הזוכה בפרס מעצב השנה. פייר פאולו פיקולי ופלורנס פיו בטקס פרסי האופנה הבריטיים

טקס פרסי האופנה הבריטיים: פוליטיקה ובגדים מעוצבים בחגיגת הסטייל של לונדון

בלה חדיד זכתה בדוגמנית השנה והקדישה את הפרס לילדים פלסטינים והולנדים, המנחה ג'ודי טרנר-סמית' הביעה תמיכה בקהילת הלהטב"ק, ומי גנבו את ההצגה על השטיח האדום?

פורסם:
נעמי קמפבל דפקה כניסה. באיחור. לבושה שמלת מקסי כסופה עם גלימה תואמת של בית האופנה ולנטינו, קשה היה לפספס אותה אמש (שני) באולם הרויאל אלברט בלונדון, שם נערך טקס פרסי האופנה הבריטיים. קמפבל התיישבה בשולחן מרכזי לצידו של המעצב פייר פאולו פיקולי, המנהל האמנותי של בית האופנה ולנטינו, שקטף בסוף הערב את פרס מעצב השנה מידיה של השחקנית פלורנס פיו.
15 צפייה בגלריה
נעמי קמפבל בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
נעמי קמפבל בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
איחור אופנתי. נעמי קמפבל בשמלת מקסי כסופה עם גלימה תואמת של בית האופנה ולנטינו
(צילום: AP)

פיקולי גבר על מועמדים חזקים כמו ג'ונתן אנדרסון מלואווה, מתיו בלזי מבוטגה ונטה, מיוצ'ה פראדה וראף סימונס מפראדה. המעצב דמנה מבלנסיאגה היה במקור ברשימת המועמדים לפרס בקטגוריה, אך שמו הוסר ממנה לפני הטקס, ככל הנראה בעקבות השערורייה שבה היה מעורב בית האופנה בשבוע שעבר. עם זאת, מספיק היה להציץ בקהל הצעיר שמילא את המקום לבוש בעיצוביו של דמנה או בגרסאות זולות לסגנון האפל והדרמטי שלו, כדי לראות שההתנצלויות כנראה עשו את שלהן.
15 צפייה בגלריה
ג'ודי טרנר-סמית' בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
ג'ודי טרנר-סמית' בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
"אי אפשר לדמיין את תעשיית האופנה ללא קהילת הלהטב"ק". ג'ודי טרנר-סמית' בשמלה של גוצ'י
(צילום: AP)

טקס פרסי האופנה הבריטיים הוא המקבילה האירופאית לטקס האמריקני של ה-CFDA. למרות שמטרתו המקורית היא להוקיר את תעשיית האופנה המקומית, בשנים האחרונות הוא גם מסמן מעצבים בינלאומיים, ע"ע פיקולי. חמש המעלות שנמדדו בחוץ בלונדון לא הפריעו לאורחות רבות להתייצב על השטיח האדום בשמלות ערב חושפניות. כפי שאמרה מנחת הערב, השחקנית ג'ודי טרנר-סמית', בפתח דבריה: "האופנה חזרה ובגלל זה אנחנו כאן, לחגוג את האופנה. 'פביולס פאקינג פאשן'". הקהל שהריע לה, בהחלט התגעגע לחגיגות אופנה, משאיר מאחור את הקורונה ואת המבוי הפוליטי הסתום באנגליה.
15 צפייה בגלריה
ריטה אורה בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
ריטה אורה בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
ריטה אורה בשמלה שקופה של Nensi Dojaka
(צילום: AP)

אבל פוליטיקה בהחלט הייתה חלק מרכזי מהאירוע: פוליטיקת זהויות, המלחמה באוקראינה, ואפילו ילדים פלסטינים (והולנדים גם), שלהם הקדישה בלה חדיד את פרס דוגמנית השנה שבו זכתה בברכה מצולמת, לאחר שנבצר ממנה להגיע לטקס. טרנר-סמית', במערכת לבוש כחולה ונוצצת של ריצ'רד קווין, הייתה הראשונה לנווט את הדברים בתחילת הערב, כשהודיעה על תמיכה בקהילת הלהטב"ק שעדיין סובלת מאלימות, הומופוביה וטרנספוביה, ולא רק בישראל עם אמירותיו האחרונות של ח"כ אבי מעוז. "אי אפשר לדמיין את תעשיית האופנה ללא קהילת הלהטב"ק. אני לא יכולה לדמיין את זה. תעשיית האופנה איתכם! האופנה תומכת בכם!"
15 צפייה בגלריה
טילדה סווינטון בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
טילדה סווינטון בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
טילדה סווינטון במערכת לבוש של צ'רלס ג'פרי מהמותג Loverboy
(צילום: AP)

בכלל, יותר משזה היה טקס פרסי אופנה – קירות הרויאל אלברט הול ספגו אמש שיעור בהכלה וקבלה. לאורך 90 הדקות שבהן נערך הטקס, הוקרנו סרטוני וידיאו בנושא העצמה של מיעוטים, מעצבים צעירים שמשוועים להזדמנות ולתמיכה כלכלית, וכמובן, רבגוניות באופנה. תחת הכותרת של Leaders of Change, סימנה המועצה הבריטית לאופנה – הגוף האמון על הטקס – שלושה נושאים מרכזיים: סביבה, אנשים ויצירתיות.
15 צפייה בגלריה
וויני הארלו בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
וויני הארלו בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
וויני הארלו בשמלה של איריס ון הרפן
(צילום: AP)

עורך מגזין "ווג" בריטניה אדוארד אנינפול והזמרת ריטה אורה בשמלה שקופה שחשפה תחתונים וחזייה אדומים, העניקו את הפרס המרכזי לג'ולי פליפס, מנהלת תחום האופנה ב"ווג" אוקראינה ושגרירה של הארגון ללא מטרות רווח No More Plastic שפועל לניקוי האוקיינוסים מזיהום פלסטיק. פליפס ריגשה את הקהל בדברים שאמרה על המלחמה באוקראינה ועל הקושי שאיתו מתמודדת תעשיית האופנה במדינה.
15 צפייה בגלריה
אירינה שייק בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
אירינה שייק בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
אירינה שייק בגזרת סטרפלס של H&M
(צילום: AP)

רגע מרגש נוסף היה במחווה למלכה אליזבת השנייה, שהלכה השנה לעולמה. בזמן שעל הבמה הוקרן סרטון וידיאו עם רגעים אופנתיים רבים של המלכה, בצידי האולם התקיימה תצוגת אופנה מרהיבה עם דגמים של מעצבים ותיקים וצעירים במערכות לבוש שנוצרו במחווה למלתחה שלה. על המוזיקה הייתה אחראית תזמורת של כלי נשיפה ומתופפים, לבושים בתלבושת של משמר המלכה. "המלכה הייתה אייקון אופנה, והסטייל שלה יישאר איתנו לנצח", אמרה על הבמה נעמי קמפבל, שהציגה את התוכנית האמנותית של חלק זה.
15 צפייה בגלריה
אליזבת דביקי בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
אליזבת דביקי בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
אליזבת דביקי במערכת לבוש אלגנטית של דיור
(צילום: AP)

בניגוד למצופה מטקסי פרסים, לונדון כמעט לא סיפקה הפתעות. רוב הפרסים היו פרסי מחווה על עשייה ויצירה, כאשר שמות הזוכים היו ידועים מראש, כמו הפרס הנחשב על יצירה באופנה ע"ש איזבלה בלאו שהוענק לעורכת האופנה והסטייליסטית קייטי גרנד; או פרס מיוחד לאוצרות תרבותית שהוענק לג'פרסון האק, המייסד והעורך הראשי של מגזיני האופנה והתרבות דייזד & קונפיוזד ו-Another Magazine.
15 צפייה בגלריה
ג'ורדן דאן בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
ג'ורדן דאן בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
ג'ורדן דאן בעיצוב של סטפן רולנד
(צילום: AP)

האק קיבל את הפרס מידיה של השחקנית טילדה סווינטון והקדיש אותו לבתו, הדוגמנית לילה מוס (ממערכת יחסים עם קייט מוס, שנעדרה מהאירוע) אשר הגיעה לבושה בשמלה של המותג Knwls, ולארוסתו הטרייה, הדוגמנית אנה קליבלנד, בתה של אגדת הדוגמנות פט קליבלנד. את פרס המותג הבריטי העצמאי קיבלה מעצבת בגדי הגברים העולה גרייס וולס בונר, שיש המתעקשים כי היא צפויה להתמנות לתפקיד המנהלת האמנותית של קו הגברים בלואי ויטון, שמאז מותו של וירג'יל אבלו אשתקד, טרם מונה לו יורש.
15 צפייה בגלריה
האנה מרטין בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
האנה מרטין בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
מכוסה. האנה מרטין בטקס פרסי האופנה הבריטיים
(צילום: AP)

בעוד על הבמה חלוקת הפרסים לא תיזכר עם שיאים מיוחדים, השטיח האדום סיפק כמה מראות מעניינים. השחקנית אליזבת דביקי, המגלמת את הנסיכה דיאנה בעונה החדשה של הסדרה "הכתר", הגיעה במראה קלאסי של מכנסיים שחורים שהסתיימו מעל קו הקרסוליים המתוכשטים וחולצה לבנה עם מחשוף עמוק עד קו הטבור. על מראה מעניין נוסף חתומה השחקנית טילדה סווינטון, שלבשה שמלה ושכמייה של המעצב הבריטי צ'רלס ג'פרי מהמותג Loverboy. הדוגמנית וויני הארלו לבשה שמלה מרהיבה בעיצובה של המעצבת ההולנדית איריס ון הרפן, מה שאי אפשר היה לומר על שמלת הסטרפלס הלא מחמיאה שלבשה אירינה שייק בעיצוב H&M.
15 צפייה בגלריה
יעל שלביה ועומר נודלמן בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
יעל שלביה ועומר נודלמן בטקס פרסי האופנה הבריטיים, 2022
יעל שלביה ועומר נודלמן בעיצובים מקולקציית הערב החדשה של רנואר
(צילום: יחצ רנואר)

עוד על השטיח האדום: הדוגמניות הישראליות יעל שלביה ועומר נודלמן, שהגיעו לבושות בקולקציית הערב החדשה של רנואר. שלביה בחרה במחשוף גב עמוק, נודלמן העדיפה בגד שיחסית כיסה אותה בקור המקפיא. אשלי גרהאם, שהעניקה את פרס דוגמנית השנה, בחרה בשמלה ועליונית דקיקות בגוון תכלת קיצי, ואילו השחקנית סימון אשלי הפתיעה בשמלה דרמטית של 16Arlington. אולם מי שכבשה את הערב בשלל מערכות לבוש נפלאות הייתה המנחה ג'ודי טרנר-סמית', שדילגה בין שמלת שיפון מרהיבה בירוק ניאון של גוצ'י בעיצוב אלסנדרו מיקלה, לבגד דרמטי כחול של ריצ'רד קווין ושמלת פאייטים כסופה עם מחשוף מסוכן של 16Arlington.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button