באוקטובר 2017 יצאה ניקול ראידמן מביקור אצל חברתה שרה נתניהו במעון ראש הממשלה בירושלים היישר אל הפגנת הנכים, ובידה סטפה של אלפיים שקלים ששלפה מארנקה באופן פטרוני. לבושה "קוטור" ומנופפת בשטרות, אמרה ראידמן מאוחר יותר ל-ynet כי "עשיתי את זה מהמקום הכי נקי וטהור, וכדי לתת עזרה רגעית לאישה שנמצאת במצוקה". מתן צדקה עושים בסתר – לא מול המצלמות.
קשה היה שלא להיזכר במקרה החריג הזה ביום השקת מותג הלייף סטייל החדש של ראידמן, No One Better, כשהתגלה כי מאחורי היוזמה החדשה מסתתרת בכלל פילנתרופית. "ראיתי שהרבה צרכנים לא יכלו להרשות לעצמם לקנות שם (בבוטיק היוקרה מאדאם דה פומפדור שהפעילה בכיכר המדינה, א"י)", סיפרה לכתבת הצרכנות של ynet מירב קריסטל, "העולם הזה היה שייך לקבוצה מאוד קטנה של צרכנים וזה מאוד תסכל אותי. רציתי להביא את היוקרה לכולם".
כעת פתחה ראידמן חנות פופ-אפ ראשונה בקניון רמת אביב, זרוע פיזית של האתר המקוון שהשיקה בסוף החודש שעבר – הזדמנות טובה לבחון מקרוב את הפריטים של המותג. על הקולבים בחנות, הממוקמת בלב הקניון, תלויה קולקציית בגדי ים וחוף לנשים ולגברים, המורכבת מבגדי ים, חליפות עשויות פשתן, ויסקוזה ופוליאסטר בקשת צבעים רחבה לצד חטיבת אביזרים קטנה הכוללת תיקי קש ועור "טבעוני" (שם קוד לחומרים שאינם עור מן החי).
בגדי הים של ראידמן מציעים מגוון רחב של גזרות – ביקיני, שלם, סטרפלס וגם בגדי ים עם חיתוכים שיתאימו לקהל צעיר יותר. היא הרכיבה שפה אחידה של האוסף, אשר יקרוץ בעיקר ללקוחות שמחפשות בגדי ים סולידיים, רובם בצבעוניות חלקה, ובטווח מידות נדיב. כל הדגמים לנשים מגיעים במידות XS-XL, חלקם גם במידה XXL – תלוי בדגם (מחירים: 829-329 שקל). בגד הים לגברים מגיע במידות S-XXL (מחיר: 449 שקל).
הסגנון של ראידמן מבקש להציע יוקרה, גם אם זה רק נראה יקר. חלק מהפריטים בהחלט עומדים בציפייה הזו, כמו דגם של בגד הים השלם "סן דייגו" עם כתפיות ספגטי ומפתח חזה אלגנטי. מנגד, חלק מפריטי החוף העשויים מאה אחוז פוליאסטר, כמו חליפת מכנסיים לבנה, היו מוצלחים פחות, בעיקר בשל מגע הבד הסינתטי.
12 צפייה בגלריה


התחרות הנוכחית של ראידמן על משבצת האופנה הנגישה תהיה מאתגרת ומורכבת
(צילום: אלמוג גבאי)
כך גם חלק מקו האביזרים, הכולל תיקי קש ותיקים במראה קלוע עשויים חומר דמוי עור, שלטעמנו יקרים מדי ביחס לתמורה: 949 שקל לתיק קש בשילוב עור טבעוני. ראידמן מציינת כי הבחירה בעור שאינו מן החי "מונעת שימוש בבעלי חיים לצורכי אופנה", כפי שעושים מותגי היוקרה הגדולים. השאלה מה היא תעשה עם תיקי ההרמס שלה? תתרום לנזקקים?
בתוך כך, החטיבה הטובה ביותר היא פריטי הפשתן, הודות לאיכות התפירה והגימורים שקשה למצוא בשוק המקומי. חפתי החולצות מגיעים בסיומת מעוגלת, ועל גב צווארון החולצה יש רקמה יפה בטון על טון. הפריטים מגיעים בצבעוניות קיצית, כזו שתבלוט על חוף הים או על שפת הבריכה.
החיים מחוץ לכיכר המדינה
השקת No One Better מעלה שאלה חשובה: האם העולם זקוק לעוד מותג שמבקש להביא את האופנה הגבוהה לקהל הרחב? ראידמן רואה את עצמה כלא פחות מדון קישוט של תעשיית האופנה הבינלאומית, ויש לה תוכניות להפוך את No One Better למותג חובק עולם. אבל בעוד בישראל היא יכולה לתעל את הפרסום המקומי שלה לטובת מכירות, בחו"ל יהיה לה קשה יותר. התפיסה של להביא יוקרה לפשוטי העם – או סתם למי שלא מוכן להוציא כמה אלפי שקלים על חולצת טי – כבר נעשית בהצלחה על ידי לא מעט רשתות אופנה בינלאומיות, ובראשן זארה שחוגגת השנה 50.
12 צפייה בגלריה


בגד ים שעולה יותר מ-300 שקל ותיק קש בכמעט אלף שקל עדיין לא "מביאים את היוקרה לכולם"
(צילום: אלמוג גבאי)
על אף שניהלה בוטיק במשך כמה שנים ועשתה בו קניינות לא רעה בכלל – התחרות הנוכחית של ראידמן על משבצת האופנה הנגישה תהיה מאתגרת ומורכבת. לא משנה כמה עמוקים הכיסים שלה – ממתינה לה עבודה רבה. ראידמן (שחגגה השבוע יום הולדת 39) מבססת את המותג שעליו עמלה בשש השנים האחרונות על אישיותה השנויה במחלוקת, כפי שמדגים הלוגו N1R שמשלב את ראשי התיבות של שמה המלא. זה אולי יעבוד במדורי הרכילות, פחות ללקוחות שאליהן היא מכוונת בסן טרופה.
ראידמן תעמוד למבחן האמיתי בקולקציה הבאה, בין אם יהיו אלו מוצרי ביוטי או מוצרים לבית שמתוכננים להתווסף להיצע המותג שלה. אז נגלה אם היא באמת מביאה יוקרה נגישה לכולם, כפי שהבטיחה, או שהיא רק הוסיפה עוד מותג למשוואה. בסופו של דבר, בגד ים שעולה יותר מ-300 שקל ותיק קש בכמעט אלף שקל עדיין לא ממש "מביאים את היוקרה לכולם". הם רק מעבירים אותה ממקום אחד למקום אחר, עם אותה אקסקלוסיביות שראידמן טוענת כי רצתה לשבור. אולי הדרך הטובה ביותר להעריך את No One Better תהיה לבדוק לא רק מה המותג מוכר, אלא מי באמת יכול להרשות לעצמו לקנות ממנו.