"לא רצינו שכל אחד יינעל בחדר שלו, אלא שנהיה כולם יחד". שרון טל בביתה

אושפיזין בסטייל: הדופלקס האלגנטי של מעצבת "משכית" שרון טל

עבודות היד המקומיות שמזוהות עם בית האופנה הישראלי הוותיק, מצאו תרגום עכשווי בבית המשפחתי בנאות אפקה של מי שהקימה אותו לחיים. ואיך היא מגדלת את הירקות שלה בעצמה?

עודכן:
גינה הידרופונית ועבודות יד ישראליות: שרון טל עושה סיור בביתה
( צילום: ירון שרון)
בתחילת שנת 2021 הלכה לעולמה רות דיין, מייסדת חברת משכית ומי שמאז 2013 גם ניהלה חברות קרובה עם מעצבת האופנה שרון טל, שהפיחה חיים חדשים במותג שנוסד בשנת 1954. "רות לא הייתה רק קולגה, היא הייתה חברה. היינו מדברות במשך שעות בטלפון ולפני הקורונה גם נפגשות די הרבה", מספרת טל. "בכלל, בשנה האחרונה איבדתי הרבה אנשים שהיו קרובים אליי: אלבר אלבז (שעבדה לצידו במותג לנוון במשך תקופה קצרה, א"י), נחמה ריבלין (שאותה הלבישה למגוון אירועים שאליהם הגיעה כרעיית נשיא המדינה, א"י) ורות. עוד מוקדם למדוד איך המוות שלה ישפיע על משכית, אבל קיבלנו המון פניות מלקוחות שרצו לשמוע עליה יותר, ואנשים שלחו לנו שמלות וינטג' שמצאו, כנראה בגלל שבקורונה אנשים עשו סדר בארונות. בכלל, היא חסרה לי מאוד ברמה האישית".
אושפיזין בסטייל

16 צפייה בגלריה
שרון טל בביתה
שרון טל בביתה
שרון טל במרפסת ביתה, על רקע הגינה ההידרופונית
(צילום: ענבל מרמרי)

רוחה של דיין מרחפת בין חללי דירת הדופלקס החדשה שאליה עברה משפחת טל לפני כארבעה חודשים. אך זהו לא בית אפוף רוחות, להפך, הוא מלא בחיים. עבודות היד המקומיות שהשכילה דיין לחזק לאורך שנותיה במשכית, מפארות את הבית בתרגום עכשווי. ביניהן תמצאו עבודת טריפטיך קרמית מסקרנת של המעצב נמרוד גילה, בהשראת מעיל המדבר של משכית, התלויה מעל גרם המדרגות המחבר בין שני חלקי הדירה; עבודת קרמיקה של האמן טל בטיט; נדנדה סרוגה של המותג איוטה, התלויה במרפסת הקטנה היוצאת מחדר השינה של ההורים; כלי מטבח של לורי גולדשטיין; ותצלומים של אייל נבו מפרויקט "סדום" בכיכובה של הדוגמנית שביט ויזל.
16 צפייה בגלריה
הבית של שרון טל
הבית של שרון טל
דירת דופלקס על שטח של 160 מ"ר, המחולקת לשישה חדרים ושתי מרפסות
(צילום: ענבל מרמרי)

שתי הקומות של הבית מייצרות בטבעיות גם אופי שונה. קומת הכניסה מכילה את החללים הציבוריים: סלון רחב ידיים עם ספרייה קטנה המקושטת בספרי אופנה וחפצים, מטבח ופינת אוכל, ומרפסת גדולה שבה התקינו בני המשפחה גינה הידרופונית עם גידול ירקות שעוברים היישר אל קערת הסלט. הקומה התחתונה מכילה את חדרי המגורים של בני המשפחה, חדר לכל ילד, ומעוצבת בשפה משוחררת ונינוחה יותר. בחדרה של הילדה דניאל תלויה שמלת בלרינה לבנה מחרס, שאותה יצרה אמו של ניר לפני מותה.
16 צפייה בגלריה
הבית של שרון טל
הבית של שרון טל
שמלת בלרינה לבנה מחרס, שאותה יצרה אמו של ניר טל לפני מותה
(צילום: ענבל מרמרי)

אל הבניין החדש ברחוב שקט עברו לאחרונה מבית סמוך בשכונה. כאן גדלו השניים, ולכאן חזרו כשהחליטו להקים משפחה. "זאת שכונה נפלאה לגדל בה ילדים: יש בה הרבה גינות, מרכז מסחרי, ולאחרונה גם הרבה חברים שלנו מהתיכון חזרו לגור בה", אומרת טל. "זה הרגיש לנו כמו השכונה של פעם. כשאנחנו יורדים מהבית למטה, אנחנו מכירים את כולם".
16 צפייה בגלריה
הבית של שרון טל
הבית של שרון טל
המרפסת מחדר השינה
(צילום: ענבל מרמרי)

הנכס: דירת דופלקס על שטח של 160 מ"ר, המחולקת לשישה חדרים ושתי מרפסות.
השכונה: נאות אפקה, תל אביב.
הדיירים: שרון טל, 39; ניר טל, 42; והילדים מיה, 11, דניאל, 8, ואדם, בן שנה ושמונה חודשים.
ותק בדירה: ארבעה חודשים.
16 צפייה בגלריה
הבית של שרון טל
הבית של שרון טל
"זאת שכונה נפלאה לגדל בה ילדים"
(צילום: ענבל מרמרי)

מי עיצב את הבית? "ניר ואני", אומרת שרון, "החלטנו ביחד על החלוקה של חללי הבית והחפצים שלנו, אך נעזרנו באחותי, קרן סיבוני, ובדודה של ניר, יעלה כידון, שתיהן מעצבות פנים בעלות ניסיון, שסייעו וייעצו לנו בהחלטות עיצוביות, כמו לכסות את השירותים עם ארון, וכיצד למצוא אריחים בגודל מטר על שלושה מטרים באמבטיה".
16 צפייה בגלריה
שרון טל בביתה
שרון טל בביתה
"יש בבית אוסף אמנות, עיצוב ועבודות יד, כולם עם סיפור מאחוריהם, שמתחברים לאורח החיים שלנו"
(צילום: ענבל מרמרי)

מה היה חשוב לך במיוחד בעיצוב הבית? "שנרגיש בו בבית, ושימלא את הצרכים של כולנו. כמו כן, לא רצינו שכל אחד יינעל בחדר שלו, אלא שנהיה כולם יחד, ובקומה הראשונה יש חדר משפחה גדול עם טלוויזיה, משחקי מחשב ומכשירי ספורט. החלטה נוספת הייתה בעיצוב המטבח. זה בית עם שלושה ילדים קטנים, ואני מבשלת הרבה. בעבר פינת האוכל הייתה בתוך המטבח, ובדירה החדשה רציתי שיהיה שולחן בר כדי שהילדים יוכלו לארח חברה למי שמבשל. בנוסף, החלטנו לשים סורגים לאורך המטבח, כדי שאם אדם הקטן יטפס על הבר הוא לא ייפול חלילה, וזה הפך לאלמנט עיצובי מאוד יפה. המטבח שחור, ויכולות להישאר בו טביעות ידיים. זה שיקול שלקחתי בחשבון, כי, בסופו של דבר, זה בית שחיים בו".
16 צפייה בגלריה
הבית של שרון טל
הבית של שרון טל
חדר השינה
(צילום: ענבל מרמרי)

האם יש קשר בין סגנון עיצוב האופנה שלך לסגנון העיצוב של הבית? "אני חושבת שהקווים הנקיים בדירה דומים לגזרות של הבגדים, והחפצים שמקשטים אותה הם כמו רקמה על בגד", מנסחת טל. "יש בבית אוסף של אמנות, עיצוב ועבודות יד, כולם עם סיפור מאחוריהם, שמתחברים לאורח החיים שלנו".
איך את מתלבשת בבית? "במכנסי ג'ינס וחולצת טי".
מה הפינה האהובה עלייך? "המרפסת היוצאת מהסלון. לא הייתה לנו מרפסת בדירה הקודמת, וזה אלמנט מאוד חשוב. אני שותה שם את הקפה של הבוקר, את היין בערב, וגם עושה בריכה לילדים בשבת, על האש עם חברים".
16 צפייה בגלריה
הבית של שרון טל
הבית של שרון טל
פריטים מסוגננים גם בחדר האמבטיה
(צילום: ענבל מרמרי)

היכן את נוהגת להירגע בבית? "במרפסת הגדולה, מול השקיעות היפות".
היכן את נוהגת לשתות את הקפה שלך בבוקר? "ליד השולחן במרפסת".
עד כמה הדירה משקפת את אישיותך? "היא די משקפת אותי ואת שאר בני המשפחה. אנחנו אוהבים לארח המון, ודאגנו שבפינת האוכל יהיה שולחן מספיק גדול. יש תחושה מאוד מחבקת ומחממת. זה לא בית מנוכר".
16 צפייה בגלריה
הבית של שרון טל
הבית של שרון טל
שתי הקומות של הבית מייצרות בטבעיות גם אופי שונה
(צילום: ענבל מרמרי)

האם יש לך חדר ארונות? "העדפתי חדר משפחה על פני חדר ארונות, אבל יש המון מקומות אחסון בבית. בחדר השינה יש ארון נעליים ענק וארון בגדים שהוא בעיקר שלי".
על מה את מעדיפה לבזבז יותר: כלי בית ורהיטים או בגדים ואביזרי אופנה? "שניהם מרגשים אותי באותה המידה. אני לקוחה מאוד ממוקדת: קונה מה שאני אוהבת ויודעת שיהיה טוב עליי".
16 צפייה בגלריה
הבית של שרון טל
הבית של שרון טל
"העדפתי חדר משפחה על פני חדר ארונות"
(צילום: ענבל מרמרי)
פורסם לראשונה: 20:25, 19.09.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button