אמה סטון בשמלה של לואי ויטון בפרמיירה של "מסכנים שכאלה"

אפילו אמה סטון לא מצילה את ווג: למה כולם מאוכזבים משער גיליון ספטמבר?

הוא נחשב לחודש החשוב בעולם האופנה ולסמל סטטוס עבור כוכבות ומעצבים, אבל גם השחקנית היפהפייה ובגדים של בית לואי ויטון היוקרתי לא מנעו מהגולשים ברשת לקבוע כי גיליון ספטמבר 2025 הוא רק הוכחה נוספת לדעיכתו הסופית של מגזין האופנה המודפס

פורסם:
מעולם לא היה שער של גיליון ספטמבר שהצליח לזקק את התחושה על מותו של "מגזין האופנה". או במילה אחת: הפרינט. אמש (שני) חשפו בווג את גיליון ספטמבר החדש. אם בעבר שער גיליון ספטמבר נחשב ליוקרתי, מושקע, גרנדיוזי ואמנותי, הרי שבשנים האחרונות – והשנה ביתר שאת – נראה כי אפילו עורכת ווג היוצאת אנה ווינטור כבר עייפה. למרות שהוא עדיין נחשב לסמל סטטוס נחשק עבור כוכבות ומעצבים, כוחו להשפיע על סדר היום האופנתי כבר אינו מה שהיה.
על שער המגזין מופיעה השחקנית אמה סטון בקידום מכירות לסרטה החדש "בוגוניה", שיתוף הפעולה הרביעי שלה עם הבמאי היווני יורגוס לנתימוס, שייחשף בפסטיבל ונציה החודש ויגיע לאקרנים באוקטובר. בצילום היא לבושה מכנסי ג'ינס רפויים ומעין חולצת-שריון שחורה של לואי ויטון – בית האופנה שעבורו היא משמשת כשגרירה מאז 2017. שיערה הקצר (שצמח מאז גילחה את ראשה לטובת התפקיד בסרט) זכה לעיצוב קופצני.
3 צפייה בגלריה
אמה סטון על שער גיליון ספטמבר 2025 של מגזין ווג
אמה סטון על שער גיליון ספטמבר 2025 של מגזין ווג
אמה סטון על שער גיליון ספטמבר 2025 של ווג
(צילום: Jamie Hawkesworth)

על השער האנמי וההפקה היפה בין עמודי המגזין חתומה גרייס קודינגטון, המנהלת האמנותית לשעבר של ווג ואגדה בחייה, שמאז פרישתה ב-2016 מסגננת מדי פעם הפקות ושערים. ובכל זאת, התוצר הסופי נטול קריאטיביות – עובדה שלא נעלמה גם מעשרות התגובות של הגולשים ברשתות החברתיות. רובם ככולם היו מאוכזבים מהתוצאה הסופית.
לצד תגובות כמו "אין סיכוי שחשבתם שזה מספיק טוב לשער ספטמבר", "מה זה השער הזה? האם המתמחה עשה את זה? זה פשוט עצוב. אמה סטון נראית מקסים, בכל אופן" ו"השער הגרוע ביותר מזה שנים" – בלטה תגובה מצחיקה במיוחד שהשתמשה בציטוט של מירנדה פריסטלי מ"השטן לובשת פראדה": Another disappointment. Another letdown ("עוד אכזבה, עוד מפח נפש").
גיליון ספטמבר הגדול ביותר של ווג יצא בשנת 2012 וכלל 916 עמודים, כשעל שערו התנוססה ליידי גאגא. מי ידע כי אינסטגרם, אפליקציה שנחנכה רק שנתיים קודם לכן, תשנה את העולם ואת המגזין. בעידן הנוכחי, שבו רשתות חברתיות כמו אינסטגרם, טיקטוק ופלטפורמות דיגיטליות אחרות מכתיבות את הקצב ואת הטון, נשחק מעמדו של המגזין. לכך יש להוסיף את השינויים במבנה הארגוני של קונדה נאסט (המו"ל של ווג) והפיחות במעמד של המוצר המודפס.
כפי שגם ניתן היה לראות בסרט התיעודי "גיליון ספטמבר" מ-2009, שהעניק לצופים הצצה לעבודה על הגיליון החשוב ביותר בשנה בעולם האופנה – מה שבעבר נחשב לאירוע חד-פעמי שנבנה חודשים מראש עם ציפייה גדולה אצל הקוראים, הפך לעוד תחנה בזרם אינסופי של תוכן, עד כי מפרסמים מעדיפים להפנות משאבים לקמפיינים דיגיטליים מדידים ומהירי תגובה.
3 צפייה בגלריה
אמה סטון בפסטיבל קאן, 2025
אמה סטון בפסטיבל קאן, 2025
תספורת קצרה ושמלה של לואי ויטון. אמה סטון בפסטיבל קאן, 2025
(צילום: Joel C Ryan/Invision/AP)

הריאיון של סטון לווג מציג לראווה את הקשר ההדוק שלה עם ניקולא גסקייה, המנהל האמנותי של לואי ויטון, שאף מופיע בגבו באחת התמונות בהפקת האופנה. השניים נפגשו לראשונה בגאלה של המטרופוליטן ב-2012, כאשר מי שחתום על "השידוך" הוא המעצב הישראלי המנוח אלבר אלבז, שבאותה שנה הלביש את סטון בשמלת מיני אדומה ורקומה בפרחים עשויים קריסטל של בית האופנה לנוון.
"זו הייתה ההיכרות הטובה ביותר שיכולה להיות, אמה הייתה כל כך מתוקה וכריזמטית", מספר גסקייה במגזין ומוסיף: "אמה לא מכורה לאופנה, אבל היא מעריכה מאוד את איכות הבגדים, הבדים ומלאכת העיצוב. זו מערכת יחסים מעוררת השראה, כמו משחק טניס שבו אנחנו מחליפים רעיונות".
"ניקולא הוא אדם שאפשר לשבת איתו, לאכול ארוחת ערב, ולדבר על החיים והכול", אומרת סטון ומציינת כי מערכת היחסים המקצועית שלהם מזכירה לה את החיבור שהיה לה עם אלבר אלבז, שאליו הייתה קשורה מאוד. "אלבר היה כל כך אנושי ואוהב, וניקולא מביא את אותה אנושיות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button