ג'וליה פוקס בתצוגת אופנה של דיזל, 2023

צעד נוסף מטה: הגזרה הנמוכה חושפת את קו המפשעה, ולא רק לנשים

בזמן שמגמת המכנסיים החושפניים רושמת שיאים באדיבות מפורסמות כמו ג'וליה פוקס, הסגנון הנמוך מתפשט וגם הגברים זוכים לגרסאות משלהם שמציגות חריץ ישבן. ואיך התגובות ברשת?

פורסם:
החודש פורסמה במגזין האופנה האמריקני V הפקת אופנה עם הדוגמנית אניה רוביק, לבושה חזייה ירוקה עם אבזמי מתכת מוזהבים ומכנסי ג'ינס בגזרה סופר-נמוכה של בית האופנה ז'יבנשי. תמונה נוספת כללה מערכת לבוש של חזייה ומכנסי דגמ"ח בגזרה נמוכה של בית האופנה בלומרין. הצופים בתמונות לא ידעו להחליט מה יותר מטלטל: הגוף הרזה של רוביק או קו המפשעה הנמוך שהציגה? על חזרתן של דוגמניות אולטרה-רזות ששוב ניבטות ממסלולי התצוגות כבר כתבנו לא אחת בשנה החולפת, וכך גם על חזרתה של הגזרה הנמוכה – שתי מגמות ששלטו בשנות ה-90 ועושות בימים אלו קאמבק מתוקשר.

אבל התמונות החדשות של רוביק, לצד תמונות נוספות שפורסמו בשבועות האחרונים, מעלות לדיון סוגייה מדוברת אחרת: חשיפתו של קו המפשעה. במילים אחרות, מגולח או טבעי. מי שחתומה על לקיחת הגזרה הנמוכה לאקסטרים היא הדוגמנית ואייקון האופנה ג'וליה פוקס, שהתפרסמה אשתקד בעקבות רומן עם קניה ווסט. הבחירה במכנסיים בגזרה נמוכה או במכנסי ג'ינס גזורים המדגדגים את המפשעה כבר הפכו אצלה לנורמה. בעקבותיה של פוקס הלכו גם ידועניות רבות, כמו המוזיקאית האמריקנית הלסי, שבוחנת גבולות גזרה.
ג'וליה פוקס ב"מכנסי סוס" של המעצבת ליזה קין

4 צפייה בגלריה
האלסי בתצוגת אופנה של ז'יבנשי, 2023
האלסי בתצוגת אופנה של ז'יבנשי, 2023
האלסי בתצוגת אופנה של ז'יבנשי, 2023
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

בניסיון לזעזע את הצופים ולמרוד בקובעי הטעם, ביולי האחרון הגיעה פוקס לאירוע בניו יורק לבושה במכנסי עור ממוחזר שכונו "מכנסי סוס" של המעצבת ליזה קין, בוגרת התואר השני בסנטרל סנט מרטינס מ-2019. המכנסיים השחורים לקחו את קו המפשעה הנמוך צעד אחד מטה. הם שולבו במראה של פרסות בחלקם התחתון, מה שהעניק להם את שמם. פוקס עצמה גם שיתפה בחשבון האינסטגרם שלה תמונה בעיבוד מחשב שיצרה אותה כקנטאור (חצי אדם וחצי סוס). "האינטרנט מבולבל בטירוף מהמכנסיים הנמוכים של ג'וליה פוקס", כתבה קין, שחתומה על כמה דגמים נוספים של מכנסיים חושפי מפשעה.
מכנסיים בעיצוב של ליזה קין

החודש האחרון הדגים כי לא רק קו המפשעה הנשי הוא נושא לדיון. בית היוקרה האיטלקי המוערך בוטגה ונטה צילם כמה מודעות פרובוקטיביות שפורסמו בלעדית במגזין להומואים Butt, ששב לפעילות בשנה האחרונה. שלוש המודעות שפורסמו מציגות מכנסי ג'ינס ומכנסי עור צהובים, שניהם מונחים על הגוף בגזרה נמוכה החושפת חריצי ישבן גברי. בתמונת קמפיין נוספת מצולמים מכנסי העור פתוחים, חושפים את שיער הערווה של הדוגמן. בתגובות כבר היו מי שקראו להקמת תנועה חדשה: Free The Bush. מאחר שהתמונות לא צפויות להופיע במגזינים אחרים או על לוחות המודעות ברחובות, לא נשמעה ביקורת עליהן, להפך. היו רק מי שהתפעלו מהתעוזה של בית האופנה ויכולתו למתוח גבולות ולפרוץ את מעטה השמרנות שעוטף את תעשיית האופנה.


חשיפת שיער הערווה או גילוחו המוחלט צפים ועולים לדיון בעולם האופנה מפעם לפעם. למעשה, הנוכחות המחודשת שלו מגיעה 20 שנה בדיוק לאחר עיסוק נרחב בנושא עם הפרסומת של בית האופנה גוצ'י בכיכובה של הדוגמנית כרמן קאס ב-2003. בתמונה, שצונזרה ברוב המגזינים הבינלאומיים – למעט בווג אמריקה שחטף על כך ביקורת קשה – מופיעה קאס כששיער הערווה שלה מגולח בצורת האות G של לוגו המותג. מאחורי התצלום עמדו שניים: המנהל האמנותי טום פורד, שבהמשך יצר דימויים פרובוקטיביים עוד יותר למותג הטיפוח שלו, וצלם האופנה מריו טסטינו.
4 צפייה בגלריה
התצוגה של ינקי ונטף בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2023
התצוגה של ינקי ונטף בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2023
גזרה נמוכה מאוד בתצוגה של ינקי ונטף בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2023
(צילום: Haydon Perrior)

בעידן השמרני של היום, שנוצר גם בעקבות מגבלות פרסום וצנזורה שהציבו רשתות חברתיות כמו אינסטגרם (לדוגמה, איסור על הצגת פטמה נשית, מה שהוביל לתגובת נגד של תנועת Free The Nipple) – קמפיינים כמו אלה של פורד לא יכולים להתפרסם, והמתח נותר עם חשיפה דלילה של שיער ערווה או מתיחת הגבול של קו המפשעה. עכשיו נותר לגלות אם ניסיון בדיקת הגבולות ייעצר בנקודה זו, או שאנחנו בתחילתה של מגמה שניחשף אליה עם עליית המעלות בחוץ וצניחת הבגדים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button