"אעבוד עד שאף אחד לא ירצה אותי יותר, ואז אמצא משהו אחר". מיי מאסק על המסלול בתצוגת אופנה של דולצ'ה אנד גבאנה

לא רק בזכות הבן העשיר בעולם: מיי מאסק היא דוגמנית-על בגיל 73

עם רעמת שיער לבן וסירוב להיכנע לניתוחים פלסטיים והזרקות של חומרי מילוי, היא מככבת על שערי מגזינים ובקמפיינים, ועובדת יותר בכל שנה. "מקווה לעודד נשים לא לחשוש מסיכונים אופנתיים"

פורסם:
החודש בחר מגזין טיים את איש השנה שלו: אילון מאסק, היזם שמאחורי חברת הטיסות לחלל SpaceX וחברת הטכנולוגיה וכלי הרכב החשמליים טסלה, שבחודש אוקטובר האחרון הגיע ערכה ליותר מטריליון דולר. עוד השנה, הדיח מאסק בן ה-50 את מייסד אמזון ג'ף בזוס מראש רשימת האנשים העשירים בעולם, כשהוא ניצב בפסגה עם הון אישי בסך 238 מיליארד דולר, כך על פי מגזין פורבס. "מאסק העביר את חייו בקריאת תיגר על שונאיו", נכתב במגזין. "כעת נראה שהוא סוף סוף נמצא בעמדה המאפשרת לו לשים אותם במקומם".
12 צפייה בגלריה
מיי ואילון מאסק
מיי ואילון מאסק
"מעולם לא הרגשתי אשמה על כך שעבדתי במשרה מלאה". מיי ואילון מאסק
(צילום: Getty Images)

את ההצלחה הזו הוא לא היה מגשים בלי תמיכה מהבית, ובעיקר מאימו: מיי מאסק, גורו לייף סטייל ודוגמנית מצליחה בת 73, שהתפרסמה בעשור האחרון בזכות נסיקתו של בנה, אבל גם בזכות רעמת השיער הלבנה שלה והתרחבות המגמה של רבגוניות באופנה. עם שער חדש למגזין ווג צ'כיה וקמפיין למותג הנעליים והאופנה UGG, מאסק מבקשת להיות מודל לחיקוי עבור נשים רבות. כשהייתה בת 60, לדוגמה, העניקה לעצמה מתנה: להפסיק לצבוע את שערה ולאפשר ללובן להשתלט על ראשה.
12 צפייה בגלריה
מיי מאסק באירוע "איש השנה" של מגזין טיים, 2021
מיי מאסק באירוע "איש השנה" של מגזין טיים, 2021
"הייתי מפורסמת עד שאילון נהיה מפורסם". מיי מאסק באירוע "איש השנה" של מגזין טיים, 2021
(צילום: Getty Images)

היא גם מסרבת להזריק לפניה חומצה היאלורונית ובוטוקס, או לשקול התערבות כירורגית. "יש לי חברים שנותנים לי בקביעות כרטיסי ביקור של מנתחים פלסטיים, אבל מעולם לא הקדשתי לזה הרבה מחשבה עד שהפכתי לדוגמנית-על", סיפרה לאחרונה לדיילי טלגרף. "האמת שלא הייתי יודעת מאיפה להתחיל, אבל עד כה לא היו בקשות מלקוחות שאמרו שהם רוצים שאיראה צעירה יותר. להפך, הם מזמינים אותי בגלל הגיל שלי".
12 צפייה בגלריה
מיי מאסק על שער ווג
מיי מאסק על שער ווג
מדגמנת על שער ווג צ'כיה
(צילום: שער מגזין)

רשימת הלקוחות של מאסק מתעבה משנה לשנה. היא מובילה את קמפיין האיפור של המותג CoverGirl, ובעבר הצטלמה לבתי אופנה כמו דיור, סלבטורה פרגאמו ואחרים – מותגים שהיא יכולה היום גם להרשות לעצמה לרכוש את פריטיהם. בקמפיין החדש ל-UGG, היא מופיעה לצד ארבע דוגמניות נוספות, ביניהן גם דוגמנית פלאס סייז, כשמאסק לוהקה על תקן "הדוגמנית המבוגרת".
הנינוחות שהיא משדרת בתצלומים היא גם אג'נדה שמאסק מבקשת להעביר הלאה. "אני מקווה שהקמפיין יעודד נשים מעל גיל 60 להרגיש נוח בבגדים שלהן, אבל גם לא לחשוש לקחת סיכונים אופנתיים", הסבירה באותו ריאיון. "כשאת בוחרת בגד, יש שתי תגובות שאת יכולה לקבל מהסביבה. או שיגידו 'וואו, את נראית מדהים', או שלא יגידו דבר. אם הם לא אומרים כלום, את יודעת שלא דחפת חזק מספיק".

"כל השנים הוא אמר לי שאני משעממת, טיפשה ומכוערת"

לא תמיד הייתה מאסק האישה מלאת העוצמה וההשראה שהיא מבקשת להיות היום. באוטוביוגרפיה שפרסמה לפני כשנתיים, A Woman Makes a Plan (הוצאת Viking/Penguin), סיפרה כי סבלה לכל אורך הדרך בנישואים שנכפו עליה, ועברה התעללות פיזית כבר בירח הדבש שבמהלכו נולד בנה אילון. "החיים שלי היו גיהינום", כתבה על הנישואים לארול מאסק, בעלה לשעבר. "הוא היה אכזרי בדרכים לא הגיוניות. כל השנים הוא אמר לי שאני משעממת, טיפשה ומכוערת".
12 צפייה בגלריה
מיי מאסק בניו יורק, 2021
מיי מאסק בניו יורק, 2021
"נשים רבות אמרו לי שהסיפור שלי נותן להן תקווה"
(צילום: Getty Images)

עם התרופפות חוק הגירושים הדרקוני שהונהג בדרום אפריקה עד שנת 1979, היא התגרשה לאחר תשע שנות נישואים. "אני מייעצת לנשים לצאת מנישואים רעים מהר יותר", אמרה. "כשנשארים בזוגיות רעילה, סובלים הרבה מתוך מחשבה שזה ישתנה, אבל לא כך הדבר. נשים רבות אמרו לי שהסיפור שלי נותן להן תקווה. אנחנו צריכים לדבר יותר על גברים מתעללים, מרושעים ואלימים".
12 צפייה בגלריה
מיי מאסק בבוסטון, 2021
מיי מאסק בבוסטון, 2021
"אני לא אדם ספורטיבי, ומאמינה שאנשים שמתאמנים יתר על המידה פוגעים בעצמם"
(צילום: Getty Images)

על דוגמנות חלמה כבר בגיל 19, כשנרשמה לתחרות מיס דרום אפריקה. היא לא זכתה בכתר, וקריירת הדוגמנות שקיוותה לה נגנזה. שנה לאחר מכן נישאה לארול מאסק, אז מהנדס צעיר, שממנו נולדו לה שני בנים ובת. לאחר הגירושים המשיכה להתגורר בדרום אפריקה, עובדת כדיאטנית ונאבקת כלכלית מדי יום לפרנס את הבית. במקביל, החלה לעבוד כדוגמנית פלאס סייז, ולדבריה הייתה הדוגמנית הראשונה למידות גדולות בדרום אפריקה. "הייתי מפורסמת עד שאילון נהיה מפורסם", אמרה בעבר בחצי צחוק בריאיון לניו יורק טיימס.
"מעולם לא הרגשתי אשמה על כך שעבדתי במשרה מלאה", הסבירה ל-CNBC, "לא הייתה לי ברירה. הטיפול בילדים שלי היה בראש סדר העדיפויות; עבדתי קשה כדי לשמור על קורת גג, אוכל ובגדים בסיסיים".
12 צפייה בגלריה
מיי מאסק בתצוגת אופנה של בלמן, 2021
מיי מאסק בתצוגת אופנה של בלמן, 2021
בתצוגת אופנה של בלמן, 2021
(צילום: Getty Images)

בנעוריו החליט הבן הבכור אילון לעבור לגור עם אביו, ובהמשך עשה זאת גם האח האמצעי קימבל. הבת הצעירה טוסקה נותרה לגור איתה. "ריחמתי על אבא שלי, כי לאימא שלי נשארו כל שלושת הילדים. הוא נראה מאוד עצוב ובודד, אז חשבתי שאני יכול לארח לו לחברה", סיפר בעבר אילון מאסק בריאיון למגזין רולינג סטון. "אבל לא באמת הבנתי איזה סוג של אדם הוא היה. זה לא היה רעיון טוב". בשנת 1989 החליט אילון לעבור לקנדה בסיום לימודיו בתיכון, ואימו עזבה את דרום אפריקה בעקבותיו עם שני ילדיה הנוספים. בקנדה השלימה תואר שני במדעי התזונה מאוניברסיטת טורונטו.
12 צפייה בגלריה
מיי מאסק בתערוכה של דיור בקטאר, 2021
מיי מאסק בתערוכה של דיור בקטאר, 2021
בתערוכה של דיור בקטאר, 2021
(צילום: Getty Images)

כיום היא חיה בלוס אנג'לס, קרובה לילדיה ומתפקדת כסבתא במשרה מלאה. לדבריה, מאז שהפכה לסבתא היא גם פעילה סביבתית בנושא משבר האקלים, במטרה להבטיח עתיד טוב יותר לנכדיה. "אני רוצה שהנכדים שלי יהיו מסוגלים לנשום את האוויר הזה", היא אומרת. "לתעשיית הדלק יש עדיין כמות עצומה של כסף שהיא משתמשת בו כדי למנוע זאת. נקווה שהציבור ימשיך להילחם במזהמים".
12 צפייה בגלריה
מיי מאסק, 2021
מיי מאסק, 2021
"אני לא עושה דיאטות אופנתיות"
(צילום: Getty Images)

בינתיים, היא עסוקה בהווה ומתכננת לעבוד עד סוף חייה. "לעולם לא אפרוש מעבודה", אמרה לניו יורק טיימס. "כמו אימא שלי, אעבוד עד שאף אחד לא ירצה אותי יותר, ואז אמצא משהו אחר. אני עדיין אהיה דיאטנית שעוסקת בתזונה, כי זה מה שאני אוהבת. באופן אישי, אני אוכלת על פי עקרונות התזונה הפלקסיטרית. אני לא עושה דיאטות אופנתיות, אלא אוכלת הרבה ירקות, דגנים מלאים ושומנים טובים. אני גם לא אדם ספורטיבי, ומאמינה שאנשים שמתאמנים יתר על המידה פוגעים בעצמם, אז אני מסתפקת בלטייל עם הכלב שלי שלוש פעמים ביום".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button