"אני מרגיש/ה אישה בדיוק כפי שאני מרגיש/ה גבר". סם סמית' על השטיח האדום בטקס פרסי הגראמי, 2023

סגנון מופרך או שיק גדול מהחיים? עולם האופנה מסתער על סם סמית'

עם שילוב בין אלמנטים מעולמות ה-BDSM לבין שמלות ערב גרנדיוזיות של המעצבים החמים של הרגע, המוזיקאים הא-בינארים המזדהים ברבים מציגים שחרור אופנתי ואישי דרך המלתחה

פורסם:
המוזיקאים סם סמית' הגיעו לטקס הבריטס בחודש שעבר כמו בלון נפוח, וזה לא משחק מילים. ראשית, כי סמית' מזדהים כא-בינארים ומעדיפים את צורת הפנייה ברבים, They / Them (אולם מאחר שעברית היא שפה ממגדרת, נפנה אליהם כאן בלשון משולבת). שנית, בהופעה האקסטרווגנטית על השטיח האדום, בחר/ה סמית' באוברול לטקס שחור בעיצוב Harri, שם המותג של המעצב הצעיר מהעיר קרלה בהודו, קיצור של שמו המלא: האריקרישנן קיזהטיל סורנדרן פילאי.
11 צפייה בגלריה
סם סמית' על השטיח האדום בטקס פרסי הבריטס, 2023
סם סמית' על השטיח האדום בטקס פרסי הבריטס, 2023
סם סמית' באוברול לטקס שחור בעיצוב Harri על השטיח האדום בטקס פרסי הבריטס, 2023
(צילום: Getty Images)

את הבגדים הנפוחים בעיצובו חשף הארי כבר בשנת 2019 בתצוגת הבוגרים של המחלקה לתואר שני באופנה בסנטרל סנט מרטינס בלונדון, המוסד שהביא לעולם מעצבים מוכשרים ופורצי דרך כמו ג'ון גליאנו, סטלה מקרטני, אלכסנדר מקווין ואחרים. סמית', שהיו מועמדים לשני פרסים, הפסידו את שניהם להארי סטיילס, אך ניצחו בקטגוריית התלבושת המופרכת של השנה. הס מלהזכיר איך יושבים בזה.
11 צפייה בגלריה
סם סמית' בהופעה, 2022
סם סמית' בהופעה, 2022
סם סמית' בהופעה, 2022
(צילום: Getty Images)

מסע קידום המכירות לאלבום החדש של סמית', "גלוריה", שיצא בסוף ינואר, מוציא מהמוזיקאי/ת מערכות לבוש תיאטרליות שלא היו מזוהות איתם בעבר – שילוב בין אלמנטים הלקוחים מעולמות ה-BDSM לבין שמלות ערב גרנדיוזיות של המעצבים החמים של הרגע. למעשה, נראה כי סמית' השתחרר/ה מהאלגנטיות שליוותה את תחילת הקריירה והקז'ואליות שאפיינה את הופעתו/ה הקודמת, לטובת פרסונה תיאטרלית וגדולה מהחיים שבאה לידי ביטוי גם בשני הקליפים האחרונים: I'm Not Here To Make Friends ו-Unholy מהאלבום החדש, ובשתי ההופעות הבלתי נשכחות בטקסי הגראמי והבריטס.
(הקליפ לשיר Unholy של סם סמית' וקים פטרס)

(הקליפ לשיר I'm Not Here To Make Friends של סם סמית')

השחרור האופנתי מגיע יד ביד עם זה המוזיקלי והאישי, לאחר שבשנת 2019 הזדהו כא-בינארים. "אני מרגיש/ה אישה בדיוק כפי שאני מרגיש/ה גבר", הצהיר/ה בריאיון לטיימס הבריטי. לאחרונה הוסיף/ה סמית' כי "אני מתקרב/ת אל מי שאני עם כל אלבום שיוצא. 'גלוריה' נוצר בהשראת הרוח הנשית שבי. אני מרגיש/ה משוחרר/ת מלחצים שחשתי כשהייתי צעיר/ה. כיום אני מרגיש/ה שאני נראה/ית מדהים ואני חש/ה את ההפך מדיסמורפיה (הפרעה בדימוי הגוף המביאה לפגיעה בתפקוד, א"י)". באותו ריאיון סיפר/ה כי כנער בגיל ההתבגרות אהב ללבוש בגדים נשיים, אך נתקל בהערות הומופוביות שהכניסו אותו בחזרה לארון, תרתי משמע. את הבגדים הנשיים החליף בחליפות מכנסיים אלגנטיות, מאחר ש"זה הרגיש לי מוגן. רק כך היה לי נוח".
11 צפייה בגלריה
סם סמית' בהופעה בטקס פרסי הבריטס, 2023
סם סמית' בהופעה בטקס פרסי הבריטס, 2023
המגבעת השחורה עם קרני השטן השלימה את ההופעה בטקס פרסי הבריטס, 2023
(צילום: Getty Images)


עכשיו, כאמור, סמית' מרגיש/ה משוחרר/ת בהרבה. וסקסי/ת. מספיק כדי לעלות לבמה יחד עם הזמרת הטרנסית קים פטרס בטקס הבריטס לביצוע השיר Unholy, לבוש/ה "הארנס" – אותה רתמת עור הפופולרית בקהילת הגייז ולקוחה מתוך עולמות ה-BDSM – חושף/ת את גופו/ה הלא-רזה וגאה בו מאוד. בהופעה הזו נוצר הלחם בין סמית' של תחילת הדרך, עם חליפות הטוקסידו בסגנון פרנק סינטרה, לסמית' של 2023 עם מיניות מוחצנת ולא מתנצלת. המגבעת השחורה עם קרני השטן השלימה את ההופעה המצוינת הזו. הופעה דומה, רק באדום, העלו סמית' ופטרס שבוע קודם לכן בטקס הגראמי.
(סם סמית' וקים פטרס בהופעה בטקס הבריטס, 2023)

סמית' בעיצוב של כריסטיאן קוואן

לשינוי הזה אחראים, כאמור, לא מעט בתי אופנה ומעצבים בולטים כמו פייר פאולו פיקולי מוולנטינו, שהלביש אותו/ה בשמלת מעיל בצבע אדום לטקס הגראמי; טומו קויצומי היפני שעיצב את שמלת הנוצות הוורודה שפתחה את הקליפ לשיר I'm Not Here To Make Friends; והמעצב האמריקני הצעיר כריסטיאן קוואן, שיצר לסמית' כמה מערכות לבוש. בשבועות האחרונים התגברו השמועות כי בין השניים מתנהלת מערכת יחסים, זאת לאחר שסמית' גם התייצב/ה בשורה הראשונה בתצוגה של קוואן בשבוע האופנה בניו יורק באמצע פברואר. השניים, מן הסתם, מכחישים, אך תמונות שלהם מחובקים ומתנשקים ברחובות ניו יורק מילאו את הרשת בחודשים האחרונים.
סמית' בשמלה של המעצב טומו קויצומי

סם סמית' וכריסטיאן קוואן

עכשיו יהיה מעניין לראות איך יקבל הקהל הישראלי את סמית' בסוף מאי, אז יופיעו בפארק הירקון בתל אביב, וכיצד מערכות הלבוש הפרובוקטיביות שלו/ה יאתגרו את הממשלה הכי שמרנית שהייתה פה. הימור שלנו: לא מעט פוליטיקאים יעשו על סמית' הון פוליטי.
11 צפייה בגלריה
סם סמית' בתצוגת ההוט קוטור של ולנטינו, 2023
סם סמית' בתצוגת ההוט קוטור של ולנטינו, 2023
סם סמית' בתצוגת ההוט קוטור של ולנטינו, 2023
(צילום: Getty Images)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button