"אני שלמה עם המראה שלי, אבל תמיד מרגישה שאני יכולה לעשות יותר ספורט. אבל בסך הכול, לגמרי שלמה עם עצמי גם כשיש לי כמה קילו נוספים". איבונה קרוגליאק

איבונה קרוגליאק מול המראה: "לא מפריע לי קמט פה, קמט שם, ויש לי כמה"

היא התגלתה בגיל 15 בטיול שנתי, הפכה למלכת היופי לשנת 1990 ולדוגמנית עסוקה. רגע לפני יום הולדת 51, היא מתייצבת לצילומים בלי איפור ומסבירה למה היא עושה יוגה לפנים אבל לא מזריקה

פורסם:
צפו: איבונה קרוגליאק מדגימה יוגה לפנים בלי איפור מול המראה
( צילום: טל שחר)
איבונה קרוגליאק (תחגוג 51 באוגוסט), מפיקה וקריינית פרסומות, מלכת היופי של ישראל לשנת 1990, אימא של יהלי (14) ובן אור (9)

איבונה קרוגליאק, איך הכול התחיל?

"זה התחיל בכיתה ט', בגיל 15. הייתי בטיול שנתי ובדיוק צילמו שם את המועמדות הסופיות לתחרות מלכת היופי. הם פנו אליי וראו שאני צעירה מדי לתחרות, אבל מתאימה לשער ב'לאשה'. הם החליטו לצלם אותי גם לעמוד האחורי של 'ידיעות אחרונות' כנערה יפה וכתבו עליי כמה מילים. הייתה פעם פינה קבועה כזו בעיתון. הכתבת התעניינה בי יותר וראיינה אותי ל'לאשה' ועדי ברקן צילם אותי לשער. ואז קרתה טעות נוראית, כי בשער שמו תמונה של מישהי אחרת וכתבו בטעות שזו אני. מישהי עם עיניים חומות בכלל. בכתבה בתוך העיתון לא הייתה טעות – זו באמת הייתי אני. הם עשו את הטעות ונעלמו לי. רק כשזכיתי בתואר מלכת היופי של ישראל ב-1990, התקשרו להתנצל. אין בליבי, זו הייתה טעות לא מכוונת. אבל בעקבות הטעות עם השער בגיל 15, החלטתי שהתחום הזה לא מעניין אותי. רק שהדודות שלי ורד ויוהאנה לא ויתרו לי והמליצו עליי לתחרות. שלחו אותי למיונים ועודדו אותי להמשיך, כי כל הזמן רציתי לפרוש. דודה שלי ורד נסעה איתי לכל חזרה, כי חייתי בארץ לבד בבית של סבתא שלי. עליתי עם הוריי לארץ מלטביה בגיל שנתיים, אבל פה הם התגרשו ושניהם עברו לגור בארצות הברית. אז הייתי פה לבד ונבחרתי למלכת היופי, וככה זה התחיל".
7 צפייה בגלריה
איבונה קרוגליאק על שערי "לאשה" בשנים 1990-1991
איבונה קרוגליאק על שערי "לאשה" בשנים 1990-1991
"כל הזמן רציתי לפרוש". קרוגליאק על שערי "לאשה" בשנים 1990-1991
(צילום: ששון משה, אלבי צרפתי, בן לם)

והחיים השתנו בן רגע?

"כן, זה היה מאוד שחור ולבן. בשנייה אחת כולם מכירים אותך בכל מקום. בהתחלה זה היה יותר מדי. לאט-לאט, התרגלתי והתחלתי לעבוד בדוגמנות. בשנת 1990 גם נפלו החומות והייתה העלייה הגדולה מברית המועצות, אז כולם התפלאו שאין לי מבטא. אבל אנחנו עלינו מברית המועצות עוד כשהיא הייתה סגורה. לא התביישתי ולא שיניתי את השם, אבל מבטא לא היה לי כי אני מגיל צעיר מאוד בארץ. היינו ציונים ורצינו להיטמע".

בזמנו היה באזז גדול סביב המראה שלך.

"נדמה לי שהבאזז היה בגלל מה שיש לי, ולא בגלל הבלונד. שנה אחרי התחרות, צבעתי את השיער לשחור והסתפרתי קצוץ. ז'קלין ליכטנשטיין עשתה לי את זה. יותר נכון, עשיתי את זה לעצמי לבד והיא תיקנה את הנזקים. השיער הטבעי שלי לא בלונדיני, הוא שטני. הצביעה לבלונד מאוד לא בריאה. הרגשתי אז שאני צריכה שינוי. עשיתי לעצמי שטיפה שחורה וזה נהיה ירוק. ואז ז'קלין זיכרונה לברכה, שהייתה מדהימה, תיקנה את מה שעשיתי לעצמי".
7 צפייה בגלריה
איבונה קרוגליאק בשנות ה-90
איבונה קרוגליאק בשנות ה-90
"עשיתי לעצמי שטיפה שחורה וזה נהיה ירוק. ואז ז'קלין ליכטנשטיין תיקנה את מה שעשיתי לעצמי"
(צילום: שלום בר טל)

ואיך הגעת לתחום הפרסום?

"נכנסתי לתחום תוך כדי הלימודים. למדתי תקשורת וניהול לתואר ראשון וקולנוע לתואר שני, ובמקביל לדוגמנות שילבתי עבודה בגיתם כמפיקה וגם עשיתי קמפיין לד"ר פישר במשך כמה שנים. עולם הפרסום מאוד עניין אותי. זו הייתה בדיוק ההתחלה של ערוץ 2 ב-1993, וזה היה מאוד מעניין והתחיל לתפוס תאוצה. גם התואר השני בקולנוע היה מעניין. עשיתי סרט על סבא וסבתא שלי, שלא סיימתי אף פעם".

מה את עושה היום?

"אני מפיקה פרילנסרית וגם קריינית פרסומות. במשך תקופה הייתי גם פרזנטורית של ג'יג'י וניהלתי את מחלקת ההפקה בראובני פרידן. הרבה לא יודעים, אבל אני הקול מאחורי כמה פרסומות מאוד ידועות, כמו טבע נאות: 'את הכי יפה כשנוח לך'".

מה היו רגעי השיא בחייך, לטוב ולרע?

"שני הרגעים הכי טובים בחיים שלי היו כשהילדים שלי נולדו. הם הרגעים הכי טובים. הרגע הכי פחות טוב היה כשסבתא שלי נפטרה, כי הייתי מאוד קשורה אליה. וגם בתקופת הקורונה חליתי בדלקת ריאות ונורא נלחצתי מזה, וזה ערער אותי טיפה".
7 צפייה בגלריה
איבונה קרוגליאק
איבונה קרוגליאק
"אני קודם כל אימא, ורק אחר כך הכול"
(צילום: טל שחר)

איזו אימא את?

"אני משתדלת להיות האימא הכי טובה שאני יכולה להיות. למדתי באדלר הנחיית קבוצות הורים ושקלתי לעבוד בזה, ואז הבן שלי נולד ולא חזרתי לזה. אולי עוד אחזור".

מה הייתה החוויה שעיצבה אותך?

"שתי הלידות של הילדים שלי. הם שינו לי את החיים באופן הכי משמעותי שיכול להיות. נתנו לי את המתנה הכי גדולה ברמת אושר, אבל גם את האחריות הכי גדולה. זה הדבר הכי משמעותי. זה מה שמוביל אותי. אני קודם כל אימא, ורק אחר כך הכול".

עשו לך פעם פשלת טיפוח?

"הפשלה הכי גדולה הייתה כשניסיתי לצבוע את השיער בבית לבד ויצא לי שיער ירוק. זו פשלה שעשיתי לעצמי. לא עשו לי אף פעם קטסטרופות נוראיות. לאורך כל השנים, מאוד נזהרתי. לא עשיתי פילינגים חזקים, כי יש לי עור עדין מאוד. פעם הלכתי לטפל בלייזר בנים שהתפוצץ לי בפנים וזה רק הגדיל לי את הנים, במקום להעלים אותו. לחברה שלי זה העלים, ולי זה הגדיל. מאז הבנתי שאני צריכה להיות מאוד זהירה ועדיף לי לא לטפל מאשר לטפל. אני מאוד נזהרת".

יש לך טיפ טיפוח מנצח?

"לשתות הרבה מים, ועדיף חמים. לעשות יוגה לפנים ולטפח את הפנים עם חומרים מקצועיים – חומצות, סרומים וקרמים. חשוב להשקיע בטיפוח. העור דורש השקעה וצריך כל הזמן גם לגוון ולהקפיד ללכת לקוסמטיקאית טובה לטיפולים מתקדמים. זה משמעותי בעיניי מאוד".
7 צפייה בגלריה
איבונה קרוגליאק
איבונה קרוגליאק
"אני יכולה להחליט רק על עצמי, ואני כרגע לא מזריקה כלום. אבל גם לא מתחייבת שלא אעשה לעולם"
(צילום: טל שחר)

את שלמה עם המראה שלך?

"אני שלמה עם המראה שלי, אבל תמיד מרגישה שאני יכולה לעשות יותר ספורט. אבל בסך הכול, לגמרי שלמה עם עצמי גם כשיש לי כמה קילו נוספים. אני מרגישה בנוח אפילו להצטלם בלי איפור, שזה הפתיע אותי. אבל אני מסתובבת בין כה וכה כל הזמן בלי איפור וככה כולם מכירים אותי".

מה דעתך על הזרקות וניתוחים פלסטיים, בעד או נגד?

"דעתי היא שכל אחת צריכה להחליט מה טוב לה ומה נכון לה. אני יכולה להחליט רק על עצמי, ואני כרגע לא מזריקה כלום. אבל גם לא מתחייבת שלא אעשה לעולם. כרגע אני לא עושה, כי אני מרגישה בנוח. לא מפריע לי קמט פה, קמט שם, ויש לי כמה. אני חיה איתם בשלום. זו גם דוגמה טובה לבת שלי. אני כן מאמינה שצריך לטפל ולשפר ולהרגיש טוב. אני מאמינה מאוד ביוגה לפנים. זה גורם לי להרגיש טוב, כי כשהולכים לעשות בוטוקס או להזריק חומצה היאלורונית, את בעצם אומרת לעצמך: אני לא אוהבת את עצמי. ביוגה לפנים זה בא ממקום אחר של לעשות טוב. זה גם מזרים את הדם בפנים ואין יותר כאבי ראש".

איך נראית שגרת הטיפוח שלך?

"בשנה האחרונה גיליתי את הקוסמטיקאית קרן ברטוב. אני גם ממשיכה ללכת, במקביל, לדודה שלי יוהנה לויטס, שמטפלת כל השנים בעור שלי. אצל יוהנה זה יותר טיפולים ועיסויים עם שמנים. אצל קרן הטיפולים כוללים טכנולוגיות מתקדמות כמו גלי רדיו, אפקט קור ואפקט חום. קרן גם התאימה לי את כל החומצות הנכונות לעור שלי. יש לי עור מאוד-מאוד יבש ואני צריכה לשתות הרבה מים ולהיזהר מהשמש. אני משתמשת בכל יום בסבון שלה, בספריי החומצות שלה, שמכין את העור לחומצות ולפפטידים ולוויטמין C, שזה סרום שגם מבהיר ומזין. אני משתמשת גם בסרום קולגן, ריפייר סרום, קרם עיניים, קרם לחות והגנה מהשמש. בלילה אני משתמשת במוצרים של ג'יג'י בטכנולוגיית 4G, שאני מאוד אוהבת. אני מתאפרת מעט מאוד. בעיקר קונסילר וטיפה סומק של עדה לזורגן, שאני גם מאוד אוהבת את מברשות האיפור שלה. איילת סינוואני, שמסדרת לי את הגבות, היא גם מאפרת והיא המליצה לי על קונסילר של לנקום ומאוד אהבתי אותו. היא גם המליצה לי על מייק-אפ של ניקס, שהוא מאוד דק. לגבות אני משתמשת בסיבים של טייגר. יש לו בליין איפור שלו גם סיבים מעולים לריסים ושפתון ליפ טאטו, שמוציא את הפיגמנט הטבעי של השפתיים".

איך את מטפלת בגוף?

"אני אוהבת את סבון הקמומיל של ג'ייסון ואת קרם הגוף של ללין, בודי מילק. הוא עדין ורענן. הבושם שלי הוא מולקולה 1. יש לו ריח שמשתנה על הגוף. על כל אחת הוא מריח אחרת".

מי מטפל לך בשיער?

"אני עושה גוונים אצל איציק סבג. הוא מדהים. פעם בכמה חודשים אני גם מספרת את הקצוות. אני חופפת בשמפו טבעי של ג'ייסון וגם בקונדישנר שלהם עם אלוורה. אני נותנת לשיער להתייבש טבעי. יש לי שיער חלק ואני לא צריכה פן".

ספרי על שגרת התזונה והכושר שלך.

"אני משתדלת לאכול הרבה ירקות ופירות, פחות פחמימות ויותר חלבונים רזים ואגוזים. לא משהו מיוחד. משתדלת לבשל בריא למשפחה שלי ומשתדלת להיות מאוד פעילה. אני רוכבת על אופניים כל היום וגם כספורט, מרמת גן לחוף הילטון, עושה הליכה של חצי שעה או שוחה בים וחוזרת הביתה באופניים. זה שעה וחצי של אימון רצוף, שאני עושה פעמיים בשבוע. אני גם מתאמנת עם מאי מור, הבת של פינצ'י מור. היא מדריכת כושר ויש לה אפליקציה מדהימה של כושר ותזונה עם המון אימונים. גיליתי אותה בקורונה ומאז אני מתאמנת איתה. היא מאוד מעודדת וכיפית. אני מתאמנת איתה לפעמים יחד עם הבת שלי בת ה-14, וזה מאוד כיף. יש לה גם אימונים מאוד קצרים וזה מאוד נוח".

איזו עצה היית נותנת לעצמך הצעירה?

"תיהני מכל רגע ותלמדי מכל מכשול".

איפור לתמונות סטילס: שלומית שמואל | עיצוב שיער: אבישי מסטי | בגדים: שמלה לבנה, זארה | שמלה שחורה, יובל רביד | מכנסי ג'ינס, אמריקן איגל; חולצה בצבע תכלת, מסימו דוטי | בווידאו: גלבייה, רויאל ג'יפסי | צולם במלון "הוטל בובו", יבנה 42, תל אביב.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button