"הפרחים הם החלק המיני של הצמחים. הם פה כדי לפתות". מאסאמי שרלוט לוואלט בקמפיין לפלאוור איקבנה של קנזו

זן ואמנות הקסם הצרפתי: איך הפכה חוואית פרחים אנונימית לפנים של בושם יוקרתי

השקת הבושם החדש של קנזו הביאה לפריז את הסטייל הישראלי המשובח של דר זוזובסקי, אך ההפתעה הגדולה התגלתה בפרזנטורית שנבחרה להוביל את הקמפיין של המותג

פורסם:
יפן וצרפת הן כמו עולם שלם של ניגודים: מסורת עתיקת יומין וזן מהמזרח הרחוק, מול מנעמי החיים הטובים ואמנות הקסם הצרפתי הנודע והבלתי מפוענח. כיפני שחי כמעט כל חייו בפריז, ובה גם הלך לעולמו בעיצומה של מגפת הקורונה, נהנה מעצב האופנה קנזו טקאדה מהשילוב הייחודי ביניהם. גם תשוקתו העזה לפרחים ונוכחותם הבולטת ביצירותיו, בין אם באופנה או בבישום, חיברה תמיד בין שני העולמות.
"ביפן מכינים זר פרחים משלושה ענפי עץ דובדבן. קנזו יודע איך להמציא משלושה מטרים של בד כותנה וממקלעת חוטים, שמלות פרחים שכמותן לא ידעה פריז מעולם", התפייטה עליו כבר ב-1971 קלוד ברטוד במגזין Elle. סנסציה דומה חולל גם הבושם פלאוור ביי קנזו, עת הושק לראשונה בשנת 2000 בבקבוק מתעקל ומינימליסטי עם פרח פרג המתנוסס עליו לכל אורכו. מאז זכה הבושם לאינסוף מהדורות נוספות, גם בווריאציות ריח שונות.
למהדורה החדשה של הבושם, שהושק בפריז ונחת גם בארץ, קוראים Flower Ikebana. איקבנה ביפנית הם פרחים חיים: אמנות סידור פרחים יפנית, שראשיתה עוד מהמאה ה-14. לתפקיד הפנים של הבושם החדש נבחרה באופן מפתיע מאסאמי שרלוט לוואלט. ובניגוד לרוב הפרזנטוריות של בשמים, היא לא דוגמנית-על וגם לא אושיית רשת ידועה.
היא חוואית פרחים אנונימית ("היחידה שיש לה חווה בתוך העיר פריז"), שהתגלתה באופן מקרי על ידי אנשי קנזו כשסיפקה להם פרחים לאירועי השקה. יופייה המלבב, חינה הטבעי ועדינותה המצודדת, קנו את אנשי קנזו מיד. אחרי הכול, היא בעצמה חצי יפנית (מצד אמה) וחצי צרפתייה (מצד אביה), ואין מתאימה ממנה לבטא את מורשתו הסגנונית של קנזו.
4 צפייה בגלריה
מאסאמי שרלוט לוואלט בהשקת הבושם פלאוור איקבנה של קנזו בפריז
מאסאמי שרלוט לוואלט בהשקת הבושם פלאוור איקבנה של קנזו בפריז
"אני אוהבת את זה שאני לא רק דימוי, אלא שיש בינינו תהליך עבודה שלם". מאסאמי שרלוט לוואלט בהשקת הבושם
(צילום: אסי טוחן)

לאירוע ההשקה האלגנטי בפריז הוזמנה גם השחקנית והדוגמנית היפהפייה דר זוזובסקי. לא מזמן היא זכתה בפרס בפסטיבל הסדרות של קאן על תפקידה ב"קורדרוי", והנה היא שוב בצרפת ל-24 שעות נוטפות גלאם. כבר בארוחת הבוקר במלון פריזאי טרנדי היא בלטה בנוכחותה, לבושה אוברול בהיר מעור ומפזרת אבק כוכבים בפנים רעננות ואיפור מינימלי. קרואסון וקפוצ'ינו מהיר, והיא כבר ממהרת ליעד הבא.
בערב, לאירוע השקת הבושם, היא בחרה שוב באוברול, אך הפעם בגוונים עזים של טורקיז, ורוד בייבי וירוק. "זו מחווה לצבעוניות העזה של קנזו", הסבירה בחיוך במונית. מאחורי שני האוברולים עומדת המעצבת הישראלית דודו בר אור. "דודו גם חברה טובה שלי וגם גדלה בילדותה בבית של סבא שלי עם כל בני הדודים של אבא שלי. היא תמיד פותחת לי את הארון הפרטי שלה ונותנת לי לבחור משם סאמפלים מיוחדים לאירועים. גם השמלה השחורה הא-סימטרית שלבשתי בקאן, היא שלה. וגם הקבקבים הלבנים שאני נועלת עכשיו". רק תיק הבז' הקטנטן, שאיתו השלימה את המראה, שייך לשאנל, שגם הלבישו אותה לכמה מהאירועים בקאן.
ומי מרשים אותה מבחינה אופנתית? "אני מאוד אוהבת את הלוקים של טימותי שאלאמה. כל מה שהוא לובש, אני אוהבת. הוא מודל לגבריות שלא נראתה קודם, נועזת וצבעונית. הוא גאון בזה".
את האיפור ועיצוב השיער שלה להשקה הנוצצת, היא מגלה, עשתה בעצמה. וזו לא הפעם הראשונה – הכול התחיל בקאן. "הכול בגלל דני רופ, שרצה לעשות טיול במונקו והביא אותנו בטעות לאיטליה. אז מיהרנו לחזור לקאן והגענו ממש לפני הטקס, על הקשקש. עשיתי לעצמי את האיפור והשיער לבד, כי הצוות שתיאמו לנו כבר הלך. חשבתי שבין כה אף אחד לא יצלם אותי. בכלל לא חשבתי שאזכה. בסוף מצאתי את עצמי מצטלמת ככה, עם איפור ושיער לא מקצועיים. אבל שנים של עבודה עם טובי המאפרים ומעצבי השיער עשו את שלהן, ואיכשהו הסתדרתי".
4 צפייה בגלריה
דר זוזובסקי בהשקת הבושם פלאוור איקבנה של קנזו בפריז
דר זוזובסקי בהשקת הבושם פלאוור איקבנה של קנזו בפריז
"שנים של עבודה עם טובי המאפרים ומעצבי השיער עשו את שלהן". דר זוזובסקי בהשקת הבושם בפריז
(צילום: יחצ)

כך התייצבה זוזובסקי, בולטת במראה טבעי ונונשלנטי, להשקה של פלאוור איקבנה בחדר מראות שכוסה כולו בפרחי הפרג האדומים המזוהים עם הבושם המקורי. במהדורה הנוכחית, שעליה חתומים הבשמים אלברטו מורילס ואלכסנדרה מונה, דווקא אין זכר לפרג שפרסם את הבושם. בתווים העליונים: תה סביצ'ה יפני ("התה עשוי מכוסמת קלויה וממכר מאוד. הוספתי אותו לבושם כמו שמוסיפים קורט מלח לעוגה, כדי להדגיש את כל הטעמים ואת כל הניגודים", הסבירה מונה). בתווי האמצע: פריחת הדובדבן היפני, פרחי יסמין ופרחי טוברוז הודיים. בתווי הבסיס: "מנת יתר" של סנדלווד אוסטרלי. עצת הזהב של מורילס ומונה לבחירת הבושם הנכון היא "ללבוש אותו קודם כל עבור עצמך. רק כך מתחברים לניחוח ומרגישים שהוא חלק ממך".
בקמפיין הבושם מככבת לראשונה, כאמור, מגדלת הפרחים והאישה היחידה שיש לה חוות פרחים בתוך פריז ("בגודל של 1,200 מ"ר, ברובע ה-20"), מאסאמי שרלוט וואלט. בעברה הייתה מעצבת תעשייתית, עד שיום אחד מאסה בבזבוז האינסופי של החומרים המושלכים והמזהמים, ופנתה ללמוד חקלאות אורגנית במסעות למרוקו, לאנגליה, ליפן, ובחזרה לפריז. "הוקסמתי מעולם הפרחים, כי בריאה של פרח היא יצירה. אדמה, זרעים, מים ושמש יוצרים אותו", היא אומרת.

הקשר עם קנזו התחיל בדלת האחורית, כשסיפקה להם פרחים לאירועי השקה. "לפני כשנה הם פנו אליי, הזמינו אותי לפגישה במשרדים וביקשו ממני להיות הפנים של הבושם החדש. הייתי מאוד מופתעת, לקחתי זמן לחשוב על זה, ובסוף אמרתי כן. אני אוהבת את זה שאני לא רק דימוי, אלא שיש בינינו תהליך עבודה שלם. עכשיו הם גם תומכים בחווה הגדולה יותר פי 50, שאני פותחת מחוץ לפריז. הם מאוד בעניין של שימוש בפרחים עונתיים, מקומיים ואורגניים. כל המפגש ביני לבין קנזו יוצר עניין מיוחד בחקלאות אורגנית. מאוד חשוב לעלות את זה לסדר היום, כדי לשמור על העולם שלנו".
4 צפייה בגלריה
הבושם פלאוור איקבנה של קנזו
הבושם פלאוור איקבנה של קנזו
הבושם פלאוור איקבנה של קנזו
(צילום: יחצ)

לדבריה, אין לה רק פרח אחד אהוב במיוחד, כי פרחים רבים מבליחים רק לרגע קצרצר אחד בשנה. מאידך, הצבע האהוב עליה ביותר הוא ורוד. בהתחשב בכך שהיא לבשה חליפה ורודה מכף רגל עד ראש לאירוע ההשקה, אפשר בהחלט להאמין לה. "ורוד זה צבע מלא שמחה, מתוק ונדיב. נדיבות מאוד חשובה לי. אנחנו תמיד צריכים יותר ממנה".

למרות מוצאה היפני מצד אמה, היא תמיד הרגישה יותר צרפתייה כי גדלה בצרפת כל חייה. "אבל אני מוכרחה להודות, שכל דרך העבודה שלי היא מאוד יפנית. היפנים מכבדים יותר ורגועים מאוד, ואת זה ירשתי מאמא שלי".
את מרגישה מחוברת לקנזו בגלל המוצא המשותף? "לגמרי. זה גם מאוד חמוד בעיניי שמותג יפני-צרפתי בחר בי כצרפתייה-יפנית לייצג אותו".

מה אנחנו לא יודעים על הפרחים, וכדאי שנדע? "שהפרחים הם החלק המיני של הצמחים. הם פה כדי לפתות. הם פתיינים לדבורים וליצורים נוספים, וגם לבני אדם. אנחנו מעבירים פולן מפרח אחד לשני רק במחי יד מלטפת, וככה נוצרת ההתרבות שלהם. אני מוצאת שזה מהמם, שאנחנו מפותים על ידי הפרחים בדיוק כמו הדבורים ומהווים חלק מתהליך הרבייה שלהם".
ומה עלינו ללמוד מהפרחים? "שהחיים מאוד קצרים, ועלינו לחיות חיים מלאי צבע ממש עכשיו, כי זה לא יימשך לנצח".

  • הכותבת הייתה אורחת קנזו באירוע ההשקה בפריז
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button