שירה גוטמן קורן בקולקציה של Studio Sea. "אני חושבת שאני מנגישה את התכשיטים שלי לכל גיל"

שירה גוטמן קורן: "לא רוצה שהפרסום יכתיב לי מה לעשות בחיים"

כבתם של הדוגמנית גלית גוטמן והצלם זיו קורן, בגיל חודשיים היא כבר כיכבה על שער מגזין. כעת היא בת 21, מעצבת ומדגמנת למותג משלה. "למדתי להתעלם ממה שאומרים מסביב"

פורסם:
בשנה האחרונה, כמו רבים אחרים בין סגר לסגר, שירה גוטמן קורן מצאה משמעות. היא הקימה מותג לתכשיטים, אביזרים ובגדי חוף, שבמרכזו תכשיטים בעבודת יד בעיצובה, בעיקר שרשראות פנינים שהיא חורזת, מהטרנדים הגדולים של התקופה. היא הייתה עדיין חיילת סדיר בצה"ל כשהחלה להכין תכשיטים עשויים חרוזים ופנינים, ועם שחרורה בחודש מרץ, הניעה קדימה את המותג Studio Sea.
8 צפייה בגלריה
שירה גוטמן קורן
שירה גוטמן קורן
"נהיה לי מפעל בבית, וכל המשפחה נרתמת לסייע לי". שירה גוטמן קורן
(צילום: לירז אגם)

גוטמן קורן היא המעצבת, השליחה, המנהלת, וגם אחראית על התוכן בעמוד האינסטגרם: שם היא הדוגמנית, הצלמת והסטייליסטית. מותג של אישה אחת. כשהיא לא מאחורי המצלמה, היא מפקידה את עצמה בידי אחותה הצעירה, אמה גוטמן קורן, שבשנים האחרונות עושה את דרכה באופנה מאחורי הקלעים. כנראה ככה זה כשאת הבת של הצלם זיו קורן והדוגמנית גלית גוטמן – יש דברים שפשוט עוברים בגנים.
"האמת שהתגלגלתי לתכשיטים במקרה", היא מספרת בריאיון מיוחד ל-ynet. "בזמן הקורונה, התחלתי לייבא אביזרים ובגדי חוף, והבנתי שאני רוצה לעבות את הקולקציה עם תכשיטים. הבנתי שיש כאן פוטנציאל גדול. הביקוש היה גדול, עד שנהיה לי מפעל בבית, וכל המשפחה נרתמת לסייע לי: אמא, אבא, אמה והבויפרנד (רום פיאניקה)".
8 צפייה בגלריה
הקולקציה של Studio Sea
הקולקציה של Studio Sea
"פנינים מתקשרות למראה קלאסי בדרך כלל, אבל אני מכניסה בהן רוח קצת יותר צעירה"
(צילום: שירה גוטמן קורן)

התכשיטים שהיא מעצבת אופנתיים מאוד, בעלי מראה צעיר ונגיש, ולדבריה, מתאימים לנשים צעירות ובוגרות. אמהּ, גלית, הגיעה לתצוגת האופנה של שנקר לבושה שמלה שחורה של דורין פרנקפורט, תיק של בלנסיאגה וענודה שרשרת פנינים לבנה עם תליון וינטג' בעיצובה של הבת שירה.
"אני חושבת שאני מנגישה את התכשיטים שלי לכל גיל", היא מסבירה. "פנינים מתקשרות למראה קלאסי בדרך כלל, אבל אני מכניסה בהן רוח קצת יותר צעירה". את התכשיטים, שנמכרים בטווח מחירים שנע בין 160 ל-260 שקל, מוכרת גוטמן קורן דרך חשבון האינסטגרם שלה. מחר (שישי) היא תשתתף לראשונה ביריד BikinFest במתחם האירועים לאגו שבראשון לציון (בשעות 17:00-10:00). זאת תהיה הפעם הראשונה שבה תוכל להיחשף למסה של קהל מחוץ לגבולות הווירטואליים.
8 צפייה בגלריה
שירה גוטמן קורן בקולקציה של המותג Studio Sea
שירה גוטמן קורן בקולקציה של המותג Studio Sea
"יש מקום לכולם. ולרשתות החברתיות יש הרבה כוח"
(צילום: אמה גוטמן קורן)

קל לבקר את הדרך הקצרה של גוטמן קורן בת ה-21. כמי שמגיל חודשיים נמצאת תחת עינו הבוחנת של הציבור – כשהצטלמה לשער של מגזין "לאשה" כתינוקת ("שער בעירום בגיל חודשיים", היא צוחקת, "כבר עשיתי על זה וי") – בגיל 16 היא החלה לדגמן, אבל עושה זאת בעיקר במנות קטנות. ובכל זאת, בעידן שבו מדי בוקר אנחנו מתעוררים לעוד מפורסמת או מוביל דעת קהל שמשיק מותג חדש, נראה כי התחום פרוץ. רק החודש הודיעו יוצאי "האח הגדול" תום חיימוב ולינור סביניק, כל אחד בנפרד, על השקת מותג חדש משלהם.
"יש מקום לכולם. ולרשתות החברתיות יש הרבה כוח", אומרת גוטמן קורן בתגובה. "חברות מסחריות יעדיפו היום לשלוח מוצר לפרסום אצל משפיענית עם מאות אלפי עוקבים (לה עצמה יש כמעט 16 אלף עוקבים, א"י), מאשר לקנות מודעה בעיתון. זה בסדר שתום שיצא מבית 'האח', ממנף את הבאז סביבו. למה לא? אני מעצבת מתוך אהבה, אבל יש לי גם חשבון אינסטגרם ואנשים מכירים אותי, אז אני לא מוצאת טעם לא להשתמש בזה".
8 צפייה בגלריה
גלית גוטמן עם תכשיטים של Studio Sea
גלית גוטמן עם תכשיטים של Studio Sea
גלית גוטמן עם תכשיטים של Studio Sea
(צילום: שירה גוטמן קורן)

בשבוע הבא היא תסיים קורס בן שמונה חודשים בסטיילינג וסושיאל מדיה בלימודי החוץ של שנקר. לפני מספר שנים הייתה זו האם גלית שלמדה במקום מספר קורסי תפירה. "אמא המליצה לי לבדוק אם יש קורס שמעניין אותי. הקורס נעשה בזום, אז מה יש לי להפסיד?" היא אומרת, "אני מאוד שמחה שעשיתי אותו, כי הוא חיזק לי את הנקודות שאני טובה בהן ואת אלה שפחות. צורפות זה תחום שמעניין אותי להמשיך בו בעתיד, אבל הבנתי שמה שמושך אותי הוא הצד העסקי של אופנה. אני בבירורים לגבי להמשיך בלימודים מקצועיים בתחום בעתיד במרנגוני".
את מרגישה שהייתה ממך ציפייה שתלכי לתחום האופנה? או דווקא ללכת לכיוון שונה לחלוטין?
"הציפייה היחידה שרלוונטית בשבילי זו שלי מעצמי ושל ההורים שלי ממני. כל מה שמסביב לא מעניין. נכון שנולדתי לעולם הזה, ונכון שאני לא יודעת מה זה להיות ילדה להורים לא מפורסמים ורגילה שיש עניין סביבנו והכול מסוקר. אבל אני לא נמצאת בבית עם 'זיו קורן' או 'גלית גוטמן', אלא עם אבא ואמא. הם עוטפים אותי באהבה ונותנים לי את התחושה שזה אני והם. מה שמסביב לא מעניין. אני לא רוצה שהפרסום הוא מה שיגרום לי לעשות דברים או לתת כוח לאנשים שאני לא מכירה להכתיב לי מה לעשות בחיים. אני אעשה את מה שנכון וטוב לי".
8 צפייה בגלריה
הקולקציה של Studio Sea
הקולקציה של Studio Sea
"אני מעצבת מתוך אהבה". Studio Sea
(צילום: שירה גוטמן קורן)

את מרגישה שהסביבה שופטת אותך בגלל שאת "הבת של"?
"אני לא יודעת איך לענות על זה, כי אני לא מכירה משהו אחר. אשקר אם אגיד שאני לא קוראת תגובות באינסטגרם או טוקבקים. אני קוראת והיו שנים, כשהייתי צעירה יותר, שהייתי נעלבת. אבל התבגרתי, ויש לי זוג הורים מדהימים שיודעים איך להתמודד עם זה ולימדו אותי לדפדף את זה הלאה ולהתעלם ממה שאומרים מסביב. היום אני מנותקת מזה".
8 צפייה בגלריה
שירה גוטמן קורן מאחורי הקלעים בתצוגת אופנה
שירה גוטמן קורן מאחורי הקלעים בתצוגת אופנה
"צורפות זה תחום שמעניין אותי, אבל הבנתי שמה שמושך אותי הוא הצד העסקי של אופנה"
(צילום: שקד בוארון)

עד כמה ההורים שלך מייעצים לך מבחינה עיצובית ואסתטית בעבודה על המותג?
"חשובה לי דעתם, ולא רק ברמה המקצועית. הם יודעים עליי הכול ואני מתייעצת איתם לגבי כל דבר. אבל היה חשוב לי לעשות הפרדה. אם אעשה יום צילום ואראה לאבא ולאמא את התמונות בהתרגשות, הדעה שלהם לא תשפיע עליי ברמה של לפרסם או לא לפרסם תמונה. אבא שלי מתחרפן מזה שאני מפרסמת תמונות בלי פנים".
והוא צודק.
"אבל העולם שם. זה לא נראה מוזר באינסטגרם".
8 צפייה בגלריה
שירה גוטמן קורן בקולקציה של המותג Studio Sea
שירה גוטמן קורן בקולקציה של המותג Studio Sea
"אבא שלי מתחרפן מזה שאני מפרסמת תמונות בלי פנים"
(צילום: אמה גוטמן קורן)

אבל יש משהו אלים בלחתוך לדוגמנית – במקרה הזה, את – את הראש.
"אני מבינה את זה, כי אני מגיעה מבית של אמא דוגמנית ואבא צלם – אבל באינסטגרם יש הרבה בתי אופנה שמעלים תמונות כאלה וזה לגיטימי. אלו כנראה פערי דורות".
אז זה המרד שלך?
"כן".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button