קניה ווסט ממשיך להסתבך בתסריט ידוע מראש. לאחר שבשבוע החולף פרסם המוזיקאי האמריקני שורה של ציוצים אנטישמיים שהביאו לסגירת חשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו והצגה למכירה של חולצת טי עם צלב קרס – הלילה הושבת גם אתר האינטרנט שלו. אמש (שלישי) הסירה חברת Shopify – פלטפורמת מסחר אינטרנטית שדרכה נמכר המותג – את האתר של ווסט בטענה להפרת תנאי השימוש. דובר החברה אמר בהצהרה כי החנות המקוונת של Ye "לא פעלה לפי תקני סחר אמיתי והפרה את תנאינו, ולכן הסרנו אותה מ-Shopify".
פרשת חולצת צלב הקרס החלה בתחילת השבוע, לאחר שווסט הציג בראשון בערב פרסומת טלוויזיונית במהלך משחק הסופרבול אשר צולמה בטלפון הנייד שלו וקידמה מוצר אחד באתר: השיניים שלו. בפרסומת הוא נראה שוכב בכיסא רופא שיניים ומספר על השיניים החדשות שהוא עשה, כשהוא מציין שהוציא את כל הכסף על שיניים חדשות, ולכן צילם את הפרסומת עם אייפון.
(הפרסומת של קניה ווסט בסופרבול)
מיד לאחר שידור הפרסומת, הסיר ווסט את יתר המוצרים מהאתר, והקישור הוביל את הגולשים למוצר אחר: חולצת טי עם צלב קרס שנמכרה במחיר 73 שקל. הליגה נגד השמצה גינתה את הפרסומת וכתבה ברשת החברתית X ביום שני: "צלב הקרס הוא סמל שאימץ היטלר כסמל הנאצים. הסמל ממשיך לאיים ולהטיל פחד על אלו שמוטרדים מאנטישמיות ועליונות גזעית".
סרטון התגובה לווסט שנוצר בבינה מלאכותית על ידי אורי בז'רנו
הכותרת
פצצה מתקתקת: מה עושים עם האנטישמיות של הדור הצעיר?
29:15
בתוך כך, ביממה האחרונה מוצפת הרשת בסרטון שנוצר בבינה מלאכותית על ידי אורי בז'רנו, שבו מככבים מפורסמים יהודים מהעולם לבושים חולצה עם חמסה בצורת אצבע משולשת שבמרכזה מגן דוד ומתחת הכיתוב Kanye. בין הדמויות בסרטון: נטלי פורטמן, ג'ייק ג'ילנהול, וודי אלן, סקרלט ג'והנסון ואדם סנדלר, שחותם את הווידאו עם אצבע משולשת משלו.
בעקבות הסרטון קמו כמה אתרים שמוכרים חולצות זהות לאלו של בז'רנו במטרה לגרוף רווח כלכלי מהסיפור. בדיקה שערכנו איתו היום (רביעי) גילתה כי הוא עצמו לא עומד מאחורי החולצות.