מחליפה 16 מערכות לבוש שונות שעליהן הופקדו בתי האופנה ורסאצ'ה, אלי סאאב, רוברטו קוואלי ועוד. טיילור סוויפט

ביונסה מול טיילור סוויפט: הדו-קרב האופנתי של סיבובי ההופעות המסוגננים

שתי המוזיקאיות, שכל אחת מהן ידועה גם ככוכבת סטייל, הפכו את האצטדיונים הגדולים בעולם למסלולי תצוגות מסחררים עם עיצובים של מיטב בתי האופנה. איך נראים הבגדים שלהן לבמה?

פורסם:
החודש האחרון הפך את אצטדיוני ההופעות הגדולים בעולם למסלולי תצוגות אופנה מסחררים. בזמן שטיילור סוויפט מדלגת בארצות הברית מבמה לבמה לאורך שלוש שעות ו-44 שירים, ומחליפה 16 מערכות לבוש שונות שעליהן הופקדו בתי האופנה ורסאצ'ה, אלי סאאב, רוברטו קוואלי ועוד – ביונסה עושה זאת באצטדיונים הגדולים של אירופה, מגוונת בקצב מסחרר בין מערכות לבוש אופנתיות שנתפרו עבורה על ידי מיטב המעצבים ובתי אופנה: לואווה, בלמן, אלכסנדר מקווין, קופרני, פאקו רבאן, דיוויד קומה, ולנטינו, רוקסנדה ואחרים. שני סיבובי ההופעות, מהבולטים של קיץ 2023, מייצרים ספקטקל מרהיב המשלב מוזיקה, פירוטכניקה ואופנה – משולש עם שיאים בלתי נשכחים, שממתגים את שתי הזמרות האמריקאיות הבולטות של התקופה כאיקונות אופנה.
אם בעבר היה נהוג שבית אופנה אחד הופקד על עיצוב התלבושות, ע"ע ז'אן פול גוטייה או בית ז'יבנשי שעיצבו את התלבושות של מדונה לסיבובי הופעות, בשנים האחרונות נוהגות הכוכבות להחליף על הבמה מגוון רחב של תלבושות שנתפרו עבורן בבלעדיות על ידי כמה מעצבים ובתי אופנה. חלק מהדגמים אומצו ישירות מהמסלול, תוך התאמה למופע ולצורך של הפרפורמרית לשיר ולרקוד בנוחות בתוך הבגד. עניין לא מובן מאליו.
7 צפייה בגלריה
ביונסה בהופעה, 2023
ביונסה בהופעה, 2023
ביונסה כסופה בהופעה
(צילום: UnBoxPHD / SplashNews.com)

ביונסה, לדוגמה, קיבעה את אחד הדימויים המעניינים והסוריאליסטיים בסיבוב ההופעות הנוכחי, עם בגד גוף שעליו דוגמת ידיים שחורות, שהוצג בכלל כשמלה בקולקציית סתיו-חורף 2022-23 של לואווה. זרינה אייקרס, הסטייליסטית הצמודה שלה, העניקה את הפרפראזה הנוכחית לבגד, בעוד מעצבת התלבושות והסטייליסטית שיאונה טוריני הופקדה על המשימה לאגד את כל המראות למופע בימתי שלם.
ביונסה בבגד גוף של לואווה

את יריית הפתיחה של סיבוב ההופעות בשטוקהולם, עשתה ביונסה לבושה שמלת מיני בהדפס צבעוני, כשמעליה מעיל כסף בסגנון עתידני בעיצוב דיוויד קומה. "עבור המעצבים זו לא רק חשיפה מדהימה לקהל רחב, אלא גם חלק מרגע תרבותי גדול", אמר קומה בריאיון להרפר'ס בזאר. עוד הוסיף כי "ביונסה מעורבת בצורה יוצאת דופן בכל הפרטים. היא אמנית ואשת-על אמיתית, ושיתוף הפעולה בינינו הרגיש טבעי. לאחר שראיתי סרטונים מסיבוב ההופעות הזה, הגעתי למסקנה שזאת הופעה של פעם בחיים שכל צופה יזכור אותה לנצח. הכוח של המדיה החברתית יכול לעזור לך לחוות חלק קטן ממנה מהבית. בהתחשב ביצירתיות הכרוכה בהופעה שכזו, הגיוני לעבוד עם מעצבי הוט קוטור מיוחדים כדי ליצור מראות המותאמים לביונסה באופן אישי".
ביונסה בעיצוב של דיוויד קומה

7 צפייה בגלריה
ביונסה בהופעה, 2023
ביונסה בהופעה, 2023
ביונסה על הבמה
(צילום: UnBoxPHD / SplashNews.com)

לכל אורך המופע מחליפה ביונסה בין תלבושות רומנטיות, כמו שמלת משי-שיפון כחולה של רוקסנדה, למראה פוטוריסטי מבית מוגלר – בית האופנה שהיא לובשת כמה פעמים לאורך המופע. בתחילת המופע (השיר החמישי) יוצאת ביונסה מאחורי הקלעים לצלילי I'm That Girl מתוך מערכת לבוש פיסולית ממתכת של בית האופנה, עיצוב מחודש של המנהל האמנותי הנוכחי, קייסי קאדוולדר, הומאז' לאחת היצירות האייקוניות ביותר של מייסד הבית, מנפרד טיירי מוגלר, מקולקציית סתיו 1995. לקראת תום המופע, היא שרה את America Has a Problem כ"מלכת הכוורת" בבגד גוף מתכתי נוסף, המהדהד את השפה העיצובית של קאדוולדר עם אביזר ראש פיסולי.
(צפו: ביונסה במערכת לבוש של מוגלר בהופעה)


הרבה כסף, פרסום ועניין ברשתות החברתיות נוצרו בחודש האחרון בזכות שני סיבובי ההופעות האלה. אם בשנים קודמות הפכו הבמות של השתיים למקפצה עבור מעצבים צעירים, כמו שחר אבנט הישראלית שהלבישה בעבר את ביונסה, הפעם הן הלכו על בטוח עם שמות מפוצצים. וזה לא קו הדמיון היחיד בין השתיים: מחירי הכרטיסים הגבוהים, אורך המופע, רשימת השירים הארוכה והלא מתחנפת – למעריצים האדוקים צפויה חוויה דתית שלמה.
טיילור סוויפט בעיצוב של רוברטו קוואלי

אחד ההבדלים הבולטים בין "רנסנס" של ביונסה ל-Eras של טיילור סוויפט הוא סגנון הלבוש: אם אצל ביונסה נבנה סיפור ויזואלי שלם עם תלבושות תומכות, התכתבות עם פריטי לבוש אייקוניים (מוגלר) והחלפה של מגוון סגנונות שיוצרים יחד את הפרסונה האופנתית השלמה שלה – סוויפט שמרה על קו אחיד לאורך רוב המופע עם סגנון צעיר, סקסי, נוצץ וחושפני, אפילו מעט מיושן לפרקים. היא נראית כמו עוד כוכבת פופ מציר הזמן לאורך השנים: קצת קיילי, טעימה מבריטני, נגיסה ממדונה, קריצה למיילי. שמישהי אחרת תפרוץ גבולות, היא פה כדי להיראות הכי יפה שאפשר על הבמה.
7 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט בהופעה, 2023
טיילור סוויפט בהופעה, 2023
טיילור סוויפט בבגד גוף של ורסאצ'ה המעוטר בתכשיטים ורודים וכחולים
(צילום: AP Photo/George Walker IV)

זאת ועוד, כל מראה במופע של סוויפט עוצב בקפידה כדי לייצג תחושה של כל אלבום: שמלת לילך מרחפת של אלברטה פרטי או שמלה כתומה של אטרו מעוטרת סלסולים מבליטות את המוזיקה שבאלבום Folklore מ-2020, ובגד גוף סקסי עם מוטיב נחש של רוברטו קוואלי לאלבום Reputation מ-2017 – דימוי שאותו ניכסה לעצמה מחדש לאחר ש"הייטרים" הציפו אותה באימוג'ים של נחש. ככל שסיבוב ההופעות נמשך, התברר גם שסוויפט משנה את התלבושות על הבמה ממקום למקום ומציגה בגדים חדשים תוך כדי, ודאי כדי לא לשעמם את קהל המעריצים. ולא פחות חשוב: לחזק את הנראות של המעצבים שאיתם היא עובדת.
טיילור סוויפט בבגד גוף של רוברטו קוואלי

7 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט בהופעה, 2023
טיילור סוויפט בהופעה, 2023
טיילור סוויפט בעיצוב של ורסאצ'ה
(צילום: EPA/SARAH YENESEL)

סוויפט פותחת את המופע עם השיר Miss Americana & the Heartbreak Prince, לבושה בגד גוף מותאם אישית של ורסאצ'ה המעוטר בתכשיטים ורודים וכחולים, כשמאחוריה בד שיפון בצבעים זהים, המשקפים את השמיים הוורודים והכחולים החלומיים מיצירת האמנות המופיעה על האלבום Lover שממנו לקוח השיר. היא משלבת את המראה עם מגפיים כסופים של כריסטיאן לובוטין בגובה הברך ומיקרופון מסנוור. לאורך הופעותיה, היא מחליפה עוד כמה בגדי גוף של ורסאצ'ה, כולם באותה שפה עיצובית עם שינויים מינוריים, כמו תוספת של גדילים או בלעדיהם. מאוחר יותר היא גם עוטה על עצמה ז'קט של בית האופנה.
7 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט בהופעה, 2023
טיילור סוויפט בהופעה, 2023
טיילור סוויפט והז'קט בהופעה
(צילום: AP Photo/Ashley Landis)


אחת השמלות היפות לאורך המופע עוצבה על ידי בית רוברטו קוואלי האיטלקי. כשהיא שרה כמה שירים מאלבומה Fearless, מופיעה סוויפט בשמלת פרנזים מוזהבת, שמזכירה מראה דומה שיצרו עבורה בקוואלי עבור סיבוב ההופעות Speak Now בשנת 2011. משם היא ממשיכה לכמה שמלות דרמטיות של בית אופנה איטלקי אחר, אטרו, מה שמעניק גם את המעבר לפאזה של מוזיקה שקטה המתכתבת עם סגנון הקאנטרי האמריקאי. קצב השמלות הדרמטיות עולה וסוויפט מגבירה ווליום עם שמלות הוט קוטור נסיכותיות וגדולות ממדים של המעצבים הלבנונים זוהיר מוראד ואלי סאאב, שמהוות ניגוד לשמלות הקצרות שאיתן פתחה את הערב. בסופו של דבר, זהו דו-קרב ללא מפסידות, שהזוכה הגדולה ביותר בו היא תעשיית האופנה.
סוויפט בשמלה של זוהיר מוראד

סוויפט בעיצוב של רוברטו קוואלי



לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button