מתוך הקולקציה החדשה של אור פז

חלון ראווה | אור פז: "השמלות שלי יתאימו לכלות אמיצות"

המעצבת אור פז החליטה ליצור גם שמלות כלה אחרי שגילתה שהן אוהבות את הסגנון שלה. אבל אז הגיעה המלחמה וגרמה לדחייה - ובינתיים אפשר ליהנות מקולקציית בגדי היום והערב שלה, שכוללת סאטן, גלאם וגם לא מעט צבע בהשפעת טיול שורשים במרוקו

פורסם:
מעצבת האופנה אור פז חלמה מילדות להיות מעצבת שמלות כלה. כשהגיעה לשנקר החליטה להתמקד באופנה ופחות בפנטזיות של בריידזילות, אולם בשנה האחרונה החלה לפלרטט מחדש עם הרעיון. "התחלתי לשאול את עצמי כיצד אני מרחיבה את הפעילות של המותג, והחלטתי להרכיב קולקציית שמלות כלה, שהשקתה נדחתה להמשך העונה", היא מספרת. "בחודש אוקטובר היו צריכות להתחתן חמש כלות, רובן דחו את החתונה, רק אחת התחתנה". לדברי פז, בניגוד לסלוני כלות או מעצבים אחרים בתחום, תהליך עיצוב השמלה מול הלקוחה הוא אישי. כלומר היא מוזמנת לסיעור מוחות יחד עם המעצבת ליצירת שמלה חדשה מאפס. "זה פרויקט קריאטיבי שלא מתאים לכל אחת", היא מודה, "ומותאם לכלות אמיצות עם יכולת דמיון".
7 צפייה בגלריה
אור פז
אור פז
מתוך הקולקציה החדשה של אור פז
(צילום: דור שרון)
הכניסה לתחום שמלות הכלה קרתה באופן אורגני. בקולקציית הביכורים שלה מ-2022 הציגה פז את שמלת Opal בשלושה צבעים: סגול, שחור ולבן. מהר מאוד גילתה כי השמלה בעלת החיתוכים הגיאומטרים בלבן נרכשה כשמלה שנייה על ידי כלות, ואף נבחרה על ידי כלה אחת להיכנס תחת חופה. מבט על המחירים העלה תהייה - מדוע מחירה של השמלה הלבנה גבוה ב-300 שקל מהשמלות האחרות? "במהדורה הראשונה שייצרתי כל השמלות נמכרו במחיר זהה של 1,690 שקל״, מסבירה פז, "אך מאחר והגיעה דרישה מלקוחות לבטנה ארוכה יותר שתכסה את השקיפות של השמלה הלבנה, בשמלות החדשות שייצרתי ישנה בטנה ארוכה יותר, מה שמייקר את השמלה".
7 צפייה בגלריה
קולקציית הביכורים של אור פז
קולקציית הביכורים של אור פז
שמלת אופל לבנה
(צילום: רותם לבל)
עד השקת קו שמלות הכלה החדש שיצטרף לקולקציה המרכזית (ולא על חשבונה), ממשיכה פז בעיצוב פריטי לבוש ליום וערב, בשאיפה להדק את השפה העיצובית שלה. רובם הגדול של הפריטים עשויים סאטן, המעניקים אפיל זוהר גם לפריט כמו חולצה מכופתרת, שהחזירה אותנו לימי הגלאם פופ של שנות ה-90, עם מוזיקאים כמו ג׳רוויס קוקר מפאלפ וברט אנדרסון מסווייד, לרבות ההופעה האיקונית של מדונה בטקס פרסי המוזיקה של MTV ב-1995, לבושה חולצת סאטן בעיצוב טום פורד לגוצ׳י.
איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו? "בסטודיו שנמצא בביתי ברמת גן".
7 צפייה בגלריה
הקולקציה של אור פז
הקולקציה של אור פז
גלאם פופ
(צילום: דור שרון)
מה צפויות הלקוחות למצוא בקולקציה החדשה? "הקולקציה ממשיכה את הקולקציה הקודמת עם פתרונות לבוש ליום ולערב, רובם עשויים סאטן בצבעוניות של שחור, כחול וכתום. ניתן למצוא בה מכנסיים ארוכים לצד מכנסי ברמודה, מעיל טרנץ' שנתפר על פי הזמנה, ומספר שמלות, כמו שמלה מדגם SI עם גב פתוח".
7 צפייה בגלריה
אור פז ומיטל וינברג אדר
אור פז ומיטל וינברג אדר
אור פז (מימין) ומיטל וינברג אדר בהשקת קולקציית הביכורים
(צילום: זיו טולדנו)
מן הסתם, הקולקציה עוצבה לפני המלחמה. האם, לדעתך, היא תואמת את המצב? "איך אפשר לקשר בין אופנה למלחמה? כל מה שתואם את המצב הוא שחור. לא פלא שמאז ה-7 באוקטובר אני בעיקר לובשת שחור".
האם נעשו התאמות מחודשות לקולקציה בעקבות המלחמה? "בחרתי לא להוציא פריטים חדשים החורף".
פריט מפתח בקולקציה: "מעיל טרנץ' מסאטן בצבעים שחור וקאמל. כמו כל הדגמים בקולקציה, גם הוא נקרא על שם חברה טובה. שמו Mate ע"ש מיטל וינברג אדר (אשת תוכן ודוגמנית לשעבר, א"י). הוא פה כדי להישאר ולהיות חלק מרפטואר הדגמים".
7 צפייה בגלריה
אור פז
אור פז
פה כדי להישאר
(צילום: דור שרון)
האם, לדעתך, המלחמה תשפיע על הקולקציה הבאה בעיצובך?  "חד משמעית. מבחינה עיצובית אני רוצה לבחון יותר השראות מהבית שבו גדלתי וההיסטוריה המשפחתית שלי. עד היום בעיקר עיצבתי פריטים שהיו חסרים לי בארון ופריטים בהשראת הנשים שסביבי. לאחרונה הייתי בטיול שורשים למרוקו, וכבר בקולקציה הנוכחית אפשר למצוא צבעוניות שמורכבת מכתום חזק וכחול שמזכיר את טנג'יר, שם סבתא שלי נולדה וגדלה. בנוסף, קיבלתי החלטה לצאת עם המותג מחוץ לישראל. זאת מחשבה שהתגבשה עוד לפני ה-7 באוקטובר והתחזקה תוך כדי המלחמה. אני מאמינה שככל שארחיב את קהל הלקוחות שלי בעולם, זה ייתן לי כמעצבת יותר יציבות כלכלית. לא סוד שעבודה מול בוטיקים בישראל היא בשיטת קונסיגנציה (בית העסק משלם למעצב על הפריט רק לאחר שהוא נמכר, מה שלרוב משאיר אותו עם מלאי בסוף עונה - א"י), בעוד בעולם בעלי החנויות קונים את הקולקציה מראש. עם כל הביקורת שמופנית כלפי ישראל בימים אלו - אני מאמינה שיש מי שעוד אוהב אותנו, ואוהב אופנה מבלי להתעסק בפוליטיקה. אני אופטימית".
7 צפייה בגלריה
אור פז
אור פז
צבעוניות בהשראת טנג'יר
(צילום: דור שרון)
כולם קוראים עכשיו לקנות כחול-לבן. אילו מעצבים או מותגים ישראלים את אוהבת במיוחד? "מעצבת התכשיטים מירב שביט, שאני עונדת את עיצוביה בכל הזדמנות".
7 צפייה בגלריה
אור פז
אור פז
(צילום: דור שרון)
מידות: XS-XL
מחירים: חולצות, 590-550 שקל; מכנסיים, 890-590 שקל; שמלות, 1,990-890 שקל; מעיל, 2,490 שקל; שמלות כלה: החל מ-7,000 שקל (להשכרה).
להשיג באתר ובירידי האופנה About Us (שיתקיים בחודש מרץ) ו- Front Row (באפריל).
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button