"אחוש אכזבה מעצמי אם אקבל תפקידים רק בגלל שם המשפחה שלי". איריס לאו בפסטיבל קאן

"ביום שגילחתי את ראשי, שיניתי את חיי": כך הפכה איריס לאו לדוגמנית מבוקשת

הוריה הם ג'וד לאו וסיידי פרוסט, הסנדקית שלה היא קייט מוס, אבל דווקא תספורת קיצונית הזניקה את הקריירה של הבריטית בת ה-21. עכשיו היא מסמנת את היעד הבא

פורסם:
לפעמים כל מה שצריך כדי להניע קריירת דוגמנות מנומנמת היא תספורת קיצונית. למשל, גלח בשיער, כמו זה שעשתה הדוגמנית הבריטית איריס לאו בקיץ האחרון. את שיערה החום הארוך היא הורידה בוקר אחד לטובת שיער קצוץ בצבע פלטינה, שבאבחת זוג מספריים הפך אותה לבחורה הכי נכונה בסביבה והטעין אותה בסקס אפיל. את המראה הקצוץ היא חשפה ב-1 ביולי בכתבת אופנה למגזין ווג בריטניה שצילם אלסדייר מקללן, את הפלטינה הציגה כמה ימים מאוחר יותר על השטיח האדום של פסטיבל קאן. "רציתי לעשות משהו שירגיש משחרר", סיפרה לווג. "ביום שגילחתי את ראשי, שיניתי את חיי. מעולם לא עשיתי דבר כזה לפני כן. הסתכלתי במראה וחשבתי שזה הולך להיות מאוד רגשי, אבל לא כך היה. התחושה הייתה חיובית מאוד".
איריס לאו בווג בריטניה

באופן מטפורי, אפשר לומר כי הסרת השיער שיחררה את לאו לא רק מהמראה הילדותי שהיה לה, אלא גם מהייחוס שאיתו נכנסה לענף האופנה חמש שנים קודם לכן. הכרזת עצמאות. לאו היא בתם של השחקן ג'וד לאו ואשתו לשעבר, הגלריסטית ובמאית הסרטים סיידי פרוסט. אחיה הבכור הוא ראף לאו, שעשה גם הוא את דרכו למשחק דרך עולם האופנה. הסנדקית שלה היא קייט מוס, חברתה הטובה שלה אימהּ היא המעצבת סטלה מקרטני, ואנשי אופנה רבים נוספים היו בני בית במשפחת לאו, שהתגוררה אז בשכונת פרימרוס היל בצפון לונדון, מעוז הבוהמה הלונדונית בשנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים. ביום מעונן אפשר היה לראות את ליאם גלאגר מלהקת אואזיס ברחוב.
6 צפייה בגלריה
איריס לאו בתערוכה של מגזין ווג הצרפתי, 2021
איריס לאו בתערוכה של מגזין ווג הצרפתי, 2021
"תמיד אהבתי לבטא את עצמי דרך אופנה". בתערוכה של מגזין ווג הצרפתי
(צילום: Getty Images)

במקור, הייתה סיבה לשינוי בשיער. לאו התחייבה להסתפר לקראת הופעת הבכורה שלה כשחקנית בסדרת הטלוויזיה Pistol של ערוץ FX, העוסקת בימיה הראשונים של סצנת הפאנק הבריטית, מבוימת על ידי זוכה האוסקר דני בויל ומבוססת על ספר הזיכרונות של גיטריסט להקת הסקס פיסטולס סטיב ג'ונס - Lonely Boy: Tales from a Sex Pistol. לאו מגלמת את אייקון הפאנק סו קאטוומן, שהתפרסמה בחוגי הפאנק בזכות שיער בלונדיני עם צדדים מחודדים בצורת אוזני חתול. אל נעליה של המעצבת ויויאן ווסטווד, "האימא של הפאנק", תיכנס השחקנית טלולה ריילי.
6 צפייה בגלריה
איריס לאו בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2021
איריס לאו בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2021
"הדבר שירשתי מהמשפחה שלי הוא היכולת לנסות דברים חדשים ולא לפחד". בטקס פרסי האופנה הבריטיים
(צילום: AP)

עם קמפיין חדש למארק ג'ייקובס ומינויה כשגרירה לקו היופי של דיור, המראה החדש של לאו תופס תאוצה. החודש היא גם כיכבה בווידיאו החדש של ווג אמריקה, שחשף את המיטב מקולקציות אביב-קיץ 2022 על רקע השיר "מקרנה". היא עצמה נולדה חמש שנים לאחר שהשיר יצא וחרך את ערוץ המוזיקה MTV.
(איריס לאו בקליפ של ווג)

מלבד קריירת משחק חדשה, לאו היא סטודנטית בשנה א' לעיצוב טקסטיל בסנטרל סיינט מרטינס בלונדון. בריאיון לווג אמרה כי "זה כל כך מגניב שסטלה (מקרטני) מכירה אותי מאז שהייתי ילדה, ועכשיו יש לנו דעות דומות על משבר האקלים ותעשיית האופנה".
"כשאני מכינה דוגמאות טקסטיל, אני מיד מראה לסטלה", הוסיפה בריאיון לאיבנינג סטנדרט. "אני מקווה שבסופו של דבר נעבוד יחד. אין מישהו יותר טוב ממנה שמתמחה בנושא הקיימות".
6 צפייה בגלריה
איריס לאו באירוע של דיור בפסטיבל קאן, 2021
איריס לאו באירוע של דיור בפסטיבל קאן, 2021
"רציתי לעשות משהו שירגיש משחרר". בפסטיבל קאן
(צילום: Getty Images)

בגיל 21, רשימת ההישגים של לאו בעולם האופנה מרשימה עם קמפיינים וצילומים לסטלה מקרטני, קלווין קליין ג'ינס, לה פרלה, ג'ונתן אנדרסון, ברברי ואחרים. כילדה בכלל חלמה להיות וטרינרית, עד שמצאה את עצמה במסלול המשפחתי של דוגמנות ומשחק. "הדבר שירשתי מהמשפחה שלי הוא היכולת לנסות דברים חדשים ולא לפחד", אמרה בריאיון. "זה בהחלט השפיע על מי שאני כאדם היום. אני רוצה להרוויח את תפקידי כשחקנית בזכות עצמי, ולא בגלל המקום שממנו אני באה או הגנים המשפחתיים. אחוש אכזבה מעצמי אם אקבל תפקידים רק בגלל שם המשפחה שלי".
6 צפייה בגלריה
איריס לאו בתצוגת אופנה של דיור בפריז, 2021
איריס לאו בתצוגת אופנה של דיור בפריז, 2021
בתצוגת אופנה של דיור בפריז
(צילום: Getty Images)

עד שנראה את לאו בתפקידה הראשון על מסך הטלוויזיה, חשבון האינסטגרם שלה מציג את התשוקה הכנה שלה לאופנה. "תמיד אהבתי לבטא את עצמי דרך אופנה", הסבירה, "אני אוהבת בגדים צבעוניים וליצור מראות רועשים".
"אני אוהבת בגדים צבעוניים וליצור מראות רועשים"



לפני כשנתיים, רגע לפני שמגפת הקורונה התפרצה, גם צעדה לראשונה בתצוגה של מיו מיו. טיפים להליכה על המסלול לקחה מחברתה הטובה קאיה גרבר, בתה של סינדי קרופורד. "נשבעת באלוהים שכל מה שתרגלתי לפני התצוגה לא עבד", סיפרה לאיבנינג סטנדרט. "כשהרגליים שלי נגעו במסלול הן התכווצו, ומרוב שהייתי עצבנית, רעדתי, אבל בסך הכול הייתה לי חוויה מדהימה. הגשמת חלום".
6 צפייה בגלריה
איריס לאו מדגמנת בתצוגת אופנה של מיו מיו, 2020
איריס לאו מדגמנת בתצוגת אופנה של מיו מיו, 2020
לפני התספורת: מדגמנת בתצוגת אופנה של מיו מיו, 2020
(צילום: Getty Images)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button