"בדקתי את הגורמים שעיצבו את האדם שאני היום, ואמת אחת משמעותית הייתה היותי מהגרת מאסיה". סו ג'ו פארק

ממגנטת על המסלול או בקולה: הדוגמנית סו ג'ו פארק מככבת בכל מקום

בגיל 35 היא אחת הדוגמניות המבוקשות בעולם, עם מראה ייחודי וקריירה מוזיקלית חדשה שגם מותגי האופנה ממהרים לתת לה במה. כעת היא רוצה להילחם בגזענות נגד אסייתים בארצות הברית

פורסם:
לאורחים בתצוגת Metiers D'Art של שאנל ציפתה הפתעה. בדקה החמישית לתצוגה הופיעה הדוגמנית האמריקנית ממוצא קוריאני סו ג'ו פארק, לבושה במעיל טוויד ארוך משובץ אבני חן, על רקע מוזיקה חיה של דניאל לופטין. לאחר מספר דקות, הצטרפה אליו פארק בשירה תחת האלטר-אגו שלה: Ether, כשהיא מבצעת עיבוד מחודש לשיר Haenim מ-1973 של הזמרת הקוריאנית קים ג'ונג מי. השירה החלומית בשפת האם שלה עטפה את הפיאנלה בצלילים חמים והטעינה את האולם באנרגיה, יוצרת קורלציה מהפנטת בין הבגדים האמנותיים בעיצובה של וירג'יני ויאר לצלילים האלקטרוניים של לופטין.
(התצוגה של שאנל)

12 צפייה בגלריה
סו ג'ו פארק בתצוגת האופנה של שאנל, 2021
סו ג'ו פארק בתצוגת האופנה של שאנל, 2021
סו ג'ו פארק מדגמנת בתצוגת האופנה של שאנל
(צילום: Getty Images)

המעבר של פארק (35) למוזיקה, לאחר למעלה מעשור כאחת הדוגמניות המצליחות בענף, התבשל בשנים האחרונות. את צעדיה הראשונים כזמרת עשתה בשיתוף ההרכב המוזיקלי Desire, ואיתם גם יצרה את גרסת הכיסוי ל-Haenim. "מוזיקה היא התשוקה האמיתית שלי לצד אופנה, ולא יכולתי לחשוב על פרויקט טוב יותר מאשר להצטרף ל-Desire", אמרה פארק בריאיון ל"ווג" בקיץ שעבר. בקליפ האפל המלווה את השיר, היא מופיעה כדמות אלימה, הרוצחת גבר כפות במכות גרזן בלב יער – כיאה לקולנוע הדרום קוריאני או כמחווה לסרט Drive, שלהיטו של ההרכב, Under Your Spell, מלווה את הפסקול שלו.
(סו ג'ו פארק בשיר Haenim)

"נמשכתי לעובדה שהסאונד שלהם מיוחד והוויזואליות חשובה להם ביותר. יש להם שליטה מלאה על היצירתיות שלהם", הסבירה פארק את משיכתה לעבודה עם ההרכב הקנדי שהקימו מייגן לואיז וג'וני ג'ול בשנת 2009. השלושה נפגשו לראשונה בפברואר 2018 במסיבה של המותג בוטגה ונטה בניו יורק, שבה ניגנה פארק כדי ג'יי. הם החליפו ביניהם פרטים והבטיחו לשמור על קשר, ונפגשו שוב בתצוגת האופנה של שאנל באוקטובר באותה שנה, כשפארק המליצה למעצב הפסקול של התצוגה מישל גאוברט לכלול בה את הקטעים החדשים של ההרכב. משם הדרך לעבודה משותפת הייתה קצרה.
12 צפייה בגלריה
סו ג'ו פארק בתצוגת אופנה של פנטי, 2021
סו ג'ו פארק בתצוגת אופנה של פנטי, 2021
מדגמנת בתצוגת אופנה של פנטי, 2021
(צילום: Getty Images)

המראה הממגנט של פארק הפך אותה לאחת הדוגמניות המבוקשות בעולם, למרות שהחלה לדגמן באופו מקצועי רק בגיל 24 – גיל שבו דוגמניות ותיקות שוקלות לפרוש ולהחליף מקצוע לנטורופתיה. היא נולדה וגדלה בסיאול שבקוריאה הדרומית עד גיל 10, ואז היגרה עם משפחתה לקליפורניה. בראיון ל"ניו יורק מגזין" בשנת 2013, סיפרה כי התשוקה לאופנה החלה לבעבע בה בגיל צעיר. "מאוד אהבתי לאסוף דימויים מצולמים של דוגמניות ממגזינים שאימא שלי נהגה לקרוא. זה לא תמיד היה רק אופנה, אלא דברים יפים שאהבתי להסתכל בהם", אמרה.
12 צפייה בגלריה
סו ג'ו פארק בתצוגת אופנה של מוסקינו, 2020
סו ג'ו פארק בתצוגת אופנה של מוסקינו, 2020
על המסלול בתצוגת אופנה של מוסקינו, 2020
(צילום: Getty Images)

צעדיה הראשונים בתחום היו בתחילת שנות העשרים לחייה, כשכבר עבדה כמעצבת גרפית בחברת סטארט-אפ בסן פרנסיסקו. סקאוטר של סוכנות וילהלמינה פנה אליה בהצעה לדגמן, והיא ענתה ברוגע: "למה לא, בעצם?"
עם זאת, באותה תקופה לא הצליחה פארק לזכות בקמפיינים בולטים, אלא רק בעבודות זניחות בקליפורניה. לפני כ-20 שנה, ענף הדוגמנות היה סגור בפני דוגמניות אסייתיות, בטח על המסלולים של מילאנו ופריז, כשעל הזירה שלטו דוגמניות מדרום אמריקה כמו ג'יזל וממדינות ברית המועצות לשעבר.
12 צפייה בגלריה
סו ג'ו פארק מגיעה לתצוגת אופנה של לונגשאמפ, 2018
סו ג'ו פארק מגיעה לתצוגת אופנה של לונגשאמפ, 2018
"לא היה לי פשוט לראות את עצמי פתאום כמיעוט, כאדם שלפעמים היה בלתי נראה או מוגבל בגלל הגזע שלו"
(צילום: AP)

רק עם התחזקות שוק היוקרה בסין בתחילת העשור השני של שנות האלפיים, החלו מותגי האופנה ללהק דוגמניות בעלות מראה אסייתי, כאלה שיקרצו ללקוחות העשירות משנחאי ומטאיפיי. המפנה התרחש בשנת 2012, אז צבעה פארק את שיערה הכהה לבלונד פלטינה. כמו בהרבה מקרים אחרים של דוגמניות-על, לפעמים תספורת אחת או שינוי גוון בשיער מחולל שינוי.
מאז אפשר למצוא ברזומה שלה עבודות עבור בתי אופנה רבים, כמו דיור, לנוון, מוסקינו, וכמובן שאנל. במקביל, החלה להשתלב בפרויקטים קולנועיים עם תפקידי משחק ובצילומים אמנותיים יותר, שאותם היא עושה עם בן זוגה, האמן וצלם האופנה דיוויד אלכסנדר פלין.
12 צפייה בגלריה
סו ג'ו פארק באירוע של טום פורד, 2021
סו ג'ו פארק באירוע של טום פורד, 2021
באירוע של טום פורד, 2021
(צילום: Getty Images)

עם זאת, לאורך השנים התנערה מתיוגה כדוגמנית אסייתית. "גדלתי בקליפורניה למעלה ממחצית חיי, ואני לא רואה את עצמי כדוגמנית אסייתית", אמרה בעבר. "אני חושבת שאחת הסיבות לכך שצבעתי את השיער שלי לבלונד הייתה כי לא רציתי להיות במשבצת הטייפ-קאסט של דוגמנית אסייתית. רציתי להיות אני. אני לא יכולה לצפות מאנשים להיות עיוורי צבעים, כיוון שכל זמן שיש לנו עיניים, אנחנו יכולים לראות דוגמניות על פי חתך גזעי. אני מאוד מקווה שבעתיד דוגמניות יישפטו לפי האישיות והמראה שלהן, מעבר להיותך אסייתית, שחורה, היספאנית או כל דבר אחר".
12 צפייה בגלריה
סו ג'ו פארק בתצוגת אופנה של לוריאל בפריז, 2021
סו ג'ו פארק בתצוגת אופנה של לוריאל בפריז, 2021
מדגמנת בתצוגת אופנה של לוריאל בפריז, 2021
(צילום: Getty Images)

כיום, בתקופה של תקינות פוליטית, היא מגייסת את הצלחתה לשיח אנטי-גזעני ברשתות החברתיות – במיוחד כנגד מתקפות שהאשימו אסייתים בהפצת וירוס הקורונה. "עשיתי חשבון נפש עמוק כדי להבין את עצמי טוב יותר", אמרה לאחרונה בריאיון למגזין "ל'אופיסייל". "בדקתי את הגורמים שעיצבו את האדם שאני היום, ואמת אחת משמעותית הייתה היותי מהגרת מאסיה. לא היה לי פשוט לראות את עצמי פתאום כמיעוט, כאדם שלפעמים היה בלתי נראה או מוגבל בגלל הגזע שלו. כיום אני רוצה לעזור לאנשים בעמדה דומה ולמצוא תחושת סולידריות שתתמוך בהם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button