"אני באמת חושבת שהבגדים שלי הם כמו העברית: יש להם כתב יד, שפה". טובה'לה חסין בשבוע האופנה, 2021

מעצבת האופנה טובה'לה חסין תקבל פרס מפעל חיים בשבוע האופנה קורנית תל אביב

בגיל 75 ולאחר שנים ארוכות שבהן נלחמה על הכרה בעשייתה, המעצבת הוותיקה שהפכה לאחת ממנסחות האופנה הישראלית תזכה באות כבוד על פעילותה. פרסום ראשון

פורסם:
לאחר שנים ארוכות שבהן חלמה ונלחמה על הכרה בעשייתה, ל-ynet נודע כי מעצבת האופנה טובה חסין, או בקיצור טובה'לה, תקבל בשבוע האופנה קורנית תל אביב פרס מפעל חיים. בניגוד לשנה שעברה, שבה צולם מראש כסרטוני וידיאו, שבוע האופנה צפוי להיפתח בתחילת אפריל ולהיערך במתכונת של תצוגות מול קהל. חסין היא מעצבת האופנה השנייה שתקבל את הפרס במסגרת שבוע האופנה של קורנית, לאחר שבשנה שעברה הייתה זו המעצבת דורין פרנקפורט. מוטי רייף, יזם שבוע האופנה קורנית תל אביב, אישר הבוקר ל-ynet את הידיעה על בחירתה של חסין, וציין שהנושא עדיין בהתהוות ופרטים נוספים יעודכנו בהמשך. טובה'לה חסין מסרה בתגובה: "מאוד מרגש אותי. 35 שנה בתעשיית האופנה הישראלית זה לא מובן מאליו, ומגיע לי".
חסין (75) היא ממעצבות האופנה החשובות הפועלות בישראל מזה שלושה עשורים. את דרכה החלה כבוטיקאית ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ובהמשך פנתה לעיצוב אופנה. עיצוביה הם תבנית מולדתה: בת קיבוץ לשעבר, תל אביבית בהווה, תמיד ישראלית. כאלה הם גם בגדיה, שלאורך השנים הטביעו חותם, ניסחו את האופנה הישראלית העכשווית, זו שנולדה כאן: בין הים להר, בין הקיבוץ לעיר. מהפרחים הרקומים על שמלות הקטיפה, הגזרות הרחוקות מהגוף שיוצרות רוח של נונשלנטיות, דרך הרבה הומור עצמי ושילובים של סמלים משלוש הדתות.
3 צפייה בגלריה
טובה'לה חסין בביתה
טובה'לה חסין בביתה
"35 שנה בתעשיית האופנה הישראלית זה לא מובן מאליו". טובה'לה חסין בביתה
(צילום: איתי סיקולסקי)

במקביל, היא גם בנתה לעצמה דמות תקשורתית אקסצנטרית, כזו שאינה חוששת לומר את דעתה על ענייני דיומא ועל קולגות באמצעות תוכניות ריאליטי בהשתתפותה ובעמוד האינסטגרם הפעיל שלה. את עצמה כבר הכתירה כ"הגדולה מכולן", אולי כי עד היום הממסד סרב להכיר בה כאחת המעצבות המשפיעות הפועלות בשדה האופנה הישראלי. לראיה, עיצוביה נפקדו מתערוכת האופנה הגדולה "הנשף" במוזיאון לעיצוב בחולון.
בימים אלה היא שוקדת על ספר עצמאי, שיגולל את סיפורו של בית האופנה שלה (ושל בתה נעמה חסין, שהצטרפה אליה ב-2012 תחת השם TOVALE+ ועובדת בצמוד אליה בסטודיו שבשדרות רוטשילד בתל אביב), וחולמת על תערוכה מקיפה בביתן הלנה רובינשטיין במוזיאון תל אביב לאמנות.
3 צפייה בגלריה
התצוגה של טובה'לה ונעמה חסין בשבוע האופנה, 2021
התצוגה של טובה'לה ונעמה חסין בשבוע האופנה, 2021
עיצוביה הם תבנית מולדתה. התצוגה של טובה'לה ונעמה חסין בשבוע האופנה, 2021
(צילום: עדי לידור )

"אני רוצה לקבל הכרה כמו נעמי שמר", אמרה לנו בריאיון שערכנו איתה לפני כשנה וחצי. "עשיתי לאופנה מה שהיא עשתה לשירה העברית, וכל הזמן לוקחים לי את התואר הזה ומדביקים אותו על מעצבות שאפילו לא נולדו בארץ. אני באמת חושבת שהבגדים שלי הם כמו העברית: יש להם כתב יד, שפה. אבל הכרה אני לא מקבלת: לא פרס ישראל, לא יקירת העיר תל אביב. עם כל הצניעות, הצבתי אבן יסוד מאוד גדולה באופנה הישראלית העכשווית".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button