"אז אני לא נראית טוב כפי שנראיתי כשהייתי צעירה, אבל לא אכפת לי". הלן מירן

בלי חוקים אופנתיים ובלי להתכחש לגיל: הסטייל הכובש של הלן מירן

שמלות צבעוניות ודרמטיות, שיער ארוך ולבן, ולא מעט הומור בבחירות הבגדים – השחקנית שתנחת בפסטיבל הקולנוע בירושלים היא גם אחת המתלבשות הטובות בעולם ומודל לחיקוי עבור נשים רבות

פורסם:
פסטיבל הקולנוע בירושלים זכה לארח לא מעט שחקניות ושחקנים בינלאומיים ב-40 שנות פעילותו, שפיזרו אבק כוכבים על העיר המורכבת והקוסמופוליטית בישראל. ביום חמישי הקרוב זה יקרה שוב, כשעל השטיח האדום של בריכת הסולטן תתייצב דיים הלן מירן להקרנת סרט הפתיחה של הפסטיבל, "גולדה" של הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב. מירן נכנסה לנעליה של גולדה מאיר, ראש הממשלה הרביעית של ישראל, 50 שנה בדיוק למחדל מלחמת יום כיפור. מאחר שירושלים אינה קאן או ונציה, הגעתה של מירן אינה רק רגע קולנועי גדול – אלא גם אירוע אופנתי חשוב. מלבד היותה שחקנית מצוינת, היא אחת המתלבשות הטובות בעולם ובעשור האחרון גם מודל לחיקוי עבור נשים רבות.
14 צפייה בגלריה
הלן מירן בטקס פרסי גילדת השחקנים, 2022
הלן מירן בטקס פרסי גילדת השחקנים, 2022
הלן מירן בטקס פרסי גילדת השחקנים, 2022
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)

נוכחותה של מירן בת ה-77 ברשימת המתלבשות הטובות בעולם אינה דבר מובן מאליו בעידן של כוכבות אינסטנט שצמחו ברשתות החברתיות ותעשייה שמקדשת נעורים. מה גם שמעטות הכוכבות בגילה שעובדות בלי הפסקה ומוזמנות לאירועי השטיח האדום, כשלצידה ניתן למצוא את ג'יין פונדה וג'יימי לי קרטיס שזוכות לעדנה. בהופעותיה הרבות על השטיח האדום מציגה מירן סגנון אישי משובח, צבעוני, דרמטי, לא מתנצל, מלא הומור, ובנוסף גם מסרבת להתכחש לגילה הביולוגי.
14 צפייה בגלריה
הלן מירן בפרמיירה של "גולדה" בפסטיבל הקולנוע בברלין, 2023
הלן מירן בפרמיירה של "גולדה" בפסטיבל הקולנוע בברלין, 2023
בשמלת ערב בעיצוב ויויאן ווסטווד בפרמיירה של "גולדה" בפסטיבל ברלין, 2023
(צילום: Joel C Ryan/Invision/AP)

לפרמיירה של "גולדה" בפסטיבל ברלין החורף, לדוגמה, הגיעה מירן חמושה בשמלת ערב שחורה וחושפת כתפיים מקטיפה בעיצוב ויויאן ווסטווד, שעליה נפרסו מחלפות ראשה האפורות. חריצי פניה לא טושטשו בתוכנות עיבוד מחשב או שופצו בידי פלסטיקאי מדופלם.
14 צפייה בגלריה
הלן מירן בפסטיבל הקולנוע בברלין, 2023
הלן מירן בפסטיבל הקולנוע בברלין, 2023
"אני לא חושבת שצריכים להיות חוקים בכל מה שקשור לבחירות אופנתיות"
(צילום: Joel C Ryan/Invision/AP)

בזמן שכוכבים כמו האריסון פורד זוכים להתרפקות על מראה ה"סילבר דאדי" המאפיר שלהם, באתרי האופנה בעולם התייחסו בהרחבה לבחירה הלא-טבעית לכאורה של מירן להגיע בשיער מלבין ופזור, על אף שהייתה טבעית לגמרי. "גלי הכסף הארוכים של הלן מירן הופכים אותה לנוכחות הכי מרעננת על השטיח האדום", הייתה הכותרת ב"ווג בריטניה", ובמגזין הביוטי האמריקני "אלור" הסבירו לקוראות כי "מראה השטיח האדום האחרון של מירן הוא הדוגמה המושלמת למשימתה להגדיר מחדש את האופן שבו אנו תופסים שחקניות מבוגרות". שלושה חודשים לאחר מכן, היא כבר התייצבה על השטיח האדום בקאן בשיער אסוף בצבע כחול, לבושה שמלה בצבע תכלת של המעצב דניאל דל קור.
14 צפייה בגלריה
הלן מירן בפסטיבל ונציה, 2021
הלן מירן בפסטיבל ונציה, 2021
"לאחר גיל מסוים, לא אמור להיות לך שיער ארוך". בפסטיבל ונציה, 2021
(צילום: Joel C Ryan/Invision/AP)

בריאיון לתוכנית הבוקר הבריטית "לוריין", התייחסה מירן לתגובות שקיבלה על שיערה הארוך והאפור. "לאחר גיל מסוים, לא אמור להיות לך שיער ארוך", התייחסה ל"ציווי" החברתי שנשים בגילה מתמודדות איתו. "למעשה, לא היה לי שיער ארוך מאז שנות ה-20 לחיי, אבל במהלך הקורונה התחלתי להאריך את השיער שלי וראיתי שזה די מגניב, אז החלטתי להישאר עם זה לזמן מה. חשבתי שזה ייעלם בסופו של דבר, אבל אני די נהנית מהאורך 'הקיצוני' הזה".
14 צפייה בגלריה
הלן מירן על השטיח האדום, 2022
הלן מירן על השטיח האדום, 2022
"החיים לא עוצרים אחרי גיל 60"
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)

בהמשך הריאיון, הסבירה מדוע היא גאה להניף את הדגל עבור נשים בוגרות. "החיים לא עוצרים אחרי גיל 60. היצירתיות לא מפסיקה, התשוקה לא עוצרת והאנרגיה לא נעצרת, אלא אם כן את מחליטה להפסיק את זה", אמרה. בריאיון מוקדם יותר ל"גרדיאן" הוסיפה: "הדבר הגדול שקורה ככל שאת מזדקנת הוא שאת לא ממש שמה על זה. אז אני לא נראית טוב כפי שנראיתי כשהייתי צעירה, אבל לא אכפת לי".
14 צפייה בגלריה
הלן מירן בפסטיבל קאן, 2022
הלן מירן בפסטיבל קאן, 2022
כסופה בפסטיבל קאן, 2022
(צילום: Joel C Ryan/Invision/AP)

הגילנות שנשים בעשור השמיני לחייהן – וגם הרבה קודם – סופגות בעולם האופנה, הבידור והקולנוע זוכה לשינוי בשנים האחרונות עם מגמות כמו פרו-אייג'ינג ושיח פתוח על רבגוניות מכילה. בריאיון ל"גרדיאן" לפני שמונה שנים הסבירה מירן כי השינוי על המסך יקרה רק כשיהיה שינוי בחיים עצמם.
14 צפייה בגלריה
הלן מירן על השטיח האדום, 2023
הלן מירן על השטיח האדום, 2023
בשמלת גלימה בצבע פוקסיה של ולנטינו. 2023
(צילום: Alberto Pezzali/Invision/AP)

"אנחנו נראה שינוי בתעשיית הקולנוע רק כשהתפקידים לנשים בחיים האמיתיים ישתנו", אמרה. "כשנראה בחדשות נשיאה בארצות הברית, מומחית עולמית לביולוגיה ימית או אישה שעומדת בראש חברת נפט. ככל שתפקידים כאלה משתנים עבור נשים בחיים – כך אנשים יתרגלו יותר לדימוי הזה ויהיו בשלים יותר לראות פנים של אישה מבוגרת. אני חושבת שמה שמציק לי יותר זה שאתה רואה בסרטים מישהי שאמורה להיות מנתחת ברמה גבוהה, ומגלמת אותה שחקנית בת 28. בגיל הזה היא אפילו לא מוסמכת לתפקיד של מנתחת בכירה".
14 צפייה בגלריה
הלן מירן על השטיח האדום, 2023
הלן מירן על השטיח האדום, 2023
קשת ועגילים גדולים על השטיח האדום, 2023
(צילום: Richard Shotwell/Invision/AP)

הצצה למראות המגוונים שלה על השטיח האדום מעלה את השאלה איזו הלן מירן תנחת בישראל? קז'ואלית ונינוחה, כפי שהדגימה בפרמיירה של "גולדה" בברלין עם שמלת ערב שחורה או אנסמבל של סריג פוקסיה עם צווארון גולף ומכנסי צינור כהים, או זוהרת וגדולה מהחיים כפי שנראתה בשמלת גלימה בצבע פוקסיה של ולנטינו שלבשה לפרמיירה הבריטית של סרט הקולנוע "שהאזאם! 2: זעם האלים". כך או כך, מירן נהנית לחגוג את עצמה על השטיח האדום. אלו לא הופעות מתוחכמות או בעלות "אמירה", אלא בעיקר שמלות ערב צבעוניות שמחמיאות לגזרתה. היא מעולם לא מנסה להיראות צעירה מגילה הביולוגי – היא רק רוצה להיראות נהדר.
14 צפייה בגלריה
הלן מירן בפסטיבל קאן
הלן מירן בפסטיבל קאן
צבע דרמטי בפסטיבל קאן, 2021
(צילום: Getty Images)

מי שאחראים על הסגנון שלה הם הסטייליסטים רייצ'ל פנקוני ולי האריס, שמספקים לה הופעות מדויקות ממיטב בתי האופנה. ביניהן: שמלה מודפסת עם מחוך מוזהב של דולצ'ה & גבאנה שלבשה לפני כשנתיים לפסטיבל הסרטים בוונציה, או מעיל משבצות טארטן של ויויאן ווסטווד שאליו ציוותה סרט ראש ונעליים שחורות עם עקב בגובה 15 סנטימטרים לפרמיירה נוספת של "שהאזאם! 2".
"אני לא חושבת שצריכים להיות חוקים בכל מה שקשור לבחירות אופנתיות", אמרה לאחרונה ל"ווג" הבריטי. "גדלתי בעולם שבו היו כל מיני חוקים באשר לנשים, ואז זכיתי לחזות בנשים כמו מדונה שהגיעו ושברו את כולם. היא בדיוק אישה כלבבי. כל החוקים קיימים כדי שישברו אותם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button