"זה מדליק, זה יפה ובשורה התחתונה: זה מקום נוסף לשים בו יהלומים". נורית חן

"כולן התחילו להתחורר": כך הפך הפירסינג היוקרתי לטרנד האהוב על נשים ישראליות

עם תכשיטים מזהב ויהלומים, הפירסינג תופס תאוצה בארץ ובעולם. שלוש נשים בגילאי 60-40 מסבירות מה מוקד המשיכה של החורים המטפסים באוזניים. שאר הגוף עדיין מחוץ לתחום

פורסם:
את הפירסינג הראשון עשתה לילי כהן, אוטוטו בת 60, לפני כשנתיים. לאחר 30 שנה, היא סגרה את הסטודיו שלה למחול בהרצליה וכמתנה פרידה עשתה לעצמה פירסינג. "רציתי אותו די הרבה זמן. אחרי הראשון זה מאוד מצא חן בעיניי, ועכשיו כבר יש לי שלושה", היא מספרת. "הרגשתי שאני הולכת עם התשוקות שלי. אני בגיל שאני חופשיה ומשוחררת, ועושה מה שבא לי". על האוזניים של כהן תלויים כבר שני חישוקי הליקס מזהב ופירסינג עדין של יהלום קטן במרכז האוזן. "ונראה איזה פירסינג נוסף אעשה בשבוע הבא", היא רומזת להתמכרות החדשה שלה.
גם לילך לוריא, מעצבת שיער בת 50 מחדרה, מצאה את עצמה לאחרונה מתקשטת בפירסינג. בדומה לכהן, היא פנתה אל מעצבת התכשיטים שירה גבאי מהמותג She-Ra, שפתחה מחלקת תכשיטי פירסינג לפני כשנתיים בחנות והסטודיו רחבי הידיים שלה ברחוב שבזי בנווה צדק בתל אביב. "את הפירסינג הראשון עשיתי יחד עם הבת שלי, שהיא בגיל ההתבגרות", אומרת לוריא. את הפירסינג השני כבר עשתה אצל גבאי, שמתמחה בתכשיטי פירסינג יוקרתיים. "אהבתי את התכשיטים העדינים של שירה", מוסיפה לוריא. "הם עשויים זהב ויהלומים, ובהשוואה לפירסינג המגושם שאנחנו מכירים, הם עדינים ונשיים".
5 צפייה בגלריה
לילך לוריא
לילך לוריא
"כל מי שרואה את הפירסינג חושב שזה מאוד מחמיא, זה מעורר עניין ותגובות". לילך לוריא
(צילום: שירה גבאי)

בשנים האחרונות תופס תאוצה טרנד תכשיטי ה-Luxury Piercing במיינסטרים בארץ ובעולם, עם מותגים כמו MALKA ו-HOTCROWN. בניגוד למגמה של תכשיטים המדמים פירסינג ומונחים על אפרכסת האוזן, כאן מדובר גם בחורי פירסינג מיוחדים. בדומה לקעקועים, שנפרדו בחמש השנים האחרונות מהדימוי המחוספס לטובת מגמה חוצת גילים ומגדרים, עכשיו אלו תכשיטי הפירסינג שעוברים מספות המחוררים בסטודיו לקעקועים אל חללים סטריליים ומעוצבים המציעים ללקוחות תכשיטי זהב ויהלומים.
כפועל יוצא מגלישת הפירסינג אל המיינסטרים, השתנה גם אופי הלקוחות, רובן נשים בגילאי 40 ומעלה. אלו פחות מתחברות לעגיל בלשון או בגבה, אך מוצאות הנאה בחישוקי הליקס או טראגוס – ששמותיהם ניתנו להם לפי חלקים באוזן – מתוכשטים. המחירים, בהתאם. עבור עגיל הליקס מזהב 14 קראט עם יהלום, תשלמו ב-She-Ra בין 650 שקל ל-1,400 שקל. עבור עגיל מוט בצורת לב, תיפרדו מ-600 שקל. אצל MALKA מתחיל טווח המחירים ב-420 שקל לחישוק מזהב ומגיע עד 4,800 שקל לעגיל זהב 14 קראט עם שלושה יהלומים. טווח מחירים דומה מציעים גם ב-HOTCROWN, בעוד הממוצע אצל כולם הוא בסביבות אלף שקל לעגיל פירסינג אחד, כולל החירור עצמו.
5 צפייה בגלריה
שירה גבאי
שירה גבאי
"זה החל כמשהו שרציתי לעצמי, ובאופן טבעי זה התגלגל גם לסטודיו". שירה גבאי
(צילום: עדי בלזיצקי)

"התחלתי לעצב עגילי פירסינג לפני כשנתיים. זה החל כמשהו שרציתי לעצמי, ובאופן טבעי זה התגלגל גם לסטודיו", מספרת גבאי (37), שחוגגת בימים אלו עשור למותג שלה. את שירותי הפירסינג החלה לתת בבוטיק לפני כחצי שנה. תחילה הציעו בבוטיק את השירות פעם בשבועיים, כיום שירותי הפירסינג ניתנים שלוש פעמים בשבוע, מה שמצביע על צמיחה בביקוש. "מגיעות לקוחות בטווח גילים רחב: מנערות בנות 16 ועד נשים בנות 70. לא אחת מגיעות יחד אימא ובת או סבתא ונכדה", היא מודה, "זה מגיע מכל מקום, כשחלק גדול מהלקוחות שלי הן נשים בנות 40 ומעלה, כאלה שרוצות פירסינג אבל לא מעוניינות ללכת למכוני קעקועים ומחפשות חוויית שירות מעודנת יותר".
יש מחשבות להתפתח גם לפירסינג בגוף, כמו בפטמה או בלשון?
"לא", היא קובעת נחרצות, "אנחנו לא מכון פירסינג. זה קו בתוך חנות תכשיטים שמוכרת גם טבעות אירוסים ושרשראות".
"למרות שההכנסות של אנשים ירדו בעקבות הקורונה, יש יותר דרישה לפירסינג מזהב". סייבר טאטו

על התחזקותה של המגמה מצביע גם אלמוג שם טוב מסטודיו "סייבר טאטו" הוותיק בראשון לציון. כבר 14 שנה שהוא מעצב ומייצר תכשיטי פירסינג מזהב ויהלומים, אך מודה כי בשנים האחרונות - ובמיוחד מאז פרוץ הקורונה - אלו מחלחלים למיינסטרים בעקבות מפורסמות שאימצו את המגמה, כמו גם את טרנד ה"דרמל אנקור", שבסיסו מושתל מתחת לשכבת העור. "בשנתיים האחרונות", הוא אומר, "למרות שההכנסות של אנשים ירדו בעקבות הקורונה, יש יותר דרישה לפירסינג מזהב". בתוך כך, הוא לא נלהב מהשחקנים החדשים בתחום וממליץ ללקוחות שמעוניינים בפירסינג לבקש לראות רישיון עסק המאפשר לחנויות התכשיטים לבצע פירסינג.
5 צפייה בגלריה
נורית חן
נורית חן
"זה לא משהו 'תל אביבי'". נורית חן לסוכנות יולי
(צילום: שי פרנקו, שיער: קובי קלדרון, איפור: אילנה פיצ'חדזה, סטיילינג: פיני זומר)

גם המאפרת והדוגמנית נורית חן (41) התקשטה בתקופה האחרונה בלא פחות משישה חורי פירסינג בזוג אוזניה, שאותם עשתה בסטודיו של המותג MALKA. "זה נהיה טרנד", היא קובעת, "כל חברותיי באזור הגיל שלי התחילו להתחורר". לדבריה, המגמה החדשה של פירסינג יוקרתי מושכת אותה יותר מהפירסינג שהיה נהוג בשנות ה-80 עד תחילת שנות האלפיים. "זה מדליק, זה יפה ובשורה התחתונה: זה מקום נוסף לשים בו יהלומים", היא צוחקת. "זה לא הווייב הפאנקיסטי של פעם".
איך הסביבה מתייחסת לזה?
"אימא שלי בת 79 ומעולפת מזה. מצד שני, בן הזוג שלי לא מבין על מה הרעש. בשבילו זה תכשיט נוסף ששורט בשפתיים. עם זאת, יש לו ילדה בת 16 שמאוד מתלהבת מזה, אז הפירסינג מחבר בינינו".
"כל מי שרואה את הפירסינג חושב שזה מאוד מחמיא, זה מעורר עניין ותגובות", מוסיפה לוריא. "אני רואה את זה על הרבה נשים מסביבי. זה כבר לא משהו 'תל אביבי', אלא מגמה אופנתית שמתאימה לנשים שמחפשות דרך נוספת להתקשט".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button