"גל גדות היא מסוג השחקניות שאתה יכול לשים עליה כל דבר והיא תיראה מדהים". מתוך "מוות על הנילוס"

מעצב התלבושות של "מוות על הנילוס": "גל גדות היא אישה ללא גיל. נצחית"

העבודה הצמודה עם הכוכבת הישראלית לעיצוב דמותה הסקסית על המסך, היצירה של יריבות נשית דרך בגדים, ואיך הופכים אופנה תקופתית לעכשווית - פאקו דלגאדו בריאיון מיוחד

פורסם:
אחת מהסצנות הראשונות של סרט הקולנוע "מוות על הנילוס", שעלה בסוף השבוע האחרון לאקרנים בבתי הקולנוע, חושפת את משולש התככים הנבנה בין שתי הגיבורות, שמוביל את עלילת המותחן שביים קנת בראנה. זהו הסרט השני שמביים השחקן האירי המבוסס על סדרת הספרים של אגתה כריסטי, שבמרכזו תעלומה נוספת המגיעה לפתחו של הבלש הרקול פוארו.
על רחבת הריקודים שבסצנת הפתיחה, אנו פוגשים את ז'קלין דה בלפור (אמה מקי) בשמלת ערב אדומה וחושנית, רוקדת בזרועותיו של סיימון דויל (ארמי האמר), כשלפתע מופיעה היורשת העשירה לינט רידג'וויי דויל (גל גדות) בשמלת קולר כסופה עם כתפיים מחודדות, וגונבת לה אותו מתחת לאף.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מוות על הנילוס"
מתוך "מוות על הנילוס"
"לינט, עבורי, היא אישה שרוצה להיראות כמו כוכבת הוליוודית. היא כבר המנצחת הגדולה של הסרט". מתוך "מוות על הנילוס"

את אפיון הדמויות המנוגדות של שתי הנשים לאורך כל הסרט, יצר מעצב התלבושות פאקו דלגאדו באמצעות הלבוש שלהן. דלגאדו, יליד ספרד, היה מועמד לפרס אוסקר פעמיים בעבר על עבודתו בסרטים "עלובי החיים" ו"הנערה הדנית". בריאיון מיוחד ל-ynet הוא מספר כי באמצעות התלבושות, בחר לחזק את קווי העלילה והדמויות של השתיים.
10 צפייה בגלריה
פאקו דל גאדו
פאקו דל גאדו
מעצב התלבושות פאקו דלגאדו
(צילום: Sunny Paradyse)

"לינט, עבורי, היא אישה שרוצה להיראות כמו כוכבת הוליוודית. היא כבר המנצחת הגדולה של הסרט, וזאת הסיבה שהיא לובשת בהתחלה את השמלה הכסופה. היא חושבת שהיא מרכז העולם", הוא מסביר. "עם זאת, למרות הכוח והעושר שלה, היה חשוב לי להציג את המראה השברירי שלה. ז'קלין היא הדמות מלאת התשוקה בסרט. היא האש. היא הייתה האישה האוהבת והנבגדת, ורציתי להראות זאת דרך הצבעוניות של הבגדים: אדום בוהק, זהב, בורדו".
גל גדות בת 36, אמה מקי צעירה ממנה בעשור. עד כמה פערי הגילים, אם בכלל, השפיעו על העיצוב?
"עכשיו כשאתה אומר לי שגל בת 36, אני מופתע. אפילו לא ידעתי את זה", הוא מפרגן. "גל היא אישה ללא גיל. נצחית. אם היית אומר לי שהיא בת 24, הייתי מאמין לך. היא שחקנית מאוד-מאוד יפה עם אנרגיה מאוד צעירה".
10 צפייה בגלריה
מתוך "מוות על הנילוס"
מתוך "מוות על הנילוס"
מתוך "מוות על הנילוס"

גדות, המגלמת את לינט רידג'וויי, משחקת בסרט אישה שכולם מעריצים או מקנאים בה, כפי שאפשר לראות גם בפוסטר של הסרט שבו היא מופיעה במרכז. דלגאדו, שעיצב את כל התלבושות לסרט, מספר כי גדות הייתה מעורבת בעיצוב דמותה ולאורך ההכנות לסרט נעשו בין שבע לתשע מדידות. "גל היא מסוג השחקניות שאתה יכול לשים עליה כל דבר והיא תיראה מדהים", הוא אומר. "היא כמו דוגמנית ויש לה גם חוש טוב לבגדים".
טוב, היא הייתה מלכת היופי של ישראל לשנת 2004.
"באמת? לא ידעתי את זה. אבל זה לא מפתיע אותי. היא שחקנית מצוינת, אבל גם יודעת להחזיק בגד, מה שמקל על העבודה. רציתי להראות שהיא אישה סקסית, שיש לה גזרה טובה, שאתה יכול להרגיש שהיא מוערכת לא רק בזכות העושר שלה. אך למרות שיש לה כסף וכוח, היא מאוד חוששת כל הזמן ממה שאנשים חושבים עליה. לכן חשבתי שמאוד מעניין להראות אותה בגוונים עדינים וקרים כמו קרם, פודרה ואפרסק. הגזרות, לעומת זאת, היו מאוד אווריריות, משחק בין הטמפרטורה הגבוהה שבנילוס לבין הרגשות החמים של הדמויות".
10 צפייה בגלריה
מתוך "מוות על הנילוס"
מתוך "מוות על הנילוס"
"משחק בין הטמפרטורה הגבוהה שבנילוס לבין הרגשות החמים של הדמויות"

"מוות על הנילוס" מגיע לאקרנים לאחר עיכוב של כשנתיים ועם שורה של שערוריות שרודפות אותו, ובראשן טענות על תקיפה מינית כלפי השחקן ארמי האמר ושלל התבטאויות של הקאסט בענייני קורונה. אך למרות הכול, בדיסני בחרו להמשיך עם הפצת הסרט. בין אהבה לבגידה, העלילה מתרחשת באמצע שנות ה-30 של המאה ה-20, כשבמהלך הפלגה בספינת תענוגות על גדות הנילוס במצרים, ירח הדבש של לינט וסיימון הופך למרחץ דמים.
10 צפייה בגלריה
"מוות על הנילוס"
"מוות על הנילוס"
קנת בראנה, מתוך "מוות על הנילוס"
(צילום: באדיבות פורום פילם)

בהשוואה לסרט באותו שם מ-1978, שבו המראה התקופתי בלט יותר, הסגנון האוריינטליסטי של קבוצת תיירים המגיעה למצרים משתקף פחות בעיצוביו של דלגאדו. זאת, לדבריו, מתוך רצון לתת תוקף עכשווי לתלבושות. "כשקנת בראנה ואני התחלנו בעבודת התחקיר על התלבושות, הוא הסביר שהוא רוצה ליצור סרט תקופתי שייראה עכשווי. לא סרט עם כפפות משי, כובעים ובגדים רקומים, אלא סרט התואם לבוש מודרני", מסביר דלגאדו. "אלו אנשים מאוד-מאוד עשירים וסנובים, שלבושים בסגנון מאוד אוונגרדי כי לא מעניין אותם מה אנשים אחרים חושבים עליהם".
10 צפייה בגלריה
"מוות על הנילוס"
"מוות על הנילוס"
"לא רצינו סרט עם כפפות משי, כובעים ובגדים רקומים, אלא סרט התואם לבוש מודרני"
(צילום: באדיבות פורום פילם)

במהלך עבודת התחקיר, צלל דלגאדו למגזיני ווג מאותו עשור וצפה בסרטים הוליוודיים. בנוסף, הוא גם בחן קולקציות של גבריאל (קוקו) שאנל ושל אלזה סקיאפרלי הסוריאליסטית. שמלת הכלה של לינט, לדוגמה, מזכירה את כתב היד של סקיאפרלי משנות ה-30, עם הגזרה הקלילה ורקמת הציפורים. "שמלת הכלה של לינט היא לכאורה מאוד פשוטה למראה, אבל היה מאוד מורכב לעצב אותה, כי היא עשויה שיפון והיינו צריכים לתפור אותה באלכסון וליצור את המוטיב הנכון של הרקמה מעל", הוא מסביר.
10 צפייה בגלריה
"מוות על הנילוס"
"מוות על הנילוס"
"שמלת הכלה של לינט היא לכאורה מאוד פשוטה למראה, אבל היה מאוד מורכב לעצב אותה"
(צילום: באדיבות פורום פילם)

על אף שעלילת הסרט מתרחשת לפני כ-90 שנה, השמלה נראית כאילו נשלפה מתצוגות האופנה לקיץ 2022. כך גם השמלה הכסופה שלובשת גדות בתחילת הסרט. גם הדמויות הגבריות זוכות לסגנון תקופתי עכשווי, כמו חליפות פסים וז'קטים צבעוניים. לדברי דלגאדו, התלבושות האהובות עליו יותר מכל היו לדמויותיהן של סאלומה אוטרבורן (סופי אוקונדו) ויופימיה בוק (אנט בנינג).
10 צפייה בגלריה
"מוות על הנילוס"
"מוות על הנילוס"
מתוך "מוות על הנילוס"
(צילום: באדיבות פורום פילם)

"הדמות של יופימיה לובשת מכנסיים לכל אורך הסרט. באותה תקופה, שחקניות כמו מרלן דיטריך וקתרין הפבורן כבר לבשו מכנסיים, אבל זה עוד לא היה במיינסטרים. אבל יופימיה היא אמנית אוונגרדית ולכן בחרנו שהיא תופיע במכנסיים לאורך כל הסרט, מראה שמבדל אותה ומטעין אותה באמירה ייחודית".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button