בחודש החולף כולם דיברו על דבר אחד בתעשיית האופנה: שערוריית הגנים של סידני סוויני בצילומים למותג אמריקן איגל. המותג המנומנם שבשנים האחרונות השתרך מאחור, החזיר לעצמו מעט מההילה האבודה באמצעות קמפיין שיווקי מוצלח.
הלילה (שלישי) הם שלפו קלף יחצני נוסף: קולקציית קפסולה לגברים במהדורה מוגבלת של שחקן הפוטבול האמריקני טראוויס קלסי, בן זוגה של המוזיקאית טיילור סוויפט. הקמפיין נחשף במקביל להודעתם של בני הזוג על אירוסיהם אמש.
סוויפט וקלסי שיתפו בחשבון האינסטגרם תמונות מרגע ההצעה לצד הכיתוב "המורה לאנגלית והמורה לחינוך גופני מתחתנים". סוויפט גם חשפה את טבעת האירוסים המלבנית, שעוצבה בסגנון וינטג' על ידי קינדרד לובק מחברת Artifex Fine Jewelry.
הודעת האירוסים של טיילור סוויפט וטראוויס קלסי
קלסי (35), הטייט אנד של קבוצת הפוטבול קנזס סיטי צ'יפס, חובר לאמריקן איגל באמצעות מותג הספורט והלייף סטייל שלו, Tru Kolors. "נאלצתי להסתיר את ההתרגשות שלי מהקולקציה הזו כמעט שנה שלמה", הצהיר קלסי בהודעה לעיתונות.
"זו הייתה הזדמנות מדהימה לשתף פעולה עם מותג מוכר, שבו שני הצדדים היו נרגשים לעבוד יחד על כל החלטה בתהליך העיצוב והיצירה", הוסיף. "אני רוצה שכולם ימצאו בקולקציה משהו שמתאים להם, משהו שירגיש להם טוב, ויהפוך לשלהם".
קולקציית AE x Tru Kolors של קלסי כוללת מעל 90 פריטי לבוש כמו חולצות טי בסגנון וינטג', סריגים מעולמות הקריקט, חולצות פולו בסגנון ראגבי ועוד. האוסף יושק בשני שלבים: דרופ ראשון שייחשף היום ודרופ שני ב-24 בספטמבר, כאשר טווח המחירים נע בין 14.95 דולר ל-179.95 דולר. הקולקציה מתוכננת לנחות בישראל בהיקף מצומצם יותר של כ-30 דגמים בכמות מוגבלת, אשר יגיעו לחנות המותג בקניון ביג גלילות בלבד באמצע ספטמבר.
הבחירה בטראוויס קלסי מעידה על מהלך אסטרטגי של אמריקן איגל, שמטרתו להתרחק מתדמית "מותג הקולג'" ולהתבגר. שיתוף הפעולה עם ספורטאי בוגר שמייצג יציבות והצלחה, לצד השיוך לסיפור התרבותי הגדול של הזוג סוויפט-קלסי, הוא צעד מחושב להרחבת קהל הלקוחות. הקמפיין משדר ערכים קלאסיים כמו ספורט כדרך חיים, החלום האמריקני והרומנטיקה של "המורה לאנגלית והמורה לחינוך גופני".
בתמונות הקמפיין תחת הסלוגן Live to Play, נראה כי באמריקן איגל משנים גישה או לפחות מרחיבים אותה. לאחר הביקורת – המוצדקת, יש לציין – על הקמפיין "הלבן" בכיכובה של סוויני, הפעם לצדו של קלסי מופיעים חברים וספורטאים נוספים, לבנים, אסייתיים ואפרו-אמריקנים, ביניהם הטניסאית אנה פריי, שחקני הכדורסל אצי פאד וקיאן אנטוני, הקוורטרבק דרו אלאר, הרסיבר ג'רמיה סמית' והמדליסטית האולימפית סוני לי.
עם זאת, למרות הוספת פרזנטורים מגוונים לקמפיין הנוכחי, במרכז הקולקציה נותר גבר לבן וסטרייט, מה שמעורר שאלות על האותנטיות של השינוי: האם המותג באמת מבין שהבעיה אינה רק בחוסר ייצוג אלא בכך שהוא ממשיך לבחור דמויות לבנות כמובילות הקמפיין?










