"אני מעדיף מראה 'גברי' מעל המותניים ומראה לא-מגדרי מתחת למותניים. הכול קשור לבגדים ללא מין". מארק בריאן בשבועות האופנה בפריז

"לא אוותר על חצאיות ועקבים, ולא אפסיק להעביר מסר שבגדים לא מכתיבים נטייה מינית"

בשנתיים האחרונות הפך מארק בריאן בן ה-63, גבר סטרייט נשוי ואב לשלושה, לאושיית אופנה בזכות תיעוד של מלתחתו המשלבת בגדי נשים. כעת, הוא עומד במרכז סערה המאשימה אותו בהומופוביה

פורסם:
לפני כשנתיים הפך מארק בריאן, מהנדס ומאמן קבוצת כדורגל בן 63, לסנסציית אינסטגרם בזכות תיעוד יומיומי של המלתחה שלו, המשלבת פריטי נשים. מדי יום הוא מפרסם ליותר מ-600 אלף העוקבים שלו באינסטגרם "לוק יומי" עם מערכת לבוש שרקח, שילוב בין מלתחה גברית (לרוב בלייזרים, אפודות וחולצות מכופתרות) ופריטים מהמלתחה הנשית שכוללים חצאיות מיני החביבות עליו ונעליים עם עקבי סטילטו. "אני מתלבש ככה כי אני יכול, רק כדי להיות שונה", הסביר אז בריאיון לאתר Bored Panda. "בעיניי, לבגדים אין מגדר. אני מעדיף חצאיות על שמלות, כי זה מאפשר לי לערבב בין המינים. אני מעדיף מראה 'גברי' מעל המותניים ומראה לא-מגדרי מתחת למותניים. הכול קשור לבגדים ללא מין".

מארק בריאן מציג את התלבושת היומית שלו באינסטגרם

בריאן, אמריקני החי בגרמניה, נשוי ואב לשלושה, מגדיר את עצמו כסטרייט, המילה הראשונה בשורת התיאור שלו בחשבון האינסטגרם – הרשת החברתית שבה הוא מציג, כאמור, את הצהרותיו האופנתיות. אחר כך הוא מציין שהוא חובב מכוניות פורשה ואוהב ללבוש באופן יומיומי נעלי עקב וחצאיות. אל מול גילויי החיבה והקבלה שלהם הוא זוכה, נראה כי מדובר במהלך חד-צדדי. השבוע עמד בריאן במרכזה של סערה תקשורתית, לאחר שבריאיון לתוכנית הטלוויזיה Beyond Fashion עם אבי ג'ייקובס, אושיית אופנה קווירית מגרמניה (שהופיע בסדרה Queer Eye: Germany) הציג בריאן עמדה – לא חתרנית במיוחד – על הפער בין הצהרה אופנתית כפי שהוא רואה בהופעתו לבין השימוש בבגדים כמאבק לזהות אישית ולפריצת גבולות מגדריים.
2 צפייה בגלריה
מארק בריאן בשבוע האופנה בפריז, 2022
מארק בריאן בשבוע האופנה בפריז, 2022
מארק בריאן בשבוע האופנה בפריז, 2022
(צילום: Getty Images)

לדבריו, הוא מעדיף לא להיות מקושר לקהילת הלהטב"ק, למרות שרבים חושבים שבגלל רצונו ללבוש בגדי נשים הוא הומו. "קהילת הלהטב"ק מקוממת וראוותנית מדי. הומואים לא עזרו לעצמם על ידי בחירה בבגדים שלא תואמים למגדר שלהם", הוסיף. "מניחים שאני הומו, כשכל מה שאני רוצה לעשות זה ללבוש חצאית ונעלי עקב מבלי להיות מסווג על ידי נטייה מינית. אני מציג את עצמי כזכר גברי סטרייט. אבל אם הייתי הומו, ולובש אותם בגדים, כנראה שהייתי מותקף יותר על ידי הסביבה או שהיו עושים לי בעיות".


הביקורת סביב דבריו של בריאן התפתחה בטוויטר, שם הותקף על אמירותיו – שיכולות להתפרש כהומופוביות – על כך שהקהילה הלהטב"קית צריכה ליישר קו ערכי מול הציפיות שלו: גבר סטרייט ולבן, שאינו מכיר או מבין את הפריבילגיה שלו, ומאשים את קהילת הלהטב"ק בפגיעה באופן שבו הוא בוחר להתלבש כהצהרה אופנתית בלבד. גם אם לדבריו, לבגדים אין מגדר, נושא שדורש דיון ומחקר מעמיקים, הבחירה שלו ללבוש חצאיות ולנעול נעלי עקב המסומנות ומקודדות כפריטי לבוש נשיים, אינה מתקיימת במנותק ממאבקים חברתיים של הקהילה.


בריאן התנצל על דבריו בחשבון האינסטגרם שלו. "ציינתי שרציתי להיראות כנפרד מקהילת ה-LGBTQ+ אבל לא בגלל שאני הומופוב. פשוט התכוונתי לעובדה שלפעמים קשה יותר להצביע על כך שאופנה לא צריכה להגדיר את המיניות שלך. לא אפסיק לנעול עקבים, לא אוותר על חצאיות. אני לא הומופוב ולא אפסיק להעביר מסר שבגדים לא מכתיבים נטייה מינית או מגדר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button