אפילו בטקס האוסקר הופיעו מכנסי הפעמון על השטיח האדום. טיארה תומאס בחליפת מכנסיים לבנה בעיצוב המותג ג'ובנה לואיס

הגזרה שמחמיאה לכולם? המכנסיים המתרחבים חוזרים לאופנה

אחרי שנים ארוכות של שלטון הסקיני, מכנסי הפעמון שכיכבו בשנות ה-70 הם הטרנד הלוהט של התקופה. מי הסלבס שכבר אימצו אותם ומה אומרים הסטייליסטים בישראל?

פורסם:
בשבוע שעבר הגיע הזמר ליל נאס X לאירוע של מגזין וראייטי בלוס אנג'לס, שם קיבל את פרס המוזיקאי החדשני של השנה, לבוש בחליפת מכנסיים לבנה מקולקציית אביב-קיץ 2022 של בלמן. בעוד העין התעכבה על הז'קט החושפני בגזרה א-סימטרית שלבש, צריך לדבר דווקא על המכנסיים: מכנסי פעמון מתרחבים, מהמגמות הגדולות ביותר של החודשים האחרונים, חוצת מגדרים וגילאים.
11 צפייה בגלריה
ליל נאס X
ליל נאס X
ליל נאס X בחליפה של בלמן
(צילום: Getty Images)

זו לא הפעם הראשונה שהמוזיקאי בן ה-22 מאמץ את המגמה. הוא עשה זאת כבר ביוני השנה, בטקס פרסי BET, שאליו לבש חליפת מכנסיים רקומה בפרחים שעיצב ריצ'רד קווין הבריטי. גם כאן, קשה היה שלא להבחין במכנסיים המתרחבים שהסתירו, כמו אז בשנות ה-70, את עקבי הפלטפורמה הגבוהים שלרגליו.
לאחר כמעט 15 שנה של שלטון יחיד בעולם האופנה – מכנסי הסקיני, בעיקר אלו מג'ינס, מפנים מקום לטובת חזרתם של מכנסי הפעמון או גזרת ה-Boot-Cut. בחנות "ציפי סיקסטיז" המיתולוגית בשוק הפשפשים ביפו, קראו להם פדלפון. אתר חיזוי הטרנדים WJSN מדווח כי השנה הייתה צמיחה של 35 אחוז במכירות של הגזרה המתרחבת במותגי הג'ינס הפופולריים, בהשוואה לאשתקד.
11 צפייה בגלריה
היידי קלום
היידי קלום
היידי קלום בחליפה צהובה בעיצוב אלי סאאב
(צילום: Getty Images)

את ניצני המגמה על השטיח האדום ניתן היה לראות כבר בטקס האוסקר האחרון, כשהזמרת האמריקנית טיארה תומאס הגיעה לבושה בחליפת מכנסיים לבנה בעיצוב המותג ג'ובנה לואיס. מאז נצפתה גזרת המכנסיים על כוכבות כמו היידי קלום בחליפה צהובה בעיצוב אלי סאאב, גווינת' פאלטרו בחליפה אדומה של גוצ'י וסנדרה בולוק באוברול נוצץ בעיצוב סטלה מקרטני, שמצידה הלבישה גם את אלה אמהוף בז'קט משובץ ומכנסיים תואמים בגזרה מתרחבת לשבוע האופנה האחרון בפריז.
11 צפייה בגלריה
סנדרה בולוק
סנדרה בולוק
סנדרה בולוק באוברול נוצץ בעיצוב סטלה מקרטני
(צילום: Getty Images)

גווינת' פאלטרו בחליפה של גוצ'י

באופן לא מפתיע, הראשונים לאמץ את המגמה בחו"ל באופן גורף היו גברים. בערב הגאלה של גוצ'י בלוס אנג'לס בחודש שעבר, הגיע אלסנדרו מיקלה, המנהל האמנותי של בית האופנה, במכנסיים מתרחבים בצבע אפור של המותג, כשלצידו נצפו בגזרה המדוברת שני ברנשים נוספים: הראפר אנדרסון פאאק במכנסי קטיפה מתרחבים בגזרה גבוהה ובצבע חלודה; והשחקן ג'רמי או האריס במכנסיים מתרחבים בצבע ורוד סלמון מבד קורדרוי.
11 צפייה בגלריה
אנדרסון פאאק לובש גוצ'י
אנדרסון פאאק לובש גוצ'י
אנדרסון פאאק לובש גוצ'י
(צילום: Getty Images)

עוד על השטיח האדום ראינו את הזמר הלטיני לאסו במכנסיים מתרחבים בצבע שחור, ועל מדרגות מוזיאון המטרופוליטן בערב הגאלה בספטמבר, היה זה השחקן בן פלאט בחליפת מכנסיים מג'ינס בצבע תכלת בעיצוב כריסטיאן קוואן, שאליה ציוות נעלי פלטפורמה שחורות. את ניחוח שנות ה-70 אפשר היה להריח עד דאונטאון ניו יורק.
11 צפייה בגלריה
בן פלאט בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן
בן פלאט בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן
בן פלאט בחליפת מכנסיים מג'ינס בצבע תכלת בעיצוב כריסטיאן קוואן
(צילום: Getty Images)

וזו לא הפעם הראשונה שגברים מובילים את הטרנד. עם כל הכבוד למין הנשי, גברים היו הראשונים לאמץ את גזרת מכנסי הפעמון, שנצפו לראשונה כבר במאה ה-17 כבגדים מעשיים למלחים שעבדו בסירות, ובשנת 1817 הפכו למדים רשמיים למלחים בצי האמריקני, שעד היום מתהדרים במדים הכוללים מכנסיים המתרחבים במעט מגזרה ישרה. הבד הרפוי הנוסף שמייצר מראה של רגל בצורת פעמון, משמש כאמצעי בטיחות. כחלק מאימוני ההישרדות שלהם, לומדים המלחים להוריד את המכנסיים תוך כדי ציפה ללא צורך להסיר את הנעליים, לקשור את תחתית המכנסיים ואז להשתמש באחת מכמה שיטות לנפח את המכנסיים באוויר, שמעניקים להם יכולת ציפה נוספת בזמן המתנה לחילוץ.
11 צפייה בגלריה
קייט הדסון
קייט הדסון
קייט הדסון מדגימה שילובי בדים במכנסיים מתרחבים
(צילום: Getty Images)

חוקרת האופנה אמה מקלנדון הסבירה בריאיון לוול סטריט ג'ורנל בחודש שעבר, כי באופן אירוני הפכו המכנסיים המשויכים לצבא גם למדים הבלתי רשמיים של היפים בעלי תפיסת עולם אנטי-מלחמתית כשיצאו להפגין נגד מלחמת וייטנאם. זה קרה בשנות ה-60, כשילדי הפרחים בעלי תודעת כלכלה סוציאליסטית רכשו מכנסיים צבאיים בחנויות יד שנייה, ובעצם הטעינו אותם במסר הפוך.
"המראה הייחודי שלהם היה סוג של מחאה", הסבירה מקלנדון. אם שנות ה-50 ייצגו את הפטריוטיות האמריקנית לאחר מלחמת העולם השנייה, דור הבייבי בום של שנות ה-60 בחר להציג את סלידתו מהאקלים החברתי בעזרת מכנסיים שהיוו התרסה: לא בגזרה ישרה כמו אלה שלבשו הוריהם, אלא בגזרה רחבה, כזאת שהייתה מחוץ למיינסטרים.
11 צפייה בגלריה
לו דואיון
לו דואיון
לו דואיון מאמצת את הרטרו עד הסוף
(צילום: Getty Images)

אחר כך היו אלה סוני ושר, דיוויד בואי, אלטון ג'ון, ואייקוני פופ ורוק אחרים שאימצו את המכנסיים בשנות ה-60 וה-70, והפכו אותם לבון-טון עולמי שהגיע גם לישראל. בתערוכת החוצות היפה של הצלמת יעל רוזן המוצגת ברחוב דיזנגוף, פוגש ההולך העירוני תמונות ארכיון מאותו עשור לוהט. אחר כך חזרה הגזרה הפופולרית למכנסיים בשנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים (ע"ע מדונה בקליפ לשיר Don't Tell Me משנת 2000), ועכשיו היא שוב כאן, זוכה לחיבוק אוהב מבני דור ה-Z. הנה, אפילו כוכב הפופ הצעיר מרגי לא נותר אדיש ועלה לבמת היכל מנורה מבטחים בתל אביב באוגוסט האחרון בחליפת מכנסיים צהובה במופע סופרסטאר.
(מדונה בשנת 2000)

(מרגי בשנת 2021)

11 צפייה בגלריה
התצוגה של סן לורן בשבוע האופנה בפריז
התצוגה של סן לורן בשבוע האופנה בפריז
תצוגת אביב-קיץ 2022 של סן לורן בשבוע האופנה בפריז
(צילום: Getty Images)

מותג האופנה ליווי'ס הוא ממובילי המגמה, כשדגם הג'ינס החדש 70S High Flare מלווה את מודעות הקמפיינים שלו. לדברי ערן סילניקוב, קניין ראשי ברשת פקטורי 54 המייבאת את ליווי'ס, זהו גם הדגם הנמכר ביותר של המותג בישראל. "אם לפני כשנתיים מכרנו 60 אחוז מכנסי סקיני ג'ינס בקבוצה, היום המגמה היא כבר חצי-חצי, כשלצד הסקיני ג'ינס יש מכנסיים רחבים או בגזרת בוט-קאט", הוא מסביר, "המיינסטרים עדיין רוצה סקיני, אבל בחנויות שלנו בתל אביב מתרחקים ממנו, כבר רוצים את הגזרה המתרחבת". סילניקוב מוסיף כי גזרת הפעמון אהובה מאוד על הלקוחה הישראלית, ולכן היא סיפור הצלחה: "יש כאן שני טרנדים שישראליות מאוד אוהבות: גזרת מותניים גבוהה ורגל מתרחבת. זה מחמיא להרבה מאוד נשים ומבני גוף".
11 צפייה בגלריה
מכנסי ג'ינס של ליווי'ס
מכנסי ג'ינס של ליווי'ס
"זה מחמיא להרבה מאוד נשים ומבני גוף". מכנסי ג'ינס מתרחבים של ליווי'ס
(צילום: יחצ)

דברים דומים אומר גם הסטייליסט אייל חג'בי, שמלביש מפורסמות ומפורסמים כמו רן דנקר, נטלי דדון, נרקיס ואחרים. מלבד חזרתן של שנות ה-70 כמגמה בולטת באופנה, כפי שאפשר היה לראות גם בתצוגת אביב-קיץ 2022 של בית האופנה הצרפתי סן לורן, אלו הגזרה והנוחות שמביאות נשים רבות לקופה. "זאת גזרה שמחמיאה לרוב מבני הגוף", הוא מחזק את דבריו של סילניקוב. "לנשים רזות, לנשים עם אגן רחב, כמעט לכולן". עם זאת, הוא סקפטי לגבי נראות המגמה על הרגליים של זכרי ישראל. "אני הולך עם מכנסי ג'ינס מתרחבים כבר שלוש שנים, ועדיין זוכה להרמות גבה ברחוב. לצערי, הציבור הישראלי עדיין שמרני ופחות מעז".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button