"אני משאירה את האירועים והעיצוב האישי בסטודיו שלי". הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר

בין חשוף לצנוע, בין יוקרה לעממיות: מה באמת מציעה הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר

רשת האופנה מצטרפת לגל שיתופי הפעולה עם מעצבים מקומיים בעלי שם, באוסף שיצרה מי שהתפרסמה כמשפיענית וכמעצבת שמלבישה גם את חברותיה המפורסמות. האם התוצאה מביאה את הסגנון הנוצץ לקהל הרחב או בעיקר מדגישה את הפער בין שני הצדדים, וכמה עולים הבגדים?

פורסם:
רשת רנואר הצטרפה השבוע לגל שיתופי הפעולה של חברות אופנה מסחריות עם מעצבים מקומיים מפורסמים, לאחר שבעבר הובילה שיתופי פעולה עם הסטייליסט איתי בצלאלי לקולקציית גברים, עם נועה קירל לקולקציה ספורטיבית, ואף חיזקה את המעצבים הצעירים בישראל עם קולקציה לבוגר שנקר ישראל אוחיון ב-2011. אחרי החיבור בין קסטרו לאלון ליבנה וקולקציית הקפסולה של דרור קונטנטו לגולברי – בתחילת השבוע השיקו ברנואר קולקציה ראשונה בשיתוף מעצבת האופנה אוריה עזרן.
9 צפייה בגלריה
הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר
הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר
הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר
(צילום: עומר לוי)

בדומה לליבנה ולקונטנטו, גם עזרן מגיעה מענף שמלות הכלה והערב, ולא מייצרת קולקציות קז'ואל להמונים – מה שמצביע על מגמה מעניינת שנוצרה בשוק האופנה המקומי, כשמותגים מסחריים מגייסים מעצבי שמלות כלה וערב פופולריים עם בולטות ברשתות החברתיות ומאות אלפי עוקבים.
התופעה הזו משרתת את שני הצדדים. מעצבי האופנה זוכים לאפשרות לעצב קולקציית קפסולה לקהל רחב, כזה שלרוב לא רוכש באופן קבוע שמלת ערב או כלה, ובנוסף גם במסעות פרסום חובקי מדיה, לרבות טלוויזיה, שם מעצבי אופנה בפרסומות הם עניין נדיר. חברות האופנה, מצידן, זוכות לחשיפה בקרב קהל הלקוחות של המעצבים – לרוב נשים צעירות בשנות ה-20 וה-30 לחייהן – ומאפשרות ללקוחות שלהם לקבל פריט של מעצבים בעלי שם.
השלושה הם לא רק מעצבי אופנה, אלא גם סלבריטאים המופיעים במדורי הרכילות והבידור בזכות השתתפותם בתוכניות טלוויזיה: קונטנטו ב"האח הגדול", ליבנה ב"פרויקט מסלול", אבל התפרסם בעיקר כמי שמלביש בקביעות מפורסמות בארץ ובעולם; ועזרן בדוקו-ריאליטי "פריפריה אימפריה".
9 צפייה בגלריה
אוריה עזרן בקולקציה שלה לרנואר
אוריה עזרן בקולקציה שלה לרנואר
"יש סטיגמה שאוריה עזרן זה בגדים חשופים, אבל יש לי קהל מגוון"
(צילום: עומר לוי)

בניגוד לקונטנטו ולליבנה, לעזרן יש יתרון בולט: היא יודעת לקרוא את השטח כמעצבת, כמשפיענית וכאישה בעלת נתונים פיזיים שנשים רבות רואות כמודל לחיקוי. "כמעצבת אישה", היא אומרת בשיחה עם ynet, "אני המעצבת והלקוחה. התחלתי את הקריירה שלי כמתלבשת באינסטגרם ובהמשך כמעצבת, ולכן תמיד חשוב לי איך אני מרגישה בתוך הבגד. זה שאני אישה נותן לי את היתרון מול מעצבים גברים. לא משנה על איזה בובת דיגום או דוגמנית תעצב את הדגם – בסוף אני שמה את זה על עצמי ומרגישה אם הבגד עובד או לא".
כמי שהתפרסמה בתחילת הדרך כמשפיענית ועשתה את כל הדרך אל לב המיינסטרים, עזרן יודעת לזהות טרנדים ומאמצת אותם בצורה די משכנעת, כפי שאפשר לראות בחשבון האינסטגרם שלה שאחריו עוקבים כ-320 אלף חשבונות, רובם שייכים ללקוחות פוטנציאליים של הקולקציה החדשה שלה.
9 צפייה בגלריה
סאן מזרחי ואוריה עזרן בהשקת הקולקציה שלה לרנואר
סאן מזרחי ואוריה עזרן בהשקת הקולקציה שלה לרנואר
סאן מזרחי ואוריה עזרן בהשקת הקולקציה שלה לרנואר
(צילום: אור גפן)

כזה, לדוגמה, הוא טרנד הצניעות שעליו דיווחנו בחודש שעבר, אשר מקבל ביטוי גם כאן. ביום שבת פרסמה עזרן "שאלות ותשובות" בחשבון האינסטגרם שלה, וכשנשאלה אם בקולקציה יהיו בגדים צנועים, השיבה: 'בהחלט!'
בשיחה עם ynet היא מודה כי הדרישה הגיעה מלקוחותיה, מאחר שהיא עצמה פחות מתלבשת לפי דקדוקי הצניעות. "אני ממש לא מתלבשת צנוע, בלשון המעטה, ויש סטיגמה שאוריה עזרן זה בגדים חשופים", היא מוסיפה, "אבל יש לי קהל מגוון וגם כלות דתיות שמחפשות אופנה צנועה ולכן היה לי חשוב שיהיו כמה אפשרויות צנועות בקולקציה. יש ביקוש מטורף לבגדים צנועים ולאו דווקא רק מנשים דתיות, אלא גם מכאלה שאוהבות צנוע".

"אני לא חושבת שהכול צריך להיות לכולם, זה בסדר"

הקולקציה בעיצובה מציעה אוסף של פריטי יום וערב בצבעוניות פסטלית לצד חטיבה רחבה של פריטים בצבע שחור. את סיפור ההשראה והקולקציה מובילה מטפחת משי שעליה איור של רכב האלטע זאכן של אביה המנוח, שבריאיון לערוץ זה ב-2019 סיפרה כי הקשר איתו היה רופף לאחר שנטש את המשפחה כשהייתה ילדה. לדבריה, המטפחת הזו הפכה לסמל של נוסטלגיה, רגש, געגוע, ומתוכה נולדה קולקציה שלמה שמחברת עולמות.
9 צפייה בגלריה
אוריה עזרן בקולקציה שלה לרנואר
אוריה עזרן בקולקציה שלה לרנואר
מטפחת משי עם איור בהשראת עסק האלטע זאכן שהיה שייך לאביה המנוח של עזרן
(צילום: עומר לוי)

בפועל, הסיפור האישי ומלא הרגש לא מצליח באמת לעבור אל הקולקציה והוא נותר כתפאורה בלבד לפריטים, שנעים בין חליפות סריג בגווני תכלת ושחור; דרך שמלת מקסי שחורה עם צווארון ושרוולים קצרים שלבשה להשקה הדוגמנית סאן מזרחי; למחויטים כמו ז'קטים בגווני ורוד בייבי, העשויים 90 אחוז פוליאסטר ו-10 אחוזי לייקרה. בקולקציה גם מספר מצומצם של אביזרים, כמו כובע בייסבול מוצלח עם רקמה של טנדר (האלטע זאכן) ומגפי פלטפורמה בצבע אבן וחום שוקולד. טווח המידות נע בין XS ל-XL והמחירים מתחילים ב-70 שקל לכובע ומגיעים עד 400 שקל לז'קט.
זהו לא הניסיון הראשון של עזרן בעיצוב פריטי קז'ואל. לפני ארבע שנים, במהלך הקורונה, היא עיצבה קולקציית קפסולה קטנה לרשת רזילי, ופעם בשנה היא משיקה לבדה אוסף של פריטים יומיומיים ללקוחותיה. בשיתוף הפעולה עם רנואר הפריטים המוצלחים ביותר הם אלה שמתכתבים עם הסגנון האישי שלה, זה שהיא מציגה לעיני העוקבות באינסטגרם.
אוריה עזרן מציגה את הסגנון שלה באינסטגרם


מערכת לבוש הכוללת חזיית משולשים שחורה שמעליה בגד גוף שקוף וחצאית עיפרון באורך מידי עם עיטור באזור המותניים, היא דוגמה מובהקת לסגנון ה"עזרני" ואפשר לדמיין אותה מתלבשת כך לארוחת ערב; כך גם סט צמוד מסריג המרפרר לאופנת שנות ה-60, שאפשר לדמיין בו את חברותיה הטובות של עזרן, ביניהן נטע אלחמיסטר, שהגיעה להשקה ביום ראשון לבושה ז'קט מחויט בגזרה קופסתית.
9 צפייה בגלריה
נטע אלחמיסטר בהשקת הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר
נטע אלחמיסטר בהשקת הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר
נטע אלחמיסטר לבושה ז'קט מחויט בגזרה קופסתית בהשקת הקולקציה
(צילום: אור גפן)

יותר משהקולקציה המשותפת חוגגת את היצירה שלה, היא חושפת את הפער בין הדימוי "אוריה עזרן" – המעצבת שמציגה באינסטגרם חיים נוצצים בחופשות מנקרות עיניים בדובאי ובפריז, לבושה בגדי מעצבים ועושה שילובים מעניינים, סקסיים ולפעמים חתרניים – לבין הקולקציה עצמה, שנראית כמו הפרשנות המשונמכת. לקוחות שרוצות לקנות "אוריה עזרן", יקבלו "רנואר".
9 צפייה בגלריה
הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר
הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר
הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר
(צילום: עומר לוי)

"אני משאירה את האירועים והעיצוב האישי בסטודיו שלי", אומרת עזרן. "החיבור עם רנואר פונה גם לביקוש הגדול שיש לי מלקוחות לבגדים שיתאימו לארוחת ערב חגיגית או אירוע, ובמחירים נגישים. כאן נכנס לתמונה שיתוף הפעולה עם רנואר. זה היה השיקול והחשיבה האסטרטגית מלכתחילה – להיות בכל מקום בארץ. אני מעצבת כבר 12 שנה והרגשתי שזה הרגע לעצב לקהל שלי. אני לא חושבת שהכול צריך להיות לכולם, זה בסדר".
9 צפייה בגלריה
לירז צ'רכי בהשקת הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר
לירז צ'רכי בהשקת הקולקציה של אוריה עזרן לרנואר
לירז צ'רכי בחולצה שקופה וטוטאל-לוק שחור בהשקת הקולקציה
(צילום: אור גפן)

לעזרן סגנון אישי מובחן כמשפיענית וכמעצבת, שצעירות ומפורסמות רבות אימצו. בהנחה שתחליט להביא אותו בעתיד באופן רחב יותר באופנת קז'ואל, היא תצטרך לעשות זאת בצורה משכנעת יותר. את היכולות השיווקיות יש לה, אולי גם הכלכליות, אבל בשביל זה היא תצטרך לעבוד על לעצב קולקציות שיחשפו את ה"אני מאמין" שלה ולא לחשוש מלקחת סיכונים. השאלה היא כמה באמת רוצה עזרן בכך.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button