"מותגי האופנה רוצים שהצוואר והפנים ייראו דקים וחדים". קרולין ביורנליקה

דוגמנית מגלה: לבשתי "חליפת שומן" כדי להצטלם למותגי אופנה במידות גדולות

בסרטון טיקטוק שהפך לוויראלי מספרת קרולין ביורנליקה כי מותגים רבים מעדיפים להגדיל באופן מלאכותי אזורים מסוימים בגוף ולא לשכור דוגמניות מלאות. "הם יוצרים סטנדרטים בלתי אפשריים"

פורסם:
בזמן שדוגמניות למידות גדולות מתלוננות באופן תדיר כי אפשרויות התעסוקה שלהן נותרות מצומצמות בענף הדוגמנות, זירה שבה מתקיימת אינפלציה גם של דוגמניות דקיקות, חשפה הדוגמנית הנורבגית קרולין ביורנליקה בסרטון טיקטוק שהפך לוויראלי כי מותגי אופנה רבים מעדיפים לשכור דוגמניות רזות ולשנות את מידותיהן באמצעות פדים המגדילים את קווי המתאר של הגוף.
@coolquinn

Based on questions for my video “from skinny to plus size” with 3M views, link in comments ➡️

♬ Monkeys Spinning Monkeys - Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

בסרטון מספרת ביורנליקה כי התבקשה לעטות על גופה במספר הזדמנויות "חליפת שומן", כדי להתאים את מבנה הגוף שלה לצילומים עבור חברת אופנה המתמקדת במידות גדולות. למה הדבר דומה? לכך שמותג המשווק, לדוגמה, מוצרי קוסמטיקה המיועדים לנשים כהות עור, היה מבקש מדוגמנית בהירת עור לצבוע את גופה לשחור כדי להתאים למוצר.
קרולין ביורנליקה בצילומים לזארה, בלי ריפוד על הגוף

המקרה המוזר של ביורנליקה (25) אירוני עוד יותר כשמגלים כי היא בכלל נשכרה לעבודה כדוגמנית למידות גדולות, אבל עבור בתי האופנה זה לא הספיק. ביורנליקה היא מידה 12 אמריקאית (מידה 42 אירופאית) ובצילומים התבקשה לעטות על עצמה ריפוד גוף כדי להתאים לבגדים במידה 44 או 46, וזאת במקום שחברות האופנה ישכרו דוגמניות במידות תואמות.
הסיבה, מסבירה הדוגמנית הסקנדינבית, היא לייצר צללית גוף חדשה: גוף מלא, פנים רזות. "הם (בתי האופנה, א"י) רוצים שהצוואר והפנים ייראו דקים וחדים, מה שיוצר לא רק סטנדרטים לא מציאותיים, אלא בלתי אפשריים", אמרה בסרטון. "ההצעה שלי היא פשוט להשתמש בנשים אמיתיות במידות גדולות, כי יש כל כך הרבה נשים מדהימות במידות אלה".

את הקריירה הבינלאומית שלה החלה ביורנליקה בגיל 16, כשצעדה לראשונה עבור שאנל. מאוחר יותר היא עבדה עבור מספר בתי אופנה ידועים, ביניהם לואי ויטון, ג'ורג'יו ארמאני, דולצ'ה & גבאנה, קרולינה הררה וג'ון גליאנו. בנוסף הופיעה במגזינים כמו ווג, הרפר'ס בזאר, גלאמור איטליה, ל'אופיסייל ו-Elle, והצטלמה לקמפיינים של לוריאל, ג'יי קרו, ספורה ו-Covergirl. אחר עמוד האינסטגרם שלה (תחת השם redkaroline) עוקבים כ-21 אלף איש. בחמש השנים האחרונות היא נפרדה מהמידות שהתאימו לתצוגות האופנה בפריז והחלה לעבוד כדוגמנית למידות גדולות.
2 צפייה בגלריה
קרולין ביורנליקה בתצוגת אופנה של ג'ון גליאנו, 2012
קרולין ביורנליקה בתצוגת אופנה של ג'ון גליאנו, 2012
התחילה לדגמן בגיל 16. קרולין ביורנליקה בתצוגת אופנה של ג'ון גליאנו, 2012
(צילום: Getty Images)

את עשיית הסרטון, שאותו הגדירה כ"חשיפת הסודות של תעשיית האופנה", הסבירה הדוגמנית בכך שהיא מאמינה כי תעשיית האופנה ממשיכה לשקר ללקוחותיה. "חשוב לי שלקוחות ידעו מזה, כיוון שאני מאמינה שאם אנחנו רוצים לשנות את תעשיית האופנה, הכוח טמון בידיים שלהן", אמרה בריאיון לאתר Insider. "הלקוחות יכולות לעשות בחירות טובות יותר כצרכניות, וגם כדי שלא ירגישו רע כשיגלו שהן לא נראות כמו הדוגמניות במודעות הפרסום".

ביורנליקה הוסיפה וסיפרה כי לצד תגובות חיוביות שקיבלה, הגיעו אליה גם ביקורות שליליות מעוקבים שטענו בפניה כי בכך שלקחה חלק בעבודות אלו היא מחזקת את הנוהג הפסול. "הסכמתי לחלוטין עם הביקורת", הוסיפה, "וזאת הסיבה שהפסקתי לעשות את העבודות האלה לפני זמן רב".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button