פדרו פסקל והסד בטקס גלובוס הזהב

פצוע וסקסי: איך הפך הסד לפריט אופנתי

השחקן פדרו פסקל הגיע לשטיח האדום בחליפות וסד תואם בגלל פציעה בכתף - והמראה הזה רק הפך אותו לנחשק יותר. השילוב בין קשיחות ופגיעות מייצר משיכה, כפי שראינו גם במקרה של עידן עמדי

פורסם:
עונת טקסי הפרסים בארצות הברית מספקת התבוננות בכוכבים וכוכבות שמתייצבים שבוע אחר שבוע באירועי שטיח אדום ומפגינים את מיטב מחלצותיהם. מעל כולם, בלט בחודש האחרון השחקן הצ'יליאני-אמריקני פדרו פסקל, חמוש בסד המחזיק קרוב אל החזה את ידו הימנית בעקבות פציעה בכתפו. לאורך שלושה טקסים בולטים - גלובוס הזהב, פרסי המבקרים והאמי - הופיע פסקל (48) בסד תואם לבגדיו (כולם בעיצוב בתי אופנה איטלקים), שהגביר את העניין בהופעתו והפך את פסקל "הפצוע" לנחשק עוד יותר בעיני רבים. לא בגלל הופעותיו ומלבושיו, אלא בעיקר הפגיעות שהציג קבל עם.
בשבוע השני של ינואר הגיע פסקל לטקס פרסי גלובוס הזהב לבוש חולצה בהדפס שחור ולבן, מכנסיים שחורים וסד שחור תואם, שעוצבו עבורו על ידי בית האופנה בוטגה ונטה. על הבמה הוא הסביר לקהל שהסד הצמוד אליו הוא כתוצאה מפציעה בכתף ולא בידו כפי שרבים חשבו. שבוע לאחר מכן התייצב בטקס האמי במערכת לבוש אלגנטית בשחור ולבן של ולנטינו עם סד תואם בעל רצועת קולר אחת, ויום קודם היה זה בית האופנה זניה, שהלביש אותו במערכת לבוש מונוכרומטית בגוון "אפור פנינה" וסד תואם שקיבע את הזרוע אל החזה.
4 צפייה בגלריה
פדרו פסקל עם סד בטקס גלובוס הזהב
פדרו פסקל עם סד בטקס גלובוס הזהב
פדרו פסקל והסד בטקס גלובוס הזהב
(צילום: AP)
כל אחד משלושת הלוקים של פסקל בחודש האחרון, חיברו ביד אמן בין פונקציונאליות לאופנתיות, מחזה נדיר בטקסים שבהם רוב הגברים נדרשים לקוד לבוש אחיד של Black Tie. מבין השלושה, זו של זניה היתה המורכבת והייחודית מכולן, מאחר שהיא הציגה חשיבה קונספטואלית שלמה. בריאיון ל"ניו יורק טיימס" הסביר אלסנדרו סרטורי, המנהל האמנותי של בית האופנה, כי מראש בחר לא להתעלם מהפציעה של פסקל, אלא לקחת אותה בחשבון בעיצוב מערכת הלבוש.
4 צפייה בגלריה
פדרו פסקל עם סד בטקס האמי
פדרו פסקל עם סד בטקס האמי
פסקל ואחותו בטקס האמי. אלגנטיות ופונקציונליות
(צילום: AP)
"במחשבה משותפת עם פדרו פסקל והסטייליסטית שלו, ג'ולי רגוליה, הבנו כי טוב שניצור מערכת לבוש סביב הסד מאשר ננסה להסתיר אותו", הסביר סרטורי, שיצר רצועות עשויות עור רחבות בגוון תואם לבגדים. הבחירה בעור ולא בבד, הסביר, נובעת מכך שלעור יש חוזק, עמידות וגמישות. "היה לנו חשוב להתאים את הסד ליציבה הטובה ביותר עבור פדרו, ועשינו מולו מספר בדיקות פיזיות, כדי להימנע מלגרום לו כאב בזרוע ובכתף", הוסיף.
4 צפייה בגלריה
פדרו פסקל סד
פדרו פסקל סד
לא ניסו להסתיר. פסקל בחליפה וסד תואם של זניה
(צילום: Kathy Hutchins / Shutterstock.com)
הופעתו של פסקל, מהגברים הנחשקים של הוליווד, פצוע על השטיח האדום, קרתה במקביל לפציעתו הקשה של הזמר והשחקן הישראלי עידן עמדי במלחמת ישראל-חמאס בעזה. להבדיל אלפי הבדלות, חשוב לומר. במסיבת העיתונאים שארגן לפני כשבועיים, הופיע גיבור ישראל חמוש סד כחול ופשוט, מהסוג שוודאי מקבלים במחלקה בה אושפז בבית החולים או שניתן לאסוף באחד מארגוני העזרה. 180 מעלות מהסד המעוצב של פסקל.
למרות אופי הפציעות השונה וההבדלים בין הזוהר ההוליוודי של פסקל לפציעה של עמדי במלחמת קיום של ישראל - יש מן המשותף לשניים: שניהם גברים אטרקטיבים שמופיעים באופן קבוע על מסך הטלוויזיה, שניהם משדרים גבריות מצ'ואיסטית. זו גם הסיבה, שמעבר לשיח האופנתי שעורר פסקל, הפכו השניים בחודש החולף לדמויות נחשקות, ככל הנראה מתוך הרצון האינסטינקטיבי והרגשי להציל גבר פצוע.
4 צפייה בגלריה
הצהרה של עידן עמדי בבית החולים שיבא
הצהרה של עידן עמדי בבית החולים שיבא
עידן עמדי במסיבת העיתונאים. אמיץ ופגיע
(צילום: עידו ארז)
"עידן עמדי מציב רף גבוה: גם לוחם אמיץ ונחוש וגם גבר רגיש - חבילה שמצופה מהגבר החדש. הוא כבר לא רק קלינט איסטווד שבליבו פנימה אנחנו יודעות שהוא יכול להיות רחום, אלא גבר שיכול לדבר על הרגשות שלו", מסבירה ד"ר נלי שטיין, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת משפחתית זוגית ומינית מוסמכת, מדוע אנחנו נמשכות ונמשכים לגברים שמבטאים פגיעות. לדבריה, עמדי וגם פסקל מציגים דמות גברית עגולה. "באיזשהו מקום, יש פה נורמות הטרוסקסואליות שכיחות - מה ראוי להיות גברי או נשי, מה נחשבת גבריות נכונה מבחינת נראות ולבוש- שעוברות תנועה ומציגות דואליות: גבר לוחם ואמיץ ללא חת, שגם משדר פגיעות.
"יש שינוי בתוך הנורמות והתפיסות הישנות האלו", היא מחדדת. "יכול להיות שמישהי פמיניסטית ממני תגיד: 'עזבי, זה אותו הדבר רק במעטפת אחרת'. גם אם זו אותה המעטפת, אנחנו רואים היום יותר ויותר גברים שמבטאים פגיעות. אנחנו כנשים פחות נמשכות לגבר פגיע, אבל ההתמודדות שלו הופכת אותו מושא לכמיהה. ולכן הדואליות הזו אצל עידן עמדי - פגיעות והתמודדות עם הפציעה אל מול החוזק שהוא משדר ושפת הגוף הגברית - הופכת אותו למושך בעינינו. זה גורם לחלק מהגברים להזדהות איתו ולראות בו מודל לחיקוי, אחרים אולי חוששים מהתגובה של בת הזוג שלהם, כפי שאפשר היה לראות במערכון שהיה ב'ארץ נהדרת'".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button