נמשכתי גם לרעיון שניתן להשתמש בבעלות זו על העבודות כדי לסייע לאחרים במצוקה", אמרה מוס בראיון לאתר ווג.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button