"מאז שאני זוכרת את עצמי, הרזון שלי הוא עניין, מהגיל הכי קטן". אביה מלכה

אביה מלכה: "מרגישה מאוד נוח במראה שלי, עם האקנה והחזה השטוח"

היא חושבת שהפילטרים באינסטגרם מזיקים, רגילה לשמוע שהיא רזה מדי (אבל אוכלת מה שמתחשק לה), משלבת בין משחק לדוגמנות, ולא סופרת לייקים – פגשנו אותה להפקת אופנה אביבית

פורסם:
מי את? אביה מלכה.
גיל: 27.
איפה נולדת? "נולדתי בעכו וגדלתי ברחובות".
איפה את גרה היום? "בתל אביב, עם בן הזוג שלי עפרי".
10 צפייה בגלריה
אביה מלכה בהפקת אופנה
אביה מלכה בהפקת אופנה
"לא לפילטרים! אנחנו גם ככה בדרך להפוך לאווטארים ממוחשבים, אז לפחות שיזכרו אותנו בתמונות כמו שהיינו"
(צילום: עדי סגל)

את ידועה כשחקנית, אבל הפכת גם לדוגמנית עסוקה שבלטה על המסלול בשבוע האופנה האחרון בתל אביב. לרוב כוכבות עושות את המסלול ההפוך – מדוגמנות למשחק. האם את נהנית לדגמן? "מאוד! אופנה משכה אותי מאוד מגיל צעיר".
איך הייתה החוויה לצעוד כמעט בלי הפסקה בתצוגות של שבוע האופנה לאורך ארבעה ימים, מהבוקר עד הערב? "הכיף הגדול היה להיות חלק מחגיגות האופנה הישראלית, שאחריה אני עוקבת ואליה אני תמיד שמחה להשתייך. התצוגה שריגשה אותי במיוחד הייתה זו של קשת שפירו, שהיא גם חברה שעשתה לי הפתעה ונתנה לי לסגור את התצוגה. זה כבוד גדול בשבילי".
יש לך תוכניות לדגמן גם בחו"ל? "לגמרי כן".
האם בדוגמנות את מרגישה שאת יוצרת דמות שתתאים לתפקיד או שאת מביאה יותר את עצמך? "ויוי בלאיש אמר לי פעם, 'זה לא איך שהבגד מונח, זה החיים שמכניסה בו מי שלובשת אותו'. בלי אישיות וכריזמה, אי אפשר להצליח בעולם הזוהר. זה בכלל לא קשור לנתונים פיזיים. הדוגמנית היא המוציאה לפועל של המעצב – אם לא תביאי את עצמך כפי שאת, יהיה קשה להתחבר אלייך ולייצג באמצעותך. אני זו אני", מחייכת.
10 צפייה בגלריה
אביה מלכה בהפקת אופנה
אביה מלכה בהפקת אופנה
"בלי אישיות וכריזמה, אי אפשר להצליח בעולם הזוהר. זה בכלל לא קשור לנתונים פיזיים"
(צילום: עדי סגל)

הרבה דוגמניות ושחקניות מדברות לאחרונה על דרישות בלתי אפשריות מהמראה שלהן. את מרגישה בנוח עם המראה שלך? את מרגישה ששופטים אותך לפיו? "אני מרגישה מאוד נוח במראה שלי, עם האקנה שלי והחזה השטוח, והקימורים שאינם. מאז שאני זוכרת את עצמי, הרזון שלי הוא עניין, מהגיל הכי קטן. גם היום בתחומי משחק והנחיה, אני עדיין נחשבת רזה מדי. 'רזה שזה לא יפה', 'את חייבת לעלות קצת במשקל, זה יהיה לך ממש יפה' – אני לא עושה שום מניפולציה שקשורה בתזונה. אני אוכלת מה שמתחשק לי, מה שבריא ומה שנעים. אף אחד לא יגיד לי איך להיראות וכמה להעלות או לרדת במשקל. אני מבינה שאני עוסקת בתחומים שבהם למראה שלי יש תפקיד מרכזי ויש מי שיכולים לבקר אותו. זה בסדר, כל עוד זה נעשה בכבוד ובהיגיון, ולא כי אתם נורא דואגים לבריאות שלי – כי בכל מה שקשור לבריאות, אני על זה, תודה לאל. מראה חיצוני לא קשור בהכרח למצב רפואי. תנו לכל אחד ואחת להתנהל בעולם כפי שנעים ונוח לו או לה. אני מבינה שהדרישות הן פסיכיות. שיזוף, למשל, נהיה עניין גדול. כולן במרדף אחרי הצבע המושלם – אני השלמתי עם הלובן שלי. אל תשתפו פעולה עם דרישות חיצוניות על המראה שלכן, תפעלו רק מתוך מה שמפעיל אתכן מבפנים. רק אתן יודעות מה טוב, ולא אף אחד אחר".
10 צפייה בגלריה
אביה מלכה בהפקת אופנה
אביה מלכה בהפקת אופנה
"אף אחד לא יגיד לי איך להיראות וכמה להעלות או לרדת במשקל"
(צילום: עדי סגל)

כמי שצריכה להתאים את עצמה לתפקידים שונים, עד כמה חשוב לך להיות יפה? "מה זה אומר להיות יפה? מי מחליט מה יפה? סליחה על הטרחנות, אבל יופי מגיע קודם כל מבפנים ואין דבר גרוע יותר מ'לכער את הדמות'. יופי לא מגדיר דמות. אפשר לאפיין את האישיות שלה, סגנון הלבוש שלה או שינויים קוסמטיים למיניהם – האם זה יפה או לא יפה? לא נדע עד שנידרש למבחן התוצאה. אני כן מביאה את עצמי לכל סט כקנבס הכי נקי, שכל מחלקה – עיצוב דמויות, בימוי וכו' – תעשה מה שהיא רואה לנכון עם המראה שלי".
עד כמה את משקיעה במראה שלך? "משקיעה. לא מאוד. לאחרונה הבנתי שבכל מה שקשור לעור מבריק וחיוני, אפשר להשיג את זה בשתיית מים – פטנט המאה! גם מסכות פנים זה כיף. אני דואגת להסתפר בזמן, רגע לפני שהשיער נהיה משעמם, ויש לי חולשה לבשמים".
10 צפייה בגלריה
אביה מלכה בהפקת אופנה
אביה מלכה בהפקת אופנה
"חולמת ללבוש שמלת כלה. מחכה לאוגוסט בקוצר רוח!"
(צילום: עדי סגל)

יש לך קווים אדומים במשחק ובדוגמנות? "עוד לא הגעתי אליהם, אז לא ברור. אם אידרש לעשות משהו שאני לא שלמה איתו, כנראה שלא אעשה אותו. אבל אני לא מגבילה את עצמי מראש, אני זורמת ומתפתחת לפי מה שמגיע".
את מרגישה שמזהים אותך ברחוב יותר מסדרות וסרטים שהשתתפת בהם או מצילומי דוגמנות? "תלוי את מי שואלים. יש שמזהים אותי כי פרסומת שלי לאיזה מותג אופנה קפצה להם, ויש כאלה שראו 'כדברא' עם הילדים ויש שמזהים מ'לשחרר את שולי'.
יש תגובות קבועות שאת מקבלת מאנשים ברחוב? "זה קטע, אבל בעיקר 'היי, את אביה מגלגלצ'. הפלטפורמה היחידה שבה לא רואים אותי. מזהים את הקול שלי ומהתמונות באינסטגרם, ועושים את החיבור".
10 צפייה בגלריה
אביה מלכה בהפקת אופנה
אביה מלכה בהפקת אופנה
"לייקים הפסקתי לספור, כי בסוף זה דופק את הנפש"
(צילום: עדי סגל)

באינסטגרם החיים של כולם נראים זוהרים ומלוטשים. האם את מרגישה שהתמונות שאת מעלה באמת משקפות את החיים שלך? ומה דעתך על תרבות האינסטגרם, הלייקים, העוקבים? "אני ממש משתדלת להעלות את החיים שלי כפי שהם, בעיקר בסטוריז. חשוב לי גם לשתף נושאים חברתיים וגם נושאים של טיפוח. גם לדבר על העבודות שלי וגם קצת לשתף בחיי האישיים, למרות שזה כמעט לא קורה. לייקים הפסקתי לספור, כי בסוף זה דופק את הנפש. אני גם מבינה שעוקבים זה עסק שבא והולך. מי שרוצה לראות – שיבוא ויישאר, ומי שלא – לא. לכן העמוד שלי לא פרטי, אני מנסה לארח את כולם. הפוסטים שלי יותר אסתטיים ואני יכולה לעצב את התמונה. בכלל, אני אוהבת צילום וקניתי מצלמה די רצינית – העיקר שבסוף התוצר דומה כמה שיותר למציאות".
מה דעתך על הפילטרים באינסטגרם – האם הם יוצרים אידיאל יופי בלתי אפשרי או שזה משחק לא מזיק? "זה הכי מזיק! לא לפילטרים! אנחנו גם ככה בדרך להפוך לאווטארים ממוחשבים, אז לפחות שיזכרו אותנו בתמונות כמו שהיינו".
10 צפייה בגלריה
אביה מלכה בהפקת אופנה
אביה מלכה בהפקת אופנה
"לאחרונה הבנתי שבכל מה שקשור לעור מבריק וחיוני, אפשר להשיג את זה בשתיית מים – פטנט המאה!"
(צילום: עדי סגל)

איזה חלום את מקווה להגשים בעתיד? "משפחה עם הרבה ילדים".
מי ההשראה שלך? "אלכסה צ'אנג".
כמה כסף את מוציאה בחודש על בגדים, איפור וטיפוח? "על הרוטינה הקבועה שלי אני לא מתפשרת – בכל פעם שאני בחו"ל אני קונה סטוק של מוצרים. זה לא ממש יקר, אבל גם לא זול. חוץ מהבסיס, אני לא משתוללת. אורלי הקוסמטיקאית שלי מתאימה לי גם מוצרים מעולים בייצור ישראלי, שהתווספו לשגרה שלי לאחרונה".
מה הפריט הכי יקר שיש לך בארון? "תיק Musubi של Acne studios".
ומה הכי זול? "גופיות בייסיק של זארה".
פריט אהוב? "כל הנעליים של Vas and crafts וחולצות האומץ של אביבה זילברמן".
מה לא תלבשי לעולם? "מממ…"
10 צפייה בגלריה
אביה מלכה בהפקת אופנה
אביה מלכה בהפקת אופנה
"מה זה אומר להיות יפה? מי מחליט מה יפה? סליחה על הטרחנות, אבל יופי מגיע קודם כל מבפנים"
(צילום: עדי סגל)

רגע אופנתי שלך שאת נהנית להיזכר בו? "אורית אקטע הציירת הייתה כמו אימא שנייה בשבילי, היא לימדה אותי הרבה על אופנה ועל יצירה. היא תפרה הרבה מהבגדים שלבשתי לאורך הילדות שלי – הגשימה לי את מה שחלמתי עליו: ממעילים, דרך תיקים ועד מכנסי פדלפון בכל הצבעים".
רגע אופנתי שהיית רוצה לשכוח? "לא זוכרת".
בגד שאת חולמת ללבוש יום אחד? "הכי שמלת כלה! מחכה לאוגוסט בקוצר רוח!"
את באמת מתחתנת בקיץ. האם כבר התחלת לתכנן את שמלת הכלה שלך? "לפני חודש גיבשנו רעיון כללי. אני מגה-מתרגשת וכמובן, ויוי בלאיש אחראי על העיצוב ומגשים את החלומות שלי".
10 צפייה בגלריה
אביה מלכה בהפקת אופנה
אביה מלכה בהפקת אופנה
"מראה חיצוני לא קשור בהכרח למצב רפואי. תנו לכל אחד ואחת להתנהל בעולם כפי שנעים ונוח לו או לה"
(צילום: עדי סגל)

מעצבים אהובים בעולם: "אני חיה על Acne Studios ו-Cotton Citizen. מאוד אוהבת בגדי בייסיק ברמה גבוהה".
מעצבים אהובים בישראל: "רוב הארון שלי מקומי. בערב זה ויוי בלאיש וגם אלון ליבנה, וביום-יום לובשת הרבה אביבה זילברמן, קש לימיטד, הולילנד".
איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים? "חיה את הרגע".
10 צפייה בגלריה
אביה מלכה בהפקת אופנה
אביה מלכה בהפקת אופנה
"אופנה משכה אותי מאוד מגיל צעיר"
(צילום: עדי סגל)

צילום: עדי סגל | סטיילינג: שירה לוי | איפור: מורן אילנברג | שיער: עמנואל ציון | דוגמנית: אביה מלכה ל-Inch Models | צולם במלון וילה בראון תל אביב, הירקון 114.
בגדים (לפי סדר התמונות בכתבה): חולצת כפתורים כתומה ומכנסיים משובצים - And other stories | חליפת משבצות בוורוד וכתום - And other stories | חליפת קורדרוי צהובה, ליווי'ס בפקטורי 54; עגילי ספירלה, בוטי MOOD | גופייה בהדפס פירות, And other stories; מכנסיים כתומים, ויקטוריה בקהאם בפקטורי 54; משקפי שמש, משקפיים בשינקין | שמלה צהובה, ג'קומוס בפקטורי 54 | חולצת פסים, מיקאדו; שרשראות, coconut love; מכנסונים בצבע תכלת, בוטיק MOOD.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button