מראה תקופתי של שנות ה-50 וה-60. טימותי שאלאמה בסרט "מרטי סופרים"

הז'קט שלא היה: הסיפור המוזר מאחורי הבגד שמשגע את הרשת

מעריצים שישנים ברחוב בתקווה לרכוש אותו במהדורה מוגבלת, השקת חנות פופ-אפ בלונדון שהובילה לקריסת מחסומי האבטחה, ומפורסמים כמו קיילי ג'נר, היילי ביבר וטום בריידי שמצטלמים איתו לאינסטגרם – כולם רוצים את מעיל הרוח של טימותי שאלאמה בתפקידו כ"מרטי סופרים", אבל הוא בכלל לא נמצא בסרט

פורסם:
בסוף השבוע הבא יעלה לאקרנים "מרטי סופרים", סרט הקולנוע החדש של הבמאי ג'וש ספדי (חצי מצמד האחים ספדי) בכיכובם של טימותי שאלאמה וגווינת' פאלטרו, שחוזרת למסך הגדול לאחר הפסקה בת שבע שנים.
2 צפייה בגלריה
קיילי ג'נר וטימותי שאלאמה בפרמיירה של "מרטי סופרים" בלוס אנג'לס, 2025
קיילי ג'נר וטימותי שאלאמה בפרמיירה של "מרטי סופרים" בלוס אנג'לס, 2025
קיילי ג'נר וטימותי שאלאמה בפרמיירה של "מרטי סופרים" בלוס אנג'לס
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)

עוד הרבה לפני עונת הטקסים שתחל בחודש הבא, לסרט יש כבר זוכה ראשון: מעיל רוח ספורטיבי בסגנון אימוניות שהיו פופולריות בשנות ה-80 וה-90. את הז'קט פגשנו בצילומי אופנה שפורסמו על הדמות הראשית מרטי סופרים, כאשר יחד הם משדרים ביטחון עצמי, קשיחות ומעט יהירות. לא פלא שהוא הפך לפריט האופנה הכי רותח של הרגע.
טימותי שאלאמה והז'קט בעיצוב Nahmias

הנה, בשבת האחרונה, ביום השקת חנות הפופ-אפ "מרטי סופרים" בלונדון, קרסו מחסומי האבטחה בכניסה כאשר גברים רבים לבושים במכנסי טרנינג ומעילי פוך דחפו את מעקות המתכת ופרצו פנימה כעדר יענים בניסיון לשים את ידיהם על פריטים מהמהדורה המוגבלת של מוצרי האופנה בחנות.
השקת חנות הפופ-אפ בלונדון

חנויות פופ-אפ נוספות נפתחו לקידום מכירות הסרט בניו יורק, בלוס אנג'לס ובסאו פאולו. הטיימס הבריטי דיווח השבוע כי בכל אותן ערים הקימו מעריצים מחנות לילה כדי לשים את ידם על הז'קט, והמשטרה הוזעקה כדי להתמודד עם ההמונים – כפי שניתן לראות בסרטונים ברשתות החברתיות.
התגובות התמקדו בעיקר בטירוף היחצני, אשר ככל הנראה גם לא נוצר באופן אורגני. "גברים בוגרים שעומדים בתור בשביל ז'קט של טימותי שאלאמה. אנחנו אבודים", צייץ אחד העוקבים בתגובה לסרטון מלונדון, בעוד מעריצה אחרת הוסיפה, וניתן לטעון כי בצדק, שאותם גברים לא נמצאים כאן מתוך אהדה לשאלאמה: "הם קנו את כל הז'קטים כדי למכור אותם ב-eBay. הכול נגמר בשנייה שהגעתי".

למרות ששם הסרט מרפרר למותג אופנת הרחוב היוקרתי Supreme, שידע ימים טובים יותר – פריטי הלבוש עוצבו ויוצרו על ידי מותג בגדי הגברים מלוס אנג'לס Nahmias של המעצב דוני נחמיאס, אשר נולד וגדל בקליפורניה, בשיתוף הסטייליסטית של שאלאמה, טיילור מקניל.
הפריט המבוקש ביותר הוא מעיל רוח ממותג במחיר של 250 ליש"ט (1,078 שקל), עם גרסה לבנה ייחודית ללונדון שעל גבה מופיעה המילה England – וב-eBay הוא כבר נמכר ביום ראשון השבוע במחיר של 1,200 ליש"ט (5,172 שקל). דגמים נוספים מופיעים באתרי ריסייל כמו StockX במחירים של אלפי דולרים. ז'קט אדום נמכר לאחרונה ב-4,000 דולר (12,890 שקל) באתר Grailed.

באופן אירוני, הז'קט המדובר נוצר כחלק מהקמפיין והמרצ'נדייז סביב הסרט, אך הוא אינו חלק מעיצוב התלבושות המופיע בסרט עצמו (שרוב האנשים, מן הסתם, טרם צפו בו). הז'קט שנמכר בחנויות הפופ-אפ נועד למסעות הפרסום, ללבישה על ידי טימותי שאלאמה בקידום המכירות ונמכר במהדורה מוגבלת לציבור.

גם הסלבס מאמצים את הז'קט

סרטו של ספדי מבוסס באופן חופשי על דמותו של מרטי רייסמן – אגדת פינג פונג אמריקאית, כריזמטית וחריגה בנוף הספורטיבי של המאה ה-20. העלילה מתרחשת בניו יורק של שנות ה-50 וה-60, ועוקבת אחר רייסמן, צעיר יהודי מברוקלין, שמטפס לפסגת עולם טניס השולחן והופך לדמות תרבותית שמגלמת רוח של ביטחון עצמי ואינדיבידואליות.


אבל לא בטוח שסיפורו יוצא הדופן הוא זה שגורם לכולם לרצות ללבוש את הז'קט המדובר. ייתכן כי התשוקה הבלתי נשלטת לז'קט היא תוצאה של המפורסמים הרבים שלבשו אותו בשבועות האחרונים והציפו את האינסטגרם באובייקט הנחשק.

קיילי ג'נר, בת זוגו של שאלאמה, ואחותה, דוגמנית-העל קנדל ג'נר, לבשו גרסאות כחולות של הז'קט, בעוד חברתן הטובה היילי ביבר בחרה בגרסה הצהובה שלו. עוד במפורסמים שהצטרפו: שחקן הפוטבול טום בריידי, השחיין מייקל פלפס, הראפר קיד קודי ואחרים.


בשנים האחרונות משתמשים סרטי קולנוע רבים במוצרי אופנה לקידום הסרט עוד בטרם עלה לאקרנים. זהו מהלך קידום מכירות שיוצר תשוקה בקרב קהל של יודעי ח"ן עם פריטי לבוש יוקרתיים במהדורה מוגבלת.

אחת הדוגמאות מהשנים האחרונות היא סרטו של לוקה גואדנינו "מתחרים", שהשיק חולצות טי נחשקות בעיצוב ג'ונתן אנדרסון, מעצב התלבושות של הסרט וכיום גם המנהל האמנותי של בית האופנה דיור. עכשיו כל שנותר למפיצי "מרטי סופרים" לקוות הוא שהטירוף בחנויות וברשתות החברתיות יגולם גם במספרי הצופים באולמות.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button