טקס האוסקר ה-97 נערך הלילה (ראשון) בתיאטרון הדולבי בלוס אנג'לס, וחתם את עונת הטקסים של 2025 ללא הפתעות מיוחדות בגזרת הפסלונים ושמלות השטיח האדום. כיאה לאחד הטקסים השמרניים בהוליווד – הן מבחינת קוד הלבוש הקלאסי (והמשעמם לפרקים עד כדי פיהוק) ובחירות הפרסים – לא נרשמו פרובוקציות על השטיח האדום, מאחר שאת אלה שמרו הכוכבות למסיבות שנערכו לאחר האירוע לתוך הלילה. עם נוכחות בולטת וכמעט אבסולוטית לגזרות סטרפלס מחמיאות וענקי יהלומים שהושאלו לטקס, הציגו הכוכבות את קולקציות אביב-קיץ 2025 של בתי האופנה הגדולים.
לאיפוק והשקט היחסי שבו עבר הטקס קדם שבוע סוער, שבמרכזו עמדה המלחמה בין ישראל לעזה. ארגון Artists4Ceasefire קרא לחבריו לענוד את הסיכה האדומה המזוהה עם הקריאה להפסקת אש והכנסת סיוע הומניטרי לעזה, כפי שעשו אשתקד כוכבות כמו בילי אייליש, אווה דוברני ואחרות. מנגד, הארגון היהודי "בריגייד" הסביר כי הסיכה של כף יד אדומה שבמרכזה לב שחור אינה סמל לשלום, אלא "לשפיכות דם של יהודים" ומרפררת ללינץ' ברמאללה משנת 2000, למרות כי אין עדויות לכך.
כך או כך, הסיכה האדומה נותרה לבסוף מחוץ לבגדי הכוכבות, וכך גם סיכת החטופים הצהובה, ככל הנראה בעקבות בקשתם של המארגנים להימנע מאמירות פוליטיות. זה ודאי לא ימנע מהמוני הייטרים ופרשני דמיקולו מקומיים לנגח את גל גדות על אי עמידתה ברף הציפיות הגבוה של העם היושב בציון, כפי שקרה בטקס גלובוס הזהב לאחר שגדות לא ענדה את סיכת החטופים.
מי כיכבו ומי פישלו על השטיח האדום? כל הפרטים על המתלבשות והמתלבשים.
המתלבשות הטובות
סלינה גומז לובשת ראלף לורן
השחקנית סלינה גומז ממשיכה בגזרות המרפררות להוליווד הקלאסית של שנות ה-40 וה-50. לאחר הבחירה המוצלחת בשמלה חושפת כתף של סלין לטקס ה-SAG בשבוע שעבר, היא ממשיכה בגזרה דומה, הפעם בעיצוב ראלף לורן. קלאסיקה אמריקנית.
גל גדות לובשת פראדה
שלגייה האדומה. השחקנית גל גדות בשמלת סטרפלס מחמיאה ודרמטית של בית האופנה פראדה, אנטיתזה למראה ה"יפה-מכוער" שמזוהה עם בית האופנה.
מייקי מדיסון לובשת דיור
זוכת האוסקר מייקי מדיסון, שקטפה את פרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "אנורה", בשמלה ורודה וקלאסית של דיור. למרות שנראה כי היא לא באזור הנוחות הטבעי שלה, השמלה מתכתבת עם הוליווד של שנות ה-50 ומכניסה אותה להיכל התהילה של האוסקר.
אריאנה גרנדה לובשת סקיאפרלי הוט קוטור
אריאנה גרנדה שמרה לאורך השנה את הקלפים קרוב לחזה, ובשני הטקסים האחרונים בהם הופיעה נראתה במיטבה. כאן היא באחת השמלות הבולטות והפיסוליות מקולקציית ההוט קוטור של סקיאפרלי שהוצגה בינואר (עם דמיון לשמלה מפורסמת של אלכסנדר מקווין מקולקציית It's Only a Game מאביב-קיץ 2005), אבל מה שלכד את עינינו יותר מכל היא שמלה נוספת של סקיאפרלי.
להופעתה על הבמה יחד עם סינתיה אריבו, לבשה גרנדה שמלה שבגבה נעל עקב אדומה. זו מתכתבת, מן הסתם, עם הנעליים האדומות של דורותי מ"הקוסם מארץ עוץ", אבל גם עם עבודתה האייקונית של אלזה סקיאפרלי, מייסדת בית האופנה, שיצרה בשנת 1937 את כובע הנעל המפורסם בשיתוף חברה הקרוב, האמן סלבדור דאלי.
34 צפייה בגלריה


נעל בגב השמלה
(צילום: AFP PHOTO/Richard Harbaugh/Academy of Motion Picture Arts and Sciencies)
(צפו: אריאנה גרנדה וסינתיה אריבו על במת טקס האוסקר)
דמי מור לובשת ארמאני פריווה
השחקנית דמי מור חותמת את עונת הטקסים בשמלת קריסטלים רקומה וסקסית של ארמאני פריווה.
מישל יאו לובשת בלנסיאגה הוט קוטור
הגזרה החדה והצבע המפתיע של השמלה, הופכים אותה לאחת המרעננות של הטקס. בלנסיאגה במיטבו.
רפי קסידי לובשת לואווה
המעצב ג'ונתן אנדרסון, המנהל האמנותי של לואווה, פיצח את הדרך לבלוט על השטיח האדום ועם זאת לשמור על חזות מרעננת וקלאסית. קשר "אוזני ארנב" שחותם את השמלה מוסיף לה הומור, ומסייע לשחקנית רפי קסידי למשוך תשומת לב באירוע.
סינתיה אריבו לובשת לואי ויטון
אנחנו יכולים להעריך את הבחירה בשמלת הקטיפה הירוקה והדרמטית הזו, בזכות הגזרה התקופתית והווליום הגדול. כל אחת אחרת הייתה נעלמת בתוכה.
אמה סטון לובשת לואי ויטון
הגזרה הקלילה, המחשוף בעומק הנכון והשיער הקצר והשובב, הופכים את המראה של אמה סטון לטוב ביותר שלה בעונה הנוכחית.
גולדי הון לובשת דולצ'ה & גבאנה
קל לצקצק מול המראה המעט מיושן שבחרה גולדי הון בת ה-79 לאוסקר, אך בסופו של דבר היא נראתה נהדר והגזרה בשילוב העליונית התואמת החמיאו לה.
דוג'ה קאט לובשת בלמן
חתולת הבר דוג'ה קאט הלכה על קלאסיקה מנומרת עם מחשוף סקסי וצעיף שמוסיף עניין.
האלי ברי לובשת כריסטיאן סיריאנו
לא מסוג הלוקים שייזכרו בדברי הימים של האוסקר, אבל האלי ברי עשתה את זה נכון בחצאית מקסי ומחוך מראות תואם.
מיילי סיירוס לובשת אלכסנדר מקווין
החיבור בין גזרת הקולר הקלאסית לקעקועים שנחשפו על גופה של הזמרת מיילי סיירוס, הפכו את המראה הזה לאחד המעניינים של הערב.
המתלבשות המאכזבות
זואי סלדנה לובשת סן לורן
השחקנית זוכת האוסקר זואי סלדנה חזרה הביתה עם פסלון מוצדק על תפקידה הנהדר בסרט "אמיליה פרז", אך הציגה עונה לא אחידה על השטיח האדום עם שמלות שעוצבו עבורה כולן על ידי אנתוני וקארלו מסן לורן – בית האופנה שגם חתום על הפקת הסרט. השמלה הבלונית בצבע יין עמוק שלבשה הערב יפה, לרבות החיבור עם חלק עליון עשוי רשת משובצת אבנים. אז למה היא נשלחה אל רשימת המתלבשות הרעות? כי לא רואים את סלדנה, אלא שמלה בלבד – מקרה של השתלטות עיצובית על פני הכוכבת שלובשת אותה.
אל פנינג לובשת ז'יבנשי
השחקנית אל פנינג רק בת 26, אבל מתעקשת להתלבש באופן מבוגר יותר. שמלת התחרה הלבנה של ז'יבנשי עם סרט הקטיפה השחור במרכזה אינה רעה, היא פשוט משעממת. לטעמנו, זה גרוע בהרבה.
ריי לובשת ויויאן ווסטווד
המוזיקאית הבריטית ריי משדרת ביצירתה תחכום, עכשוויות ויכולת לחבר בין הפקה מוזיקלית עשירה, טקסטים חדים וקול עמוק ומלא ברגש. חבל שזה לא קרה גם עם השמלה האדומה בעיצוב בית האופנה ויויאן ווסטווד. כמו במקרה של פנינג, לא מדובר בשמלה "גרועה", אבל מריי ציפינו להרבה יותר תעוזה וסטייל.
לילי רוז דפ לובשת שאנל
הפרצוף של לילי רוז דפ אומר הכול. גם היא נראית לא מרוצה משמלת התחרה השחורה של שאנל. הבחירה לעטר אותה בדנטלים בקו המותניים והירכיים לא הוסיפה חן או יצירתיות.
סקרלט ג'והנסון לובשת טיירי מוגלר הוט קוטור וינטג'
סקרלט ג'והנסון היא המצטרפת האחרונה לטרנד שמלות הווינטג' על השטיח האדום, אבל יש שמלות שלא עומדות במבחן הזמן. השחקנית בחרה בשמלת קטיפה כחולה מקולקציית סתיו-חורף 1999-2000 של מנפרד טיירי מוגלר המנוח, אולם זו נראתה מיושנת וכבדה מדי.
34 צפייה בגלריה


סקרלט ג'והנסון לובשת טיירי מוגלר הוט קוטור וינטג'
(צילום: Mike Coppola/Getty Images/AFP)
וופי גולדברג לובשת כריסטיאן סיריאנו
הבד המבריק והאטום בשילוב הכתפיים המרובעות, לא עשו חסד עם השחקנית וופי גולדברג, בשמלה שזקוקה לאוויר.
פנלופה קרוז לובשת שאנל הוט קוטור
נוסטלגיה היא במקרים רבים קלף מנצח, ואנחנו מעריכים את הבחירה באסתטיקה של הוליווד של פעם. אם רק היו מוותרים בשאנל על השובל הכלתי ומקצרים את השמלה בחמישה סנטימטרים, היא הייתה זוכה לטוויסט עכשווי ומראה מדויק.
אווה דוברני לובשת לואי ויטון
גוון האפור היפהפה לא מציל את הצללית הגיאומטרית והלא מחמיאה של השמלה, שנראית כמו מעטפה ענקית שדוברני נדחפה אליה.
הגברים של העונה
לאורך כל עונת הטקסים האחרונה, בלטו השחקנים טימותי שאלאמה ("אנונימי לגמרי") וקולמן דומינגו ("סינג סינג") על השטיח האדום, בזכות בחירות מפתיעות שהפנו עורף לקוד הלבוש הקלאסי של Black Tie לגברים, הכולל חליפת טוקסידו שחורה, חולצה לבנה ועניבת פרפר.
זו הסיבה שהשניים גם בלטו אמש בטקס האוסקר: שאלאמה במערכת לבוש בצבע פאי לימון של ז'יבנשי, דומינגו בז'קט אדום עם קשירה צידית בעיצוב אלסנדרו מיקלה לוולנטינו. מלבד הבחירות העיצוביות הנכונות, השניים קידמו מנהלים אמנותיים חדשים בבתי האופנה של פריז: שרה ברטון בז'יבנשי, מיקלה בוולנטינו. שניהם יציגו בימים הקרובים את קולקציות הפרט א-פורטה הראשונות שלהם בשבוע האופנה של פריז, שייפתח היום.
34 צפייה בגלריה


קולמן דומינגו בז'קט אדום בעיצוב אלסנדרו מיקלה לוולנטינו
(צילום: Mike Coppola/GETTY IMAGES/AFP)