מיו מיו

צר, לופת ונמוך: היכונו לשובו של הסקיני ג'ינס

אם שבועות האופנה הבינלאומיים מנבאים את טרנד האופנתי הבא, הרי שכולנו עתידים ללבוש את מכנסי הג'ינס הצרים וההדוקים, שהיו פופולריים מאוד בעשור הראשון של המילניום. אם אתן שונאות את זה, תאשימו את בלה חדיד

פורסם:
האם הסקיני ג'ינס חוזר לאופנה לאחר שלטון בן ארבע שנים של מכנסי ג'ינס בעלי גזרה רחבה? אם שבועות האופנה הבינלאומיים, שהסתיימו לפני שבועיים, הם סיסמוגרף לחזרתם של טרנדים, אנחנו בפתחה של העונה הצרה. כך, בזמן שברחובות מילאנו ופריז הסתובבו אורחי ואורחות התצוגות במכנסי ג'ינס בגזרה רחבה, מהטרנדים הבולטים של השנים האחרונות, על המסלולים הפכו המכנסיים לצרים יותר ויותר, עם דוגמניות ודוגמנים עם רגלי כלונסאות וירכיים לפותות.
בשבוע האופנה לגברים שהתקיים בחודש ינואר במילאנו, היה זה המותג האיטלקי דיסקוורד ששיגר מספר דגמי סקיני ג'ינס, בעוד שבפריז המותג הגרמני 032C הציג מספר גרסאות שלו למכנסיים הצרים. המגמה המשיכה גם בשבוע האופנה לנשים בפריז, כשבתי האופנה מיו מיו, בלנסיאגה ואלכנסדר מקווין הציגו פרשנות הדוקה לטרנד שכבש את תעשיית האופנה בעשור הראשון של שנות האלפיים.
7 צפייה בגלריה
סקיני ג'ינס מיו מיו
סקיני ג'ינס מיו מיו
מיו מיו
(צילום: AFP)

7 צפייה בגלריה
סקיני גינס דיסקוורד
סקיני גינס דיסקוורד
דיסקוורד
(צילום: AP)
המעצב דמנה בבלנסיאגה הציג על המסלול, לעיניהן של דמויות כמו קים קרדשיאן והטנסיאית סרינה וויליאמס, דוגמניות במכנסי סופר-סקיני ג'ינס, בעודו מקפיד לשמור גם על הגזרה הרחבה עבור הלקוחות הצעירים של המותג. בתצוגה של מיו מיו, מהחשובות בפריז, הייתה זו מיוצ'ה פראדה שהציגה מכנסי סקיני ג'ינס בגזרה נמוכה. אחרי שהחזירה את חצאיות המיקרו-מיני והגזרה הנמוכה, ההימור שלה צפוי להשפיע על כולנו.

"בסוף אנשים חוזרים לקלאסיקה"

מאז הקורונה והרצון בגזרות נוחות ומשוחררות, הפכה הגזרה הרחבה לפופולרית במדורי האופנה, אולם נתוני הצריכה - גם בישראל - מספרים סיפור אחר. הסקיני ג'ינס לא רק שלא נעלם, הוא עדיין אחד הג'ינסים הנמכרים ביותר, מה שמדגיש את הפער בין הטרנדים האופנתיים לבין החיים עצמם. בכל רשתות האופנה ומותגי הג'ינסים הנמכרים בישראל, מליווי'ס ועד לדיזל, זארה וגולף, ניתן למצוא היום מספר גזרות של מכנסי סקיני ג'ינס.
קרן גבאי, מנהלת השיווק של דיזל ישראל, מספרת כי הלקוחה הוותיקה של המותג שומרת נאמנות לסקיני ג'ינס. "הסקיני ג'ינס הוא דגם מפתח והלקוחות נשארות נאמנות אליו. הן לא זזות לטובת הגזרה הרחבה", היא אומרת. "עם זאת, בזכות הטרנד של הג'ינס הרחב, זכינו בפלח לקוחות חדש וצעיר שרוצה בו".
קרן גבאי: "הסקיני ג'ינס הוא דגם מפתח והלקוחות נשארות נאמנות אליו. הן לא זזות לטובת הגזרה הרחבה"
"הסקיני אולי התחיל כטרנד לפני 20 שנה, אבל נשאר במלתחה כפריט קלאסי", מחזק ערן סלניקוב, סמנכ"ל איקומרס ושיווק דיגיטלי בפקטורי 54. "בסוף אנשים חוזרים לקלאסיקה - לדגמי ג'ינס בגזרות של סטרייט וסקיני".
7 צפייה בגלריה
סקיני ג'ינס
סקיני ג'ינס
"בסוף אנשים חוזרים לקלאסיקה". סקיני ג'ינס
(צילום: באדיבות אמריקן איגל)

7 צפייה בגלריה
סקיני ג'ינס
סקיני ג'ינס
"אם יפה עלייך סקיני, אין שום סיבה שלא תמשיכי ללבוש אותו"
(צילום: באדיבות דיזל)

7 צפייה בגלריה
סקיני ג'ינס
סקיני ג'ינס
סקיני ג'ינס. בישראל הטרנד אף פעם לא עזב
(צילום: דור שרון, באדיבות גולף)
"אנחנו חיים בעידן של ריבוי טרנדים", הוא מסביר, "ולאורך השנים הצטרפו לסקיני ג'ינס גזרות נוספות שזוכות לפופולריות. למרות שבסוף, כשאישה בונה לעצמה מלתחה, היא בוחרת את הפריטים שהכי מחמיאים לה, והגזרה של הסקיני ג'ינס מחמיאה לנשים רבות. אם יפה עלייך סקיני, אין שום סיבה שלא תמשיכי ללבוש אותו".
האם זה גם עניין דורי? "יכול להיות שהצעירים יהיו הראשונים לאמץ מחדש את הסקיני ג'ינס", הוא מוסיף. "עבור הלקוחות הוותיקות של ליוויס, ובכלל בחיים, ככל שאתה מתבגר, אתה רוצה להתלבש נוח ונעים, ולא בהכרח טרנדי".

תאשימו את בלה חדיד

בהחלט ייתכן שחיצי האשמה על הקאמבק הנוכחי צריכים להיות מופנים אל הדוגמנית בלה חדיד. בחודש דצמבר האחרון הופיעה חדיד חמושה בזוג מכנסי סקיני ג'ינס, עד כי ב"ווג" תהו האם הדוגמנית צפויה להצית מחדש את האהבה לגזרה הפופולרית, ומיהרו לקבוע כי "אם מישהו יכול לשכנע את העולם שסקיני ג'ינס חוזרים ב-2024, זאת בלה חדיד".
למעשה, מכנסי הג'ינס שלבשה חדיד הם בעלי גזרה צרה וישרה יותר מאשר הסקיני ג'ינס כפי שאנחנו מכירים אותו, שהופך ליותר ויותר צר עם השנים, עד שנדמה כי הוא עשוי לשמש כתחליף לטייטס. אגב, הסקיני חביב מאוד גם על קייט מידלטון, שנחשבת ל"שגרירת הסקיני ג'ינס בממלכה", שמעולם לא נטשה אותו. אפילו בתמונה השנויה במחלוקת, שהעלתה לאחר שנעלמה מעיני הציבור, היא מצולמת במכנסי סקיני ג'ינס כחולים.
7 צפייה בגלריה
קייט מידלטון, יולי 2011
קייט מידלטון, יולי 2011
קייט מידלטון, יולי 2011. "שגרירת הסקיני של הממלכה"
(צילום: Getty Images)
הסקיני ג'ינס הפך לפופולרי לפני 20 שנה ופרץ בקולקציות לנשים ולגברים של בתי יוקרה כמו דיור וסן לורן, הרבה בזכות עיצוביו של הדי סלימאן, כיום המנהל האמנותי של בית האופנה הצרפתי סלין. כבר בשנות ה-50 הג'ינסים הללו זכו לפופולריות רבה, כאשר שחקניות כמו אודרי הפבורן, סנדרה די ומרילין מונרו התהדרו בו.
7 צפייה בגלריה
סקיני ג'ינס
סקיני ג'ינס
איימי ווינהאוס והסקיני שלה. בקרוב יעלה סרט חדש על חייה
(צילום: AP)
פחות מעשור לאחר מכן, עם פריחתו של הרוקנ'רול ותת-תרבות ה"מוד", לצד נערות זוהר כמו אדי סדג'וויק מחבורתו של אנדי וורהול, המשיכה גזרת הג'ינס הצרה לככב במדורי האופנה ובקרב צעירים מרדניים. עשור לאחר מכן הגיעו ההיפים עם מכנסי הג'ינס המתרחבים בגזרת פעמון, והסיטו את הסקיני הצידה.
עכשיו, כחלק ממחזוריות האופנה והחיפוש אחר טרנדים שהיו פופולריים שני עשורים אחורה, הסקיני חוזר לפרונט, דרך פילטר של מעצבים שהיו מתבגרים בעשור הראשון של המילניום. סיבה נוספת המצביעה על חזרתו היא חלק מתחיית טרנד ה-Indie Sleaze שהיה פופולרי בתחילת המילניום עם מכנסי סקיני ג'ינס נמוכים, חולצות פולו וחגורות רחבות. סגנון זה בלט על מפורסמות כמו סיינה מילר והמוזיקאית איימי וויינהאוס, שסרט עלילתי על חייה צפוי לעלות לאקרנים בחודש הבא, ובעקבותיו יש סיכוי גדול שגם סגנון הלבוש המזוהה איתה, יחזור אל קדמת הבמה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button