"יש לי פחות בעיה עם העירום או ההלבשה התחתונה, כמו עם תנוחות או סגנון פרובוקטיבי של צילום". סאן מזרחי

סאן מזרחי, בתם של ורד ואלון מזרחי, ממריאה באופנה: "לא גידלו אותי לדוגמנות מגיל צעיר"

בארץ מכירים את ההורים שלה, אבל בחו"ל היא הופכת לשם בפני עצמה – דוגמנית שהתגלתה במקרה, נשואה טרייה, שומרת על צניעות ועובדת עם בתי אופנה יוקרתיים. בריאיון ראשון מפריז היא מדברת על משפחה, דימוי גוף חיובי, דת וקווים אדומים

פורסם:
בשעות הבוקר של ערב כיפור האחרון, הגיעה הדוגמנית סאן מזרחי לאודישן עבור תצוגת האופנה של ורסאצ'ה שהתקיימה שבוע לאחר מכן. היא קיבלה תשובה שלילית. את התצוגה בהשתתפותן של דואה ליפה, נעמי קמפבל וג'יג'י חדיד היא ראתה בתמונות, אבל מהמפגש עם דונטלה ורסאצ'ה היא חזרה הביתה עם עבודה. מזרחי הוזמנה להצטלם ללוק-בוק של קו "ורסאצ'ה ג'ינס קוטור" של המותג, תמונות שצפויות להתפרסם בהמשך העונה. 20 שנה בדיוק מאז הקמפיין המדובר של שרון גניש הישראלית לבית האופנה, המראה הייחודי של מזרחי בת ה-23 רוצה לכבוש מחדש את המותג האיטלקי.
14 צפייה בגלריה
סאן מזרחי בתצוגת אופנה של למייר
סאן מזרחי בתצוגת אופנה של למייר
"מכבדים אותי בכל מקום, ומעולם לא הרגשתי שגרמו לי לעשות משהו בניגוד לרצוני". בתצוגה של למייר
(צילום: יחצ)

וזה לא הכול. בחודשים האחרונים נמצאת מזרחי על קו תל אביב-פריז ועובדת בלי הפסקה, כשרק השבוע פורסם קמפיין חדש בכיכובה למותג בלומרין. בתצוגות הגברים בחודש שעבר היא צעדה עבור המעצב כריסטוף למייר ובתצוגה המדוברת של בית האופנה Y/Project של המעצב גלן מרטנז. הפקת אופנה בכיכובה למגזין "נומרו" פורסמה במקביל, ולדבריה, בשבועיים האחרונים הצטלמה לשיתוף הפעולה בין אמבר ולטה לבית האופנה קרל לגרפלד, לבית האופנה חביב הידועניות ז'קומוס של המעצב סימון פורטה ז'קומוס, ולשני קמפיינים של בית היוקרה פנדי שצפויים להיחשף בשתי פעימות: האחד בחודש מרץ, השני ביוני.
מזרחי בקמפיין החדש של בלומרין

14 צפייה בגלריה
סאן מזרחי בהפקה למגזין "נומרו"
סאן מזרחי בהפקה למגזין "נומרו"
"כרגע אני לא מוכנה להצטלם בעירום ובהלבשה תחתונה". בהפקה למגזין "נומרו"
(צילום: יוליה גורבצ'נקו)

מזרחי היא אולי הדוגמנית האנונימית הישראלית הכי מצליחה של הרגע, עניין של זמן עד שתראו אותה בכל מקום. ייחוס משפחתי כבר יש לה: מזרחי היא בתו האמצעית של מלך השערים הישראלי של כל הזמנים, הכדורגלן והמאמן אלון מזרחי, אימהּ היא מעצבת בגדי הים ורד מזרחי. השניים התגרשו לפני כשנתיים. לדוגמנות פנתה לראשונה לפני כשש שנים – ואפילו הספקנו לצלם אותה יחד עם אימהּ כשהייתה בת 18 בלבד – אך הניחה את החלום בצד לאחר חצי שנה.
14 צפייה בגלריה
תצוגת חורף 2022-23 של Y/Project
תצוגת חורף 2022-23 של Y/Project
"כבר חצי שנה שאני חיה על הקו עם פריז". מזרחי בתצוגת חורף 2022-23 של Y/Project
(צילום: Reuters)

הסיבוב הנוכחי בדוגמנות קרה כמעט במקרה. מזרחי החלה אשתקד את לימודיה במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, ואחד המרצים, מעצב האופנה אופיר איבגי, הציע לה להצטלם עבורו. "הסכמתי. אמרתי לעצמי, נעשה עוד קצת כסף", היא מספרת בריאיון ראשון כיצד נקלעה שוב לסיטואציה. לאחר שפורסמו התמונות, היא קיבלה פנייה מסוכן הדוגמנות ניר חצרוני מסוכנות Inch Models והחליטה לנסות לשלב בין לימודים לעבודה, מצטלמת למעצבות דודו בר אור ורוני קובו, לקסטרו ולמותגים נוספים.
14 צפייה בגלריה
סאן מזרחי לקסטרו
סאן מזרחי לקסטרו
"יש לי תמיכה מאוד חזקה משני ההורים". מזרחי לקסטרו
(צילום: שרבן לופו)

"אני מאמינה שלכל דבר יש את הזמן שלו", היא מסבירה. "גם עכשיו, לקח לי זמן להיענות להפצרות של ניר. הלימודים היו במקום הראשון וידעתי שדוגמנות זה לא בשבילי. אני אוהבת עיצוב אופנה ורציתי להתמקד בזה, אבל אמרתי לעצמי: תזרמי. עד שהגעתי למקום שלא יכולתי לשלב גם דוגמנות וגם לימודים. ואז ניסינו את מזלנו בחו"ל, וכבר חצי שנה שאני חיה על הקו עם פריז. היום אני מרגישה מוכנה".

"המסורת מאוד חשובה לי"

הריאיון עם מזרחי מתקיים דרך הזום מדירתה בפריז, שם היא נמצאת בחודש האחרון יחד עם בעלה, לו נישאה בשנה האחרונה. היא צפויה להישאר בעיר לפחות עד שיסתיים שבוע האופנה הפריזאי בתחילת החודש הבא. "התחתנו לפני כמעט שנה ואנחנו רוב הזמן יחד. אני מאמינה שאהבה מחזיקה הכול. הוא תומך בי מאוד", היא אומרת. "כרגע אנחנו מנסים להתרגל לסיטואציה שבה אני לא יודעת מה יקרה איתי מחר ואיפה אני אהיה. אני יכולה לנסוע לצילומים מעכשיו לעכשיו. האם נישואים נותנים תחושת ביטחון כדוגמנית? אני מאמינה שהרבה יותר קל להיות כל דבר כשיש בן זוג תומך בבית. זה הופך את הכול ליותר נחמד".
14 צפייה בגלריה
סאן מזרחי בצילומים בפריז
סאן מזרחי בצילומים בפריז
"אבא ואני עבדנו קשה כדי להגיע להישגים, כל אחד בתחומו, וכמובן שיש לי שאיפות ומטרות"
(צילום: Thomas Babeau)

העובדה שהתחתנה בגיל צעיר היא לא הפרט המסקרן בנישואים של השניים: הוא שומר מצוות ושבת, היא שמרה בעבר שבת והיום משתדלת לקיים את מה שהיא יכולה משולחן ערוך. "אני לא דתייה וגם לא מגדירה את עצמי כדתייה, אבל אני מאוד מחוברת לדת, שומרת על צניעות ואת עצמי לעצמי", היא מחדדת.
ואיך הצניעות והדת מסתדרות עם עולם האופנה? בעיני רבים זה נחשב לתועבה.
"זאת סטיגמה שנוצרה בעיקר בישראל על 'העולם הנוראי' שבחוץ. ממה שחוויתי עד כה – זה לא ככה. מכבדים אותי בכל מקום, ומעולם לא הרגשתי שגרמו לי לעשות משהו בניגוד לרצוני".
ומה אם תקבלי הצעה להצטלם בהלבשה תחתונה או בעירום?
"כרגע אני לא מוכנה להצטלם בעירום ובהלבשה תחתונה. בצילומים לוורסאצ'ה ביקשו ממני להצטלם בלנז'רי וסירבתי (הסוכן שלה מוסיף בשיחה נפרדת כי בכל החוזים של מזרחי יש סעיף שבו נדרש ממנה אישור לפני כל צילום בהלבשה תחתונה או בעירום חלקי, א"י). כרגע לא, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד. יש לי פחות בעיה עם העירום או ההלבשה התחתונה, כמו עם תנוחות או סגנון פרובוקטיבי של צילום. עירום יכול להיות מוצג גם באופן אמנותי ולא בהכרח בצורה מציצנית או פרובוקטיבית".
14 צפייה בגלריה
סאן מזרחי לפקטורי 54
סאן מזרחי לפקטורי 54
"אני מרגישה טוב במידה שלי. ברוך השם, אני לא עושה כלום כדי להיות במשקל הזה". פקטורי 54
(צילום: סיימון אלמלם)

יש לך דאגות מכך שאת הבת של אלון מזרחי ומה יגידו?
"אני פשוט לא חושבת שארגיש טבעי ובנוח. כרגע".
התצוגות של שבועות האופנה בחו"ל בחודש ספטמבר נופלות תמיד על חגי תשרי. זה יהיה שיקול: תפוח בדבש או תצוגה של ארמאני?
"המסורת מאוד חשובה לי, וכבר בספטמבר האחרון לא הייתי עם המשפחה בחגים וזה מאוד חסר ולא פשוט. כשנגיע לגשר, נחצה אותו".

"אני מדגמנת את המראה ההפוך מאימא שלי"

כשאת הבת של "האווירון", כנראה נגזר עלייך לטוס ממקום למקום. כבר בגיל שנתיים זכתה לנדוד עם משפחתה לצרפת, בעקבות עבודתו של האב כשחקן כדורגל בקבוצה של ניס. "יש לי תמיכה מאוד חזקה משני ההורים, אבל לא גידלו אותי לדוגמנות מגיל צעיר", היא מסבירה. "יותר מזה, אימא שלי מספרת שכאשר הייתי בת שנתיים הציעו לה לצלם אותי למותג אופנה, והם סירבו. הם העדיפו שכילדה וכנערה אתרכז בדברים אחרים וחינכו אותי לבחור מה אני רוצה לעשות. ניתן לי החופש לבחור".
14 צפייה בגלריה
ורד וסאן מזרחי
ורד וסאן מזרחי
"אימא שלי מייצגת שיח מדהים בעיניי". סאן מזרחי בגיל 18, עם ורד מזרחי
(צילום: ענבל מרמרי)

אימהּ, ורד מזרחי, בעלת מותג לבגדי ים עבור נשים מלאות, הפכה בשנים האחרונות לדוברת מרכזית בנושא דימוי גוף חיובי. האם זה משפיע גם על תפיסת הביטחון ודימוי הגוף של בתה?
"אני מדגמנת את המראה ההפוך מאימא שלי, שמייצגת שיח מדהים בעיניי, כזה שלא רק נותן לי ביטחון כי גדלתי עם דימוי גוף בריא, אלא גם להרבה נשים אחרות", מודה מזרחי. "תמיד היה בבית שיח סביב מודל יופי חיובי, ואימא שלי היא דוגמה חיה לזה שאפשר להיות בכל מידה ולהרגיש טוב עם עצמך. גם אני מרגישה טוב במידה שלי. ברוך השם, זאת גנטיקה ואני לא עושה כלום כדי להיות במשקל שלי".
יש ממך דרישה לשמור על היקפים מסוימים?
"יש סטנדרטים מסוימים בעולם האופנה כדי להיות חלק ממנו. האם הרגשתי דרישה ולחץ? מעולם לא. תמיד קיבלתי תחושה טובה".
14 צפייה בגלריה
סאן מזרחי בצילומים במילאנו
סאן מזרחי בצילומים במילאנו
"דוגמנות זה תחום תחרותי מאוד"
(צילום: Cristina Altieri)

מה לקחת מההצלחה של אבא ככדורגלן?
"שנינו עבדנו קשה כדי להגיע להישגים, כל אחד בתחומו, וכמובן שיש לי שאיפות ומטרות. דוגמנות זה תחום תחרותי מאוד, והעבודות שאת עושה הן הקבלות שלך בסופו של יום. העולם לא ורוד ויש הרבה אכזבות. כולם שומעים ורואים רק את העבודות שעשית, את הכן שקיבלת – לא את הפעמים שאמרו לך לא. אבל אני מסתכלת על זה כצבירת חוויות".
מה החלום? מתי תגידי לעצמך, עשיתי את זה?
"אני כבר אומרת לעצמי שעשיתי וי על דברים גדולים ועבודה עם מעצבים שאני מעריכה. אבל עוד אין את האחד שאני יכולה להצביע עליו. פרסום לא מעניין אותי, האופנה מעניינת אותי. אני פה לא כדי להתפרסם, ויעידו על כך אלפיים העוקבים שלי באינסטגרם. אם זה יקרה על הדרך, אז יקרה".
14 צפייה בגלריה
סאן מזרחי בצילומים בפריז
סאן מזרחי בצילומים בפריז
"כשהייתי בת 17 יכול להיות שהמראה שלי היה פחות רלוונטי, עכשיו אני מרגישה שהעולם פתוח יותר"
(צילום: Thomas Babeau)

בענף האופנה הבינלאומי אפשר לראות כעת זינוק בנוכחות של מזרחי – 177 סנטימטרים של מראה פראי ולא מלוטש, מהסוג שמזרים דם, עניין ואנרגיה. לישראלים היא תזכיר את אתי אנקרי הצעירה, הצרפתים תוהים בכל פגישה איתה מה המוצא האתני שלה, מאחר שקשה לשים עליו את האצבע גם במבט שני.
"עולם האופנה מורכב מטרנדים", אומרת מזרחי כשהיא נשאלת מדוע לדעתה המראה שלה הפך למבוקש היום. "כשהייתי בת 17 יכול להיות שהמראה שלי היה פחות רלוונטי, עכשיו אני מרגישה שהעולם פתוח יותר לסגנונות נוספים. אני לא יודעת להצביע בדיוק מה הם אוהבים בי – זה הם יודעים".
14 צפייה בגלריה
סאן מזרחי לאתא
סאן מזרחי לאתא
"פרסום לא מעניין אותי, האופנה מעניינת אותי". מזרחי לאתא
(צילום: דודי חסון)

ב"הם" היא מתכוונת לקסטינג דירקטור הנודע פיירג'ורג'יו דל מורו, אחד המלהקים החשובים בעולם האופנה, לסוכנויות המייצגות אותה בעולם – ביניהן Oui בפריז ופרמייר בלונדון – ולמעצבים שבוחרים אותה. "היה לי יום צילום אחד עם סימון ז'קומוס והוא אהב אותי, אז הוזמנתי לשלושה ימי צילום נוספים", היא מספרת. "סימון בן אדם מקסים. ברגע שהגעתי, הרגשתי את החמימות שלו. הוא ובן הזוג שלו (המנהל האמנותי מרקו מאסטרי, א"י) מאוד החמיאו לי. הוא מאוד אהב את השם שלי, וסיפר לי שיש לו גם קעקוע של שמש ושכילד היה לו חדר צהוב".
ובכלל רצית להיות מעצבת אופנה. אפשר לומר שאת בסוג של התלמדות.
"זאת סגירת מעגל מטורפת. פתאום אני רואה את התעשייה מבפנים, לומדת איך עובדים על בגד, איך שבוע אופנה נראה מבפנים. אני זוכה לעבוד עם המאסטרים הכי גדולים בתחום וליצור קשרים".
יש סיכוי שתחזרי לשנקר?
"חשבתי על זה, אבל זה כבר לא יקרה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button