הגירה היא טראומה. קרינה זנג

"לא חששתי לרגע לומר שאני מישראל. עדיף שזה יהיה על השולחן מההתחלה"

כבר שמונה שנים שקרינה זנג עושה חיל בעולם הדוגמנות. עכשיו, רגע אחרי שהצטלמה לקמפיין היוקרתי של פראדה ביוטי, היא מספרת על העלייה ארצה מסין היישר לשכונת התקווה בתל אביב, התגובות של הישראלים למראה האסייתי שלה וגם על הפעם היחידה בחייה שבה התגוררה בדירת דוגמניות

פורסם:
הדוגמנית קרינה זנג רגילה למבטים שהיא מקבלת בישראל ולשאלות החודרניות. העיניים המלוכסנות בשילוב העברית המצוחצחת עלולים לבלבל את החטטנות המקומית, או כפי שהיא מנסחת את זה בהומור: "אני יכולה לנסוע במונית והנהג פתאום יזרוק לי: 'מה, את סינית?!'. אני לא רואה בזה גזענות ואני לא מתרגשת מזה", היא אומרת בדיפלומטיות. "מבחינתי, זה שילוב של סקרנות עם חוסר טאקט".
זנג (25) היא בת לאב סיני ואם קירגיזסטנית, שהכירו בזמן שלמדו יחד בברית המועצות לשעבר. בגיל תשע עלתה לישראל עם אמה ואחותה הצעירה, ומאז היא כאן, סוללת את דרכה בין מסלולי תצוגות וקמפיינים אופנתיים. בטח ראיתם אותה בצילומים לפוקס, תמנון וגולף, ועכשיו, לאחר שמונה שנים שבהן פילסה את דרכה בענף, היא קוטפת את אחד הקמפיינים היוקרתיים בעולם: פראדה ביוטי.
"זה הקמפיין הבינאלומי הראשון שלי", היא מספרת בריאיון בלעדי ל-ynet. "הבנתי שזה קמפיין גדול, רק כשגברים סטרייטים - החברים של בן הזוג שלי - יודעים מה זה ומפרגנים", היא צוחקת. "בכל זאת, פראדה זה אחד המותגים הגדולים בעולם". את הקמפיין קיבלה, כמו הרבה דוגמניות אחרות, לאחר שקיימה אודישן. היא הגיעה לפריז שבועיים לפני 7 באוקטובר, והסוכנת שלה בסוכנות "פרימיום מודלס" בפריז ביקשה ממנה להכין סרטון שבו היא מורחת ליפסטיק אדום. "האמת שלא ייחסתי לזה חשיבות, כי אני הולכת להמון אודישנים, וגם הפעם לא רציתי להתאכזב", היא מספרת. יומיים לאחר מכן הודיעו לה שהיא קיבלה את הקמפיין, שצולם בעיצומה של המלחמה הנוכחית. על הסט, היא מספרת, לא הרגישה תגובות עוינות, להפך. "היו רק תגובות טובות מהצוות. לא חששתי לרגע לומר שאני מישראל. זה מה יש ועדיף שזה יהיה על השולחן מההתחלה".
הופתעו לשמוע שאת מישראל? "חושבים שאני סינית מסין ואז אני צריכה לספר בקצרה את כל סיפור החיים שלי".
ובכל זאת, אילו תגובות את מקבלת? "ישנה תחושה שכולם נגדנו, וכאן בארץ מתעסקים בתקשורת מי עשה לייק בעדנו או נגדנו, אבל זאת לא הייתה החוויה שלי. אין לי עניין לריב עם אנשים באינסטגרם. אני גם לא חוששת שהעבודה שלי תיפגע מזה שאני ישראלית. להפך, אני מאמינה שזה יכול להוליד שיח. להרבה דוגמניות יש בורות על כל מה שקורה כאן, אנשים קוראים לאינתיפאדה מבלי שיש להם מושג מה זה. אם נקיים שיח אמיתי, זה יהיה מפרה לכל הצדדים".
אולי זו החריגות של זנג והיכולת שלה להביט על החברה הישראלית מהצד, שמסייעות לשיח הסלחני והמכיל שהיא מקדמת. היא לא מאלה שיקראו לחרבו-דרבו. זנג נולדה בסין ובגיל תשע, לאחר גירושי הוריה, עלתה עם אמה ואחותה הצעירה, אז בת שש, לשכונת התקווה בתל אביב. ההלם היכה בה עד כי חודש שלם, היא נזכרת, שכבה במיטה עם 40 מעלות חום. השלוש נחתו בבית הסבתא והסבא מצד האם, חמש נפשות בדירת 40 מ"ר בדרום תל אביב. תחילה אימצו את שם המשפחה של בעלה השני של הסבתא, חיימוב, אך לאחרונה היא ואחותה חזרו לשם המשפחה הסיני: זנג. "לנחות בישראל מחינוך סיני נוקשה לילדים קצת 'בעייתיים' בבית הספר 'הירדן' בשכונת התקווה, היה קשה, שלא לומר הזוי", היא משתפת. "בדיעבד, אני מבינה שהגירה זה דבר קשה. טראומה. רק היום אני מתחילה לעבד את זה".
באילו קשיים נתקלתן? "לא ידענו עברית, מילה לא דיברנו. ידעתי רק סינית ורוסית. המזל הגדול שבתקווה יש הרבה ילדי מהגרים, אז חלק גדול מהשיעורים בבית הספר היו שיעורי אולפן. אני רואה בזה היום יתרון, כי היינו קבוצה גדולה של ילדים מהפיליפינים, אריתראה, סין, קונגו. לא יכולנו לדבר אחד עם השני, אבל למדנו לשחק יחד והמורות עשו הכול כדי שנדבר עברית. זה הפך אותנו לחברים טובים עד היום".
4 צפייה בגלריה
קרינה זנג
קרינה זנג
הגירה היא טראומה. קרינה זנג
(צילום: שי תמיר)
נתקלת בגילויי גזענות?
 "תראה, ישראלים הם אנשים מאוד פתוחים", היא מחייכת. "כשרק עליתי לישראל הייתי בהלם. אם אתה בסין - אתה סיני, בספרד -אתה ספרדי. כאן מתחילים לשאול אותך מאיפה את ורוצים לשים אותך בתבנית: את מזרחית? אשכנזייה? ספרדייה? אני זוכרת שהייתי נוסעת לבית הספר באוטובוס וכל הזמן נתקלת בשאלות מורכבות וצריכה לתת דין וחשבון לאנשים. את גם לא בטוחה באיזו משבצת את נכללת. מה זה רוסייה? אשכנזייה? וסינית?"
את בקשר עם אבא שלך שחי בסין? "הוא הגיע לבקר אותנו לאחר עשור שלא נפגשנו וזה היה מאוד מרגש. לסין לא נסעתי מאז שעליתי לארץ. תכננתי לנסוע מספר פעמים, אבל הייתה קורונה והיו סגרים, והאמת שאני מפחדת לחזור לשם. לא חושבת שיעשו לי משהו, אבל לא יודעת, לא מזמין אותי לנסוע לסין".
4 צפייה בגלריה
קרינה זנג
קרינה זנג
''מפחדת לחזור לסין''
(צילום: זוהר שטרית)

דוגמנית ואקדמאית

כמו בישראל, חבלי הקליטה לא הסתכמו בשאלות חטטניות. רק לאחרונה קיבלה זנג אזרחות ישראלית לאחר שסורבה על ידי המדינה. "כשעלינו לישראל, לא קיבלנו אזרחות. אמא שלי ביררה קודם להגעתנו במשרד הפנים וקיבלה אישור, אבל הערימו עלינו קשיים ובירוקרטיה. סבתא שלי יהודייה, אבל הנישואים הראשונים שלה בברית המועצות היו למוסלמי. בגלל הפוגרומים שהם חוו הם העלימו כל זכר לזה שהם יהודים. בשלב מסוים עברנו גיור עם סבתא ואז אפשרו לנו לעשות תהליך אזרוח שקרה רק בשנים האחרונות". זאת הסיבה, לדבריה, שנאלצה לדלג מעל שירות צבאי. "רציתי להתנדב לצה"ל, אפילו חשבתי לשרת במודיעין כי סיפרו לי שיש יחידה לדוברי סינית, אבל זה לא קרה. זו הייתה תחושה קשה מאוד כי אתה לא מרגיש חלק מהמדינה, למרות שאני חיה פה ורואה את עצמי ממשיכה לחיות כאן".
4 צפייה בגלריה
קרינה זנג
קרינה זנג
''קשה לטלטל אותי''
(צילום: BEST BRILLIANCE - YOSSI MICHAELI)
לדוגמנות התגלגלה בשנות העשרה לחייה. היא ניסתה את מזלה בסוכנות רוברטו ואז חתמה בסוכנות Mars של משה אברמוב. לפני שנתיים עברה לסוכנות "אלינור שחר" מתוך מטרה להתברג בשוק הבינלאומי. בחודשים האחרונים היא הפציעה לא רק בקמפיין של פראדה ביוטי אלא גם של מותגי הטיפוח והאיפור Make Up For Ever, לנקום וספורה. בקמפיינים לביוטי יש יותר כסף מאופנה, בדרך כלל, אבל הסיבה שזנג התפתחה בגזרה הזו היא בשל גובהה: 173 סנטימטרים שאינם מספיקים בחו״ל לתצוגות מסלול, אלא אם את קייט מוס (170 ס"מ). ישראלית נוספת שמופיעה בקמפיין הביוטי של פראדה היא רומי פלד, שהצטלמה גם לקמפיין הלבוש של המותג, לאחר שהשתתפה בתצוגת האופנה בספטמבר האחרון.
על אף שיש לה רזומה ארוך כדוגמנית, הפריצה הגדולה של זנג הייתה רק בשנות העשרים לחייה, מה שהיא רואה כיתרון גדול אל מול דוגמניות בנות 16 שיוצאות לעבוד בעולם. בנסיעה הראשונה שלה לחו"ל, היא נזכרת, התגוררה בדירת דוגמניות בברצלונה. מהצד זה אולי נראה 'פאן', אבל לא כך הדבר לפי סיפורי אימה של דוגמניות רבות. "זו הייתה פעם ראשונה ואחרונה שלי בדירת דוגמניות", היא משתפת. "היינו ארבע בנות: שתי ילדות בנות 18 מרוסיה, ועוד מישהי בגילי. הן היו בחרדה ופחדו לצאת מהדירה. לדעתי הן אפילו לא רצו להיות דוגמניות. בגילי אני יודעת שאני רוצה את זה ושאני יכול להתמודד עם תקופות קשות. בדוגמנות יש לא מעט רגעים כאלה אך בגיל 20 פלוס יש כבר בסיס אישיותי חזק כך שקשה לטלטל אותי. כולם אומרים לי שבפריז הכי קשה ואת חייבת להיות הכי רזה והכי מקצועית. עדיין לא נתקלתי בזה, אפילו כשעליתי חמש קילו".
טוב, יכול להיות שמלכתחילה לא סימנו אותך לתצוגות מסלול, שם את נדרשת להיקפים צרים. "יכול להיות. אבל הייתה לי חברה בת 18 בסוכנות בפריז שהצטלמה לדיור ביוטי ושלחו אותה לעשות שאיבת שומן. משהו דפוק ממש".
4 צפייה בגלריה
קרינה זנג בקמפיין של פדני
קרינה זנג בקמפיין של פדני
זנג בקמפיין של רשת התכשיטים פדני
(צילום: שי כהן ארבל, PADANI VALENTINES)
בין עבודות, מסלולים וטיסות, הספיקה זנג להשלים תואר ראשון בלימודי מזרח אסיה ותואר שני במנהל עסקים. היא גם מלמדת מנדרינית ומשמשת כמתורגמנית, מה שאיפשר לה לסייע להעלאת המודעות למצבה של נועה ארגמני, בת לאם סינית, שנחטפה ב-7 באוקטובר לעזה על ידי חמאס. "הלב שלי יוצא אליה", אומרת זנג. "אני בקבוצת ווטסאפ של סינים בישראל כי עבדתי שנים רבות כמתורגמנית, ואנחנו מחוברים לפוליטיקאים ואנשי מפתח בסין. הרבה אנשים בקבוצה יצרו סרטונים בקריאה לסין שתתערב ותעזור לשחרר את נועה מידי חמאס. עשינו מאמצים רבים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button