"צמות הן קלאסיקה". תצוגת האופנה של אוריה עזרן לקיץ 2021

קולעות למטרה: למה כולן פתאום מקשטות את הראש בצמות?

הן מתאימות לכל סוג שיער, והפכו לטרנד חם שמככב על שירי מימון, קים קרדשיאן, ליידי גאגא, קלואי ז'או והיילי ביבר. איך להתאים את הצמה למבנה הפנים ולהימנע ממראה ילדותי?

פורסם:
הדוגמנית היילי ביבר על שער גיליון מאי של מגזין הרפר'ס בזאר, מפגינה את אחת ממגמות היופי הרותחות של העת האחרונה: צמות. על השער האדום מופיעה ביבר בגופייה כסופה של בלנסיאגה וזוג צמות שמתעופפות לצד הראש, ובשתי תמונות נוספות בתוך הכתבה צומחות מתוך ראשה צמות דקות, במה שנראה כמו מחווה לשיער הראש האסוף של ביורק מתחילת דרכה העצמאית ב-1993. נראה כי עם חזרתן של שנות ה-90 כמקור בלתי נדלה לשפע של טרנדים אופנתיים, גם הצמות הילדותיות עושות את דרכן לקדמת הבמה.
8 צפייה בגלריה
היילי ביבר על שער מגזין הרפר'ס בזאר, 2021
היילי ביבר על שער מגזין הרפר'ס בזאר, 2021
היילי ביבר על שער מגזין הרפר'ס בזאר, 2021
(צילום: שער מגזין)

עם כל הכבוד לביורק, מי שחתומה על טרנד הצמות הנוכחי היא קים קרדשיאן, קובעת מעצבת השיער הוותיקה עינת סברלו, שמפורסמות כמו נועה קירל ודנה פרידר לא מזיזות שערה בלעדיה. במסיבת הסילבסטר שערכה קרדשיאן בביתה, היא ציוותה למחוך הירוק של סקיאפרלי צמה ארוכה, כתוספת שיער שחוברה לקודקוד הראש. "קים קרדשיאן ואחיותיה הן נקודת ההתחלה", אומרת סברלו, "משם זה התפשט לכל העולם".

עכשיו נראה כי גם שירי מימון הולכת בעקבותיהן, ובקליפ החדש לשיר "טיפה", מלווה אותה צמה בלונדינית שמיטלטלת על ראשה ימינה ושמאלה כמו מטרונום. "ההשראה לצמה של שירי היא הזמרת שר, אייקון אופנה שבשנים האחרונות מספקת השראה לכוכבות רבות כמו קים קרדשיאן", מסביר מעצב השיער אדיר יעקב, שחתום על ארבע התסרוקות של מימון בקליפ. יעקב היה גם זה שבחודש שעבר התקין לשורה ארוכה של דוגמניות צמות בתצוגת האופנה של אוריה עזרן. האם מדובר במגמה עכשווית? "צמות הן קלאסיקה. תמיד נוכחות", הוא טוען, "אבל אין ספק שכרגע הן נוכחות יותר".


"צמות או צמה בודדת הן אחלה פתרון לאיסוף שיער עבור כל סוגי השיער ובכל מזג אוויר", מוסיפה סברלו. בשנה האחרונה היא חתומה על שתי צמות דקות בקדמת הראש של נועה קירל, לפני כשנתיים היתה זו דנה פרידר שזכתה לראש מלא בצמות הדוקות לצילומי שער של "זמנים מודרניים", וכמה שנים קודם לכן, היא קלעה צמה קלאסית אחת לבר רפאלי לצילומי העונה הראשונה של "אקס פקטור".

לדברי סברלו, יש לפחות עשרה סגנונות אופנתיים של קליעת צמות, כאשר המרכזיים שבהם הם צמה מגולגלת כפי שהציגה ליידי גאגא בטקס השבעת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן; צמות הצמודות לראש; ושתי צמות קלאסיות, אחת מכל צד של הראש, כפי שניתן היה לראות, לדוגמה, על זוכת האוסקר קלואי ז'או, במאית הסרט "ארץ נוודים". לעומת זאת, על שזירת צמות בסגנון אפרו-אמריקאי, כפי שאפשר לראות על המשוררת אמנדה גורמן בשער מגזין ווג, עדיף לוותר אם את אישה לבנה. אף אחת לא רוצה למצוא את עצמה במרכז של פרשת ניכוס תרבותי.
8 צפייה בגלריה
קלואי ז'או בטקס האוסקר, 2021
קלואי ז'או בטקס האוסקר, 2021
צמה מכל צד של הראש. קלואי ז'או בטקס האוסקר, 2021
(צילום: Getty Images)

"צמות מתאימות לכולן, אבל צריך להתאים את הצמה למבנה הפנים", מדגישה סברלו. "לפנים ארוכות, כדאי לקלוע צמות עם נפח בצדדים ופחות גובה. לפנים עגולות, אני ממליצה על צמה עם גובה מלמעלה, כמו מוהק, כדי שתיתן אורך לפנים. יש שתי אפשרויות של צמות שאני, באופן אישי, אוהבת: צמות משולבות עם שיער פזור או חצי אסוף, והכי סטייל לטעמי זאת צמה יחידה. זה הכי פשוט והכי יפה".

גם יעקב מסכים שצמה קלאסית פשוטה, המורכבת משלוש קווצות שיער, היא היפה והאופנתית ביותר. "יש הרבה סוגי קליעות, כמו צמת חיטה וצמת דג, אבל הצמה הכי פשוטה ולא מתאמצת היא הכי מחמיאה", הוא אומר. "זה יוצר תחושה של נאיביות, תמימות, ראשוניות, ערכים שאחרי הקורונה אנשים רוצים יותר להתחבר אליהם. כמובן, שמנגד תמיד יהיה את המראה המוגזם יותר, לכל מי שרוצה דווקא לחגוג אחרי השנה האחרונה".
8 צפייה בגלריה
ליידי גאגא בהשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות, 2021
ליידי גאגא בהשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות, 2021
צמה מגולגלת. ליידי גאגא בהשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות, 2021
(צילום: Getty Images)

על מה חשוב להקפיד בעיצוב צמה? "צמה קולעים עם שיער רטוב, כי אם השיער יבש, יוצאים ממנה שוונצים", מסבירה סברלו לסיכום. "אם רוצים שהצמה תחזיק לזמן ממושך כמו שלושה ימים עד שבוע, אפשר להוסיף לה וקס, חימר או ג'ל. אם השיער חלק ובריא, אפשר להחזיק אותה גם ללא חומר. אבל בכל מקרה, כדאי להקפיד לקלוע את הצמה כשהשיער רטוב".
8 צפייה בגלריה
אמנדה גורמן על שער מגזין ווג, 2021
אמנדה גורמן על שער מגזין ווג, 2021
אמנדה גורמן על שער מגזין ווג, 2021
(צילום: שער מגזין)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button