"חשוב שהבית יהיה המקדש שלך, המבצר שלך". ג'ניפר קים בביתה

אושפיזין בסטייל: הדירה האורבנית של מעצבת האופנה ג'ניפר קים

אחרי שעברה תהליך התאמה מגדרית, היא החליטה לעזוב את מרכז תל אביב ולחזור לשכונת שפירא שבה גדלה. איך היא שומרת על שקט ואנרגיות טובות גם ליד התחנה המרכזית?

עודכן:
קריסטלים וקעקועים. צפו: ג'ניפר קים עורכת סיור בדירתה
( צילום: ירון שרון)
לפני מספר שנים חזרה מעצבת האופנה ג'ניפר קים הביתה, לשכונת שפירא בדרום תל אביב, שבה נולדה וגדלה. משפחתה עלתה לישראל מאוזבקיסטן ב-1973 והגיעה לקריית מלאכי עם שלושה ילדים קטנים. שלושה נוספים נולדו בארץ. קים, בת הזקונים, נולדה בשפירא לאחר שהמשפחה עברה אל השכונה. בגיל 12 נדדה המשפחה לאשדוד, ושנתיים לאחר מכן, בעקבות מותו של האב, חזרו האם והילדים לשפירא. מאז היא בתל אביב.
אושפיזין בסטייל
"במשך עשר שנים גרתי במרכז תל אביב, ולאחר שעברתי את תהליך ההתאמה המגדרית רציתי לחזור לשקט המשפחתי", מספרת קים, שגרה במרחק רחוב אחד מאמהּ, כשחלק מאחיה ואחיותיה גרים בסמוך. "למרות שאני גרה במרחק מאה מטר מהתחנה המרכזית של תל אביב, שקט פה. מהמרפסת אתה רואה ירוק, ושפירא היא שכונה נפלאה בעיניי. יש בה מיקס של תושבים, שילוב בין מהגרים למקומיים, והיא אותנטית עבורי יותר מאשר הזיוף וההומוגניות שיש במרכז תל אביב".
12 צפייה בגלריה
ג'ניפר קים בביתה
ג'ניפר קים בביתה
"שכונת שפירא אותנטית בעיניי יותר מאשר הזיוף וההומוגניות שיש במרכז תל אביב"
(צילום: ענבל מרמרי)

דירת שני החדרים של קים ממוקמת בבניין חדש בן ארבע קומות, כאשר בכל קומה דירה אחת בלבד. היא מתגוררת עם בן זוגה, ייגור פרואוזנקו, מיקסולוג קוקטיילים המשמש כיועץ לברים ולמסעדות. "יש בבניין הזה פרטיות מלאה, וזה חשוב מאוד לי ולייגור", היא אומרת. "אחרי יום עבודה ארוך, אנחנו חוזרים הביתה ורוצים שקט. אין לנו שכנים שדופקים על הקיר באמצע הלילה".
קים, דמות מפתח בחיי הלילה של תל אביב, זוכה בחודשים האחרונים לחשיפה גדולה בזכות עיצוביה שנלבשים על ידי זמרות מפורסמות כמו נועה קירל, נטע ברזילי ונרקיס. כבר שבע שנים שהיא מעצבת, מאז סיימה לימודי תדמיתנות ותפירה בעמותת "הופכות את היוצרות". משם המשיכה לסטאז' ארוך אצל המעצב דרור גבע, עד שפתחה את הסטודיו שלה לעיצוב. בתחילה התמחתה בבגדי קז'ואל לגברים, ובשנה וחצי האחרונות היא מתמקדת בעיצוב מותאם אישית לנשים.
12 צפייה בגלריה
הבית של ג'ניפר קים
הבית של ג'ניפר קים
"היה לי חשוב שהחלל המרכזי יהיה פתוח, ירוק ומלא בקריסטלים"
(צילום: ענבל מרמרי)

"היום אני מרגישה בנוח לקרוא לעצמי מעצבת אופנה", היא אומרת על התהליך הארוך שעברה. "אני מאמינה שאתה צריך לעבור הרבה כדי להשתמש בתואר הזה. לא מספיק ללמוד אופנה. היום אני יודעת בדיוק מי אני ומה אני".
"אני חושבת שהסטייליסטים מגיעים אליי היום כי אני מביאה משהו אחר, משהו פחות מסחרי", ממשיכה קים. "מאז שאני מלבישה מפורסמות, יש יותר פניות של לקוחות. הפיצוץ הכי מפתיע היה השער של אדל בספלוב ל'לאשה'. השמלה שהיא לבשה עוצבה עוד לפני הקורונה, ופתאום שער אחד של אדל ל'לאשה' והטלפון קרס".
12 צפייה בגלריה
הבית של ג'ניפר קים
הבית של ג'ניפר קים
"עיצבתי את הבית בעצמי"
(צילום: ענבל מרמרי)

הנכס: דירת שני חדרים עם מרפסת היקפית בשטח של 80 מ"ר.
השכונה: שכונת שפירא, דרום תל אביב.
הדיירים: ג'ניפר קים, 32; ייגור פרואוזנקו, 28; והכלבים מגזע בולדוג צרפתי, מישקה, 3; וטינה, 9.
ותק בדירה: שנה וחצי.
מי עיצב את הבית? "עיצבתי את הבית בעצמי. את הקירות בסלון צבעתי בגוון מנטה מעודן, וקיר נוסף במראה אפקט בטון של טמבור. בנוסף, את הספה ריפדתי בעצמי. היא הייתה בצבע ירוק מנטה והפכתי אותה לחומה עם שני כיסים בצדדים".
12 צפייה בגלריה
הבית של ג'ניפר קים
הבית של ג'ניפר קים
"יש הרבה עבודות אמנות הומו-ארוטיות בדירה"
(צילום: ענבל מרמרי)

מה היה חשוב לך במיוחד בעיצוב הבית? "שיהיה מזמין ונינוח מבחינה אנרגטית. היה לי חשוב שהחלל המרכזי יהיה פתוח, ירוק ומלא בקריסטלים. כמו כן, יש הרבה עבודות אמנות הומו-ארוטיות בדירה: בסלון תלוי ציור של מעצב האופנה דרור גבע, שאצלו עשיתי סטאז' במשך ארבע שנים. לצד הספרייה תלוי תצלום של האמן מיכאל ליאני, שצילם אותי במחווה לציור "מקור העולם" (יצירתו המפורסמת של הצייר הצרפתי גוסטב קורבה משנת 1866, א"י). שחזרנו את תנוחת העירום כמו בציור, ואת הקעקועים ואיבר המין הסתרנו דרך שעות ארוכות של איפור ועבודת פוטושופ. בכניסה לדירה יש שני ציורים נוספים של דרור גבע, ציור שאני יצרתי של בחורה בוורוד (על רקע פחית מרק עגבניות Campbell's בהשראת אנדי וורהול, א"י), וציור נוסף של אמן הגרפיטי אנדריי סנדלר, שעשוי מ-25 שכבות של הדפס משי".
האם יש קשר בין סגנון עיצוב האופנה שלך לסגנון העיצוב של הבית? "אני חושבת שיש דמיון בשפה של אסתטיקה מינימליסטית שנמצאת בבית ובעיצובים שלי".
איך את מתלבשת בבית? "בתחתוני בוקסר או חוטיני, וחולצת טי אוברסייז".
12 צפייה בגלריה
הבית של ג'ניפר קים
הבית של ג'ניפר קים
"אני חושבת שיש דמיון בשפה של אסתטיקה מינימליסטית שנמצאת בבית ובעיצובים שלי"
(צילום: ענבל מרמרי)

מה הפינה האהובה עלייך? "פינת הקריסטלים בספרייה, שם אני יושבת על ההדום הקטן ומתפללת מדי בוקר שחרית: מודה אני וברכות הבוקר. מאז הקורונה זה חשוב לי יותר, עושה לי טוב. בערב אני מדליקה נרות וקטורת, ומשילה מעליי את היום".
היכן את נוהגת להירגע בבית? "בפינת הקריסטלים, שם אני מתחילה ומסיימת את היום".
היכן את נוהגת לשתות את הקפה שלך בבוקר? "לרוב במרפסת, וכשחם אני בסלון עם הפנים למרפסת".
12 צפייה בגלריה
ג'ניפר קים בביתה
ג'ניפר קים בביתה
"היום אני יודעת בדיוק מי אני ומה אני". ג'ניפר קים
(צילום: ענבל מרמרי)

עד כמה הדירה משקפת את אישיותך? "לגמרי משקפת אותי. ייגור בן זוגי הוא ורסטילי מאוד, ההפך הגמור ממני. כשהוא עלה לארץ, הוא גר עם שני שותפים בדירה ישנה ברחוב הירדן. מבחינתו, אין בעיה לגור בדירה לא מעוצבת, כי זה נראה לו הזוי לשלם סכום גבוה על שכירות או לקנות ריהוט יקר. היום הוא מבין כמה חשוב שהבית יהיה המקדש שלך, המבצר שלך".
האם יש לך חדר ארונות? "אנחנו שוקלים להפוך את הנישה בכניסה לבית לחדר ארונות".
על מה את מעדיפה לבזבז יותר: כלי בית ורהיטים או בגדים ואביזרי אופנה? "כלי בית ורהיטים. אנחנו משנים את הבית כל הזמן, כי אני חייבת תמיד להזיז את האנרגיה. עוד חצי שנה הוא ייראה אחרת".
12 צפייה בגלריה
הבית של ג'ניפר קים
הבית של ג'ניפר קים
"אנחנו משנים את הבית כל הזמן, כי אני חייבת תמיד להזיז את האנרגיה"
(צילום: ענבל מרמרי)
פורסם לראשונה: 20:44, 19.09.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button