"להציג את הגוף עם קצת צלוליט, בטן – כל האמת בפנים". הילה וינברג-אורזל (במרכז) ודוגמניות בקולקציית הקפסולה Biliblond X Gin Mare

חלון ראווה | "נשים רוצות היום חוטיני! הן הרבה יותר שלמות עם הגוף שלהן"

ההחלטה לצלם גם דוגמניות פלאס סייז ולא לרטש את התמונות, הגילויים לגבי דימוי גוף שלמדה מהלקוחות בחנות, ומה הקשר בין בגדי ים לאלכוהול מספרד – המעצבת הילה וינברג-אורזל מהמותג ביליבלונד רוצה לגמול נשים משנאה עצמית גם בלבוש מצומצם 

פורסם:
לראשונה בשמונה שנות פעילותו של מותג בגדי הים הפופולרי Biliblond, העונה עיצבה המעצבת הילה וינברג-אורזל חלק תחתון בגזרת חוטיני. עבור בנות עשרה מדובר במוצר קליל וטבעי שספק אם היו עושות ממנו עניין, אבל ללקוחות המותג – בנות 30 וצפונה – מדובר בבשורה של ממש. מיני-מהפכה.
10 צפייה בגלריה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
"הדור הבא כבר בגישה יותר חיובית לגוף שלו"
(צילום: רותם לבל)

את ביליבלונד הקימה ב-2017 לאחר שנים של עבודה כמעצבת אביזרים ברנואר, מתוך רצון ליצור בגדי ים שיענו על הצרכים החדשים שלה כאמא. "הייתי בדיוק אחרי לידת בתי השנייה ורציתי לעצב בגדי ים מחטבים ומחמיאים, שמציעים פתרונות כמו הסתרה של בטן, חזה גדול, לארוז את הישבן ולחגוג את הגוף הנשי", היא מספרת. "במקביל גם הגיעו לקוחות שביקשו דברים יותר חשופים, והעונה עיצבתי לראשונה חוטיני".
תשלחי למאור ברוכמן אחד. "נשים רוצות היום חוטיני! היא נוסעת לחופשה בקאפרי ובא לה להשתזף איך שהיא רוצה, כשמסביבה היא לא מכירה אף אחד. בכלל, נשים היום הרבה יותר שלמות עם הגוף שלהן. גם טווח המידות שלנו נדיב ובארבע השנים האחרונות הדגמים מגיעים ממידה XS עד XXXXL, שזה בערך מידה 52-50, והן קונות ממני ביקיני ותחתונים בגזרה נמוכה. אם פעם הייתה תפיסה מיושנת ושגויה כלפי מידות גדולות של בגדי ים שלמים עם מחטב מובנה, היום לקוחות פלאס קונות הכול – מתחתוני חוטיני ועד בגד ים מחטב".
10 צפייה בגלריה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
"כותבות לי לקוחות: 'בחיים לא לבשתי ביקיני וזאת פעם ראשונה'"
(צילום: רותם לבל)

איך את רואה את הקשר בין עיצוב בגדי ים לבין דימוי גוף ותחושת ביטחון של נשים? את חושבת שהבחירה שלך לצלם גם דוגמניות פלאס סייז תורמת לדימוי גוף חיובי? "התגובות שאני מקבלת על הקמפיינים של דוגמניות פלאס מרגשות אותי. זה לא נגמר רק במידה שעל הדגם – אנחנו לא מרטשות את התמונות בפוטושופ ומקפידות להציג את הגוף עם קצת צלוליט, בטן – כל האמת בפנים. חוץ מאמא שלי, כולן אוהבות את זה. היא עוד מהדור שחושב אחרת, אבל הדור הבא כבר בגישה יותר חיובית לגוף שלו".
את רואה שינוי בגישה גם בקרב נשים שאינן פלאס סייז? האישה הממוצעת בישראל היא במידה 40-42. "אני חושבת שככל שהקמפיינים שלי מנרמלים גוף אמיתי, זה מחלחל גם לנשים שאינן פלאס סייז. הן מרגישות יותר טוב עם עצמן. כותבות לי לקוחות: 'בחיים לא לבשתי ביקיני וזאת פעם ראשונה'. בתקופה שעוד עבדתי בחנות, הלקוחות עשו לי 'טיפול' בדימוי גוף. שמעתי אותן יום-יום כועסות על עצמן, על הגוף שלהן, 'זה יוצא לי, השומן נוזל לי'. אני מסתכלת עליהן ורואה נשים חתיכות לכל הדעות, יפהפיות אמיתיות, שאוכלות על עצמן סרטים, ואני אומרת לעצמי: 'אם היא הייתה זורקת את כל ההלקאה העצמית הזו לפח בצד הדרך, היא הייתה משיגה הכול בחיים'. אני ממליצה לכל מי שסובלת מהפרעות אכילה לבוא ולעבוד אצלי בחנות, זה יגמול אותן משנאה עצמית. זה כמו קבוצת תמיכה".

"מרוב מלחמות אנחנו מזניחים את הנושא האקולוגי"

עם טווח מידות נדיב, כתב יד מובחן וקהל לקוחות נאמן, מחר (שני) משיק המותג את קולקציית הקפסולה Biliblond X Gin Mare, או בקיצור "בילי ג'ין" – שיתוף פעולה עם מותג הג'ין הספרדי Mare. בניגוד לשיתופי פעולה בין מעצבים למותגים או בין מעצבים ליוצרים משדות אמנותיים אחרים, החיבור בין השניים מקורי ומפתיע. הפנייה אליה הגיעה מהמותג, כחלק מערכים דומים שהשניים חולקים: יוקרה, חופשות וקהל של נשים בגיל המותר לשתות אלכוהול. "החיבור הרגיש לי מאוד טבעי", אומרת המעצבת, "ללא קשר, אם אני שותה אלכוהול, זה ג'ין וטוניק או ג'ין מיול".
10 צפייה בגלריה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
"לקוחה שקנתה בגד ים במרץ ומגיעה לחנות באוגוסט, רוצה להתחדש"
(צילום: רותם לבל)

הקולקציה המיוחדת שעיצבה (ועליה תרחיב בהמשך השאלון שלנו) מציעה בגדי ים בגזרות ביקיני ושלם, לצד מעין אוברול-שמלה טרנדי עם קו מותן מחודד בסגנון Basque Waist המככב בימים אלה. עבור לקוחותיה הקבועות זו הזדמנות לחדש את מגירת בגדי הים. "אנחנו פותחות עונה ב-1 במרץ עם כל אלה שנוסעות בפסח לחופשות בתאילנד, והיא מסתיימת בנובמבר. לקוחה שקנתה בגד ים במרץ ומגיעה לחנות באוגוסט, רוצה להתחדש. מבחינתה, זה היה שנה שעברה".
10 צפייה בגלריה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
"החיבור הרגיש לי מאוד טבעי". קולקציית הקפסולה Biliblond X Gin Mare
(צילום: רותם לבל)

מה הרגלי הקנייה של נשים בישראל בתחום בגדי הים? "תלוי בלקוחה. יש לקוחות שלא מסתפקות בדגם אחד בעונה. יש שרוכשות חמישה דגמים בעונה, יש גם שקונות עשרה והיד עוד נטויה. אנחנו חיים במזרח התיכון, מדינה חמה, ולכל אורכה יש ים, אנשים נוסעים לאילת, לטבריה, לחופשות ביוון, לקאנטרי קלאב או נמצאים בבריכות פרטיות. בחורף אני מוציאה קולקציית קפסולה קטנה של סריגי אוברסייז ועליוניות במראה של ריזורטים, שתואם את הסגנון של המותג".
את מרגישה אחריות לעסוק גם בהיבטים סביבתיים או אתיים של ייצור בגדי ים? "מהיום הראשון שהקמתי את המותג, היה לי חשוב שכל הטקסטיל יהיה מחומרים ממוחזרים. כל הבדים מיוצרים באיטליה ונתפרים בישראל. הכול זה כחול-לבן. פעם עוד דיברו על זה, היום זה לא מעניין אף אחד, לצערי. מרוב מלחמות אנחנו מזניחים את הנושא האקולוגי".
10 צפייה בגלריה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
"אני משתדלת לשמור על מחיר הוגן גם כשהמע"מ עלה והכול מתייקר"
(צילום: רותם לבל)

איך שומרים על ייצור בישראל וגם על רמת מחירים הוגנת? בכתבת בגדי הים האחרונה שלנו ראינו שמחירי הדגמים של מעצבות ישראליות הרקיעו שחקים וחצו את הסכום של אלף שקל לדגם, ואת שומרת על טווח הוגן של עד 699 שקל. "אני 'מפצה' על זה בכך שאני מאפשרת ללקוחות שלי לרכוש שני בגדי ים בעונה, שלם וביקיני. אני תמיד נזכרת בעצמי כסטודנטית שבורה כלכלית, שחסכה שקל לשקל כדי לקנות מכנסי ג'ינס של דיזל ב-700 שקל ואז לא הורידה אותם במשך שנתיים. אני רוצה שגם היא תוכל לקנות את המוצר שהיא רוצה, אז אני משתדלת לשמור על מחיר הוגן גם כשהמע"מ עלה והכול מתייקר".
בניגוד לג'ינס, בגד ים הוא מוצר עונתי. זה לא נתון להשוואה. "אני מאמינה ששניהם פריטים דומים, ואני משקיעה בהם יותר מאשר בכל פריט אחר במלתחה. מבחינתי, כל מה שאני צריכה בארון זה ג'ינס, בגד ים ושתי חולצות טי".

"רציתי לעשות משהו מפונפן ומפואר"

בפעם האחרונה לעונה, המדור "חלון ראווה" סוגר את הקיץ בשאלון בגדי ים.
10 צפייה בגלריה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
"יש לי שפה עיצובית משלי, אבל אני לא יכולה להתעלם מטרנדים כי אני חיה ונושמת אופנה"
(צילום: רותם לבל)

איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו? "אני בבית, בשכונת רמות צהלה בתל אביב. בדיוק חזרתי מחוף מציצים, שם צילמנו היום בבוקר סרטונים של הקולקציה לרשתות החברתיות".
מה צפויות הלקוחות למצוא בקולקציה החדשה? "אני מגדירה אותה כקולקציית ערב של בגדי ים, מאחר שניתן ללבוש את הדגמים בקומבינציות מסוימות לערב, כמו אוברול בצבע חול ושחור שנראה כמו שמלה. בשיתוף הפעולה עם ג'ין מארה רציתי לעשות משהו מפונפן ומפואר, כמו חטיבת בגדי ים בדוגמת נחש שמשדרת חייתיות ויוקרה. זה המנומר שלי העונה והוא מתכתב עם גווני החול של הקולקציה".
10 צפייה בגלריה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
"ניתן ללבוש את הדגמים בקומבינציות מסוימות לערב"
(צילום: רותם לבל)

עד כמה חשוב לך שהפריטים יתכתבו עם טרנדים עונתיים? "יש לי שפה עיצובית משלי, אבל אני לא יכולה להתעלם מטרנדים כי אני חיה ונושמת אופנה. גווני החול של הקולקציה לא מגיעים משום מקום. הרגשתי שיש עכשיו רגע של גווני גוף ואדמה, שאני מאוד אוהבת והוא גם טרנדי. בעונות קודמות היו לי בקולקציה פריטים בצבעוניות של חום-אדמדם, והגוונים הנוכחיים הם קצת יותר דהויים מסקלת הבז' הקריר".
כיצד המלחמה השפיעה על קולקציית אביב-קיץ 2025 בעיצובך? "המלחמה עם איראן הובילה לדחייה של יציאת הקולקציה וביטול ההשקה שהייתה אמורה להיות בזמן המלחמה. מבחינה עיצובית, דבר לא השתנה", היא אומרת, אבל אז מסתייגת מעט ומוסיפה: "בשבוע שעבר ביקרתי בתערוכה 'גיבורות' שאצרה יערה קידר במוזיאון העיצוב חולון והיה מרגש לראות ולשמוע על יצירת אופנה בזמן מלחמה. אי אפשר להתנתק מזה במדינה שאנחנו חיים בה וזה משפיע עליי, גם אם אשקר שלא".
10 צפייה בגלריה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
קולקציית הקפסולה Biliblond X Gin Mare
(צילום: רותם לבל)

פריט מפתח בקולקציה: "דגם אאורה, שהוא פשוט ומחמיא כמו עור שני, ושמלת 'דרס טו אימפרס'".
כולם קוראים עכשיו לתמוך באופנה מקומית. איזה מעצבים או מותגים ישראלים את מעריכה במיוחד? "המעצבת שני לקס ממותג הנעליים LAX. זה מותג כל כך מהודק, ולכל פריט יש סיבה וסיפור. אני ממש יכולה לזהות את הנעליים על נשים ברחוב ואני אוהבת את זה. הוא לא דומה לאף מותג אחר".
10 צפייה בגלריה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
קולקציית הקפסולה ביליבלונד x ג'ין מארה
"הרגשתי שיש עכשיו רגע של גווני גוף ואדמה"
(צילום: רותם לבל)

מידות: XS- XXXL.
מחירים: ביקיני, 300-250 שקל לחלק; שלם, 750-600 שקל.
להשיג באתר ובחנות ביליבלונד, התערוכה 1, ביתן 43, נמל תל אביב; בקרוב תיפתח חנות חדשה בטיילת המלך שלמה, אילת.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button