תצוגת אופנה של House of iKons בלונדון

סוף מסלול בלונדון: שבוע האופנה הבריטי מוותר על החגיגות ומתמקד בבגדים

זה היה אמור להיות אירוע האופנה הגדול שמסמל את סוף תקופת הקורונה, אך הלווייתה של המלכה אליזבת השנייה טרפה את הקלפים. איך נראו המחוות לה על המסלולים ומי שמר על רוח אלטרנטיבית?

פורסם:
התור לחלוק כבוד אחרון למלכה אליזבת ה-II, שהתארך בשבוע החולף לאורך נהר התמזה, התחרה בתורים בכניסה לתצוגות של שבוע האופנה בלונדון שהתקיים במקביל. מותה של המלכה הקרין על לוח התצוגות של שבוע האופנה הלונדוני, הקטן והאלטרנטיבי מבין ארבעת שבועות האופנה הבינלאומיים, לרבות הפסקת כל התצוגות ביום שני השבוע (בזמן הלווייתה של המלכה) וביטול ודחייה של כמה תצוגות אופנה, ביניהן תצוגות האופנה של ראף סימונס הבלגי שבוטלה ותצוגת האופנה של ברברי שנדחתה ליום שני הבא – לוח זמנים מצומצם שנמצא בין שבועות האופנה של מילאנו ופריז.
כמו כן, פרזנטציות לקניינים ולתקשורת בוטלו, וכך גם כל המסיבות שלאחר התצוגות שנקבעו לשבוע האופנה. לונדון התכנסה אל תוך עצמה. "ללא השמפניה והמסיבות, הכול קשור לבגדים וליצירתיות", אמרה סוניל מקאן, העורכת של "מארי קלייר", ל"טיימס" הבריטי, "ואם דיוויד בקהאם יכול לעמוד בתור, גם אנחנו יכולים". אידה פיטרסון, קניינית בבוטיק היוקרתי בראונס, הוסיפה: "למעצבים הייתה כל כך הרבה תקווה לשבוע האופנה המלא הראשון מאז המגפה. בלי כל אירועי הערב, היה יותר זמן להרהר בעבודה עצמה".
6 צפייה בגלריה
פרידה מהמלכה אליזבת ה-II באתר של מועצת האופנה הבריטית
פרידה מהמלכה אליזבת ה-II באתר של מועצת האופנה הבריטית
פרידה מהמלכה אליזבת ה-II באתר של המועצה הבריטית לאופנה
(צילום מסך)

גם עמודי האינטרנט של המועצה הבריטית לאופנה ושל שבוע האופנה החליפו את עמודי הנחיתה שלהם לזכרה של המלכה, שתמכה בדרכה באופנה מקומית: החל במותגים כמו ברברי ופרינגל אוף סקוטלנד, שקיבלו את חותמת המלכה כספקים ומלבישים של בית המלוכה, דרך מעצבים בריטים בלבד שהלבישו אותה, ועד לפרסים שהעניקה. בשנת 2018 התייצבה לראשונה המלכה, אז בת 91, בשבוע האופנה של לונדון להענקת פרס חדש על שמה לעיצוב בריטי. לבושה חליפת טוויד בצבע תכלת, היא התיישבה בהפתעה בשורה הראשונה בתצוגה של המעצב הצעיר ריצ'רד קווין, לצידה של עורכת "ווג" אנה ווינטור.
6 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת ה-II לצד אנה ווינטור בתצוגת אופנה של ריצ'רד קווין, 2018
המלכה אליזבת ה-II לצד אנה ווינטור בתצוגת אופנה של ריצ'רד קווין, 2018
המלכה אליזבת ה-II לצד אנה ווינטור בתצוגת אופנה של ריצ'רד קווין, 2018
(צילום: Getty Images)

"זה תענוג גדול להיות בשבוע האופנה בלונדון", אמרה אז המלכה לקהל הנדהם שלא ציפה לראות את הוד מלכותה. הייתה זו הפעם הראשונה בחייה שבה התארחה בתצוגת אופנה, הוכחה כי אפשר לעשות דברים חדשים גם בעשור העשירי לחיים. "תעשיית האופנה שלנו – מבדי הטוויד ועד האופנה ברחוב קרנבי – ידועה בזכות אמנות יוצאת דופן במשך שנים רבות, וטקסטיל ברמה עולמית", המשיכה המלכה. "כמחווה לכל אלו שתרמו לאופנה הבריטית, אני רוצה להציג את הפרס הזה לכישרונות צעירים חדשים".
תצוגת האופנה של ריצ'רד קווין, 2022

קווין בן ה-32 חתם אמש את שבוע האופנה בתצוגת מחווה למלכה ולאבלה של הממלכה על לכתה. 22 מערכות הלבוש הראשונות שפתחו את התצוגה (מתוך 49) היו כולן בשחור על שחור (למעט שושנה צחורה אחת) ונלבשו על ידי דוגמניות שצעדו כשפניהן מכוסות רעלה שחורה עשויה רשת, בדומה לזו שבנות המלוכה נדרשו ללבוש בלוויה המלכותית כחלק מקוד לבוש ופרוטוקול.
מראה של אבל מלכותי בתצוגה של ריצ'רד קווין

היו שם שמלות ערב רקומות עם צלליות רחבות, שמלות משי ותחרה, ומעיל נוצות אקסטרווגנטי שעל כתפו נתלתה שושנת משי שחורה. הקולקציה של קווין אולי הייתה מחווה אחרונה למלכה אליזבת, אבל בצלליות שיצר ובחומרים שבהם השתמש אפשר גם למצוא שיח פנים-תעשייתי של התכתבות עיצובית עם הקולקציה השחורה שהציגו ויקטור & רולף ההולנדים לסתיו-חורף 2001-02, ולעבודתו של המאסטר כריסטובל בלנסיאגה, אשר בקולקציות הרבות שהציג, הקפיד לעשות שימוש בצבע השחור.

קווין לא היה היחיד שהפך את תצוגת האופנה שלו למסלול אשכבה. חלק גדול מהמעצבים הציגו מחוות לפועלה של המלכה ולדמותה. המעצב ג'ונתן אנדרסון, באחת התצוגות המקוריות שלו – שכללה שמלה עשויה ממקלדת ישנה של מחשב נייח וצמד שמלות שנראות כמו שקית מים עם דג זהב, וחולצות עם זוג סנפירים בגב – נעל את התצוגה עם דוגמן לבוש בטוניקה שחורה שעליה הכיתוב Thank You להוד מלכותה בציון שנת הלידה ושנת מותה. ובעוד זו מסתיימת, אחרת מתחילה. התצוגה של המותג הלפרן נפתחה במחווה למלכה, עם דוגמנית לבושה גלימת סאטן ארוכה בצבע תכלת ומטפחת ראש תואמת שרפררה לסגנון הלבוש של אליזבת השנייה. אחר כך התפנה הלפרן להציג קולקציה שלמה על טהרת ההדפס המנומר ובדי קטיפה צבעוניים במחווה לאימו שריל.
6 צפייה בגלריה
תצוגת אביב-קיץ 2023 של ג'יי וו אנדרסון בלונדון
תצוגת אביב-קיץ 2023 של ג'יי וו אנדרסון בלונדון
מחווה למלכה בתצוגת אביב-קיץ 2023 של ג'ונתן אנדרסון בלונדון
(צילום: Shutterstock)

תצוגת האופנה של ג'ונתן אנדרסון

6 צפייה בגלריה
תצוגת אביב-קיץ 2023 של הלפרן בלונדון
תצוגת אביב-קיץ 2023 של הלפרן בלונדון
תצוגת אביב-קיץ 2023 של הלפרן
(צילום: Michal Augustini/Shutterstock)


מחווה נוספת, מוזרה וילדותית, הגיעה מכיוונו של המותג Sohuman של המעצב הספרדי חאווייר אפריסי, אשר שלח למסלול שלוש דוגמניות שנראות כאילו נשלפו מסט הצילומים של "באפי, ציידת הערפדים", חמושות באיפור עיניים מעושן שנמרח מטה במכוון. בעוד הדוגמנית האמצעית החזיקה בתמונה של המלכה אליזבת, שתי הדוגמניות הנוספות הניפו את ידיהן באוויר, כשלכל אחת צויר על כף היד כתר מלכותי וראשי התיבות R.I.P. הסגנון המתנ"סי הזה לא יוביל את המעצב רחוק מבחינה עיצובית, אבל בהחלט העניק לו חשיפה תקשורתית בכל העולם. והיו גם מחוות אלגנטיות יותר, כמו האורחים בתצוגה של המעצבת ננסי דוג'קה, שפסעו על שטיח בדוגמת חבצלות העמק שהיו אהובות על המלכה.
תצוגת האופנה של המותג Sohuman

גם התצוגה של בית האופנה ארדם נוצרה במחווה לסגנונה של המלכה. התצוגה נפתחה בהערה כתובה עם הציטוט "צער הוא המחיר שאנו משלמים על אהבה" – דברי הנחמה המפורסמים של המלכה לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר. התצוגה המשיכה בדוגמנית לבושה שחורים ומעוטרת פרחים כשפניה מכוסות הינומה שקופה בשחור, סימן לאבלות; בעוד המראה שחתם את התצוגה, שמלת מחוך לבנה עם חצאית מתרחבת מכוסה ברשת שחורה וטול רקום פרחים, נראה כמו תצלום נגטיב של שמלת ההכתרה של המלכה ב-2 ביוני 1953.
המראה הפותח בתצוגה של ארדם

המראה שחתם את התצוגה של ארדם

(צפו בתצוגת אביב-קיץ 2023 של ארדם)

בתוך כך, רבות מתצוגות האופנה של לונדון המשיכו כמתוכנן – החלטה כלכלית, תדמיתית ופטריוטית. ההצגה חייבת להימשך, במיוחד מכיוון שמדובר, כאמור, בשבוע האופנה הראשון המלא בתצוגות מסלול לאחר הקורונה.
תצוגת האופנה של יוהן וונג

תצוגת אביב-קיץ 2023 של דיוויד קומה

המעצבת מולי גודארד הציגה קולקציה צבעונית לנשים ולגברים, שחידדה את כתב היד שלה, עמוס בדי טול. קולקציות סקסיות עמוסות בדים רכים ושקופים נצפו בתצוגות המדויקות של המעצבים כריסטופר קיין (שבה ראינו על המסלול גם את הדוגמנית הישראלית סאן מזרחי), דיוויד קומה ויוהן וונג. תצוגה מדוברת נוספת הייתה של המעצב העולה האריס ריד, כולל הופעה של אדם למברט על המסלול. השפה העיצובית של החמישה היא זו שעושה את לונדון לאחד משבועות האופנה המסקרנים והאלטרנטיביים אל מול תאגידי היוקרה.

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button