עונה על צורך של נשים רבות. חמ"ל השמנמנות

"אני לא יכולה לקחת בגדים מהשכנה שלי, הייתי צריכה לעשות חור בסדין וללבוש טוגה"

בין היוזמות היפות שנולדו בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", אפשר למצוא את "חמ"ל שמנמנות" שעונה על הצורך של נשים במידות גדולות שפונו מבתיהן. "לנשים במידות גדולות יש קושי במציאת בגדים שמתאימים למידותיהן בימים רגילים, קל וחומר בזמן מלחמה", אומרת היזמית קארן פרנקל, ושותפתה נעמה פרבר מוסיפה: "באג'נדה שלנו אומרים 'שמנות' כי אנחנו לא מסתירות את זה. זה חלק מאיתנו"

עודכן:
גל התרומות הרחב שאזרחי ישראל מעניקים לתושבי דרום וצפון הארץ שנעקרו מבתיהם בשבועיים האחרונים, הוליד גם יוזמות מותאמות לצורכיהם. אחת המקוריות שבהן היא "חמ"ל שמנמנות" - חמ"ל לבגדים במידות גדולות שהוקם כבר ביומה הראשון של המלחמה על ידי מעצבת האופנה למידות גדולות קארן פרנקל, ונעמה פרבר, שבשמונה השנים האחרונות מפעילה את יריד המידות הגדולות "שוות מתלבשות", ומלווה עסקית של מעצבות בתחום. אליהן הצטרפה גם עינת ספיבק, שבעתות שלום היא בעלת חברה לסידור הבית וכיום פועלת לניהול וארגון החמ"ל.
אל מול הדף התרומות הרחב של קבוצות אופנה ומותגים מרכזיים כמו קבוצת בריל, אירני, קסטרו, דלתא ועוד - הדרישה למידות גדולות, תחום שגם בימים רגילים סובל מהיצע לא גדול, קריטית. "לנשים במידות גדולות יש קושי למציאת בגדים שמתאימים למידותיהן בימים רגילים, קל וחומר בזמן מלחמה, כשהקושי האמיתי שלנו הוא למצוא בגדים במידות 60-58", מספרת פרנקל, שהקימה את החמ"ל בביתה שביפו לאחר שקיבלה פניות אישיות ממפונות שנזקקו לבגדים, ל-ynet. "אני חושבת על עצמי, אישה במידה 48. אני לא יכולה לקחת בגדים מהשכנה שלי לצורך העניין. הייתי צריכה לעשות חור בסדין וללבוש טוגה".
7 צפייה בגלריה
חמל שמנמנות - מלחמת חרבות ברזל
חמל שמנמנות - מלחמת חרבות ברזל
(צילום: עינת ספיבק)
"הבנו שיש צורך מיידי לקהילת הנשים שלנו", מוסיפה פרבר. "הגיעו אלינו פניות מפה לאוזן על מפונות מהעוטף שנמצאות בבתי המלון באילת ובים המלח, שם נמצא הריכוז הגדול של נשים שעזבו את הבית ללא כלום, רק עם הבגדים שעל גופן. הבנו שצריך לאגד ולארגן את התרומות והעזרה ולשרת את הקהילה של נשים במידות גדולות". פרבר מוסיפה כי בשבועיים האחרונים שמעה סיפורים מנשים רבות, שגם כשהיה להן זמן לארוז, ארזו קודם לילדים ולבעל, ולעצמן ארזו שלוש שמלות בלבד, וכשהתפנו למלונות הבינו כי הן זקוקות לבגדים רלוונטיים נוספים כמו פיג'מות והלבשה תחתונה.
החמ"ל שהוקם פועל בשני מישורים מקבילים: תרומות ממותגים ומעצבי אופנה ייעודיים למידות גדולות לצד איסוף פריטי לבוש יד שניה באיכות טובה מנשים, רובן הגדול חברות קבוצת הפייסבוק "אופנה מלאה ישראל", שבה חברות כ-18 אלף נשים. בין המעצבים והמותגים שנרתמו לסייע בתרומה של בגדים במידה 44 ומעלה: אלמביקה (במותג יצאו בקמפיין איסוף פרטי יד שניה במידות גדולות מלקוחות המותג, ובעזרתו כבר הועברו מעל למאה פריטים), קדם ששון, בוטיק נעמי פלוס, הגרה, נועה חזיות, קווין סייז, סיגל ויזל, חני קליין, נועה רובין ועוד. בנוסף, פועל החמ"ל לאיסוף כספים לרכישת הלבשה תחתונה במחירי עלות עבור הנשים מתרומות של הציבור.
7 צפייה בגלריה
התצוגה של אלמביקה בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2023
התצוגה של אלמביקה בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2023
ביקוש לבגדים במידות גדולות. מתוך תצוגת האופנה של אלמביקה בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2023
(צילום: Haydon Perrior)
7 צפייה בגלריה
חמל שמנמנות - מלחמת חרבות ברזל
חמל שמנמנות - מלחמת חרבות ברזל
נשים ארזו לבעלים ולילדים, ולא זכרו לארוז לעצמן מספיק בגדים
(צילום: עינת ספיבק)
ביום ראשון השבוע עברו כל המתנדבות מביתה של פרנקל למרכז איסוף ומיון במרכז העסקים עזריאלי חולון, אותו קיבלו בתרומה. מלבד החלוקה הנקודתית הן מתעתדות גם להגיע בצורה מרוכזת למפונות. "אנחנו שואפות להגיע ליום חלוקה מרוכז בים המלח ובאילת, שבהם ריכוז המפונים הגדול ביותר וגם המצוקה הכי גדולה, מאחר והם מבודדים ממרכזי הערים", אומרת פרבר. "לשם כך אנחנו אוספות תרומות ממעצבים, חברות, יצרנים, כל מי שיכול לתרום בגדים לנשים במידות 60-44". בנוסף, הן החלו לאסוף תרומות גם לגברים במידות גדולות, אך שם, מספרות פרנקל ופרבר, התרומות נקודתיות יותר.
היוזמה המבורכת של החמ"ל מציגה כיצד קהילה - גם אם כזו הפועלת ברשתות חברתיות - מצליחה בזמן חירום להתגייס לטובת כל אחד מחבריה. אחת הסוגיות שגם עלו בקבוצות היא שם החמ"ל, עניין לסמנטיקה אבל גם להגדרה עצמית. פרבר מספרת כי "באג'נדה שלנו אנחנו אומרות 'שמנות' כי אנחנו לא מתביישות ומסתירות את זה. זה חלק מאיתנו". אלא שביציאה מהקבוצה הסגורה אל הציבור הרחב הן חיפשו שם נגיש יותר. "חמ"ל שמנות היה נשמע לנו 'קשוח' לקהל רחב שלא מכיר את הפעילות שלנו, אז התחלנו מחמ"ל שמנמן, עברנו לחמ"ל שמנמנות, ועכשיו אנחנו חמ"ל למידות גדולות. זה דיון מעניין שמלווה גם את האג'נדה שלנו בקבוצות הפייסבוק ובכלל בדיון על אופנה למידות גדולות בישראל".
7 צפייה בגלריה
חמל שמנמנות - מלחמת חרבות ברזל
חמל שמנמנות - מלחמת חרבות ברזל
"באג'נדה שלנו אנחנו אומרות שמנות כי אנחנו לא מתביישות ומסתירות את זה. זה חלק מאיתנו"
(צילום: עינת ספיבק)
פורסם לראשונה: 10:36, 25.10.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button