"הבנתי שיש לי כוח כמעצבת וכבעלת מותג, ושאני צריכה לעשות עם זה משהו". שרשרת ארץ ישראל עם מגיני דוד בצפון ובעוטף של הוט קראון

"השאיפה היא שהתכשיט יזכיר לדורי דורות את מה שאירע באוקטובר 2023"

כמי שנולדה וגדלה במושב ישע ושירתה כתצפיתנית בעזה, גינת מויאל, מעצבת ובעלת מותג התכשיטים הוט קראון, חיפשה דרך לתעל את היצירה שלה לטובת סיוע לתושבי העוטף. התוצאה: קולקציית "מחבקות את אשכול", ש-40 אחוז מהכנסותיה תרומה

פורסם:
"נולדתי וגדלתי במועצה אזורית אשכול. אבא שלי היה נהג האוטובוס של המועצה וכך היו לי חברים מכל היישובים. באוטובוס הצהוב חרכנו את הארץ עם קיבוץ בארי, שהיו להם את הטיולים הכי שווים. בנעוריי הכרתי את החברים מחולית וסופה, בחדרים מעושנים היינו שומעים רוק כבד וחולמים על תל אביב, בבריכה של קיבוץ גבולות הכרתי את גפן וערבה והתארחתי כל הקיץ אצל איבט ודודי, ובחוגים של המועצה הכרתי את כל בנות הקיבוצים הגמישות שתמיד נראו לי כמו תושבות מחוץ לארץ. במושבים של המועצה הרגשתי הכי בבית, כאילו כולנו נולדנו לאותה האמא. יכולנו לריב ולכעוס אבל תמיד עמדנו זה לצד זו, גם שנים אחר כך, אחרי שחלקנו עזבו וחלקנו נשארו - תמיד בלב אוהב".
את המילים היפות והמלכדות שנוסחו ברגישות, פרסמה לאחרונה המעצבת גינת מויאל ממותג התכשיטים Hot Crown, שנולדה וגדלה במושב ישע שבחבל אשכול ואף שירתה כתצפיתנית בעזה. כמו רבים אחרים בחודש האחרון, היא חיפשה כיצד לתעל את היצירה שלה לטובת סיוע לחברים מהבית, ועל הדרך גם לגייס תרומות ליישובי העוטף. בימים אלו השיקה מויאל מיני-קולקציה בשם "מחבקות את אשכול", שנמכרת באתר המותג ובחנות הדגל בתל אביב, עם עיצובים בעלי אופי לאומי וסגנון המתכתב עם יודאיקה. עד סוף החודש ייתרמו 40 אחוז מהרווחים של הקולקציה לתושבי העוטף, צעד נדיב שמשקף גם את הלך הרוח בתעשיית האופנה, שהתגייסה לסייע בתרומות ככל הנדרש בחודש החולף.
6 צפייה בגלריה
מעצבת התכשיטים גינת מויאל
מעצבת התכשיטים גינת מויאל
"לא האמנתי שהמקום שבו נולדתי וגדלתי, הבית שלי, נהרס". גינת מויאל
(צילום: תומר בן אבי)

בשבת השחורה ההיא, מויאל (38) הייתה בחופשה משפחתית בפריז. בתרחיש אחר הם היו חוגגים את שמחת תורה במושב. "לא האמנתי שהמקום שבו נולדתי וגדלתי, הבית שלי, נהרס", היא נזכרת השבוע בידיעות על המלחמה שתפסו אותה בהלם. "כל קבוצת הווטסאפ שלי מאשכול התמלאה בהודעות על חברים שנרצחו או נחטפו לעזה. במשך השבועיים-שלושה הראשונים של המלחמה לא הצלחתי לחשוב על עבודה או איך לפתוח את העסק מחדש. אם לא היו לי עובדות שהייתי צריכה לפרנס, כנראה שהוא עדיין היה סגור".
6 צפייה בגלריה
שרשרת חי של הוט קראון
שרשרת חי של הוט קראון
"כל קבוצת הווטסאפ שלי מאשכול התמלאה בהודעות על חברים שנרצחו או נחטפו לעזה". שרשרת חי
(צילום: הוט קראון)

שיחת טלפון שקיבלה מלקוחה מכפר עזה, מהקיבוצים שחוו תופת גדולה ב-7 באוקטובר, הניעה אותה לפעולה. הלקוחה ביקשה לרכוש לחברה שניצלה מהטבח בקיבוץ את תליון הכתר, המזוהה עם המותג. "באותו רגע הבנתי שיש לי כוח כמעצבת וכבעלת מותג, ושאני צריכה לעשות עם זה משהו", אומרת מויאל. "החלטתי ליצור קולקציה קטנה של תכשיטי זהב, בשאיפה שהתכשיטים האלה יישארו לדורי דורות אצל הלקוחות, שתליון שיזכיר את מה שאירע באוקטובר 2023 יתגלגל לידיים של הנכדים שלהן".
6 צפייה בגלריה
שרשרת מגן העוטף של הוט קראון
שרשרת מגן העוטף של הוט קראון
שרשרת מגן העוטף משובצת אבן רובי אדומה המסמלת, לדברי מויאל, את הדם שבאדמה
(צילום: הוט קראון)

לאות סולידריות היא יצרה תשעה דגמים חדשים המחולקים לשתי סדרות מרכזיות: סדרת תליוני מגן דוד לצד סדרה המוקדשת למפת מדינת ישראל. כולם, לדבריה, מתכתבים עם האסתטיקה המינימליסטית של המותג. אחד הדגמים הבולטים הוא "שרשרת מגן העוטף" - שרשרת עם תליון זהב 14 קראט בצורת מגן דוד שבמרכזו משובצת אבן רובי אדומה המסמלת, לדברי מויאל, את הדם שבאדמה. אבל האדום-אדום הזה הוא גם צבען של הכלניות, שצובעות כשטיח אדום את הנגב המערבי מדי חורף.
6 צפייה בגלריה
שרשרת הגבורה של הוט קראון
שרשרת הגבורה של הוט קראון
תליון הגבורה, שמוקדש ל"כל אותם גיבורים שהקריבו את חייהם עבורנו"
(צילום: הוט קראון)

עיצוב נוסף הוא תליון מגן דוד שנוצר בהשראת קעקוע שיצר המקעקע יהודה אלימלך עם התאריך 7.10. מויאל קיבלה את האישור ליצור תליון בדמות הקעקוע שזכה לשם "תליון הגבורה", שמוקדש ל"כל אותם גיבורים שהקריבו את חייהם עבורנו". מגיני הדוד מככבים גם בסדרת תליוני "ארץ ישראל", כמו בתליון של הארץ עם שני מגיני דוד: האחד בצפון, השני בעוטף. בימים אלו היא שוקדת על יצירת תליונים בצורת סמלי הקיבוצים חולית, נירים וניר יצחק, בשאיפה ליצור עבור כל אחד מהיישובים בעוטף.
6 צפייה בגלריה
שרשרת עם סמל קיבוץ חולית של הוט קראון
שרשרת עם סמל קיבוץ חולית של הוט קראון
"אנשים משוועים לחיבור". שרשרת עם סמל קיבוץ חולית
(צילום: הוט קראון)

לדבריה, בשבועיים האחרונים המכירות של מוצרים אלה זוכות לתמיכה מלקוחות בקהילות יהודיות בארצות הברית. "בעיקר מיאמי וניו יורק", היא אומרת. האופי הפטריוטי של התכשיטים מניע גם את הלקוחות מבית. "אנשים משוועים לחיבור, ואם הם לא מכירים אף אחד מהעוטף או שאין להם פניות ללכת ולתרום - הם רוצים לתרום בכסף. זה יותר קל, אבל כל אחד פועל בימים אלו איך שהוא יכול. מבחינת הלקוחה - היא יודעת שהתרומה מגיעה לידיים הנכונות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button