"היום על מנת באמת להצליח ולעבוד במקצוע הזה, אינסטגרם הוא חלק בלתי נפרד והוא יכול להרים או לשבש קריירות". עדה זמורה בהפקת אופנה

עדה זמורה: "כדוגמנית את סוג של נוודית שאין לה בית ולא יודעת מה יביא המחר"

חוסר הוודאות במקצוע הזוהר לכאורה, ההבדלים בין התעשייה בארץ לזו בחו"ל, וההחלטה לעבור לצד השני וללמוד עיצוב אופנה – פגשנו את הדוגמנית הבינלאומית להפקת אופנה

פורסם:
מי את: עדה זמורה.
גיל: 26.
איפה נולדת? "נולדתי בקיימברידג', הממלכה המאוחדת. הגעתי לארץ בגיל שלוש וגדלתי במושב ניר צבי".
איפה את גרה היום? "היום אני גרה בניו יורק עם בן הזוג שלי".
9 צפייה בגלריה
עדה זמורה בהפקת אופנה
עדה זמורה בהפקת אופנה
"להיות דוגמנית זה משהו שאף פעם לא היה בתוכניות שלי"
(צילום: עדי סגל)

באיזה גיל התחלת לדגמן? "התחלתי לדגמן בגיל 18, ואין לי סיפור התחלה רומנטי. אחרי שנים שקיבלתי הצעות מכל מיני כיוונים והבנתי שזה משהו שאני יכולה לעשות, קבעתי פגישות עם כמה סוכנויות ובחרתי בסוכנות יולי, שאיתי עד היום".
איזה עבודות דוגמנות עשית לאחרונה? "השתתפתי לאחרונה בקמפיין של מותג האיפור בובי בראון, בקמפיין חג המולד האחרון של מייסיס ובקמפיין לכבוד חנות חדשה של בלומינגדיילס. מה מצופה לי בעתיד? אני לא יודעת. דוגמנות היא בין העבודות הכי דינמיות בעולם ואין לדעת אפילו מה יהיה מחר".
מה היה רגע השיא בקריירת הדוגמנות שלך עד כה? "לדעתי זה היה להצטלם לקמפיין העולמי של אמריקן איגל ולהפקות אופנה במגזינים גדולים בחו"ל כמו הרפר'ס בזאר, ל'אופיסייל, מארי קלייר, גרציה ואחרים".
9 צפייה בגלריה
עדה זמורה בהפקת אופנה
עדה זמורה בהפקת אופנה
"למזלי, עוד לא יצא לי לחוות חוסר כבוד, הטרדה או יחס מזלזל"
(צילום: עדי סגל)

מהם הרגעים הקשים בדוגמנות? "אני לא זוכרת רגע ספציפי קשה. יש המון רגעים קשים, בעיקר בצילומי חוץ כשמאוד קר או מאוד חם או שהתנאים לא טובים. יש הרבה, אבל הקושי העיקרי הוא המרחק מהבית וחוסר הוודאות שמאפיין את העבודה הזו. כדוגמנית את סוג של נוודית שאין לה בית ולא יודעת מה יביא המחר".
מה הייתה החוויה הכי מצחיקה או מביכה שקרתה לך בתור דוגמנית? "לפני כמה שנים טסתי לצילומים בזנזיבר. ביום אחרי שהגעתי לשם היה לי חופש, אז החלטתי ללכת לבריכה של המלון ולהשתזף. רק שבמקום שיזוף, נשרפתי בטירוף ונראיתי כמו לובסטר כל הצילומים! שוב סליחה לכל מי שהיה מעורב בצילומים".
איזה חלום את עוד רוצה להגשים בתחום? "הייתי מאוד שמחה לעשות קמפיין ביוטי לשאנל או קמפיין לבושם".
מה הקווים האדומים שלך? "הקווים האדומים שלי קשורים ליחס שאני מקבלת בעבודה. למזלי, עוד לא יצא לי לחוות חוסר כבוד, הטרדה או יחס מזלזל".
9 צפייה בגלריה
עדה זמורה בהפקת אופנה
עדה זמורה בהפקת אופנה
"באופן מפתיע אולי, אורח החיים שלי בניו יורק מאוד רגוע"
(צילום: עדי סגל)

האם יש הבדל בין דוגמנות בארץ לדוגמנות בחו"ל? "יש הבדל גדול. התגמול בחו"ל הרבה יותר גבוה מאשר בארץ. בחו"ל לרוב מקפידים יותר על הסדר והארגון של יום הצילום, אם זה ארוחות מסודרות ולוח זמנים מדויק של מה קורה בכל שעה. כך שבארץ יום צילום שיגלוש לשעות נוספות בגלל חוסר ארגון, בחו"ל לרוב יסתיים לפני הזמן".
ספרי על אורח החיים שלך בניו יורק לעומת אורח החיים שלך בישראל, מה ההבדלים המהותיים והאם יש משהו שאת מתגעגעת אליו בארץ? "באופן מפתיע אולי, אורח החיים שלי בניו יורק מאוד רגוע. אין לי כמות חברים גדולה כמו שיש לי בארץ ולכן יש לי הרבה יותר שקט וזמן לעצמי, שזה דווקא נחמד מאוד כשמתרגלים. אני כמובן הכי מתגעגעת למשפחה ולחברים שלי. חוץ מזה, לא חסר לי כלום".
9 צפייה בגלריה
עדה זמורה בהפקת אופנה
עדה זמורה בהפקת אופנה
"התגמול בחו"ל הרבה יותר גבוה מאשר בארץ"
(צילום: עדי סגל)

האם, לדעתך, אינסטגרם עוזר לדוגמניות מקצועיות או שהוא יוצר בלבול בין דוגמנית מקצועית לבין כל מי שמצלמת את עצמה ומעלה לרשת? "אני לא חושבת שאינסטגרם עוזר לדוגמניות מקצועיות. אבל אני חושבת שהיום על מנת באמת להצליח ולעבוד במקצוע הזה, אינסטגרם הוא חלק בלתי נפרד והוא יכול להרים או לשבש קריירות. זאת אומרת, אינסטגרם היום הוא כלי מאוד חשוב בעולם הדוגמנות, אבל להרבה דוגמניות הוא לא עזר אלא עשה את ההפך. הוא נתן פתח לעולם הבלוגריות לחדור לעולם האופנה. זה גרם לחלוקת העבודה להשתנות ולדוגמניות להידחק קצת הצידה. בנוסף, הרבה דוגמניות לא אוהבות או לא יודעות איך להשתמש באינסטגרם לטובת הקריירה שלהן, והן נופלות בין הכיסאות".
האם דוגמנות זה מקצוע זוהר או בעיקר עבודה קשה? "דוגמנות זו, ללא ספק, בעיקר עבודה קשה".
9 צפייה בגלריה
עדה זמורה בהפקת אופנה
עדה זמורה בהפקת אופנה
"גדלתי בבית שבו מראה חיצוני – שלי או של אחרים – לא היה נושא שיחה"
(צילום: עדי סגל)

במה עוד את עוסקת חוץ מדוגמנות? "אני מתחילה לימודי עיצוב אופנה בספטמבר בניו יורק!"
איך החלטת לעבור מדוגמנות לצד השני של עיצוב אופנה? "להיות דוגמנית זה משהו שאף פעם לא היה בתוכניות שלי. גדלתי בבית מאוד צנוע שבו מראה חיצוני – שלי או של אחרים – לא היה נושא שיחה, ולכן אף פעם לא התעסקתי באיך שאני נראית, אז בטח שלא חשבתי לדגמן. אמנות ועיצוב, לעומת זאת, מאז ומתמיד היו חלק מאוד משמעותי בחיים שלי. לאחר שסיימתי לימודי אמנות בתיכון תלמה ילין, הבנתי שאמנות פלסטית זה תחום כללי מדי בשבילי ושאני רוצה לעסוק בתחום העיצוב. עיצוב אופנה זה משהו שעניין אותי הרבה לפני שנהייתי דוגמנית, אבל השנים שבהן עבדתי בתעשיית האופנה חיזקו את החיבור שלי לתחום ואת הרצון לעסוק בו".
האם יש לך כבר סגנון שאת מתכוונת לעצב? "כרגע אני חושבת שהסגנון שלי הוא מאוד קלאסי ומוקפד, אבל אין לדעת איך וכמה הוא ישתנה בזמן הלימודים. אני באה עם ראש פתוח".
9 צפייה בגלריה
עדה זמורה בהפקת אופנה
עדה זמורה בהפקת אופנה
"עיצוב אופנה זה משהו שעניין אותי הרבה לפני שנהייתי דוגמנית"
(צילום: עדי סגל)

מה הפריט הכי יקר שיש לך בארון? "תיק של בוטגה ונטה".
ומה הפריט הכי זול? "מכנסיים של סבתא שלי, שעברו אליי מאימא שלי".
מה הבגד האהוב עלייך בארון וכמה הוא עלה? "מכנסי וינטג' של רוברטו קוואלי, שעלו 250 יורו".
איזה בגד לא תלבשי לעולם? "חולצה או שמלה עם שרוולים נפוחים".
מעצבים אהובים בחו"ל? "ג'ונתן אנדרסון, דניאל לי, דניאל רוזברי, ראף סימונס וטיירי מוגלר שהלך לעולמו".
מעצבים אהובים בארץ? "ויוי בלאיש, שרון טל, דורין פרנקפורט, עידן לרוס".
9 צפייה בגלריה
עדה זמורה בהפקת אופנה
עדה זמורה בהפקת אופנה
"יש חודשים שלא אוציא בכלל כסף, ויש חודשים שאני יכולה להוציא כמה אלפי דולרים על בגדים וטיפוח"
(צילום: עדי סגל)

כמה כסף את מוציאה בחודש על בגדים, איפור וטיפוח? "זה משתנה. יש חודשים שלא אוציא בכלל כסף, ויש חודשים שאני יכולה להוציא כמה אלפי דולרים על בגדים וטיפוח".
עד כמה את משקיעה במראה שלך? "משקיעה בצורה מאוד מינימלית. אני עושה טיפול פנים פעם בכמה חודשים, מבקרת אצל הספר פעם בחודשיים בערך, ולובשת בייסיק ביום-יום".
איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים? "לצערי, אני לא יכולה לקרוא את העתיד, אבל מקווה לעבוד בתחום עיצוב הבמה בניו יורק".
9 צפייה בגלריה
עדה זמורה בהפקת אופנה
עדה זמורה בהפקת אופנה
"אני משקיעה במראה שלי בצורה מאוד מינימלית"
(צילום: עדי סגל)

צילום: עדי סגל | סטיילינג: שירה לוי | איפור ושיער: מורן אילנברג | ע. סטיילינג : גל לוי לסולו | בגדים, לפי סדר הופעת התמונות בכתבה: בגד ים, palette swim; מכנסי ג'ינס, and other stories; כובע, hanom studio; תכשיטים, coconut love | גופייה צהובה, אמריקן וינטג'; תחתוני בגד ים, palette swim; תכשיטים, coconut love | משקפי שמש, גוצ'י במשקפיים בשינקין; מכנסיים, cos; גופייה ורודה, אמריקן וינטג' | בגד ים שלם, הדס אבידני | חליפה משובצת, סטורי; משקפיים, משקפיים בשינקין | בגד ים משובץ ורוד, palette swim.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button