"למילייה של עולם האופנה יש לעתים קרובות את המוניטין של מעצבים אינדיבידואליסטים ואגוצנטריים". תערוכת המחווה לאלבר אלבז בפריז

תערוכת המחווה למעצב האופנה המנוח אלבר אלבז תגיע לישראל

לאחר פתיחה חגיגית בפריז, התערוכה Love Brings Love שבה משתתפים 47 בתי אופנה בינלאומיים תנדוד למוזיאון העיצוב בחולון, העיר שבה גדל ונקבר המעצב המצליח

פורסם:
כמעט שנה לאחר שהלך לעולמו במפתיע מנגיף הקורונה, ביום שישי האחרון נפתחה תערוכה לזכרו של מעצב האופנה הישראלי אלבר אלבז בפריז. תערוכת המחווה Love Brings Love, המוצגת כעת במוזיאון גליארה לאופנה בעיר האורות, תגיע לישראל בספטמבר 2022, כך נודע ל-ynet. התערוכה תוצג במוזיאון העיצוב בחולון, העיר שבה גדל אלבז לאחר שעלה עם משפחתו ממרוקו, ובה נקבר בחודש אפריל אשתקד בטקס משפחתי צנוע.
תמונה של אלבר אלבז בילדותו בתערוכת המחווה למעצב

התערוכה שאצר אלכסנדר סמסון ומוצגת בפריז עד ה-10 ביולי, היא המשך ישיר לתצוגת המחווה לאלבז ולמותג AZ Factory, שנערכה בשבוע האופנה בפריז בחודש ספטמבר האחרון. 47 בתי אופנה ומעצבים יצרו מחוות עיצוביות שהעלו את זכרו וסגנונו שוב על המסלול בעיר שבה חי ומת, בתצוגה שנערכה בסגנון Théâtre de la Mode, תערוכת אופנה שנדדה באירופה ובארצות הברית בשנים 1946-1945. התערוכה המקורית התקיימה מיד לאחר מלחמת העולם השנייה והציגה בובות עם עיצובים של למעלה מ-60 מעצבי הוט קוטור צרפתים כביטוי ליצירתיות, יוקרה וסולידריות, וזאת במטרה גם לגייס כספים לניצולי מלחמה ולעזור להחיות את תעשיית האופנה הצרפתית לאחר המלחמה.
5 צפייה בגלריה
עיצוב של דיור כמחווה לאלבז
עיצוב של דיור כמחווה לאלבז
עיצוב של דיור כמחווה לאלבז
(צילום: Getty Images)

"אלבז תמיד חלם לאסוף את כל המעצבים המוכשרים ביותר ולהראות את כולם ביחד, במעין אקסטרווגנזה בסגנון אמריקני", הסביר האוצר סמסון בריאיון לווג, וציין כי התערוכה הזו היא הראשונה שמציגה תצוגת אופנה שלמה במוזיאון לאחר הופעתה על המסלול. עוד הוסיף כי החלום של אלבז לאחד בין כל מעצבי האופנה הושלם לאחר מותו. "זו הייתה דרך חשיבה ייחודית ומצאנו אותה די מדהימה, כי למילייה של עולם האופנה יש לעתים קרובות את המוניטין של מעצבים אינדיבידואליסטים ואגוצנטריים. התפיסה הזו היא ההפך המוחלט".
5 צפייה בגלריה
המעצב תבה מגוגו בתערוכת המחווה לאלבר אלבז בפריז
המעצב תבה מגוגו בתערוכת המחווה לאלבר אלבז בפריז
המעצב תבה מגוגו בתערוכת המחווה לאלבר אלבז בפריז
(צילום: Getty Images)

בתוך כך, בערב הפתיחה הודיעה קבוצת ריצ'מונט, הבעלים של המותג שהשיק אלבז רק בתחילת 2021, כי מעצב האופנה הצעיר תבה מגוגו מצטרף לבית האופנה וישמש כמעצב אורח ראשון. נראה כי בדרך זו ימשיך בית האופנה לעצב קולקציות חדשות ברוחו של המייסד, שחייו נגדעו שלושה חודשים בלבד לאחר שיצא לדרך חדשה ועצמאית.
ממוזיאון העיצוב חולון נמסר: "אין תגובה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button