"אמא שלי תמיד מספרת שהיא רצתה ללמוד להיות רופאה או אחות, אבל היא יצאה לעבוד בגיל צעיר מאוד". ליאן ברוש לדודו בר אור

הבת של נינה ברוש (ויק) נכנסת לאופנה: "אמא דגמנה בשביל להתפרנס, אני נהנית להצטלם"

היא גדלה לאחת הדוגמניות המצליחות בעולם בשנות ה-90, אך בקורונה ליאן ברוש (19) עבדה דווקא כקופאית בסופר. פגישה עם הצלם יניב אדרי והמעצבת דודו בר אור הביאה לה קמפיין אופנה ראשון

פורסם:
זו היתה רק שאלה של זמן מתי ליאן, בתה של נינה ברוש (ויק), תלך בעקבות אמהּ, מהדוגמניות המצליחות בעולם בשנות ה-90. באביב-קיץ 2021 היא תוביל את קמפיין האופנה של המעצבת דודו בר אור, לצד דוגמניות ותיקות כמו שון לוי וליתאי מרכוס, צילומים ראשונים של בת ה-19 שעליהם הופקד הצלם המוערך יניב אדרי. מצוידת בסוכנת המשפחתית בטי רוקאווי, מי שגילתה את ברוש האם בצעירותה ומאז פרסה עליה חסות, ברוש ג'וניור הגיעה לקמפיין במקרה. היא באה עם אמהּ לבקר את אדרי, שבדיוק ערך יחד עם בר אור אודישן לדוגמניות צעירות. המעצבת הזמינה את הנערה למדוד את הבגדים, והקסם קרה. "זה לא היה מתוכנן, הכל קרה ממש במקרה", היא מספרת מעברו השני של האוקיינוס. השבוע היא כבר מצאה את עצמה מרוחה על עמוד שלם בגיליון החדש של מגזין "קוסמופוליטן".
"כשנינה נכנסה עם ליאן לחדר, נעתקה נשימתי. יש להן את אותו מבט חולמני עם עיניים גדולות", אומרת בר אור. "היה בה משהו ביישני, נוגה, אצילי ושברירי, חוסר מודעות לכמה היא יפה. בא לך לחבק אותה, לשמור עליה. היא מסוג האנשים שגורמים לך להוציא מהצופה את העדינות והרוך, ומאפשרת לי לבטא את היצירה שלי בדרך שבה העולם רואה אותי". הליהוק של ברוש הצעירה ממשיך את ההתעקשות של בר אור לחשוף בכל קמפיין פנים חדשות. לפני כמעט עשור זה היה עם נטלי איידלמן (שמאז פרשה מהתחום), עם דורית רבליס, ולאחרונה עם צוף קפלי (רגע לפני שלוהקה לקמפיין של ז'יבנשי). "אני אוהבת לגלות פנים חדשות ולתת צ'אנס לדוגמניות צעירות, לראות ראשונה את מה שאף אחד לא זיהה, להחליט מה יפה ומה עכשווי, ועם זאת, גם לקחת סיכון".
7 צפייה בגלריה
ליאן ברוש לדודו בר אור
ליאן ברוש לדודו בר אור
"המראה שלי מאוד שונה משל אמא. אנחנו לא דומות". ליאן ברוש בקמפיין קיץ 2021 של דודו בר אור
(צילום: יניב אדרי)

בשיחת טלפון מדירתן באפר ווסט סייד במנהטן, אפשר לשמוע ברקע את נינה מכינה פנקייקים על המחבת במטבח. קשה לחשוב על דימוי מנוגד יותר לתדמית שצרובה בזיכרון הקולקטיבי שלנו על "ויק", האלטר אגו של ברוש. אומנם בראיונות בשנים האחרונות מספרת ברוש כי כל חייה כיוונה לתפקיד גידול הילדים ושהיא אדם ביתי ומשפחתי, אך מאז התפרסמה בגיל ההתבגרות היא נתפשה כדוגמנית הכי פרועה שיש.
אולי זו היתה הזוגיות המתוקשרת ההיא עם דורון אייל ("שולץ האיום"), אולי טרנד ההרואין שיק של שנות ה-90 שברוש היתה אחת ממנסחות המראה החיוור והרזה שמעצבי האופנה כה אהבו. אותו עשור גם סימן אותה כאחת הדוגמניות המצליחות בעולם, עם קמפיינים לז'יבנשי ודולצ'ה & גבאנה, ותצוגות של מיטב בתי האופנה ובראשם שאנל. עמודי אינסטגרם נוסטלגיים שמעלים מהאוב דוגמניות עבר מתייגים אותה באופן קבוע בהופעות על המסלולים מפעם.
7 צפייה בגלריה
נינה וליאן ברוש
נינה וליאן ברוש
"אנחנו החברות הכי טובות. עושות הכל יחד". נינה וליאן ברוש ב-2003
(אלבום פרטי)

ליאן היא בתה הבכורה של ברוש, אביה הוא איש העסקים והנדל"ן אסי שלו. לברוש ילד נוסף, יואב, כיום בן 13, ממערכת יחסים עם אבי ויגדור ז"ל, שנפטר לפני כ-12 שנה. הן חיות על קו ניו יורק-ישראל, ובמהלך הקורונה שהו בארץ כתשעה חודשים. ליאן מספרת כי בחלק מהזמן עבדה כקופאית בסופרמרקט.
"אני לא עובדת רק בשביל הכסף, אני פשוט אוהבת להרגיש שאני עושה עם עצמי משהו", היא מספרת, "העברית שלי התחזקה במהלך התקופה האחרונה בישראל. בבית תמיד דיברתי עברית, אבל למדתי בבית ספר ציבורי בניו יורק, ועם השנים העברית שלי נחלשה". בזמן שהותה בישראל היא נרשמה ללימודי קיימות וממשל במרכז הבינתחומי בהרצליה, אך לפני כחודשיים החליטה המשפחה לשוב לניו יורק, שם החלה ליאן בלימודי מנהל עסקים.
7 צפייה בגלריה
ליאן ברוש
ליאן ברוש
"צילומי עירום בטוח לא אעשה, אבל עם הלבשה תחתונה אין לי בעיה"
(צילום: photographybydash)

דוגמנות תמיד היתה מחשבה שהשתעשעה איתה, אבל עד עכשיו לא הוציאה לפועל. כילדה היא זוכרת את אמהּ, נינה, חוזרת מאופרת מימי צילום ותצוגות – מה שהלהיב אותה. "אבל אמא שלי זאת אמא. אני לא מסתכלת עליה כנינה ברוש הדוגמנית", היא אומרת. "בסוף היום, היא כמו כל אמא אחרת, ואנחנו החברות הכי טובות. אנחנו עושות הכל יחד".
"לאורך השנים דוגמנות היתה משהו שחשבתי עליו, אבל היה לי יותר חשוב להשקיע בלימודים", היא ממשיכה, "אני אוהבת להצטלם ומחוברת לאופנה".
לא רצית להתחיל לדגמן קודם? אמא שלך החלה בגיל צעיר מאוד.
"רציתי להיות מפוקסת על לימודים. דוגמנות זה לא מקצוע מובטח, לאף אחת. לימודים יותר חשובים. אמא שלי תמיד מספרת שהיא רצתה ללמוד להיות רופאה או אחות, אבל היא יצאה לעבוד בגיל צעיר מאוד. אני אומנם לא לומדת רפואה, אבל אני לומדת, שזה משהו חדש יחסית אצלנו במשפחה".
התייעצת עם אמא האם בכלל להיכנס לתחום הזה?
"זה לא היה משהו שצריך להתייעץ עליו. זה נעשה בכיף. אם הציעו לי, אז למה לא? להצטלם זה משהו שאני שמחה לעשות ואמא תמיד תומכת בי".
7 צפייה בגלריה
נינה ברוש
נינה ברוש
"אמא לא אוהבת להצטלם. האמת שהיא מעולם לא אהבה את זה". נינה ברוש
(קמפיין)

יש לך קווים אדומים?
"צילומי עירום בטוח לא אעשה, אבל עם הלבשה תחתונה אין לי בעיה".
"תהיי מוכנה להצטלם בפרווה?" מתערבת נינה, "אני לפעמים הצטלמתי מבלי לדעת. רק אחרי הצילומים אמרו לי".
"זה שובר לי את הלב", עונה ליאן, "אבל זאת העבודה, לא? זה משהו שאני צריכה לחשוב עליו. יש אנשים שאומרים שזה כבר מעיל, שהחיה מתה ואין מה לעשות. אבל עוד לא באמת גיבשתי דעה. מזל שהרבה מותגים כבר לא מייצרים עכשיו פרווה והוציאו אותה מחוץ לקולקציות שלהם".
בעידן שבו עולם האופנה מוצף בצמדים של אימהות ובנות – מסינדי קרופורד וקאיה גרבר, ועד ענת בירן ונעם פרוסט – הסיכוי שנינה וליאן ברוש יצטלמו יחד לקמפיין קלוש. "הייתי מאוד רוצה, אבל אמא לא אוהבת להצטלם. האמת שהיא מעולם לא אהבה את זה, כך שאני לא רוצה שהיא תיאלץ לעשות משהו שהיא לא רוצה".
7 צפייה בגלריה
נינה וליאן ברוש
נינה וליאן ברוש
"לי יש אמא תומכת, אז אני עושה מה שעושה לי טוב". נינה וליאן ברוש מדגמנות יחד ב-2005
(קמפיין פילה)

את התיקון שלה.
"זה מצחיק, אבל זה ממש לא ככה", היא אומרת מעברו השני של הקו. "אני מצטלמת ומדגמנת כי זה משהו מהנה שכיף לי – אמא היתה צריכה להתפרנס ולעבוד. היא רצתה ללמוד, אבל לא היה לה את הזמן. כשהיא עברה לניו יורק, היא היתה ללא המשפחה והיתה צריכה לפרנס את עצמה לבד. לי יש אמא תומכת, אז אני עושה מה שעושה לי טוב".
להיות דור שני לדוגמנות זה משהו שעוזר בתחום האופנה.
"זה בטוח יכול לעזור, אבל המראה שלי מאוד שונה משל אמא. אנחנו לא דומות".
אתן בצבעים שונים, אבל יש לכן אותן עיניים.
"אני יותר דומה לאבא שלי".
7 צפייה בגלריה
ליאן ברוש
ליאן ברוש
"תמונות מאייפון כבר מאוסות. רואים את זה בכל מקום וזה כבר לא נראה אותנטי"
(אלבום פרטי)

כמו הרבה נערות בנות 19 בניו יורק, אופנה היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלה. היא חובבת טרנדים מסוף שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים, ולובשת מותגים כמו I.AM.GIA, Telfar ושני מותגים שזוכים עכשיו לקאמבק: וון דאץ' ואד הארדי. אופנה ישראלית היא פחות מכירה. "אני מאוד אוהבת את הסגנון של Y2K (סלנג לסוף שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים, א"י)".
בנוסף, בשנה האחרונה היא גם מצלמת בפילם, לאחר שמצאה בבית סבתהּ את המצלמה הישנה של אמהּ. "תמונות מאייפון כבר מאוסות. רואים את זה בכל מקום וזה כבר לא נראה אותנטי". לדבריה, היא אוהבת לצלם את החתולה הבריטית שלה שעונה לשם שני, את בני המשפחה, ואת הנופים שבהם ביקרה כששהתה בארץ. "כרגע אני רואה את החיים שלי בניו יורק", היא אומרת, "אבל אנחנו מבקרים הרבה בישראל".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button