שנת 2025 הייתה שנה של כיסאות מוזיקליים בעולם האופנה, של פגיעה אנושה בשוק היוקרה העולמי ושל לא מעט טרנדים אופנתיים שנכנסו ויצאו מחיינו. אבל השנה שעוד מעט תיפרד מאיתנו, העניקה לנו גם אוסף שמלות שקופות על השטיח האדום לצד קריאות ומסרים "להגן על הבובות", יצורים מכוערים במחיר של רכב קטן התלויים על תיקי בירקין, וסריגי צבא של פראדה שנראים כאילו נמלטו היישר מהאפסנאות בבקו"ם.
2025 הזכירה לנו כי אופנה יכולה להיות תמונת ראי לתקופה המורכבת שבה אנו חיים. מהרכבת התחתית של מנהטן ועד מסלולי מילאנו, מסיגריות על המסלול ועד מיקרו-שורטס שמאתגרים את חוקי הפיזיקה – ליקטנו את המגמות שחלפו השנה, שבה האופנה לא פחדה להיות אמיתית, מחוספסת וישירה. נקווה ש-2026 תהיה גרועה פחות.
1. המתפשטות: מתיחת גבולות העירום
גם בשנת 2025, אחרי שכבר "ראינו ה-כ-ו-ל", עירום עדיין עושה את העבודה ומעורר תשומת לב מכל כיוון. מחשופים בעומק הטבור, שמלות שקופות, אנדר-בוב, סייד-בוב, מחשופי גב, בטן, שסעים ומה לא. אפילו שיער ערווה הפך השנה לטרנד בחסות הכוכבות: מביאנקה סנסורי בגראמי, דרך קים קרדשיאן ועד ביורק על שער מגזין ווג סקנדינביה.
בשלוש השנים האחרונות, ומאז שהקורונה כפתה עלינו בגדי בית מחבקים, נראה כי עולם האופנה חיפש ומצא דרך בין סבכי שיער הערווה כדי להמציא את עצמו מחדש – סקסי יותר, נחשק יותר.
22 צפייה בגלריה


מרגו רובי בפרמיירה לסרט "מסע גדול, אמיץ ויפה" בלונדון
(צילום: Scott A Garfitt/Invision/AP)
22 צפייה בגלריה


היידי קלום מפלרטטת עם לנז'רי בערב הפתיחה של פסטיבל ונציה
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)
כך, בזמן שהפוליטיקה העולמית מהדהדת ערכים שמרניים ("tradwife") וטרנדים כמו "לקחתי על עצמי צניעות, חיימשלי" שמככבים ברשתות החברתיות – השטיח האדום מציע התנגדות ויזואלית, גם אם לכאורה מדובר בשמירה על סטטוס קוו שתמיד היה שם.
22 צפייה בגלריה


ג'וליה פוקס לובשת שמלה בעיצוב דילארה פינדיקוגלו במסיבת האוסקר של וניטי פייר
(צילום: Neilson Barnard/Getty Images for Vanity Fair)
2. על החזה: חולצות טי עם מסרים חברתיים
חולצות טי עם מסרים חברתיים ופוליטיים מלוות אותנו היסטורית כבר משנות ה-50, כשאת הפריחה הגדולה שלהן ניתן לשייך לתנועת ילדי הפרחים בשנות ה-60. מאז חולצות עם מסרים חברתיים, פוליטיים, כלכליים וכדומה הן חלק בלתי נפרד מהרפרטואר האופנתי במרחב הציבורי. אלו מופיעות בעיקר בתקופות של מלחמה ומתחים פוליטיים, אבל גם בעתות שלום.
חולצת הטי עם הכיתוב Protect The Dolls ("הגנו על הבובות") הפכה לאחת הוויראליות של השנה האחרונה. בעולם שהופך לטרנספובי בעידוד ממשלות, אנשי דת ואישי ציבור, החולצה הקוראת לתמיכה בנשים טרנסיות היא סמל סטטוס פוליטי.
טרוי סיוון עם חולצת Protect The Dolls
המוזיקאי האוסטרלי טרוי סיוון הופיע איתה בפסטיבל קואצ'לה, מעצב האופנה היידר אקרמן (המנהל הקריאטיבי של המותג טום פורד) הצטלם לבוש בה יחד עם השחקנית טילדה סווינטון, השחקן פדרו פסקל לבש אותה בפרמיירה של סרט גיבורי-העל "ת'אנדרבולטס", והזמרת אדיסון ריי עשתה סיבוב פסטיבלים כשהיא לובשת אותה.
22 צפייה בגלריה


מוביל את מגמת החולצות עם מסרים. אלכסנדר סקושגורד בפסטיבל קאן
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)
אחד השחקנים שהפכו את חולצות הטי עם מסרים משמעותיים למגמה פופולרית הוא השחקן השבדי אלכסנדר סקושגורד. בסבב הפרמיירות הנרחב לסרט ה-BDSM החדש בכיכובו Pillion, בחר השחקן בחולצות בעלות מסרים שונים, לעיתים הומוריסטיים. לריאיון טלוויזיוני ב-BBC הוא לבש חולצה שחורה עם הכיתוב Hot Buffet – Available all day ("בופה חם, מוגש כל היום") ובפסטיבל קאן לבש חולצת טי לבנה וצמודה עם הדפס של מגף שחור המשויך לתרבות ה-BDSM.
3. עלייתה של הבובה המכוערת: לאבובו
הבובה המכוערת בעולם הפכה לטרנד כלכלי שגרף מיליוני דולרים מהורים תמימים וקורבנות אופנה חסרי תקנה. בובת ה"לאבובו" תפסה תאוצה כשהיא משלבת בין דימויים ילדותיים ונוסטלגיים לצורך באימוץ אביזרים במהדורה מוגבלת שיצרו הייפ חוצה מדינות ותרבויות. סלבס ומשפיעני רשת אימצו את הטרנד ואף הפכו את הבובה לקישוט התלוי על תיק, משלבים בין תיקי יוקרה כמו בירקין או 2.55 של שאנל לבובה המתנדנדת ממנו כסמל סטטוס נוסף.
השפעת הטרנד על תעשיית האופנה הייתה מיידית ועמוקה: מותגים מסחריים החלו להעתיק את המאפיינים המובהקים של הלאבובו עם גזרות נפוחות, צבעוניות חזקה ושילוב חומרים מפתיעים, תוך ייצור מהיר והפצה המונית. כלומר, לא רק עניין של רכישת הבובה, אלא גם רצון להידמות לה מבחינה פיזית. כתוצאה מכך, הפך המראה לטרנד עכשווי ונגיש, אך גם עורר דיון על גבולות של יצירתיות מול מסחור מיידי.
4. המראה הצבאי: גם בילי אייליש רוצה להיות חיילת
בתחילת החודש הגיעה בילי אייליש לפרמיירת הסרט "אווטאר: אש ואפר" בלוס אנג'לס, לבושה פריטים מקולקציית הגברים האחרונה של פראדה אשר הוצגה ביוני האחרון במילאנו. אחד הפריטים השנויים במחלוקת מתוכה עשה את דרכו על אייליש לשטיח האדום: סריג צבאי בצבע זית עם כותפות ניילון, מהסוג שכל חיילי וחיילות צה"ל מקבלים בבקו"ם ונחשב ל"פדיחה" אופנתית בקרב קרביים וג'ובניקים כאחד.
22 צפייה בגלריה


בילי אייליש בפרמיירה של "אווטאר: אש ואפר"
(צילום: Jesse Grant/Getty Images for 20th Century Studios)
הקולקציה עצמה הייתה מבוססת על קודים צבאיים שמתחברים לחרדה קיומית, עם פריטי לבוש שנראו כאילו נלקחו מאפסנאות צה"ל. מלבד סריג הצמר, הציגו מעצבי המותג, מיוצ'ה פראדה וראף סימונס, חולצה צבאית בצבע זית באורך הברכיים ומכנסונים בצבעי זית וכחול, אשר מרפררים למכנסי השרווארס (שיבוש של המילה הערבית שרוואל) שלבשו לוחמי ולוחמות הפלמ"ח בשנות ה-40.
"אנחנו כבר לא מתלבשים כדי שיראו אותנו – אנחנו מתלבשים כדי לשרוד את זמננו", סיכם מגזין האופנה הצרפתי "פרפל" את אחד הטרנדים של התקופה, שפראדה הייתה הנציגה הבולטת שלו. על רקע ארבע שנים של מלחמה באירופה ובמזרח התיכון (אוקראינה-רוסיה, ישראל-חמאס), אופנה בסגנון צבאי חצתה את שדה הקרב היישר אל מסלולי התצוגות, כשז'קטים בסגנון צבאי נצפו גם בתצוגות של בתי האופנה דיור, מקווין, אן דמולמסטר ואחרים. האם אתם כבר לבושים למלחמה הבאה?
5. להתראות לטייץ: היעלמות היוקרה השקטה ובגדי הכושר
סיגריה על המסלול אינה רק עניין של ניקוטין. הסיגריות הבוערות שחזרו השנה למסלולי התצוגות והקמפיינים, הם תגובת-נגד לטרנד הכושר של השנים האחרונות. אף אחד כבר לא רוצה לראות ברחוב ישבנים ארוזים בטייץ של לולולמון או אלו יוגה, אלא מציאות מחוספסת, אמיתית, קרובה לרחוב. לא פלא שתצוגת האופנה של שאנל נערכה מוקדם יותר החודש ברכבת התחתית של מנהטן, המקום האחרון שבו תפגשו גברות עם תיקי שאנל.
22 צפייה בגלריה


סיגריה בתצוגה של נטשה זינקו בשבוע האופנה בלונדון
(צילום: Stuart C. Wilson/Getty Images)
מתיו בלייזי, המנהל האמנותי הנכנס של שאנל, הסביר את בחירתו כצעד "דמוקרטי" ו"שוויוני" – כאילו הוא זוהראן ממדאני של האופנה. "הרכבת התחתית של ניו יורק שייכת לכולם. כולם משתמשים בה – סטודנטים ומקבלי החלטות, מדינאים ובני נוער. זה מקום מלא במפגשים נפלאים, בהתנגשות של ארכיטיפים פופולריים", אמר בריאיון, "היא מאוד שוויונית. היא מוחקת לחלוטין הבדלי מעמד". כל עוד מחירו של תיק יד של שאנל מאמיר מדי שנה ועולה היום כ-40 אלף שקל, אלו אמירות שצריך לקחת בערבון מוגבל.
המהלך של בלייזי יצר לא מעט פרסום עבור בית האופנה, אבל הוא מצביע גם על המגמה המתרחבת של היעלמות היוקרה השקטה. על אף הכרזתה של חברת הצבעים פנטון על הגוון Cloud Dancer – גוון לבן רך ואוורירי המזוהה עם יוקרה שקטה – כצבע השנה של 2026; מסלולי התצוגות והרחוב מציגים טון אחר, מלא בדרמה, נוצות, לכלוך והחיים עצמם, כשהם מגובים בחזרת טרנדים אופנתיים של סגנונות הבוהו-שיק, הגותי ואופנת הרייבים מתחילת שנות האלפיים.
6. הכי קצרים שאפשר: מיקרו-שורטס
גם על הטרנד הבא אחראית מיוצ'ה פראדה, שכבר לפני שלוש שנים הציגה מחדש על המסלול של המותג מיו מיו את המכנסונים. עם תג מחיר של אלפי דולרים ליחידה ודוגמניות עם רגלי אספרגוס, הפכו המיקרו-שורטס הקטנטנים לטרנד שאומץ מיד על מפורסמות וכוכבות פופ. בעולם אלו דואה ליפה, דואיצ'י, אוליביה רודריגו, טילה וצ'ארלי XCX, בעוד אצלנו היו אלה נסרין, עדן בן זקן ואיך לא, נועה קירל, שסיימה את החתונה שלה בהופעה לעיני האורחים, לבושה "הוט פנטס" כסופים עם חזייה תואמת.
22 צפייה בגלריה


כוכבת הרשת יויו קאו לובשת מיקרו-שורטס בתצוגה של מיו מיו
(צילום: Arnold Jerocki/Getty Images)
7. תודה לסידני סוויני: ג'ינס על ג'ינס
הרבה בזכות סידני סוויני והקמפיין המתוקשר והשערורייתי לאמריקן איגל – אבל לא רק – הפך הטוטאל-לוק בג'ינס לאחד הטרנדים הגדולים של השנה. בין אם זה מראה שמורכב מבד דנים באותה שטיפה וגוון או במשחקי גוונים ובדים (גולמי לצד מעובד, עבה מול דק), השילוב של מכנסי ג'ינס וחולצת ג'ינס מכופתרת נסק בשנה האחרונה.
לצד סוויני היו לא מעט מפורסמות ומשפיעניות רשת שתמכו בסגנון וחיזקו אותו בהופעותיהן הציבוריות. בלה חדיד אימצה שוב ושוב טוטאל-לוק דנים בהשראת Y2K בקמפיין המוצלח בכיכובה למותג מיס סיקסטי, בעוד חברתה קנדל ג'נר הציגה גרסאות מינימליסטיות שלו.
ריהאנה חיזקה את הטרנד בפרשנות הריונית נועזת ששילבה דנים רחב עם פריטים מחויטים, כאשר במקביל הפכו כוכבות טיקטוק ואינסטגרם את הג'ינס על ג'ינס למערכת לבוש יומיומית וקלה ליישום בעזרת סרטונים ויראליים שמדגימים איך לשלב בין מותגים, שטיפות וגזרות, ולהפוך מראה בסיסי לאמירה אופנתית עכשווית.


















