"אני רוצה לומר לכל מעצבי האופנה ולסטודנטים לאופנה, במיוחד בימים אלה, תמיד תקשיבו ללב שלכם, לדמיון שלכם, תקשיבו ללקוחות שלכם". הגר אלמביק

המעצבת הגר אלמביק תקבל פרס מפעל חיים בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2023

פרסום ראשון: עם קריירה ארוכה שכללה לא מעט עליות ומורדות, מעצבת האופנה היא אחת המוערכות הפועלות בישראל – מימיה במותג "הגרה" שאיבדה ועד ההצלחה מסביב לעולם עם "אלמביקה". כעת היא זוכה בפרס על פועלה

פורסם:
מעצבת האופנה הגר אלמביק, בעלת מותג האופנה אלמביקה, צפויה לקבל פרס מפעל חיים במסגרת "שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023", שייפתח ב-19 במרץ – כך נודע לערוץ האופנה של ynet. אלמביק, שתחגוג בחודש הבא 68, היא מהמעצבות הוותיקות והמוערכות הפועלות בישראל.
8 צפייה בגלריה
התצוגה של אלמביקה בשבוע האופנה, 2021
התצוגה של אלמביקה בשבוע האופנה, 2021
מעצבת לנשים באשר הן, בכל המידות. התצוגה של אלמביקה בשבוע האופנה, 2021
(צילום: רוקו ירון אשכנזי)

מאז סיימה את לימודיה במחלקה לאופנה בשנקר בסוף שנות ה-80, היא מנסחת בעיצוביה את הסגנון המקומי: שילוב בין בדים רכים ונשפכים המעידים על נוחות והתאמה לאקלים, לצד חיבורי בדים, טקסטורות וצבעוניות אקלקטית המזכירה את הרחוב הישראלי. בשנים האחרונות היא גם משווקת את עיצוביה בהצלחה בעולם, בעיקר בארצות הברית, עם ייצוא של כ-70 אחוז מהקולקציה - זוכה לעדנה לאחר שבעבר נושלה מהמותג "הגרה", שהקימה שנה לאחר סיום לימודיה.
8 צפייה בגלריה
קולקציית סתיו-חורף 2022 של אלמביקה
קולקציית סתיו-חורף 2022 של אלמביקה
"אני מכירה תודה גדולה קודם כל ללקוחותיי". קולקציית סתיו-חורף 2022 של אלמביקה
(צילום: ירון רוקו אשכנזי)

הגר אלמביק, מעצבת האופנה ומבעלי "אלמביקה", מסרה בתגובה: "אני גאה ושמחה לקבל את פרס מפעל חיים, לאחר 35 שנה של יצירת אופנה ישראלית. אני רוצה לומר לכל מעצבי האופנה ולסטודנטים לאופנה, במיוחד בימים אלה ובתקופה זו שאינה פשוטה מהמון בחינות, תמיד תקשיבו ללב שלכם, לדמיון שלכם, תקשיבו ללקוחות שלכם, ותמשיכו ליצור, להמציא, לעצב, תמשיכו קדימה. גם אם יש קשיים בדרך. מהקשיים לומדים ומתקדמים. כיום אני גאה לומר שחלק גדול מהיצירה שלי כבר קבעה יתד איתנה בשווקים רבים בעולם, ואין גאווה גדולה יותר מלראות יצירה ישראלית ניטעת בכל כך הרבה מקומות בעולם. אני מכירה תודה גדולה קודם כל ללקוחותיי, שרבות מהן מלוות אותי מתחילת דרכי, ואת רבות מהן אני מכירה באופן אישי, ועליהן אני גם חושבת כשאני יוצרת. למנצח הגדול למוטי רייף, תודה והערכה עצומה, שהוא ממשיך ללא לאות להפיק וליזום את שבוע האופנה כל פעם מחדש עם להט יצירתי שאין לרבים, רייף שנותן תמיכה, במה ואמונה אמיתית לכל כך הרבה מעצבים. יצירת אופנה היא חלק מרכזי בחיי ואין ספק שתמשיך להיות כזאת. יש לי עוד תוכניות רבות לכל הנשים שאני כל כך אוהבת".
מטעם שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023 נמסר בתגובה: "אנו גאים על בחירתנו בהגר אלמביק לאלמביקה לקבלת פרס מפעל חיים. הגר היא אחת ממעצבות האופנה הבולטות ביותר בישראל. יצירתה לאורך יותר משלושה עשורים מלווה נשים רבות בישראל ובעולם, ומהווה חלק בלתי נפרד מהאישה הישראלית והאופנה הישראלית. הגר היא אות ודוגמה למעצבים ויוצרים צעירים, ביצירת שפה עיצובית שתמיד תהיה שלה".
8 צפייה בגלריה
קולקציית סתיו-חורף 2022 של אלמביקה
קולקציית סתיו-חורף 2022 של אלמביקה
"אחת ממעצבות האופנה הבולטות ביותר בישראל". קולקציית סתיו-חורף 2022 של אלמביקה
(צילום: ירון רוקו אשכנזי)

אלמביק היא המצטרפת האחרונה למעצבות ישראליות המקבלות פרס מפעל חיים במסגרת שבוע האופנה המקומי. אשתקד הייתה זו המעצבת טובה'לה חסין ושנה קודם לכן זכתה בפרס דורין פרנקפורט, שהשנה הודיעה על סגירת חנויותיה ושינוי במערך הפעילות שלה.
8 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
"אני גאה ושמחה לקבל את פרס מפעל חיים, לאחר 35 שנה של יצירת אופנה ישראלית". אלמביק
(צילום: ענבל מרמרי)

השיח על פרס מפעל חיים הוצף לפני כשבועיים על ידי יזם שבוע האופנה מוטי רייף, שפרסם פוסט בחשבון האינסטגרם שלו שבו קרא לעוקביו להמליץ על מועמדים ומועמדות לפרס. שני שמות שבו וחזרו בתגובות: שמה של אלמביק ושמו של רייף עצמו. בתוך כך, צריך לזכור כי בניגוד לשבועות אופנה כמו אלה שבלונדון (הנערך בימים אלו), במילאנו ובפריז, המאורגנים על ידי גופים ממסדיים המאגדים את מעצבי האופנה – שבוע האופנה בתל אביב הוא יוזמה פרטית ועסקית של רייף.
8 צפייה בגלריה
התצוגה של אלמביקה בשבוע האופנה, 2021
התצוגה של אלמביקה בשבוע האופנה, 2021
התצוגה של אלמביקה בשבוע האופנה, 2021
(צילום: רוקו ירון אשכנזי)

אלמביק, שידעה בקריירה הארוכה שלה – שלושה עשורים וחצי – עליות ומורדות, היא תמונת ראי לאתגרים שאיתם מתמודדים מעצבים מקומיים. בשנת 1987 הקימה אלמביק את מותג האופנה "הגרה", והייתה לאחת ממעצבות האופנה הראשונות שגילו את הפוטנציאל הטמון באופנה לנשים במידות גדולות. כיום היא מעצבת לנשים באשר הן, מכל הגדלים, בכל המידות. לימים צמח המותג לרשת בת תריסר חנויות, מספר שיא למעצבת בשנות ה-90. לאחר שהמותג נקלע לקשיים כלכליים, היא איבדה את המותג ואת שמה ("הגרה"). בשנת 2005 חברה לחברתה, הד"ר לאנתרופולוגיה ג'ודי פדלון, ויחד הקימו את בית האופנה "אלמביקה", שמייצר את כל הקולקציה בארץ וכיום מחזיק ב-14 חנויות בישראל ונקודות מכירה רבות נוספות בעולם.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button