אחרי תקופה של סגרים, מותגי האופנה מחפשים שינוי קיצוני. תצוגת אביב-קיץ 2022 של מיסוני

ירידה לצורך עלייה: הגזרה הנמוכה מאיימת לחזור שוב לאופנה

אחרי שהשתלטו על חיינו בתחילת שנות האלפיים דרך כוכבות כמו בריטני ספירס וכריסטינה אגילרה, המכנסיים שנתלים בקושי על עצמות האגן מככבים בתצוגות הנחשבות. האם הם ישובו לרחוב?

פורסם:
נמוך. יותר נמוך. הכי נמוך. גזרת המכנסיים הנמוכה חוזרת, ובגדול. לאחר שלאורך השנתיים האחרונות ראינו ניצנים של המגמה בשבוע האופנה של ניו יורק לאביב-קיץ 2019, ובעונה הקודמת אצל ורסאצ'ה – תצוגות האופנה לקיץ הבא מחזירות את הגזרה הנמוכה אל המסלולים. משם הדרך אל רשתות האופנה לצעירות ומותגי הג'ינס צפויה להיות קצרה, עם אורך מפשעה שידגדג את קו שערות הערווה, כפי שהדגים בשבוע שעבר מעצב האופנה גלן מרטנז מהמותג Y/Project באינסטגרם.
7 צפייה בגלריה
תצוגת אביב-קיץ 2022 של בלומרין
תצוגת אביב-קיץ 2022 של בלומרין
הדרך מהמסלול אל רשתות האופנה צפויה להיות קצרה. תצוגת אביב-קיץ 2022 של בלומרין
(צילום: Getty Images)

בעידן של ציטוטים אופנתיים ופרשנויות על מגמות אופנה משנות ה-50 או ה-60, גזרת המכנסיים הנמוכה אומצה על ידי מותגי האופנה הגדולים רק לפני פחות מ-30 שנה. היא הופיעה על המסלול לראשונה בקולקציית הביכורים "נהג מונית" של מעצב האופנה אלכסנדר מקווין בשנת 1993, וזכתה לכינוי Bumster. המכנסיים שהציג מקווין היו עם קו מותניים כה נמוך, עד כי חשפו את חריץ הישבן של הדוגמניות. לאורך השנים המשיך מקווין לחקור את הגזרה הנמוכה בקולקציות נוספות, כמו "ניהיליזם" (אביב-קיץ 1994) ו"ציפורים" (אביב-קיץ 1996), ובעקבותיו יצרו גם מעצבי האופנה הלמוט לאנג, ג'יאני ורסאצ'ה וג'וליאן מקדונלד פרשנויות משלהם למגמה.
7 צפייה בגלריה
תצוגת אביב-קיץ 2022 של מיסוני
תצוגת אביב-קיץ 2022 של מיסוני
המראה החשוף והרזה בולט בשבועות האופנה. מיסוני
(צילום: Getty Images)

בחודש שעבר הציגו בשבועות האופנה מותגים כמו מיו מיו, מיסוני, MSGM, ואקוורה, מולי גודארד ובלומרין פרשנויות משלהם למכנסיים בגזרה נמוכה, כולם נתלים על עצמות האגן, חושפים טורסו ארוך. במיסוני, לדוגמה, בית האופנה האיטלקי המתמחה בסריגים ובסגנון ספורט-אלגנטי, החליטו העונה לקרוץ לקהל צעיר, כנראה מתוך רצון למתג מחדש את המותג המשפחתי. את התצוגה פתחה דוגמנית עם שיער קצר לבושה במכנסי ג'ינס נמוכים וחזייה קטנטנה עם שובל מאחוריה, הצהרת כוונות ברורה שבעקבותיה עלו דגמים נוספים.
7 צפייה בגלריה
תצוגת אביב-קיץ 2022 של Vaquera
תצוגת אביב-קיץ 2022 של Vaquera
תצוגת אביב-קיץ 2022 של Vaquera
(צילום: Getty Images)

מי שהכתירה את הגזרה הנמוכה כמגמה החשובה ביותר לקיץ הבא, היא המעצבת המשפיעה מיוצ'ה פראדה. בתצוגה למותג הצעיר מיו מיו הופיעו חצאיות מיני קצרצרות בגזרה נמוכה, לצד חולצות בטן וז'קטים שכמו נחתכו ברישול מכוון מתחת לקו החזה. האפקט הוויזואלי שנוצר לאורך תצוגה שלמה של בגדים קטנטנים על דוגמניות רזות מאוד, הוביל לביקורת ברשתות החברתיות. "בגדים צריכים לפחות להיות לבישים ולחמם אותך", כתבה אחת, ואחרת הוסיפה: "החצאית הזו איומה. זה באמת נורא". אחרת סיכמה את הנושא בשתי מילים: "איפה השאר?"
תצוגת האופנה של מיו מיו


הקאמבק הנוכחי מבקש לעורר מחדש את תעשיית האופנה, שהייתה מנומנמת במהלך השנה וחצי האחרונות כתוצאה מהשפעות נגיף הקורונה. בתום שבועות ארוכים במכנסי טרנינג על הספה, עולם האופנה מייחל לשינוי. כעת הוא מגיע בקיצוניות. בין אם זה מראה הלנז'רי שכבר חצה את המסלול אל הרחוב, ההרואין שיק שמרים שוב את ראשו או השמלה השקופה שכוכבות רבות כבר אימצו – הגוף החשוף והרזה שוב מככב.
7 צפייה בגלריה
בריטני ספירס, 2000
בריטני ספירס, 2000
זיכרונות מהעבר. בריטני ספירס, 2000
(צילום: Getty Images)

ברשתות החברתיות כבר יש קולות שיוצאים נגד המגמה, אך אין ספק כי נראה אותה שוב ברחוב, כפי שהשתלטה על חיינו בתחילת שנות האלפיים כשכוכבות כמו מדונה, פריס הילטון, ג'ניפר לופז, בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה, ביונסה ואחרות אימצו אותה קרוב אל התוספתן. צריך לזכור כי מכנסיים בגזרה הנמוכה טומנים גם סכנה בריאותית. בעבר פורסם כי הם עלולים לגרום לבקע, כיוון שחגורת המכנסיים מפעילה לחץ על הבטן התחתונה והמעי. סיכון נוסף הוא שילוב בין הגזרה הנמוכה לחולצות בטן. במאמרים שפורסמו באינטרנט מצאו רופאים קשר בין אי ספיקת כליות לגזרת מכנסיים נמוכה, שמשאירה את האזור חשוף וקריר.
7 צפייה בגלריה
כריסטינה אגילרה, 1999
כריסטינה אגילרה, 1999
ככה זה נראה בגלגול הקודם: כריסטינה אגילרה, 1999
(צילום: Getty Images)

7 צפייה בגלריה
קוי לראי, 2021
קוי לראי, 2021
ועכשיו: הראפרית קוי לראי, 2021
(צילום: Getty Images)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button