"צריך להבין שאיפור הוא גם משהו רגשי". גרלן

המאפר הראשי של גרלן: "חשוב למתוח כל הזמן את גבולות התעשייה של היופי והאופנה"

אווה לונגוריה מקפידה שהעור ייראה מטופח, קתרין דנב אוהבת עיניים מודגשות, ואיך ליאונרדו דיקפריו מתאפר בלי להיראות מאופר? פגשנו את אנטוני שסה בביקור בישראל ושמענו ממנו את הסודות

פורסם:
כדי לפצח את סוד הקסם הצרפתי של הפריזאיות נוטפות השיק, לא מזיק לאמץ לפחות פריט אחד של גרלן – אולי המותג הכי פריזאי, הכי שיקי, הכי קלאסי והכי רחב יריעה בהיסטוריה של היופי בצרפת. אחרי הכול, חלפו כמעט 200 שנה מאז שפייר פרנסואה פסקל גרלן, רופא וכימאי נלהב, פתח את חנות הבשמים הראשונה שלו ברו דה ריבולי בפריז ב-1828.
דפי ההיסטוריה של גרלן כוללים כמה אירועים יוצאי דופן, כמו השקת מי קולון מיוחדים ב-1850 להוד רוממותה הקיסרית אוז'ני, אשתו של נפוליאון השלישי. וגם כמה בשמים שהפכו לאייקוניים ועל-זמניים, כמו שאלימאר ווטיבר, המכבדים בנוכחותם את מלתחות הבשמים של כמה מהנשים המפורסמות ביותר בעולם. קרלה ברוני הצהירה לא פעם שהניחוח האהוב עליה ביותר הוא שאלימאר. אל מקפירסון מקפידה לגלות בכל הזדמנות כי הבושם הצמוד שלה מאז ומעולם הוא הווטיבר של גרלן, שבכלל נועד לגברים (הרבה לפני שזה היה כל כך אופנתי), כי הוא מעניק לה תחושת רעננות יוצאת דופן.
גרלן הוא גם המותג החתום על שתי המצאות משנות חיים, לא פחות, בתחום האיפור. המצאת הליפסטיק הראשון בצורת סטיק מתגלגל, והשקת הברונזר הראשון בעולם – פודרת הטרקוטה שהושקה ב-1984 והפכה את נשות העולם לשזופות בן רגע, וזכתה מאז לאינספור מהדורות מיוחדות ויצירתיות.
8 צפייה בגלריה
המאפר אנטוני שסה
המאפר אנטוני שסה
"אני תמיד אוהב לבקר בישראל. יש פה אוכל טוב ואנשים יפים, גם נשים וגם גברים". אנטוני שסה
(צילום: גרלן)

כך קרה שלכבוד ההשקה המחודשת של גרלן בישראל, הגיע לכאן המאפר הראשי של המותג מפריז לכיתת אמן מיוחדת למאפרים, שנערכה בהוטל בובו בתל אביב. שמו אנטוני שסה והוא ניסה להלך את הקסם הפריזאי שלו על אושיות איפור מקומיות כמו תהילה גוטליב, מישל אדרי וגילי אלגבי. שסה שהחל את דרכו כרקדן, מחזיק ברשימת לקוחות נוצצת במיוחד, הכוללת את ליאונרדו דיקפריו, אווה לונגוריה, פטריסיה קאס, נטליה וודיאנובה, סוניה רולאן ואפילו קתרין דנב האגדית.
אנטוני שסה, איך עברת מריקוד לאיפור?
"יש קשר הדוק בין ריקוד לאיפור, זה ברור. בשניהם יש יופי, תשוקה ואסתטיקה. חוץ מזה, גם כשהייתי רקדן תמיד הייתה לי תשוקה לאיפור. הייתי נוהג לאפר את כולם מאחורי הקלעים. הסיפור הוא כזה: כל חיי חלמתי להיות רקדן, וכשסיימתי את אקדמיית הריקוד בגיל 18, עברתי מנורמנדי לפריז כדי לרקוד. כשנפצעתי, זה נגמר והבנתי שלא אוכל להמשיך לרקוד. ידעתי שאני עובר מריקוד לאיפור והולך ללמוד את זה באופן מקצועי. כל השינוי היה סופר-טבעי בשבילי".
מה משך אותך באיפור?
"התאהבתי בכוח שהאיפור מעניק לאישה. צריך להבין שאיפור הוא גם משהו רגשי. במיוחד בתחום האיפור שבו בחרתי לחיים האמיתיים, ליופי, לא רק לאמנות. אני אוהב גם איפור לאופנה, לקולנוע, לתיאטרון ואפילו לדראג. אבל התשוקה האמיתית שלי זה לראות את השינוי הרגשי בעיניה של כל אישה שסיימתי לאפר. בגרלן מאוד חשוב לנו ה-well being. כשאני מאפר אישה, אני תמיד קרוב אליה ויכול להרגיש בדיוק מה עובר עליה".
מה נחשב בעיניך לאיפור טוב?
"איפור טוב הוא כזה שמעניק לאישה שיק טבעי. הולם את התווים שלה, את האישיות שלה, זה איפור השייך לה. איפור שמגלה את היופי הטבעי שלה, מבלי לשנות אותה".
8 צפייה בגלריה
איפור עם טרקוטה לייט של גרלן
איפור עם טרקוטה לייט של גרלן
"אני מציע לכל אישה: הקשיבי לעור שלך". גרלן
(צילום: יחצ)

יש לך טיפים לאיפור מנצח לשטיח האדום, במקרה שנוזמן פעם לאחד?
"תמיד להיראות גלאם. אבל גם להקפיד על איזון נכון בין העור, העיניים והשפתיים. אני אוהב להדגיש את העור, להוציא את הפנים החוצה. לוודא שכל פרט בפנים מאופיין ומודגש היטב, ומשתלב באיזון נכון בכל הפנים. חשוב גם לשחק היטב בין הגוונים הבהירים לכהים, בין החמים לקרים. להקפיד על גימור מושלם, כי יש מצלמות מסביב".
איך זה לעבוד עם הכוכבים הגדולים?
"אני נוהג לעשות עבודה מוקדמת, להסתכל בתמונות שלהם, כדי לראות מה הם אוהבים. לפני האיפור, אני תמיד מקפיד לברר איתם מה הם לובשים לאירוע ואיזה סוג איפור הם אוהבים. ביחד בונים את המראה צעד אחרי צעד. הכוכבים הם כמו כולם. בסופו של דבר, הם רוצים להיראות הכי יפים והכי בטוחים בעצמם. אני מודה שלפעמים אני במתח מזה, כי אני מאוד רוצה לשמח, אבל התוצאה הסופית תמיד מהנה. חשוב להביא איתך אנרגיה טובה, לוודא שהם שמחים. להיות שותף להכנות, לא רק באיפור. לעזור בכל הטוטאל-לוק. אם צריך לעזור להלביש או להוסיף נגיעה אחרונה. אני נותן את כל כולי כחלק מצוות הביוטי וזה עושה הבדל גדול".
8 צפייה בגלריה
אווה לונגוריה
אווה לונגוריה
"היה לה הכי חשוב שהעור ייראה יפה עם קצת הדגשה בעיניים ובשפתיים". אווה לונגוריה
(צילום: GettyImages)

מה תוכל לספר לנו על העדפות האיפור שלהם?
"את אווה לונגוריה איפרתי פעם לערב התרמה, והיה לה הכי חשוב שהעור ייראה יפה עם קצת הדגשה בעיניים ובשפתיים. לקתרין דנב חשוב האיזון המושלם בין העור, העיניים והשפתיים. היא מאוד אוהבת שמדגישים לה את העיניים, כי יש לה עיניים מאוד יפות וגם מאוד חשוב לה להיראות שיק. ליאונרדו דיקפריו אוהב איפור מאוד טבעי. זה ברור, כי זה רק נגיעה לגבר. זה אומר מייק-אפ טבעי שלא רואים, גבות שנראות במקום, זקן שנראה טוב, וזהו. שלא יראו בכלל שיש איפור.
"אני מאוד אוהב את פטריסיה קאס. יש בה אנושיות יוצאת דופן. היא אוהבת את הגבות שלה מודגשות, עור יפה ללא רבב ועיניים מודגשות. נטליה וודיאנובה מאוד בעניין של מראה רענן ועור מלא זוהר, קצת צבע על העיניים ועל השפתיים, וזהו. זה מראה מאוד רענן ומאוד מודרני. יש לי מזל, כי יצא לי לעבוד עם כוכבים מדהימים".
8 צפייה בגלריה
ליאונרדו דיקפריו
ליאונרדו דיקפריו
"מייק-אפ טבעי שלא רואים, גבות שנראות במקום, זקן שנראה טוב, וזהו". ליאונרדו דיקפריו
(צילום: GettyImages)

יש לך טיפים לנשים בוגרות?
"להקשיב לעור, כי העור תמיד מדבר. העור הוא האיבר הכי גדול בגוף שלנו, אבל כאיבר החיצוני ביותר הוא גם האחרון לקבל מהגוף. אז אני מציע לכל אישה: הקשיבי לעור שלך. לכי למומחים, אמצי שגרת טיפוח טובה, העניקי לפנים שלך מסז' יומי כדי לוודא שהמוצרים חודרים ונספגים היטב בעור. לא מוכרחים לכסות את כל הפנים במייק-אפ, רק איפה שצריך. גם הייתי מאפר רק את החלקים הכי יפים בפנים ומדגיש בעדינות את הגבות, כי זה מעניק מראה מאוד צעיר. וגם מעט עיפרון עיניים בזוויות העיניים למראה מתוח יותר. חשוב לתחום את השפתיים עם עיפרון, כדי להעניק מבנה ברור יותר ולעבור לטקסטורות מט. פחות זה תמיד יותר. זה נראה רענן יותר".
8 צפייה בגלריה
קתרין דנב בשורה הראשונה של AMI
קתרין דנב בשורה הראשונה של AMI
"יש לה עיניים מאוד יפות וגם מאוד חשוב לה להיראות שיק". קתרין דנב
(צילום: Getty Images)

מה נותן לך השראה?
"המציאות ברחוב. אני אוהב לשבת בבתי קפה בפריז ולהתבונן בדור הצעיר. הם מאוד מעזים. גם המנהלת האמנותית של גרלן, ויולט, היא מקור השראה גדול בשבילי. היא מאוד צעירה ויש לה את הטאץ' הפריזאי המיוחד, הלא מתאמץ. זה מראה מאוד מודרני ומאוד אדג'י. היא מאוד מדברת לדור הצעיר ומאוד מחוברת לפילוסופיה של גרלן, כי היא מאוד אוהבת את הטבע ומאוד צרפתייה. היא מייצגת את האישה הצרפתייה העכשווית. לוויולט יש את השיק הפריזאי, את הרקע באמנות ואת היכולת לתרגם את האמנות לחיים המודרניים. אני גם מקבל הרבה השראה ממאפרים אחרים בעולם. אני בן 52 ולומד כל יום משהו חדש. חשוב להתפתח כל הזמן. למתוח כל הזמן את גבולות התעשייה של היופי, האופנה, הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון. כולנו יכולים ללמוד אחד מהשני".
מה פריז מסמלת עבורך?
"פריז היא אהבת חיי. כנער מתבגר הייתי בורח לעתים קרובות מבית הוריי בנורמנדי ונוסע אליה ברכבת. היא סימלה עבורי תמיד את תחושת החופש. אהבתי ללכת בה לאיבוד ותמיד נהניתי. אני חי בה מגיל 18 ויש בה תמיד המון אווירה, המון אנרגיה. היא כמו מוזיאון פתוח, כי בכל מקום מקבלים בה השראה. צריך רק לפתוח את העיניים. אני תמיד שמח לחזור הביתה לפריז".
8 צפייה בגלריה
ויולט סרה
ויולט סרה
"הצרפתיות לא רוצות לבלות שעתיים בהכנות באמבטיה. הן מעדיפות לשתות אפריטיף". ויולט סרה
(צילום: Agence Division)

אז אולי תגלה לנו, סוף-סוף, את סוד היופי הכי כמוס של הצרפתיות, ה-Je ne sais quoi?
"ויולט סרה, המנהלת האמנותית של גרלן, מסבירה את זה הכי טוב. הצרפתיות נראות כל כך יפות ואתה לא יודע למה, וזה חלק מהעניין. הן לא רוצות לבלות שעתיים בהכנות באמבטיה. במקום זה, הן מעדיפות לשתות אפריטיף עם חבר או חברה. זה יופי עם אישיות. זה להדגיש את החלקים היפים בך, אבל גם לכבד את הלך הרוח שלך באותו רגע. זה אף פעם לא טוטאל-לוק, כי גם חשוב לה להרגיש מאוד בנוח ולהיות מיוחדת, ולא כמו כולן. זה גם האיזון הנכון. לא יותר מדי איפור. זה ללבוש ג'ינס עם ז'קט טוויד של שאנל, זה שיק. קשה להסביר מה זה שיק. זה לכבד את היופי האישי שלך, להביע את עצמך. זה הכי שיק שיש. גם להיות מחוברת לעצמך זה שיק. אפילו טרה-שיק".
מה הצבע האדום מסמל עבורך?
"אדום זה צבע נהדר. מלא תשוקה, מאוד נשי, אבל גם מאוד מורכב. צריך לדעת לבחור את האדום הנכון לך, לפי גוון העור שלך. אין ספק שצבע אדום הופך את החיוך לאחר לגמרי. אני ממליץ לכל אישה לנסות פעם ליפסטיק אדום. בגרלן יש לנו גם אדומים שקופים לפחות נועזות וגם אדומים חזקים ובלתי מתנצלים למראה דרמטי נוכח".
מה הם רבי המכר הכי גדולים של גרלן?
"שמן הנעורים לפנים של גרלן – זה מוצר שיש בו הכול. הוא קליל כמו מים ועוצמתי כמו שמן. הוא גם סרום וגם קרם לחות, ונחשב לרב מכר עולמי. בכל 26 שניות, נמכר בקבוק שמן נעורים של גרלן בעולם, כי הוא נותן זוהר מיד ולא משאיר שובל שומני. המוצר השני הוא פרור גולד – המייק-אפ הכי פרמיום שיש. יש בו חלקיקי זהב 24 קראט וזה מעניק מראה מאוד חלק, מט ולא שקוף, אבל מאוד חי. היתרון שלו, שהוא מכיל 86 אחוז מרכיבי טיפוח. המוצר השלישי הוא הטרקוטה לייט. הוא גם המוצר שבאופן אישי הכי אהוב עליי, כי הוא מעניק מראה מלא זוהר שזוף כל השנה. הוא מכיל 96 אחוז מרכיבים טבעיים ופרחי דבש מדרום מרוקו מטרגנין. זה כפר מיוחד, המייצר לגרלן שמן ארגן ודבש. ויש כמובן את שפתון הקיס קיס, עם 96 אחוז מרכיבים טבעיים ודבש, שמעניק מראה קצת רטוב. אני משתמש בו בסוף האיפור גם כהיילייט להארה לפנים".
8 צפייה בגלריה
מוצרי איפור של גרלן
מוצרי איפור של גרלן
"רבי המכר של גרלן: הטרקוטה לייט, המייק-אפ פרור גולד, שפתון הקיס קיס ושמן הנעורים לפנים"
(צילום: יחצ)

איזה פריט איפור היית לוקח איתך לאי בודד?
"הייתי הולך על בקבוק מים ועל הטרקוטה לייט, כי עם הטרקוטה אפשר לאפר את כל הפנים. אפילו את העיניים ואת השפתיים, ועם בקבוק מים תמיד תראי הכי טוב".
מה היה הרגע הכי טוב שלך עד כה?
"אין לי רגע ספציפי. כשאני מטייל בעולם בין מדינות כמאפר הראשי של גרלן, זה נותן לי תמיד הרבה השראה ומוטיבציה. האתגר בעבודה שלי זה להמשיך ללמוד, להיות מלא השראה ולהיראות תמיד רענן – מה שלפעמים קצת מאתגר עם כל הנסיעות. אני תמיד אוהב לבקר בישראל. יש פה וייב טוב. יש פה אוכל טוב ואנשים יפים, גם נשים וגם גברים. אתם יודעים לחיות את הרגע וליהנות. אתם מאוד נינוחים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button